Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon van drops 27-12

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
smurfke1972 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Februari 2017
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smurfke1972 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon van drops 27-12
    Posted: 25 Februari 2017 om 12:13
Hallo,


Is er hier iemand die mij uit de nood kan helpen?
Ik zit namelijk vast met de volgende uitleg. Brei op de volgende nld recht en kant TEGELIJKERTIJD alle st af tussen de 2e en 3e markeerder en de 7e en 8e markeerder en 1 st aan elke kant van de markeerders voor de armsgaten (= kant 23-25-27-29 st af aan elke kant). Brei de volgende nld av en zet TEGELIJKERTIJD losjes 23-25-27-29 nieuwe st op boven de afgekante st tussen de 2e en 3e markeerder en de 7e en 8e markeerder. Als alle st weer zijn opgezet, staan er 160-176-192-208 st op de nld.


Mvg


Smurfke
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 12:45
Bedoel je deze? DROPS 127-12 ?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 12:50
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7718&cid=7
Als ik het goed begrijp is het dit patroon.
Je hebt markeerders in je werk gezet. Nu moet je dus in deze naald breien tot markeerder 2. Dan alle steken afkanten tot markeerder 3. De draad niet afknippen, maar verder breien tot markeerder 7. Weer het zelfde verhaal. Alle steken afkanten tot markeerder 8. En tot het einde breien. Nu schrijven ze nog over de laatste steek voor en de eerste na de markeerder die mee afgekant moeten worden. Het is heel eenvoudig om te begrijpen wat ze bedoelen. Bij de kleinste maat moet je 23 st afkanten zie ik. Later moet je daar boven ook weer 23 steken opzetten. Als er tussen je markeerder dus maar 21 steken staan is het volgens mij duidelijk wat je moet doen. Eentje er voor en eentje er na.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 12:56
Ik snap hem. Je kant de armsgaten af en zet die steken in de volgende naald weer op. Klopt dat? Gelukkig is er een expert aanwezig. ik gebruik die techniek bij piepkleine poppenjurkjes, dat scheelt later draadjes wegwerken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
smurfke1972 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Februari 2017
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smurfke1972 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 12:56
Neen 27-12 Alvina bij de kindspatronen
Back to Top
smurfke1972 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Februari 2017
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smurfke1972 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 12:59
ja idd maar dan krijg je toch geen armsgat of wel als ik die techniek gebruik
Back to Top
smurfke1972 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Februari 2017
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smurfke1972 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 13:00
Lida dan krijg je toch die opening niet voor dat armsgat
Back to Top
smurfke1972 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Februari 2017
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smurfke1972 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 13:03
Ja dat klopt maar dan krijg je die armsgat opening toch niet
Back to Top
smurfke1972 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Februari 2017
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smurfke1972 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 13:06
Ja maar Lida ik heb 22 steken tussen mijn markeerders dan kan ik in mijn maat 6/8 jaar toch onmogelijk 25 steken creeren
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 13:25
wow wat veel opmerkingen in 1 keer.

1. De link die lidwina heeft gezet is wel degelijk van die Alvina 27-12

2. als je die steken afkant en de volgende toer die er terug opzet, krijg je een open gat waar de mouwen moeten inkomen (net zoals bij een knoopsgat, en er kan dan een grote knoop door). Pakt maar eens een stukske stof en knipt er in het midden een rechte lijn in, dan zie je dat dat ver open kan.

3. volgens mij moet je tussen de markeerders die je moet afkanten altijd een oneven aantal hebben vermits je tussen de markeerders 17 of 21 steken moet hebben en je moet aan sweerskanten van de markeerders telkens meerderen. Dus dat aantal blijft oneven dan.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 13:52
Ik heb even gerekend. Na de meerderingen, bij jou 2 keer, heb je tussen de markeerders 21 steken. (het waren oorspronkelijk 17 steken, 2 keer 2 meerderen is samen 4, dus 21 samen.) 
Als je gaat afkanten voor de armsgaten moet je aan weerszijden van de markeerder nog een extra steek afkanten, dan zijn het er dus 23. Dezelfde 23 die je later weer moet opzetten.
Nu dat gat dus. Ik weet niet hoe jij afkant. Maar het is niet minderen, dus bv 2 steken samenbreien, maar echt afkanten zoals aan het einde van je werk. Je breit 2 steken, haalt steek no 1 over steek no 2. breit weer 1 steek en haalt weer een steek over de andere. Als je dat in dit geval 23 keer gedaan hebt, heb je dus tussen je gebreide steken een opening. Bij de teruggaande naald zet je dan, als je bij die opening komt, 23 steken op en gaat dan verder met breien na die opening.

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 17:19
Je hebt toch ook nog steken waar je markeerder inzit ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 12:49
dankjewel lidwina en mutti, jullie waren veel vlugger met antwoorden dan bij drops, dus heb ik daar mijn vraag geannuleerd. Ik heb verkeerd geteld of een meerdering vergeten te maken, zou een heel aanvaardbaar antwoord geweest zijn.
Maar ik twijfel toch nog en heb het terug aan drops voorgelegd, zou ook nog acceptabel zijn.

Maar helemaal niks zeggen tegen mensen die jou verder helpen zonder boe of ba, zelfs zelf nog alles moeten opzoeken, dat kan niet door de beugel en is in feite wreed onbeschoft.

Dankjewel is toch vlug getypt denk ik als je toch online op het topic zit te kijken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 12:52
Ik denk dan altijd: Eens zien hoe snel we een volgende keer reageren op je vraag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 13:13
ik zal misschien uw vraag van bij drops ook nog antwoorden, want die gaat toch terug naar hier komen.

Steek de markeerder IN de steek dan 17 ertussen en weer IN de volgende steek.
2 keer langs 2 kanten van de markeerders meerderen maakt dat ge zoals lidwina schreef 21 steken TUSSEN de markeerders hebt + de 2 steken van de markeerder (zoals mutti efkes verduidelijkte). Ge moet 25 steken afkanten. Dus is het logisch dat ze zeggen dat ge de steek voor en na de markeerder mee moet afkanten want dan pas komt ge aan 25.


En ik heb hier nu juist hetzelfde geschreven als lidwina en mutti.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 15:00
Dank je wel Bep voor het antwoord, nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben!!!
Toen ik zag dat er onder dit topic gepost was dacht ik: Haa, carnaval is voorbij we gaan weer breien, maar Bep had de taak van Smurfke overgenomen.
Ik heb mij al vaak voorgenomen op vragen van nieuwelingen niet meer te antwoorden, tja....
Gelukkig vind ik het leuk om iets uit te zoeken, maar soms.....
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
smurfke1972 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Februari 2017
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smurfke1972 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 17:25
Aan iedereen die mij geholpen heeft hartstikke bedankt.
Jullie hebben het allemaal duidelijk uitgelegd.

grts

Smurfke
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 17:59
Ja maar snapt ge het nu echt of schrijft ge het zomaar?
Back to Top
smurfke1972 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 25 Februari 2017
Locatie: belgie
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smurfke1972 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 18:21
Bep ik schrijf dit niet zomaar ik heb het nu echt begrepen dankzij jullie goed uitleg waarvoor mijn dank
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 18:33
oké dan is het goed. Als er nog vragen zijn ge weet ons wel te vinden dan.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns