Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon drops 171-2

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bauke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 16 November 2016
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bauke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon drops 171-2
    Posted: 16 November 2016 om 15:56
Ik ben dat leuke vest aan het breien (171-2) uit het dropsboek, op nld 9, heerlijk ; grote stappen gauw thuis
Maar nu sta ik opeens voor een raadsel:
Aan het eind van " rechter achtervoorpand" ( we zijn dan met de sjaalkraag bezig) gaan we eerst afkanten voor de schouder =16 steken. We houden er 19 over.
En nu komt het.....tegelijkertijd brei je vanaf de hals verkorte toeren. Vanaf de hals 14 steken, draaien en terugbreien. Enz tot 7 cm hoogte.

Wat zijn verkorte toeren?
En wat doe ik met de 5 steken die ik over houd?

Ben benieuwd of iemand me kunnen helpen.
Gr.Petra





Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2016 om 16:40
Ga verder in ribbelst over deze st – brei TEGELIJKERTIJD verkorte toeren vanaf het begin van de hals (goede kant) als volgt: *brei 1 ribbel over alle st (= 2 nld r). Brei in de volgende nld aan de goede kant 14-14-14-16-16-16 st r, keer en brei r terug*, herhaal van *-* tot het werk 7-7-8-8-9-9 cm meet vanaf waar afgekant is voor de schouder (korte kant). Kant losjes alle st af. 
Dit is wat er staat. Er staat een *. Van af dat punt tot het volgende * moet je gaan herhalen wat er tussen de *-* staat. 
Eerst dus een ribbel, (2 naalden recht) dan 14 steken, draaien, terug breien. Dan begin je weer bij het eerste * met 2 nld recht. Dit moet je herhalen tot de gewenste lengte. Die 5 steken worden dus iedere keer gebreid tijdens die 2 naalden recht.
Nog even op een andere manier gezegd. De herhaling van het patroon betreft 4 naalden. Over alle steken brei je 2 naalden, over 14 steken worden 4 naalden gebreid. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Bauke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 16 November 2016
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bauke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2016 om 12:34
Tjonge, wat een snelle reactie op mijn hulpvraag Lidwina, dank je.
Ik denk dat ik het snap nu. Vooral door je laatste zinnen. Ik ga het gewoon doen en hou je op de hoogte.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2016 om 12:36
Soms is een snel antwoord toeval. Als niemand op het forum is die je vraag kan beantwoorden kan het ook soms lang duren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Bauke View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 16 November 2016
Locatie: Utrecht
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bauke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2016 om 19:35
Dag Lidwina,het is gelukt. Ik snap nu ook dat de sjaalkraag in een soort model
Wordt gebreid. Nogmaals dank.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 November 2016 om 22:15
Leuk dat je even terug koppelt. Je krijgt een soort van staander aan je kraag, hij valt daardoor erg mooi. Ik heb verschillende vesten met een sjaalkraag en eentje ook op deze manier gemaakt. Die valt veel mooier en blijft goed zitten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns