Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Phildar Glawdys trui

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Phildar Glawdys trui
    Posted: 08 Maart 2024 om 23:36
https://www.hobbydoos.nl/patroon/26961/damestrui-met-slingerende-lijnen

Hi. Ik ben echt aan het sukkelen met de fantasiesteek voor deze trui. Kan iemand me helpen aub :( het voorpand lukt niet. Ik ben al 20 keer herbegonnen. Disapprove

Ik zou een foto van het patroon van de fantasiesteek willen posten maar ik weet niet hoe ik hier foto's kan toevoegen

Alvast bedankt
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2024 om 23:39
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2024 om 23:40
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2024 om 09:40
De foto heb ik gezien , maar wat lukt er dan niet ? 

Als ik zo kijk lijkt het me een patentsteek , maar die kan op   verschillende manieren gebreid worden .Naar boven toe lijkt het dat je gaat kabelen . Het zou dus het handigste zijn als je hier een stukje van het patroon neer zou zetten .
Het is helaas  geen gratis patroon want dan zouden we het gewoon kunnen opzoeken . 
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2024 om 16:36
Hi Mutti. Bedankt voor je reactie
Het is jammer dat ik hier geen foto's kan posten want het is moeilijk uit te leggen. 
Maar ik ga proberen.Confused
Ik zit ongeveer aan de helft van het voorpand, tot daar geen probleem want dat is averechtse parelboordsteek. Maar daarna begint de fantasiesteek en dat lukt helemaal niet. 
Totaal aantal steken is 93 en de middelste 75 steken hiervan moeten in fantasiesteek gebreid worden. 
Ik ga proberen de fantasiesteek te omschrijven: 30 steken parelboord en dan van 3 steken het volgende maken: 1ste naald: 1 dubb r overhaling en 1 omslag, dan 9 steken parelboord en dan met 3 steken 1st naald: 1 omslag en volgende 3 st samenbreien, en dan weer parelboord tot het eind.
Tot hier lukt het maar vanaf de tweede naald, de averechte kant van het werk lukt het niet.  Dan is het dus averecht rechts de hele tijd tot je volgens het breischema bij die 3 speciale steken van de vorige naald komt. Volgens het patroon ziet het er zo uit: X 0 / (met / bedoel ik het symbool voor de overhaling) en beschrijving hiervan is: 2de naald: brei 1 av, 1 rechts, , daarna av in de omslag (hier loopt het al mis bij mij want ik volg de stappen en het resultaat ziet er anders uit dan op de foto en is duidelijk niet juist. Daarna volgens het breischema weer 9 steken av,rechts herhalen en dan komen we weer bij die 3 speciale steken: dus 2de naald: 1 av, 1 rechts in omslag, 1 av. En de rest van de steken weer rechts, averecht tot het eind van de naald,
Dus ik snap die X niet. Want we moeten minderen, het aantal steken wordt dan toch ook minder. 
Ik weet niet of ik het een beetje heb kunnen uitleggen? 
Ik zou je graag wat foto's sturen
Ik heb echt stress :( :) heel bedankt voor de hulp
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2024 om 16:49
Misschien is er iemand die reageert en je uit kan leggen hoe je foto's kan plaatsen want het kan wel ,maar ik kan het niet .
Ik ga je uitleg doorlezen en anders pak ik er de pennen even bij .
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2024 om 18:21
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2024 om 18:23
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2024 om 18:25
Hi Mutti. Dank je. Zo lief. 
Lukt echt niet om een foto toe te voegen. Zal wss makkelijker op een desktop lukken...met de smartphone lukt het me niet. 
Zou ik je geen foto's kunnen sturen via mail? Als je zou antwoorden op mijn emailadres? Ik beloof dat ik je daarna niet meer zal sturen. Maar als je het niet ziet zitten, begrijp ik het wel. 
Dan probeer ik maandag de site te openen via mn desktop en hopelijk kan ik dan foto's toevoegen. 
Mijn emailadres is: 
Alvast bedankt en een fijne avond
Groetjes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2024 om 08:42
Ik heb je mailadres opgeschreven , maar haal het nu vlug weg want volgens mij kan iedereen en ik bedoel niet van het forum , het nu lezen .

Ik heb gisteravond wegens privé omstandigheden geen tijd gehad , maar als alles hier goed gaat pak ik straks de pennen .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2024 om 11:08
Ik heb een vraagje .
Hoe brei jij de parelsteek ? 
 . Met de rechte steek dieper ingestoken ? 
Met de 2e helemaal recht of averecht of ook dieper ingestoken . 

Op internet geven ze verschillende manieren .
Ik ken hem als de rechte steek dieper ingestoken en de 2e pen averecht .


Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2024 om 11:42
Parelsteek brei ik de rechtse steek dieper ingestoken en dan averechts gewoon ( dus niet dieper)

Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2024 om 11:20

Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2024 om 11:23

hi Mutti, kan je deze 2 openen? bij mij lukt het wel, als ik rechtermuisknop 'copy link' doe en past als url...

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2024 om 14:13
ge moet eens proberen met https://imgbb.com/upload.
En de link van de insuitcodes groot gebruiken, kopieren en hier neerzetten.

Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2024 om 15:08
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2024 om 15:09
x
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2024 om 15:10
voila, eindelijk gelukt :) heel hard bedankt
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2024 om 19:48
ik denk niet dat ge mindert door die 3 steken die ge moet samenbreien of dubbele overhaling doen. Ge houdt van die 3 steken 1 steek over (2 maal) en ge moet ook 2 omslagen maken.

dus 6 wordt 2 + 2 omslagen = 4 steken/lussen op de naald
in de averechte naald moet ge in die omslagen 2 steken maken, dus komen er 2 bij en hebt ge terug 6 steken
Back to Top
Senay View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2024
Locatie: Otegem
Status: Offline
Points: 16
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Senay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Maart 2024 om 16:13
hi Mutti, super bedankt; ik ben mee nu. Ik had gewoon niet door dat er twee steken in de omslagen moesten gemaakt worden. Het aantal steken blijft dan inderdaad gelijk.
Maar ik kende die steek niet: 2 steken in 1 omslag. ik heb dat nu geprobeerd, en heb gaten, terwijl er op de foto van het patroon geen gaten zijn. Ik weet  niet hoe men een av en rechte steek in 1 omslag maakt, ik ving nergens instructies terug.. weet jij dat?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.813 seconden.
Lang Yarns