Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon met andere steek breien?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Babbelbetje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 September 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Babbelbetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon met andere steek breien?
    Posted: 30 September 2016 om 12:28
Goedemorgen,
Ik heb vorig jaar een patroon gekocht van Phildar voor een trui voor mijn neefje van 24 maanden. Ik moet het nu redelijk snel af zien te maken en dan lukken de kabels niet meer. Ik vroeg me af of ik dit patroon gewoon kan maken in tricotsteek. Iemand een idee?

Dank.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2016 om 12:51
Kan wel ,maar dan wordt het wijder . Kabelsteek tekt in .
Vaak moet je na de boord ook meerderen .

Je zou ook een eenvoudiger kabel kunnen maken . Ik brei op dit moment een kabel over 4 steken . De eerste zet ik op een kabelnaald ,ik brei 3 steken recht en dan de steek van de kabelnld . De steken ervoor zijn recht averecht zodat de kabel toch goed uitkomt . De tussenliggende steken zijn av aan de goede kant en recht aan de verkeerde kant . Je moet het dan even goed verdelen . Je mouwen zou je dan gewoon effen kunnen maken
Back to Top
Babbelbetje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 September 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Babbelbetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2016 om 13:05
Dank je voor je antwoord.
Ik ben niet zo'n ervaren kabelbreier. Heb jaren geleden een vest gemaakt en dacht het nu ook wel even te doen. Maar ik moet hem over 4 weken af hebben omdat ik dan misschien aan mijn schouder geopereerd moet worden. Je hoeft bij dit patroon niet te meerderen. 

Zit net te denken. Zou ik i.p.v de kabel boordsteek kunnen doen. En dan net als de boord 2/2? Dat rekt natuurlijk ook.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2016 om 13:10
Trui met alleen boordsteek 2/2 kan heel mooi zijn.
Voordeel hiervan is dat het werk heel soepel zal vallen, wat voor een kind van twee een groot voordeel zal zijn.
(als was het alleen al met aan- en uittrekken)

Ik had ooit eens een vest met 2/2 t was mijn lievelings vest en heb het later zelf na gebreid.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Babbelbetje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 30 September 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Babbelbetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2016 om 14:01
Dat is ook een idee. En dan kan ik de kraag 1/1 doen volgens patroon.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns