Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon Drops 81-9

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Blonado View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 19 Augustus 2023
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Blonado Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon Drops 81-9
    Posted: 19 Augustus 2023 om 17:29
Ik kom niet uit het patroon van dit topje. Vanaf M3 (na het minderen voor de armsgaten) snap ik het niet meer. De uitleg van het patroon is vanaf dat punt ook erg onduidelijk. Wie kan me helpen?
Ik ging als een speer, maar hang nu al een dag op deze puzzleCry
Bedankt voor de hulp alvast!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2023 om 13:20
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=268&cid=19

bij errata staat er dat er een fout in het patroon staat en dat klopt, er staan in het diagram op een gegeven moment te weinig steken.

dus na m2 hebt ge 22 steken (diagram) waar ge verder mee moet.
eerste rij m3 klopt het aantal steken en voert ge uit wat er staat. 2de rij ook.
In de derde rij staat er een fout (zie ook errata). In het eerste deel staat dat ge 2 steken moet samenbreien (half driehoekje) begin en einde van dat eerste deel maar ge moet er telkens daar 3 samenbreien (anders hebt ge 2 steken over).

Verder diagram volgen en in m4, 2de deel, derde rij ook 3 samenbreien ipv 2 samenbreien (anders hebt ge daar ook 2 steken over)



In de 2de rij van m3 hebt ge 20 steken en ge moet naar 18 steken in rij 4.
rij drie zegt volgens diagram (wat dus verkeerd is)
2 steken samenbr, 1 recht, 1 omslag, 1r, 1o, 1r, 2st samenbr     2stsamenbr, 2 st samenbr, 1o, 1r, 1o, 1r, 1o, 1r, 1o, 2stsamen, 2stsamen. Dus hier hebt ge maar 18 steken gebruikt en ge had er 20 moeten gebruiken, daarom dat ze in het eerste deel van die 3de lijn hebben gezegd dat ge 3 steken moet samenbreien.

zelfde is dus bij m4 maar dan in het tweede deel van het diagram. Kunt ge ook zien dat het diagram 2 hokjes verslankt in deze rijen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns