Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon Kabouter

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2016 om 16:55
Ik heb het patroon helemaal uitgetekend en gehaakt .

Die vasten haak je aan de achterkant van toer 10 Dan krijg je een randje Daarop ga je verder met minderen tot die 21 steken en dat is de onderkant van het zooltje , Het wordt een beetje een slofje met een puntje Ik denk dat bij elkaar trekken het mooiste is .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2016 om 17:55
Waarom staat er dan bij toer 6 dat je op de vasten om de steken van toer 6 haakt?

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2016 om 19:03
efkes de hele schoen hier neerzetten

Toer 1: haak 4 vasten 2 lossen en 4 vasten in een draadlus
Toer 2: haak 2 vasten in elke vaste en haak 3 vasten om de lossen van de vorige toer (19)
Toer 3: haak 2 vasten in de steken: 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15 en 17 (27)
Toer 4: haak 2 vasten in de volgende steken: 4, 7, 10, 13, 16, 19, 22 en 25 (35)
Toer 6: haak in elke 7de steek 2 vasten (40)
Toer 7 t/m 10: haak vasten (40)
Toer 11: haak op de achterkant om de steken van toer 10 verder (voor de zool van de schoen), de 40 vasten worden om de steken van toer 6 gehaakt (zo ontstaat een rand in je haakwerk)
Toer 12: Haak alle 4-5 steken samen (32)
Toer 13: haak de steken 1-2, 3-4, 5-6, 13-14, 15-16 en 31-32 samen (26)
Toer 14: Haak de steken 3-4, 5-6, 9-10 en 12-13 samen (21)
Vul de schoenen op en naai de opening dicht.

ik heb het dus gedaan zoals het er staat en ik kreeg een gummiboot met een dikke rand

toer 5 dus nikske

en dan bij toer 11 had ik dus de achterste lus genomen EN rond het been van de vaste van toer 6 en dan krijg je een dikke rand maar het lijkt in niks op een schoenvorming.

En ik kwam dus ook niet aan die 40 steken
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2016 om 19:53
Zo staat het in mijn patroon ook. Bij de meeste schoenen of voeten die ik haak, wordt  eerst de zool gehaakt, dan haak je 1 toer in de achterste lus, daarna nog een aantal toeren omhoog, dan begin je te minderen. Het is mij ook een raadsel waarom er bij het begin tussen de 4 vasten 2 lossen moeten. Je haakt in de opening in de volgende toer 3 vasten, had dus net zo goed in een vaste kunnen zijn. Ik heb de foto tot 400% vergroot en ook al is het zwart het ziet eruit als een heel gewoon schoentje, niet spits, niet gerimpeld. Als het is zoals Mutti zegt betekent het dat het schoentje van boven dicht is. Wat heeft dat voor zin? Het broekje is ook opgevuld dus verschuiven kan er niets.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2016 om 20:01
ja idd . de zool met een afbakening door in die achterste lus alleen te haken. Maar als je dus echt het patroon volgt krijg je geen schoen.

Misschien moet er een aanpassing komen aan het patroon :

schoen : hersenkraker : alles staat vermeld, maar niet in de juiste volgorde.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2016 om 20:20
Ik heb al gezocht naar Engelse en Duitse kabouters, maar hij is niet te vinden. Het kan natuurlijk ook een Zweed of een Noor zijn!!!! Kan ik sowieso niet lezen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2016 om 20:21
Hé, ik zou offline staan en kan gewoon hier iets neerpennen. Heb ik nog niet meegemaakt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2016 om 10:11
Ik heb niet op de achterste lus gehaakt maar aan de achterkant van het werk om de steken van toer 10 heen . Je krijgt dan een richel ( heel gepriegel). Daarop ben ik verder gaan haken met minderingen .Die zijn ook niet regelmatig verdeeld
De zin ervan snap ik ook niet .Ik zou het broekje ook eerst over het schoentje naaien voordat ik het opvulde .Dan kun je je vingers in het schoentje houden , lijkt me makkelijker werken dan met een opgevuld schoentje als je tenminste de open kant aan de onderkant hebt .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2016 om 13:12
Heb contact gehad met Renske Toer 5 is gewoon vasten haken . Dichtnaaien is niet nodig is fout in het patroon . Je begint dus gewoon met het zooltje en de opening bovenaan gaat aan de broek .
Back to Top
Lennie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2016
Locatie: UIthoorn
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lennie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2016 om 22:09
Hallo alle Kabouter-haaksters,

Nog even over de schoenen: er zit dus een fout in het patroon. Ik heb er (samen met Lida) dit van gemaakt:
Schoenen 2x (met zwart)

Toer 1:                    haak 9 vasten in een draadlus en trek de draadlus dicht
Toer 2:                    haak 2 vasten in de steken 1, 2, 3, en 4; 3 vasten in steek 5; 2 vasten in de steken 6, 7, 8 en 9 (19)
Toer 3:                    haak 2 vasten in de steken: 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15 en 17 (27)
Toer 4:                    haak 2 vasten in de volgende steken: 4, 7, 10, 13, 16, 19, 22 en 25 (35)
Toer 6:                    haak in elke 7de steek 2 vasten (40)
Toer 7:                    haak op de achterkant om de steken van toer 6 verder (zo ontstaat er een rand in je haakwerk voor de zool van de schoen) 40 vasten  (40)
Toer 8 t/m 11:        haak vasten (40) 
Toer 12:                  haak alle 4-5 steken samen (32)
Toer 13:                  haak de steken 1-2, 3-4, 5-6, 13-14, 15-16 en 31-32 samen (26)
Toer 14:                  haak de steken 3-4, 5-6, 9-10 en 12-13 samen (22)
Vul de schoenen stevig op en naai in de opening wat grove kruissteken om de vulling tegen te houden.
Vul het lijf en de broek op en naai de schoenen onder aan de pijpen.
Naai het hoofd aan het lijf (aan de voorkant zo’n 6 toeren naar beneden, zodat er een brede halslijn ontstaat)

Ik heb het jasje gehaakt volgens instructies met naald 4,5. Bij mij verzuipt-ie erin! Helaas had ik het jasje al helemaal af(gewerkt) en het garen was op, dus ik heb de mouwen naar binnen gevouwen en de panden over elkaar heen gevouwen. Volgende keer maar proberen met naald 4.

Ik wil graag een foto uploaden van mijn Kabouter. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen? Als ik namelijk op het icoontje 'insert image' druk, krijg ik de 'image properties' van Forum Hobbydoos..

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2016 om 22:59
http://forum.hobbydoos.nl/fotos-plaatsen_topic42941.html
maar wel eerst nog een nieuw topic openen bij mijn creaties en daar dan uw link neerzetten.

Bedankt om het op te schrijven en gij hebt ook geen toer 5 zie ik.
Back to Top
Lennie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2016
Locatie: UIthoorn
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lennie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 00:13
Dag Bep,

Ik zag te laat dat er geen toer 5 in de beschrijving stond. Ik heb hem ook niet gehaakt Confused. Er staan nogal wat fouten in het patroon bij ongeveer elk onderdeel..... Dus ik ben het patroon aan het herschrijven voor eventueel een volgende kabouter.
Vriendelijke groet,
Lennie
Back to Top
Lennie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2016
Locatie: UIthoorn
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lennie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 14:53
Kabouter LangbaardKabouter Langbaard is af!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 15:49
Ik kreeg nog een berichtje van Renske dat je niet op de steek moet haken maar OM de steek aan de achterkant
Back to Top
Lennie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Januari 2016
Locatie: UIthoorn
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lennie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Januari 2016 om 22:42
Klopt: aan de achterkant OM de vasten van de vorige toer. 
Mvg Lennie
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Januari 2016 om 10:05
Langbaard is wél erg leuk geworden.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns