Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Piccolienbreien! :)

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 15:49
Het klinkt wel razend interessant. Ik kan me er nu nog niet direct een voorstelling van maken. Ben heel benieuwd. Moet morgen voor het eerst weer werken na de vakantie en ik moet boodschappen doen. Zou ik mezelf dan mogen trakteren op snuffelen bij de Zeeman?
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 16:43
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:



Het klinkt wel razend interessant. Ik kan me er nu nog niet
direct een voorstelling van maken. Ben heel benieuwd. Moet
morgen voor het eerst weer werken na de vakantie en ik moet
boodschappen doen. Zou ik mezelf dan mogen trakteren op
snuffelen bij de Zeeman?


gewoon doen wat maakt het uit. is in ieder geval de moeite
waard op te kijken, en wie weet wat je allemaal mee neemt.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 14:47

Heb, inderdaad OOK aangestoken door Magtelt, het boekje vorige week gekocht. Enig idee (en eigenlijk toch ook zo simpel).

Groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 14:59
hoi allemaal wij moeten wachten om naar de zeeman te gaan
vandaag is alles gesloten
het is een feestdag bij ons dus wachten tot morgen middag
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 10:52
word dat niet vreemd als het in de was is geweest?
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juli 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 14:48
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat
groetjes miranda
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 16:41
hoi ik heb het boekje ook gekocht er staan hele leuke
dingen in
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 17:28
Heb het boekje ook gezien, maar ja kan niet breien dus maar niet meegenomen:0
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 17:36

Ik heb hele leuke gemelleerde Bianca (Wibra) liggen in wit/lichtblauw/aqua/marineblauw. En daar wil ik die sjaal van gaan maken die in het boekje staat. Ik heb al witte parelmoer en aquablauwe parelmoer kralen voor aan de franjes, nu nog een stukje stof. Je zal er niet veel voor nodig hebben, aangezien de vierkantjes 1x1cm zijn.

Ik ben nu nog even bezig met de ruffled wrap en daarna ga ik denk ik die sjaal maken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 19:52

hoi jips

dat vind ik ook een leuke sjaal ,en die kleur heb ik 4 weken geleden gekocht in de wibra tijdens de solden samen met de lila gemeleert de zwart gemeleert.

maar eerst de omslagdoek nr 3 hij is wel bijna af ,

ik heb ook het boekje met de sjaals en stoka gekocht ik moest direct aan jou denken jips daar staan ook leuke modellen in hoe is het trouwens met je ruffled wrap en de nina wrap

groetjes christine

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 13:08

Ik haal mijn stola/sjaal/wrap/omslagdoekpatronen overal vandaan. Vaak amerikaanse/engelse sites en dan vertalen maar, maar daar wordt je ook steeds handiger in

Nina ligt stil, ben nu aan de ruffled bezig. Hij vordert lekker en wordt mooi in paarse Saskia. Daarna ga ik denk ik aan de gemeleerde bianca die piccoliensjaal maken. Heb al kraaltjes ggekocht voor aan de franjes en volgens mij wordt het echt een heel gaaf effect

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 13:10
@ Jips: als je op internet even zoekt zijn er verschillende sites waar je gratis stofstaaltjes kunt bestellen. Er zit ook iets Nederlandstalig in Duitsland. Daar heb ik laatst stalen besteld. Daar hebben ze vaak ook wel kant of broderie ofzo. Net wat je leuk vindt.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 19:31

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

@ Jips: als je op internet even zoekt zijn er verschillende sites waar je gratis stofstaaltjes kunt bestellen. Er zit ook iets Nederlandstalig in Duitsland. Daar heb ik laatst stalen besteld. Daar hebben ze vaak ook wel kant of broderie ofzo. Net wat je leuk vindt.

Dank voor de tip Ieke!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 20:49
Magtelt,
Jouw dochter heeft toendertijd een strenge handwerkjuffrouw gehad op school. Toch was haar beoordeling niet juist. Zo zie je maar weer.
Zelfs een lerares maakt fouten.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 20:56
Jips,
Jij bent ook altijd druk met handwerken, zelfs op het sportveld. Zoals jij zegt ben je "even" met een sjaal of anders bezig en dan ga je weer dit of dat maken.
Je hebt ook al zwarte-pietjes maken geplant, terwijl je nog met andere dingen bezig bent. Ik heb daar respect voor.
Natuurlijk zijn er nog wel meer hobbydoosjes die zo druk in de weer zijn met van alles en nog wat creëren.
Knap hoor!
Groetjes, Tineke01   

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 21:13
Dit topic gaat eigenlijk over het picolien breien hè.
Ik had er tot nu toe ook nooit van gehoord.
Maar over een tijdje zullen er best wel dametjes zijn waaronder natuurlijk Jips, die deze techniek ergens voor hebben toegepast.
Dan kunnen de andere hobbyistes kijken hoe zoiets eruit ziet en misschien dan ook eens gaan proberen.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2011 om 21:23
ik heb vandaag een mouwloos pulletje zien staan in en tijdschrift,
Er werd vanaf de armuitsnijding gewerkt met pailletten,
Mocht je nu vanaf daar het picolien breien toepassen
Het word niet te zwaar omdat het boven de borst is en lijkt me heel
toepasselijk ervoor
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 08:05

Ook een super idee Inge

Je kunt er zo oneindig veel mee doen en je breiwerk wordt er ook nog weer mooier door. Ik ga beginnen met de sjaal uit het boekje. Dan kan ik voor een 1e werkstuk kijken hoe het werkt en of het een fijne techniek is.

Ik houd jullie op de hoogte!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2011 om 09:42
Ik had ook al gedacht dat een randje net na de manchet en boord leuk zou worden met picolientjes. Ik vind het trouwens ook een leuke kattennaam.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2011 om 12:48

Ik heb vanmorgen op de markt een halve meter appeltjesgroene kantige stof gescoord en 2 x 1,5m aqua/turqoiseblauw kant (band). De stof was lastig te vinden, het makkelijkst is een kant randje te scoren. Daar was ik ook nog minder voor kwijt dan de stof.

Ik ga van het weekend even beginnen, ik wil dinsdagavond op de handwerkclub de dames deze nieuwe techniek laten zien!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns