Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon lezen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
batwoman View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer batwoman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon lezen
    Posted: 29 September 2016 om 15:48
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en een beginnend breier. Ik dacht dat ik een simpel startpatroon gekozen had, maar nu kom ik er toch niet helemaal uit.

Het gaat om de phildar Jurk.
Tot aan de armsgaten lukt het nog, maar dan staat er het volgende (even aangepast op mijn breimaat);

--------------
Op 84 cm (184 naalden) tot. hoogte, voor schouders aan weersz. afk.:
1 x 9 st., daarna om de 2 nld 2 x 9 st.

tegenlijkertijd, voor de hals. de midd. 20 st. afk. daarna ied. deel apart verder br. en aan de halszijde afk. : 2 nld. hoger: 1x7 st.

--------

Ik moet dus tegenlijkertijd de middelsteken afkanten en aan twee kanten verder breien én 9 st afk aan weerszijde? En waar ik dan aan de binnenzijde moet afkanten is me ook niet helemaal duidelijk. Wellicht kan iemand hier me verder helpen. Alvast dank!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 16:16
Schouders zijn niet recht, vandaar dat je voor de schouders 3 x 9 steken afkant, dan lopen ze mooi af. Je begint aan de buitenkant rechts én links, en tegelijk kant je voor de hals af: 20 middelste steken en dan in de 2de naald nog 7 steken aan weerskanten. Ik pak meestal een bol extra erbij om beide kanten tegelijk te breien, dan doe je de minderingen vanzelf symmetrisch.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
batwoman View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer batwoman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 16:27
Hi dank je voor je snelle antwoord. Even kijken. Die 7 steken aan weerszijde bedoel je aan weerzijde van de hals aan de binnenkant? (dus niet aan de buitenkant bedoel ik). Ik hoop dat het me gaat lukken.

Een extra bol wol gaat wel lukken. Ik heb alleen geen naalden meer in dezelfde maat. Wel een 1/2 maat groter maar dat ga je zien denk ik.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 16:31
die 2 delen apart breien kan op 1 naald hoor, gewoon het nieuwe bolletje aanhechten (waarschijnlijk in het midden in de teruggaande naald) en dan heb je 2 draden, voor elk stuk één op dezelfde naald. En het wijst zichzelf uit welke draad je moet nemen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 16:50
Ja, van buiten naar binnen 3 x 9 en voor de hals 1 x 20 en 1 x 7 van binnen. Inderdaad op dezelfde naalden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
batwoman View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer batwoman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 17:14
Ah ok, klinkt wel ingewikkeld, maar ik ga het proberen.
thanks.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 17:37
     9                   9
   9                        9
9 __                        __9    
    \7                     7 /
     \_____________/
           20

Helpt dit?

Back to Top
batwoman View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer batwoman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 18:24
Hi Bep, dank je voor de moeite. Ik snap alleen de 7 even niet. Het is toch 1 x 7? Het lijkt zo een beetje op 7 x 1. Maar misschien lees ik het verkeerd. (
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 19:13
nee want onderaan staat 20 en dat wil zeggen 20 steken in 1 keer
dan die 9 (3 keren) langs elke kant, wil zeggen 9 steken in 1 keer
dus logisch gevolg
7 is 7 steken in 1 keer. en vermits die in de 2de naald na die 20 steken komt heb ik die wat hoger getekend.
Back to Top
batwoman View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer batwoman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2016 om 19:17
OK dankjewel. Ik ben er nog niet maar het zou zo toch moeten lukken zou je zeggen he.
Ik laat het weten :-) maar nog even geduld.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.441 seconden.
Lang Yarns