Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon blazer ambiance 138

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 09:36
dat heb ik ook,(volgens mij is dit de linnensteek) maar het vest ziet er anders uit.
ook heb ik vier steken minder op 10 cm. met het proeflapje dus dat scheelt nogal. ik mis de verticale strepen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 09:49
ik mis die verticale strepen ook, maar als je het plat legt en erover kijkt, zie ik een beetje vertikale aflijning. en die krijg ik als ik de steken die moeten afgehaald worden rechts afhaal in de averechte naald en averecht in de rechtse naald.

Misschien moet je een naald groter nemen, dan krijg je het aantal centimeter dat je nodig hebt, valt het soepeler en zie je de vertikale aflijning misschien beter. De 'verdraaide' steken brei ik zoals ze staan, dus niet in de achterste lus insteken maar zoals ze er verdraaid opstaan.
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 09:58
dan zou ik dunnere naalden moeten nemen, en het is nu al een stug breiwerk. ik ga het proberen om in de rechternaald averechts af te halen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 10:06
ik zou zeker geen naald dunner nemen want dan moet je een stuk 'karton' gaan aandoen en wordt die vest nooit aangedaan. Gewoon een naald groter en kijken welke maat je dan moet breien

Tegengesteld afhalen is logischer omdat de draad aan de 'goede' kant zit dan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 10:40
Ik heb van alles geprobeerd . Links afhalen rechts afhalen .

Volgens mij geeft rechts afhalen in av pen en links in rechte pen het meeste idee van strepen met veel fantasie dat wel . Je moet dan wel je rechte steek die je krijgt verdraaid breien .

Ik zou in ieder geval geen dunnere pen gebruiken .

misschien gaat me nog een lichtje op als ik de koelkast aan het schoonmaken ben .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 10:46
Ha Mutti, ga je koelkast schoonmaken, ik ga boodschappen doen. Ik heb ook in alle richtingen geprobeerd, maar het wordt allemaal niet wat het zijn moet. Maar eerst ga ik nog op halve patentsteek googelen. Dit is toch wel vreselijk irritant.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 11:02
Is er geen megelijkheid om de ontwerper aan te spreken? Het vest is uiteindelijk voor de foto minstens één keer gebreid.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 11:57
Ik heb ook al naar diverse patentsteken gekeken maar dan sla je je draad over de pen heen naar achteren en dan brei je in de teruggaande pen die lus die je hebt samen

Maar ik zou in ieder geval proberen ontwerper /uitgever te pakken zien te krijgen . Misschien hebben ze wel gewisseld . Want al ga je volgens mij op je kop staan het wordt nooit een verticale streep met deze uitleg
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 14:35
daar kom ik weer eens als (vrijwel)nitwit op brei-gebeid : on ge lo fe lijk wat deze dames doen om een ander op weg te helpen ... ze lezen niet alleen mee maar denken mee en breien w.s. ook mee om het probleem op te lossen ook als het onoplosbaar lijkt ..(gehaakte) muts af dames !!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 15:20
proeflapje zegt, 16 steken en 24 naalden in patroonsteek = 10 x 10 cm

als je ook 16 steken hebt genomen en het is geen 10 cm dan moet je een naald dikker nemen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 15:52
Als ik die foto zo zie en daarna met (Ctrl en +) de foto vergroot heb ik het idee dat die streepjes een effect zijn dat je op een iets grotere
afstand ziet. Dat het er van dichtbij meer als een geweven stof uitziet.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 16:38
Ik ben het met je eens . Ik heb inmiddels een hele breirol Alle soorten patentsteken geprobeerd

Je moet een groter stuk hebben dikkere pennen en misschien heeft de soort wol er ook wel mee te maken .maar het is gewoon te onregelmatig voor een patentsteek .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 17:06
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik ben het met je eens . Ik heb inmiddels een hele breirol Alle soorten patentsteken geprobeerd

Je moet een groter stuk hebben dikkere pennen en misschien heeft de soort wol er ook wel mee te maken .maar het is gewoon te onregelmatig voor een patentsteek .
  Leuk zo'n breirol, heb je hem breed genoeg - dan heb je de 1e sjaal voor dit jaar alvast klaar LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 17:14
Hier staat het blad - scheepjes - en daar staat ook een grotere foto in. Die strepen lijken me meer iets van een grotere afstand.
Van dichtbij is het meer een tweed achtig effect.

Hier staan de beschrijvingen
Back to Top
Kaatje52 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kaatje52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 22:06
Dames allemaal bedankt voor het meedenken.
Ik neem contact op met scheepjeswol. Ik laat jullie weten wat het antwoord is.
dit patroon met de juiste wol en nld 6 is een plank en ik kom uit op 12 steken per 10 cm. (dus dunnere naalden nog stijver) dus dat vind ik ook vreemd. ik brei normaal, niet te los en niet te vast.
groet Gerrie
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2015 om 22:10
Ik ben benieuwd naar de uitleg.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 10:36
en ik maar denken dat t n kwestie van goed lezen wasLOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 11:33
Ik hoop dat ze reageren .

En ik ben ontzettend benieuwd hoe het zit . Eerlijk gezegd kan ik het van mezelf niet uitstaan dat ik er niet uitkom en ook niet kan ontdekken waar de fout zit .

Zijn er ook geen reacties op = Want dan zou jij de eerste zijn die tegen hier tegenaan loopt .

We wachten met spanning af
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 13:34
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik hoop dat ze reageren .

En ik ben ontzettend benieuwd hoe het zit . Eerlijk gezegd kan ik het van mezelf niet uitstaan dat ik er niet uitkom en ook niet kan ontdekken waar de fout zit .

Zijn er ook geen reacties op = Want dan zou jij de eerste zijn die tegen hier tegenaan loopt .

We wachten met spanning af

Helemaal mee eens Mutti. Gisteren in de auto van Eindhoven alle mogelijkheden geprobeerd, maar geen streepjes. Het patroon volgen lijkt mij geen optie, het wordt zo stijf als een plank. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2015 om 14:19
Ik heb mijn 350 ? steken geloof ik van de burda destijds aan mijn dochter gegeven . Ik moet morgen mijn kleinzoon uit school halen dan zal ik eens vragen waar ze het heeft dan kijk ik daar nog eens in .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.906 seconden.
Lang Yarns