Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon op maanda

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
AVA View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AVA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon op maanda
    Posted: 01 December 2016 om 17:41
Een tijdje geleden was een gehaakt vestje met zakjes op de maandag. Nu heb ik een vraag over de steek. Dit is een kreeftensteek. Die wordt terug gehaakt. Tot zover helemaal duidelijk, maar dan staat er dat de haaknaald voor de draad van het vorige stokje gestoken moet worden. In de volgende toer weer gewoon stokjes haken en dan moet de naald achter de draad.
Moet ik nu om het stokje haken zowel op de heen als op de terugweg. De ene keer van voor naar achter en de andere keer om het stokje van achter naar voor?
Dit werkt wel en dan komt de kreeftensteek mooi op het werk te liggen. Alleen die draad snapt ik dan niet.
AVA
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 18:38
Ik snap je vraag niet helemaal . Moet je nu 2 toeren kreefte steek haken ???

Je kunt dan even kijken op de site van Jessica Tromp daar wordt dat d.m.v een schema uitgelegd
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2016 om 23:15
toch begrijp je  het terug gaande steek niet
kijk hier maar eens na

de kreeftensteek is een afronding steek dus er kan geen volgende toer stokjes staan
er wordt bedoeld dat je voor het stokje moet insteken van de vorige toer
kijk maar naar het filmpje dan begrijp je het wel

Back to Top
AVA View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AVA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 07:08
In dit patroon komen er dus wel een rij stokjes na. En ik weet dat ik in het vorige stokje in moet steken maar dat staat dus niet op het patroon daar wordt gesproken van draad. Vandaar mijn vraag
AVA
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 08:50
Heb je dan al op de site van Jessica Tromp gekeken . ??
Daar staan ook 2 rijen kreeftensteek boven elkaar uitgelegd . Je kunt daar precies zien hoe je draad moet lopen en hoe je je pen moet houden . Ze doet dat met een andere kleur garen .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 14:05
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 14:38
Dat jasje had ik ook gezien Bep, maar ik zie daar nergens iets waar de vraag op zou kunnen slaan. Ik zie wel dat er kreeften steek gebruikt wordt, maar ik vind niets met draad voor of achter het werk.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 15:00
ik ook niet en ik heb terug gezocht tot maart 2016

bovenaan rechterkant van het blad, juistekes voor de noppenboordsteek staat er in toer 2 voor en in toer 3 achter en ik denk dat ava daar op doelt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 15:29
Rechts bovenaan naast het plaatje van de breipennen staat 2e en 3e toer en daar staat iets van draden . Ik denk dat ze dat bedoelt .Je moet met een paardensprong door het patroon .

Ik zou dat even moeten uitproberen want al lezend snap ik het ook niet zo gauw ,maar ik heb daar even geen tijd voor . Mijn man staat al met zijn jas aan en de autosleutels in z,n hand .

Ik probeer het vanavond wel even .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 15:43
Reliëfstokjes? Waarbij je afwisselend voorlangs of achterlangs het stokje van de vorige toer insteekt. Is vast wel op You tube te vinden. Overigens heb ik zulke dingen altijd geleerd met uitproberen, uithalen, uithuilen en opnieuw proberen, tot het op het plaatje leek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 17:54
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Reliëfstokjes? Waarbij je afwisselend voorlangs of achterlangs het stokje van de vorige toer insteekt. Is vast wel op You tube te vinden. Overigens heb ik zulke dingen altijd geleerd met uitproberen, uithalen, uithuilen en opnieuw proberen, tot het op het plaatje leek.

Precies zo doet men dat Magtelt!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2016 om 19:02
Volgens mij haak je op je ketting een toer kreeftensteek . Om een toetr stokjes terug te kunnen haken moet je daar een relief stokje van maken om de stokjes toer ,voor de kreeftsteek toer . Ik zou van achter naar voor steken .De kreeft steek komt dan naar voren althans bij mij Op deze toer kan je dan weer een toer kreeft steek haken . Ik zou het woord "draad" niet al te letterlijk nemen ,maar het eerder als het pootje van het stokje zien .
Ik heb op mijn tablet het patroon vergroot en dan lijkt mij dit wat er bedoeld wordt

Het zijn vaak vertaalde patronen en niet iedere vertaler heeft verstand van haken .
Back to Top
AVA View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 01 December 2016
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AVA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2016 om 09:57
iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb dus ook gewoon om het stokje heengehaakt. Was alleen erg benieuwd wat er nu precies met die draad werd bedoeld. Ga gewoon verder met om het stokje heen haken. Ziet er verder goed uit. Dus nogmaals iedereen bedankt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2016 om 10:48
Originally posted by lidwina lidwina wrote:


Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Reliëfstokjes? Waarbij je afwisselend voorlangs of achterlangs het stokje van de vorige toer insteekt. Is vast wel op You tube te vinden. Overigens heb ik zulke dingen altijd geleerd met uitproberen, uithalen, uithuilen en opnieuw proberen, tot het op het plaatje leek.


Precies zo doet men dat Magtelt!!!


Alleen is op wol huilen niet zo'n best idee. Maar daar werk ik niet mee in verband met mijn allergie. En ik ben niet zo'n huiler, meer een mopperaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns