Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon poncho 3 suisses

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon poncho 3 suisses
    Posted: 14 September 2011 om 15:18

hallo allemaal,

Hierbij het patroon van de poncho uit een oud 3 suisses blad.

Veel plezier ermee !!!

 

Poncho uit 3 suisses album.

 

4oo gram garen (wibra of zeeman)

Haaknaald 9

De poncho wordt met dubbele draad gehaakt.

 

Werkwijze:

-5 l. dan 1 dubbel stokje en de ring sluiten met een h.v.

-3 l. 4 dubbelstokjes in de ring, keren

-4l. 1 stokje in het 1e dubbelstokje van voorgaande ronde, 2 l., 1 vaste op het 3e dubbelstokje, 2 l.,vervolgens 1 st. en 2 l en 1 st. in de in de 3e losse van het begin van de voorgaande ronde.

-4 l. , 4 dubbelst. onder de 2 l. van voorgaande ronde, 1 v. op de middelste v. , en 5 dubbelstokjes onder de laatste 2 l. van voorgaande ronde.

-4l., 1 st. op het eerste dubbelst. van voorgaande ronde, 2 l., 1 vaste op het 3e volgend dubbelstokje, 2 l., 1 st. en 1 l. en 1 st. op de middelste vaste, 2l, 1 st. en 2l. en 1 st. in de 4e l. van het begin van de voorgaande ronde.

-4l. 4 dubbelst. in de 2l. boog, (x) 1v. op de volgende vaste, 5 dubbelst. in de 2l. tussen de volgende 2 st. (x). Van (x) tot (x) herhalen.

-4l., 1 st. in het eerste dubbelstokje, (x) 2 l., 1 vaste op het 3e volgend dubbelst., 2l., vervolgens 1 st. en 2l en 1 st. op de volgende vaste(x). Van (x) tot (x) herhalen en eindigen met 1 st. en 2l. en 1 st. in het laatste dubbelst.

Nu steeds de laatste 2 rondes herhalen tot de driehoek groot genoeg is.

Haak nog een zelfde driehoek.

 

 

 

Afwerken:

De schoudernaden sluiten d.m.v. een h.v. te haken of dichtnaaien.

Laat een opening van 26 cm vrij voor de hals.

Deze opening omhaken met 1 of 2 ronde vasten, net wat je mooi vind.

Je kan ook nog franjes aan de poncho maken.

 

De poncho bestaat dus uit 2 driehoeken die je aan de bovenkant samen haakt of naait.

 

 

Groetjes Els.

 

 

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2011 om 15:19
Oooooooooooooooooooooooooo echt super mooi! KWIJL
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2011 om 16:40
hij is inderdaad wel heel mooi
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2011 om 17:06
NEE,NEE,NEE.
Waarom doe je dat nou haaknaald?
ik moet al zoveel doen.

pfffffffffff
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2011 om 17:59

mooi hoor, het lukt me niet om op te slaan ant mijn WORD doet het niet...grrr

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2011 om 18:42
Die is echt wel leuk. Dank je wel voor het patroon. Nu nog tijd vinden om te maken.
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2011 om 19:39
Bedankt!!
Back to Top
grootkoerkamp View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 22 Januari 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 457
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer grootkoerkamp Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 16:06
hele moie sjaal en mooie kleur . jammer ik kan hem er niet uit krijgen om op te slaan grtj ineke
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 16:58

deze vinnik zó mooi,l wie weet ga ik toch eens een groter projekt opstarten dan alleen maar berenjurkjes ;-)) maar deze wordt dan voor mezelf...heb nog gemêleerd garen van de Wibra, zou dat hiermee kunnen hoewel ik die grijze zó gedistingeerd/sjiek vind, past eigenlijk niet bij mij  

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 17:00
oh, dat opslaan lukt dus niet nee, is er al ergens anders een patroon te lezen/kopieëren???? Of komtie bij de poncho kal Jispke????
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 17:11

3x scheepsrecht: khebbum gescand, verkleind en vergroot en op-geslagen en stuur hem naar jou, Marjolein, kun jij de evt andere belangstellenden voorzien ??!! want ik ga nl een weekje de hort op en lees dit dan niet....laat je 't even weten of het goed overkomt...kan ik vanavond rustig gaan slapen en Haaknaald: bedankt!!!!!!

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 17:21

ik vind het motief heel mooi .

Misschien maak ik er wel een lange sjaal van .

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 17:26
Marjolein als je het patroon door zou willen sturen aan mij ik krijg allerlei letters te staan maar geen patroon.
Back to Top
altenaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 164
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer altenaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 17:57
het is een mooi patroon

groetjes ans
Back to Top
Annalynn View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annalynn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 18:11

Aaaaahhhh deze vind ik prachtig!!

Die ga ik zeker ook maken oooooh, waar haal ik de tijd vandaan

Beetje haakverslaafd
Back to Top
Annalynn View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annalynn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 18:27

Ik krijg m ook niet opgeslagen, krijg rare letters grrrr

Zou ik m ook mogen ontvangen, Marjolein? 

Beetje haakverslaafd
Back to Top
*Grietje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 717
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Grietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 21:21

Ik heb hem even overgezet. En de afkortingen weggehaald omdat ik denk dat dit wel een leuk patroon is voor mijn zusje (die haakt nog niet zo lang en houd niet van de afkortingen). Het is een duidelijk patroon...ik geloof dat ze er wel uit zal komen.

Els? Ik wilde graag je blog er op vermelden, alle eer komt natuurlijk jou toe (jij bent zo behulpzaam geweest om alles uit te typen). Maar ik krijg je blog niet...ik krijg een foutmelding. Ben je met je blog gestopt? Anders probeer ik het morgen nog wel even en dan zet ik hem bij het patroon.

Hier de link van het patroon: Patroon poncho

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.
Back to Top
Annalynn View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 50
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annalynn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 22:06

Grietje, dankjewel!

Ik heb hem nu kunnen opslaan.

Els, bedankt voor het patroon van de poncho!

Beetje haakverslaafd
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 22:16

Hallo Grietje,

Helaas doet web-log het momenteel niet, ze zijn aan het verhuizen. Hopelijk komt het volgende week weer anders moet ik op zoek naar een ander gratis blog.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2011 om 22:19
Dank u wel haaknaald
het is een heel mooi model
groetjes
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns