picot randje |
Reageer |
Autheur | |
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 02 Oktober 2017 om 18:23 |
hoe haak je ook al weer een picot randje zijn er verschillende? is het drie lossen 1 halve vaste in de eerste lossen en dan een vaste in de volgende? als ik dat doe zijn het zoveel puntjes dat ik het niet mooi vind maar ik kan even nergens vinden waar het uitgelegd word heb wel op YouTube gekeken maar ik werd er niet echt wijzer van als ik het na ging doen dan werd het ook weer een rommelige rand het moet een rand om een hoedje worden |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je kan ook:
drie lossen, 1 halve vaste in de eerste losse en dan een overslaan een vaste in de volgende
Of: drie lossen, 1 vaste in de eerste losse en dan een overslaan vaste in de volgende Wat jij het mooiste vindt. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
niania
Hobbyguru Lid sinds: 27 Oktober 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3633 |
Post Options
Thanks(0)
|
dank je wel voor je snelle reactie ik ga het even uitproberen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij grof haakwerk doe ik ook wel eens 5 lossen, een halve vaste in de eerste losse en één of twee steken overslaan. Dat werkt erg mooi bij sjaals in Fenna.
Als franje doe ik soms tien lossen, 9 halve vasten terug (of meer) en dan een vaste (of meer) en weer zo'n sliertje. Ik vind het leuker dan geknoopte franje. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jeugdtrauma... wij (de meisjes.... de jongens mochten figuurzagen...) moesten "muizetandjes" haken om pannenlappen. Ik heb volgens mij wel 20 nieuwe variaties uitgevonden, maar het was nooit wat de juf voor ogen had. Iedere keer weer uithalen. Ze zijn nooit afgeraakt, die pannenlappen.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |