patroonje |
Reageer |
Autheur | |
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 25 April 2017 om 21:10 |
Hoi allemaal,
Ik ben een pop aan het breien uit poppen breien van Arne en Carlos. Nu ben ik bij het hoofd en snap ik het niet meer. Ik heb 17 steken en het patroon zegt: 2 r, minder 4 r, 5r (incl de laatste geminderde), minder 4r, 2r (incl. de laatste geminderde) Waarschijlijk zit in verkeerd te te tellen oid maar ik kom er even niet uit :) |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
je bent aan de ogen bezig nu denk ik.
de ogen zijn 2 gaten in het breisel. Dus 2 r, 4 steken afkanten dan 4 steken rechts breien, 4 steken afkanten en 1 rechts breien. Oftewel hetgeen er moet blijven staan : 2 steken, een gat, 5 steken, een gat, 2 steken |
|
|
|
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Minderen moet dus gewoon afkanten zijn... dat maakt een hoop duidelijk! Ik dacht het ook al op de fotos te zien, en ik maar braaf proberen te doen wat er stond
Bedankt! |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
de volgende toer moet ge er terug steken bij opzetten dmv omslagen.
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat komt heel vaak voor in vertaalde patronen, dat ze minderen en afkanten door elkaar halen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Lelie
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, ik kom het nu nog een keer tegen met het maken van kleding.
Maar de ogen zijn gelukt! |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Erg leuk geworden.
Ik kwam aldoor dat minderen tegen bij piepkleine poppenjurkjes. Je breide de jurk tot te armsgaten en dan moesten er een paar steken "geminderd" worden en in de volgende naald moest het dubbele aantal weer opgezet worden. Dan nog een paar naalden voor de schouders en dan alle steken "minderen". Zo kwam ik erachter dat ze afkanten bedoelden. In ieder geval had ik maar twee draadjes weg te werken. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |