Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

pompom sjaal

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rianne35 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 September 2011
Status: Offline
Points: 282
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rianne35 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 15:44
Erg leuk en heel knap zo snel! Ik heb als ik zoiets zie gelijk de nijging om naar de action te vliegen, maar..... doe het niet, doe het niet!!!
Groetjes en nog veel hobby plezier, Rianne.

Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.
Back to Top
vrioom View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Februari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 595
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vrioom Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 17:14
Altijd leuk om te doen zo'n sjaal en het resultaat is weer verbluffend.
vrioom
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 18:17

Deze is geweldig mooi, mijn dochter kwam vanmorgen lang en vroeg of ik iets wist wat de kinderen bij de BSO konden maken met pompomgaren.

Heb meteen dit laten zien. de ideeen borrelden bij mij zo op.

Een leuke ketting, een armband, een slinger voor de kerstboom enz.

Misschien staan er straks hier in de buurt kerstbomen met slingers door kinderen gehaakt, zou toch leuk zijn?

Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 18:25
super leuk zeg!!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 19:42

Ik heb 2 witte bollen gekocht om in de kerstboom te draperen als slingers. Het deed mij denken aan sneeuwbolletjes.

En wat zo grappig was, ik had ze met dat idee in de Action in mijn mandje gedaan, zie ik een pad verder bij de kerstartikelen een soortgelijke slinger liggen, van iets grotere bolletjes, 2,98 per slinger!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 19:47

tja jips goed op de kleintjes letten hoor!

haha doe ik ook

ik vond dat wel een goed idee van je

heel eerlijk kan geen sjaaltje meer zien zoveel roezels dat ik al gebreid heb

ik vind deze kleuern wel erg mooi!!

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 20:03
Je kunt er ook een gekochte das mee versieren, helemaal rondom bijvoorbeeld.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2011 om 22:44

Wat een mooie kleur en dat is vlug gemaakt. Ik krijg ook de neiging om naar de action te vliegen alleen is hij nu gesloten.

groetje Jolly

Groetjes van Jolly



Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2011 om 23:08
Morgen toch maar naar de Action geloof ik...
Groetjes Lmarina
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2011 om 08:23

gisteren heb ik een grijs/witte sjaal gemaakt voor mijn zus die volgende week jarig is. Met een half uurtje is hij af.

groetjes Karina
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2011 om 10:21
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
degros View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 16 Februari 2010
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 66
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer degros Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2011 om 11:10

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Nee, de bolletjes zitten niet in de weg. Met haaknaald 5. Een beginlus in het dunne deel van het garen.*pompons in het garen overslaan en de draad tussen de 3e en 4e pompon met de naald opnemen en een losse haken, vanaf* steeds herhalen tot het garen op is. Aan weerszijden van de ketting ontstaan zo lussen van ca. 6 cm. Vind je de lussen te kort, maak je de afstand tussen de lossen groter, bv. tussen de 4e en 5e losse. De afstand tussen de bolletjes is van merk tot merk verschillend. Je hebt aan 1 bol genoeg. Succes, Lida

Hoe moet u dan draaien ( doe je dat met 2 lossen ) en hoeveel steken zet u op

Sorry voor de vraag

Groetjes

Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2011 om 11:24
degros: je hoeft niet te draaien. Je maakt 1 lange sliert met losse. Ik haak alleen niet met 5 maar met 2,5 omdat de tussenruimte tussen 2 bolletjes erg klein is.
groetjes Karina
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2011 om 14:52

Precies zoals Karina zegt, alleen een losseketing. Die doe je later een paar keer om je nek.

Van merk tot merk is de afstand tussen de bolletjes verschillend. Als er een lange afstand tussen de bolletjes is kun je ook een dunne naald nemen en dan 2 steken maken. Het nadeel van die dikke naald is dat tijdens het dragen de zaak uit elkaar kan gaan. Daar kom je ook pas achter als het klaar is. Die dunne naald brengt me nu gelijk op een idee.

Groetjes, Lida  

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2011 om 15:55
...wat MOOI.....................en gelukkig voor mij Action is te ver voor mij...dus ga ik lekker niet
groetjes geesje
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2011 om 09:59
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns