Patroon vraag |
Reageer |
Autheur | |
anna34
Groupie Lid sinds: 09 November 2013 Status: Offline Points: 60 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 Augustus 2015 om 21:59 |
Dag allemaal,
Ik snap iets niet aan mijn breipatroon van een vestje met raglan mouw. Mijn mouw past niet goed.het schuine gedeelte van de raglan wordt te kort in vergelijking met mijn achterpand. Ik begin met 46 steken en ga dan aan beide kanten minderen. Eerst 2 steken aan beide kanten afkanten (42), daarna staat er' wanneer er 13 mindering en zijn gemaakt kant dan links af : 3 st (3x). Blijf rechts minderen voor de raglan. Kant de resterende st af. Als ik dan 13 minderingen tel (16 st. Over) aan beide kanten en dan 3x 3 st + minder voor de raglan 7 st dan houd ik haast geen steken over. Het schuine gedeelte wordt te kort. Wat bedoelt ze met 13 minderingen. Ik hoop dat jullie het nog snappen. Groeten, Anna |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
staat er niet bij om de hoeveel naalden je moet minderen?
|
|
|
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Ja in elke 2 e naald.
Bij het achterpand deed ik dat zo en todn kwam ik mooi uit. Dan minder ik eerst door twee averecht te breien en dan brei ik de naald uit en en minder ik gelijk an t begin van de naald. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Je zou 4 steken overhouden om af te kanten en voor een raglanmouw is dat wel voldoende
Je begint met 46 steken dan - 4 eerste 2x2 - 26 13 weerszijdse minderingen - 9 3 keer 3st links en tegelijkertijd - 3 gewone raglan rechterkant. |
|
|
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je Bep. Ik van kijken.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
'k zou zeggen graag gedaan, maar zie eerst maar of het dan beter uitkomt. Gelukkig is het op het einde en niet in het begin, dus hoef je maar een klein stukje uit te halen.
|
|
|
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Volgens mij klopt het nu. Er ontstaat een rechte kant waarin ik dus steeds heb geminderd en een bolle kant door de 3 x 3 mindering. Ik neem aan dat de bolle kant voor is. Dat is bij mijn naaipatronen altijd zo.
Denken jullie ook? |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb maar 1 keer een raglan mouw gemaakt en als het klaar is - past het maar op 1 manier. Of het voor of achter is weet ik even niet.
|
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Ja nu ik hem helemaal af heb, zie ik dat ook!
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die ander moet in spiegelbeeld anders heb je 2 rechter- of linker mouwen
|
|
anna34
Post Options
Thanks(0)
|
Hihi ja ! ☺️
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |