Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon Lang Yarns (198-4) Trui

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Pinguin81 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 April 2017
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pinguin81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon Lang Yarns (198-4) Trui
    Posted: 24 April 2017 om 23:09
Wie kan mij helpen met het volgende patroon? Ik maak hiervan de grootste maat.

(...)68/74/80 st. Schouders: op 20/21/23 cm armsgathoogte aan weersz in elke 2de rij 2x2 st + 5x3 st / 7x3 st / 5x3 st + 2x4 st afk. Hals: op 63 cm van de opzet de middelste 24/26/28 st afk en aan weersz daarvan in elke 2de rij nog 1x2, 1x1 st traploos afk.

Ik heb qua aantallen steken het idee dat er iets niet klopt. Waarschijnlijk aan mijn redenering maar heel misschien toch in het patroon? ik heb het idee namelijk dat er voor het achterpand vanaf "Schouders:" meer steken geminderd cq afgekant moeten worden dan de 80 steken die er dan op de naald staan...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2017 om 23:33
Je komt inderdaad 8 steken tekort dan.

Is het voorpand ook 80 steken vooraleer je aan de schouders begint?


Heb je misschien een link naar het patroon? Want als je de maat kleiner hebt (74 steken) dan kom je er nog veel meer tekort omdat je daar 7 keer 3 moet afkanten en bij de andere maten is het maar 5 keer.



En ik vind het ook een rare manier van schouders afkanten met zo korte stukjes elke keer elke 2de naald.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 08:52
Nee tis precies goed het is schouders (5 x 3 en 2 x 4)x2 samen 46 steken en 28 + (1 x 2 en 1x1)x2 =  34 steken - samen 80.
Back to Top
Pinguin81 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 April 2017
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pinguin81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 09:36
Oooo Clap. Nu zie ik het!!!
Wat goed van je. Het lijkt net of je voor de schouders de 2x2 en 2x4 voor elke maat moet doen... 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 09:53
Dat dacht ik dus ook en daarmee dat ik ook 8 steken tekort kwam.
Dus die 2x2 moet ge geen rekening houden? Maar de berekeningen voor de andere maten kloppen toch ook niet dan?



Na nog eens goed en 'anders' bekeken te hebben kloppen de andere maten dus wel, net zoals lw al zei. Het duurde efkes maar hij is gevallen.
Back to Top
Pinguin81 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 April 2017
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pinguin81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 10:01
Nu puzzel ik nog even verder op de hals en dan kom ik er met het traploos afkanten niet uit. In de beschrijving staat het als volgt:
De laatste st van de r niet br. Het werk draaien, de 1st st van de linkernld afh en de niet gebr st van de voorgaande nld over de afgeh st halen. De verdere st gewoon afk.

Mijn vragen:
1. Hoe kun je 2 steken traploos afkanten?
2. Hoe doe je dat aan de andere schouder? Daar is immers de halszijde steeds aan het begin van de r en aan het eind van de av. 
Back to Top
Pinguin81 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 April 2017
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pinguin81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 10:03
Ik zag het ook niet zelf. Maar er staat voor maat S 2x2 +5x3 st afk, voor maat M 7x3 st afk, voor maat L 5x2 + 2x4 st afk.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 10:13
ja zo zag ik het ook ineens en dan kloppen alle maten. Sjaans dat er toch al iemand klaarwakker was.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 10:31
En nog voor de koffie LOL
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 10:35
Originally posted by Pinguin81 Pinguin81 wrote:

Nu puzzel ik nog even verder op de hals en dan kom ik er met het traploos afkanten niet uit. In de beschrijving staat het als volgt:
De laatste st van de r niet br. Het werk draaien, de 1st st van de linkernld afh en de niet gebr st van de voorgaande nld over de afgeh st halen. De verdere st gewoon afk.

Mijn vragen:
1. Hoe kun je 2 steken traploos afkanten?
2. Hoe doe je dat aan de andere schouder? Daar is immers de halszijde steeds aan het begin van de r en aan het eind van de av. 
Traploos, hmm, je ziet altijd wel iets. Maar wat staat er ? De laatste steek brei je niet, je draait het werk - die niet gebreide steek staat dan op rechts
je haalt een steek af van de linkernaald, die gaat dus ook naar rechts. Nu heb je 2 steken op rechts, de eerste wip je over de 2e heen (= min 1 steek).
De andere kant doe je meestal op gevoel en tegenovergesteld. Alles wat jij mooi vind = goed
Back to Top
Pinguin81 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 24 April 2017
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pinguin81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2017 om 10:47
Dankjewel! Ik heb al zoveel geleerd vandaag, al voor de koffie!!! Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns