Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

plakkerige haaknaald

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: plakkerige haaknaald
    Posted: 24 Juni 2015 om 20:54
Even n vraagje. Tijdens het haken wordt mijn haaknaald plakkerig en is het moeilijk om deze nog door de steken te krijgen. Wat kan ik hier tegen doen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2015 om 21:05
dus de haak zelf wordt plakkerig? Heb ik nog nooit gehoord.

misschien eens helemaal ontsmetten of zo en met talkpoeder bestrooien.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2015 om 21:09
Ik kan het proberen. Moet er nog wel bij zeggen dat dit een haaknaald is die nog gebruikt is door mijn moeder. Een hele oude dus nog. Zou het daar aan kunnen liggen misschien? Ik zeg zo maar wat, want dit heb ik ook nog nooit meegemaakt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2015 om 21:16
dat zou idd best kunnen.
Eerst efkes in een sopke steken en goed erlangs wrijven, dan zou de plak al minder moeten zijn. En dan zou ik ze nog eens in de dettol steken en dan proberen. (Wel goed afdrogen eerst )
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2015 om 21:18
Ik heb ergens gezien dat ze de haaknaald ( als hij niet te dik is natuurlijk) in het omhulsel van een bolpen doen en dat dan als handvat gebruiken .
oant Sjen
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2015 om 21:21
Bedankt voor de tips dames.
Back to Top
dientjes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2015
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dientjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2015 om 22:26
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Even n vraagje. Tijdens het haken wordt mijn haaknaald plakkerig en is het moeilijk om deze nog door de steken te krijgen. Wat kan ik hier tegen doen?
wat voor haaknaald gebruik je
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2015 om 22:53
Een metalen.
Back to Top
dientjes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2015
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dientjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 01:58
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Een metalen.

het kan aan het garen liggen
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 07:32
Dat maakt niet uit. Heb al verschillende garens gebruikt met deze naald.
Back to Top
dientjes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2015
Status: Offline
Points: 197
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dientjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 07:54
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Dat maakt niet uit. Heb al verschillende garens gebruikt met deze naald.
en dikkere haaknaald
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 08:35
het ligt niet aan de haaknaald maar aan je Handen.
Ik had daar ook last van .daarom gebruik ik nu haaknaalden met handvat.
knitpro Renske heeft ze ook op haar site staan.

maar omdat Jondala aangaf dat de haaknaalden van haar Moeder zijn geweest, kwam ik met de pen oplossing.
oant Sjen
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 09:06
Misschien dan toch een nieuwe naald kopen? Denk dat ik dan maar meteen een ergonomische neem. Aangezien het moeilijk is om m'n werkje te laten liggen als ik eenmaal bezig ben, en ik dan toch weer last krijg van m'n vingers i.v.m. reuma.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 15:16
Ik kreeg vroeger altijd als tip van mijn moeder, om de haaknaald of breinaald (als ie plakker wordt) even door je haar te halen. Dan glijden de steken weer vanzelf over de naald. Het klinkt gek....maar het is echt zo! Probeer het maar eens.
Oh ja.....het ligt niet aan de naald of het garen hoor , het komt dan gewoon door je handen.
Ik haak nooit af!

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 15:33

Ik heb deze .het verschil is ... je komt niet meer met je handen op het metaal van de haaknaald. dus kan die ook niet zweterig worden.
en als je haak/breinaald stroef is dan is het zoals Marileen zegt even door je haar halen. de verklaring is dat je haar/hoofdhuid altijd iets vettig is, waardoor het garen gemakkelijker over de naald glijd
oant Sjen
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 16:21
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 17:41
Originally posted by bloem bloem wrote:


Ik heb deze .het verschil is ... je komt niet meer met je handen op het metaal van de haaknaald. dus kan die ook niet zweterig worden.
en als je haak/breinaald stroef is dan is het zoals Marileen zegt even door je haar halen. de verklaring is dat je haar/hoofdhuid altijd iets vettig is, waardoor het garen gemakkelijker over de naald glijd

Heeeeeyyyy die heb ik ook Smile
Prym toch?
Ik haak nooit af!

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 18:34
http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/knitpro-ergonomische-haaknaald-nr-6.asp deze
oant Sjen
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 18:40


Ik heb deze! Haken heerlijk he Magtelt?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juni 2015 om 20:20
Ja, die voelen heerlijk aan bij het haken.

Het trucje van door je haar halen kende ik van veiligheidsspelden voor katoenen luiers.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns