Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon 12144 lang vest

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon 12144 lang vest
    Posted: 20 Maart 2017 om 13:14
Hallo...

Ik wil het vest patroon 12144 gaan breien maar lees de benodigdheden en vind sommige dingen wat vreemd...

Het vest wordt met een driedubbele draad gebreid maar ik heb toch maar vier bollen per kleur nodig voor een knielang vest?? Dat zou betekenen dat je maar ruim met één bol per kleur een heel pand moet kunnen breien??

Ook wordt het voor een driedubbele draad toch maar op pen 6 gebreid.

Al met al....ik snap het niet helemaal. Is er iemand met ervaring met dit patroon? Ik heb al via de contactpagina van Hobbydoos vragen gesteld maar kreeg een kort antwoord waar ik niet zoveel mee kan....daarom maar even hier proberen.

Tsjaa...je bent tenslotte lid van het forum of niet, toch    LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2017 om 13:34
heb het patroon opgezocht maar is alleen te verkrijgen als je ook de wol koopt.

Maar 1 bolleke phildar light wordt al op naald 6 gebreid dus zou het me verwonderen dat je met drie draden ook op een naald 6 moet breien, tenzij het vest moet kunnen staan natuurlijk.


Phildar Phil Light Noir 067

Naalddikte : 6

Gewicht : 50 gram

Lengte 287 m

Samenstelling : 53% Acryl - 29% Polyamide - 18% Wol

Steekverhouding 10x10cm = 17 steken x 20 naalden

https://www.hobbydoos.nl/patroon/12144/vest
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2017 om 14:35
Dit is idd het vest, Bep...klik maar eens op de maat/kies dan zie je dat ik van drie kleuren 4 bollen wol nodig heb. De foto laat zien dat het een gemêleerd vest is. Ik heb via de contactmogelijkheid van Hobbydoos hiernaar gevraagd en ze geven aan dat het vest met driedubbele draad wordt gebreid en ze geven pen 6 aan. Ik vind het ook raar. Nou...ik heb het pakket besteld dus wacht het dan maar even af. Maar jij hebt dus ook vraagtekens?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2017 om 16:38
er zal wel een of andere 'tactiek' achter zitten denk ik, want als je naar de achterkant van het vest kijkt, (naast haar benen) dan zie je nog gaten en ik denk dat als je drie draden neemt en met die zes breit dat het toe is dan.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2017 om 16:44
Het pakket wordt morgenmiddag geleverd...ik wacht het dus maar even af.
Ik laat het je weten!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns