Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Piccolienbreien! :)

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Piccolienbreien! :)
    Posted: 11 Augustus 2011 om 14:43

Magtelt had mij weer gek gemaakt , dus gisteren gelijk naar Zeeman voor brei- en haakboekjes.

Nou vond ik daartussen een boekje wat mij erg aan trok: Piccolienbreien. Wat houdt het in?

Piccolienbreien is een breitechniek waarbij kleine stukjes opengewerkte stof of kant worden gecombineerd met breigaren, zodat een totaal nieuw effect ontstaat.

Heeft iemand dit wel eens gedaan? Ik kon er niets van terugvinden op dit forum en ook niets op het internet.

 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 14:55
  zou het ook niet weten
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 14:57
Ik heb het boekje gekocht en ga het zeker proberen
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 15:26
het is de eerste dat ik hoor ik zou het niet weten
Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 241
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 15:57

ik heb gisteren het boekje ook gekocht, maar alleen nog maar eens rap  ingekeken. Ik heb ook nog een tweede boekje mee met sjaals en stola's.

 

 

Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 16:29
nog niet van gehoord als het af laat maar een foto zien
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 16:46
Kan er zelf niet via google over vinden
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 17:44
Ik ga het zeker deze herfst eens uitproberen. Het ziet er zo mooi uit. Breiwerk met een extra flair
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 18:14
Volgens mij is het een nieuwe vondst. Wat ik er zo leuk aan vind is dat je op die manier kleding met een speciale herinnering in je breisel kunt verwerken, een jurk die niet meer past, wiegbekleding, noem maar op. En het kan natuurlijk ook in wraps, je hoeft de patronen uit het boekje niet na te maken.

Het is wel sneu dat ik Jips zo vaak gek maak.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 18:45

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Volgens mij is het een nieuwe vondst. Wat ik er zo leuk aan vind is dat je op die manier kleding met een speciale herinnering in je breisel kunt verwerken, een jurk die niet meer past, wiegbekleding, noem maar op. En het kan natuurlijk ook in wraps, je hoeft de patronen uit het boekje niet na te maken.

Het is wel sneu dat ik Jips zo vaak gek maak.

Sneu?????   

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 20:57
IK HEB VORIGE WEEK BIJ zEEMAN BOEKJES GEKOCHT MAAR KAN MIJ NIET EEN OVER PICCOLIENBREIEN HERINNEREN. GA VAN DE WEEK NOG MAAR EENS TERUG EN EVEN BETER KIJKEN WANT JE MAAKT ME WEL NIEUWSGIERIG.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 23:09
Ik heb het al eens gelezen,lijkt me een heel werk maar wel de moeite
staat in de wachtlijst
indien er toch iemand iets zou vinden erover graag een seintje erover
groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2011 om 10:06
Het is een meisjesnaam en het is de naam van een chemische isomeer. Dus ik denk dat ene Picolien dit heeft uitgevonden. Ik denk dat je het ook kunt haken. Dat kan met kralen toch ook?

Je rijgt kleine lapjes van een opengewerkte stof op je draad en gaat breien, waarbij je op geregelde momenten een lapje naar boven haalt en het aan de voorkant van je werk schuift.

Als je een niet rafelend dicht dun stofje wilt verwerken kun je het ook op naaigaren rijgen en dat meebreien. Net als bij kleine kraaltjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2011 om 14:27
Magtelt, volgens mij heb jij "uitvinders-hersens".
Als ik iets van je lees, denk ik vaak:"O ja, natuurlijk", maar zelf bedenken, niksienoppes.
Fijn dat we jou hebben. Dit meen ik hoor!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Augustus 2011 om 23:13
Hartelijk bedankt weer voor de tip Magtelt. Hoezo noem jij jezelf een luie huisvrouw???????????? De ideetjes spuiten eruit als wij iets in de groep gooien 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2011 om 09:49
Ja die hersens willen wel werken, maar de rest??? Ik wou dat mijn handen de dingen zo goed konden maken als mijn hersens ze bedenken. Wie zwaait er met haar toverstafje?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2011 om 10:02

 

O Magtelt, je bent een heerlijk mens en je kunt zulke mooie dingen maken. Als ik jouw Baby Born creaties zie, werkelijk prachtig!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2011 om 10:49
En toch is het nooit zo netjes afgewerkt als ik zou willen.

Jaren geleden zat mijn dochter op het IHNO en die moest dan van alles zelf bedenken. Dan had ik wel mooie ideeën voor haar, maar geen idee hoe ik ze zou maken. En dat kon zij dan weer heel netjes. Ze kwam eens op school met een poezenapplicatie die heel licht gevuld en doorgestikt was en echt zo keurig, dat je geen steekje zag, en haar lerares zei meteen dat dat vast een werkstuk van haar moeder was. De volgende dag nam Jes een teddybeer mee die ik gemaakt had en toen geloofde haar lerares meteen dat zij die poezenapplicatie zelf had gemaakt. Want de handjes van beer deugden niet, er was te zien dat ze een paar keer uitgehaald waren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 13:18
Originally posted by pippie pippie wrote:

Magtelt, volgens mij heb jij "uitvinders-hersens".
Als ik iets van je lees, denk ik vaak:"O ja, natuurlijk", maar zelf bedenken, niksienoppes.
Fijn dat we jou hebben. Dit meen ik hoor!


Hier ben ik het helemaal mee eens!
Niet te vergeten Jips, die is in mijn ogen ook zo'n handwerkwonder.
Er zullen er onder ons nog wel meer bevinden, maar deze twee dametjes springen er echt uit.
Een oud gezegde aan deze dames is : VOORAL ZO DOORGAAN.
Daar hebben de andere hobbydoosjes ook weer profijt van, toch?
Groetjes, Tineke01   


Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 13:39

Originally posted by Tineke01 Tineke01 wrote:

Originally posted by pippie pippie wrote:

Magtelt, volgens mij heb jij "uitvinders-hersens".
Als ik iets van je lees, denk ik vaak:"O ja, natuurlijk", maar zelf bedenken, niksienoppes.
Fijn dat we jou hebben. Dit meen ik hoor!


Hier ben ik het helemaal mee eens!
Niet te vergeten Jips, die is in mijn ogen ook zo'n handwerkwonder.
Er zullen er onder ons nog wel meer bevinden, maar deze twee dametjes springen er echt uit.
Een oud gezegde aan deze dames is : VOORAL ZO DOORGAAN.
Daar hebben de andere hobbydoosjes ook weer profijt van, toch?
Groetjes, Tineke01   

 Dank je wel Tineke, wat lief van je! Maar ik ben helemaal niet zo'n handwerkwonder hoor. Ik handwerk echt niet op zo'n hoog niveau als Magtelt, maar daarintegen heb ik nog een aantal jaren om zover te komen

Ik vind het heel erg leuk en heb het vroeger op de basisschool in de schoolvakanties van mijn oma geleerd. Ik vind het echt heel erg leuk om te doen en probeer anderen ook enthousiast te maken. We hadden van de week Vakantie Week hier en dat betekent dat er iedere dag overdag activiteiten voor de kinderen zijn en 's avonds voor de volwassenen. Ik heb middagen op het terras op het veld zitten breien, maar je wordt toch nog wel aangekeken alsof je een buitenaards wezen bent hoor!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns