Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon vraag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Evaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 December 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon vraag
    Posted: 20 December 2016 om 14:16
hoi, ik ben bezig met een inktvis te haken.. ik heb nu net het begin van de tentakels gehaakt.. en nu snap ik niks van het patroon.

kunnen jjullie dit oncijferen

*1 vs in de volg 33 s (aan de andere kant van de ketting ls haken) , 1 vs in de 1e keer-ls, 51 ls, 1 vs in de achterste stekenlus van de 2e ls vanaf de nld (overgeslagen ls = 2e keer-ls) en de volg 49 ls, 1 vs in de 1e keer-ls, 32 vs ( bij de vs van de vorige toer) *, van * tot * 7x herh 7x
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 14:27
Deze omschrijving heb ik nog nooit gezien...
Heb toch al menig inktvis gehaakt maar zelfs ik kan hier niks van maken...
Wat ik weet van de inktvisjes die ik zelf haakte dat je een losse ketting maakte en dan 2v in iedere losse...
Dan krullen de tentakels zo mooi...
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 15:04
hetgeen jij opgeeft zijn volgens mij de tentakels. Je hebt waarschijnlijk al een lossenketting en nu moet je aan de andere kant van die lossenketting terug naar boven haken en terug bovenaan maak je terug een ketting van 51 losse. Daar haak je terug 49 vasten in naar boven.

Of het is een keigroot beest met een omvang van meer dan 200 steken.

Als je nu de lijn opschrijft die juistekes voor hetgeen komt waar je niet uitkomt, is het misschien makkelijker voor ons om te volgen.
Of desnoods een link naar het patroon
Back to Top
Evaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 December 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 15:22
Originally posted by bep bep wrote:

hetgeen jij opgeeft zijn volgens mij de tentakels. Je hebt waarschijnlijk al een lossenketting en nu moet je aan de andere kant van die lossenketting terug naar boven haken en terug bovenaan maak je terug een ketting van 51 losse. Daar haak je terug 49 vasten in naar boven.

Of het is een keigroot beest met een omvang van meer dan 200 steken.

Als je nu de lijn opschrijft die juistekes voor hetgeen komt waar je niet uitkomt, is het misschien makkelijker voor ons om te volgen.
Of desnoods een link naar het patroon


dank je wel! ik snap het! het is inderdaad een groot beest.. ik moest je berichtje wel eerst even 10 keer lezen en daarna nog 10 keer in het tijdschrift lezen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 15:29
dan lijkt het meer op een kwal met tentakels?

want als het een keigroot beest is dan heb je elke keer 32 steken aan het lijf voor je de volgende tentakel kan maken.
Back to Top
Evaa View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 December 2016
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 16:21
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/32/f4/30/32f4308317dea35fc9d8015a5299cc76.jpg

die ben ik aan het maken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 16:30
die is keischoon en het is dus geen kwal met tentakels. nu is het makkelijker om te zien wat er bedoelt wordt.
Efkes het plaatje gezet
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 18:00
Inderdaad een pracht beest. Zover ik het kan zien klopt de uitleg van Bep, als een zwerende vinger. Bep je bent een knapperd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 18:01
Oh die heb ik al eerder voorbij zien komen...
Volgens mij redelijk monniken werk...
Groter als we zomaar verwachten ben ik bang...Tongue
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 18:21
*slik* 
En dan al die kleine zuignapjes  Geek
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 18:23
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

*slik* 
En dan al die kleine zuignapjes  Geek


Daar gaan nog wel wat uurtjes werk in zitten...Bewaren
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 18:42
Hij is wel heel leuk!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 December 2016 om 20:30
En hij heeft maar 8 armen, eitje LOL
Veel succes hoor, ik ben heel benieuwd
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns