Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon kleiner maken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon kleiner maken
    Posted: 15 November 2016 om 11:21
ik heb dit patroontje is voor een pop van 45cm maar moet voor een pop van 30cm worden
hoe kan ik dat patroon kleiner maken  ik heb al geschreven naar de ontwerpster maar deze begon er niet aan om het kleiner te maken maar dat was mijn vraag niet ik wil de het zelf doen maar weet niet waar ik van uit moet gaan  minder steken op zetten  of een kleiner naald
dan blijft de vraag hoeveel steken minder en het patroon word op naald 3.5 gebreid dus veel kleiner naald als 2.5 kan ik niet dus als  ik een kleinere naald pak hoeveel % word het dan kleiner
kan iemand mij hierbij helpen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2016 om 11:50
ik zou al beginnen met het sjakoske dat ze aan heeft hangen; Is ook in tricot zo te zien. Eerst haar patroon maken , afmetingen opschrijven en dan met naald 2,5 of zelfs een 2 terug maken en nogmaals de afmetingen nemen dan en dan kan je gaan vergelijken of je aan de afmetingen gaat komen die je wil.

En dan heb je geen nodeloos proeflapje gemaakt maar heb je al 2 sjakoskes. Of misschien wel 3 als het een nog andere naalddikte wordt.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2016 om 12:26
dankje wel bep je hebt gelijk ik zal met het tasje beginnen  bedankt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2016 om 15:05
Ik teken poppenpatronen meestal uit op ruitjespapier van 0.5/0.5 cm en dan met de juiste maten erbij. En dan inderdaad werken met een proeflapje. Het zou makkelijker zijn om een jurkje voor een pop van 30 cm te zoeken. Misschien bij Andrea Kreativ of Marie's poppenmode, zoals het nu heet?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2016 om 16:24
ha magtelt  heel hartelijk dank voor het melden van deze bladen ik wist dat er een tijdschrift was met poppen kleertjes maar wist niet meer hoe die heten  ik heb er een besteld zodat ik naar de steken verhouding kan kijken want ik dacht als ik de aantal steken weet van de middel van de pop dan is de lengte al geen probleem meer toch dankje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2016 om 18:44
Vroeger had je van 3 suisses en Diana thuiscreatief boekjes voor poppen, maar die zijn hoogstens nog op marktplaats te vinden. Burda had een blad met vooral naaipatronen, maar een paar breipatronen zaten er ook in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2016 om 14:20
magtelt  ik heb me een boekje besteld dus daar wacht ik nog op dit boekje moesten patroon in staan voor poppen van 20 cm tot 40 cm dus daar zal ik toch wel de steken verhouding in vinden toch
als ik weet wat de juiste steken voor het middel is zoals bij dit patroon dan zal wel lukken
maar ik ben nu bezig met wat  Bep vertelde  dat is aardig aan het lukken
voor het tasje heb ik nu uit het midden de steken aantal geminderd  en de toeren aangepast  alleen nog de toeren tussen het motief nog aanpassen  dan zal ik er een afbeelding  plaatsen
en dan denk ik het zelfde te doen bij de jurk tot nu toe kom ik op mindering van 7 steken op iedere pand deel
en de helft van de cm van de lengte  maar de lengte is altijd aan te passen toch
magtelt bedankt voor de namen van de boekjes en zal op marktplaats ook eens zoeken

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns