Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Poppenhuizen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Poppenhuizen
    Posted: 15 Februari 2017 om 13:39
Je ziet bijna geen poppennhuizen meer, behalve soms bij Lidl of in winkels met houten speelgoed. Maar nu zag ik bij Bart Smit iets van Transylvanian Family, poppenhuis, meubeltjes en diertjes, zoals konijntjes, eekhoorns en egels. Heel lief allemaal.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2017 om 14:06
Juist tegen mijn dochter gezegd se, maar ze heeft het al. Zij is onlangs (een dik jaar) die sylvanian popjes gaan verzamelen. Dus overal waar ik kom, in kringlopen, rommelmarkten gaat mijn één oog naar sylvanian popjes en mijn ander naar wolletjes en toebehoren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2017 om 16:40
Oei, kijk je dan scheel naar buiten toe? Ik kom toch vaak in de poppenhoek van speelgoedwinkels, maar ik had ze nog nooit gezien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2017 om 17:01
maar bij ons liggen ze nooit in de poppenhoek, altijd tussen de pluchen beestjes of ander kleine prullekes.

En het kan goed zijn dat ik soms wat scheel zie dan, want van mijn hoofd van hier naar daar te draaien om zeker geen standje of plekje te missen ben ik soms wel wat zat. Dus als ge ooit op een rommelmarkt een loense hoofdschuddend iemand tegenkomt die er uitziet alsof ze wat teveel gedronken heeft dan ben ik dat.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 10:05
Poppenhuizen komen inderdaad steeds minder voor...
Er is wel 2 keer per jaar een beurs in maart en september en daar gaan we dan ook steevast naartoe...
Wat ik ook doe voor inspiratie is veel op pinterest zoeken...
Hier is nog wel het een en ander te vinden voor poppenhuizen...
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 10:24
Ik speelde vroeger altijd met het poppenhuis wat mijn opa voor mijn moeder gemaakt had. Er zaten ook echte lichtbolletjes in die met een mini schakelaartje aangezet konden worden. Moest ik altijd heel voorzichtig mee spelen haha

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 10:48
Nu maken ze een computer poppenhuis ,mijn kleinzoon zei van de week ,oma ik ben een huis aant maken ,en er komt ook een plaats waar jij kan wonen,dan smelt ne mens ,🏠
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 11:42
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Nu maken ze een computer poppenhuis ,mijn kleinzoon zei van de week ,oma ik ben een huis aant maken ,en er komt ook een plaats waar jij kan wonen,dan smelt ne mens ,🏠


Ahhh...wat lief...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 11:50
Ik heb een tijdje Sims gespeeld op de computer, maar na een poos ging het me vervelen, dat die popjes zo traag reageren. Ik zei bijtijds dat ze naar de wc moesten en dan stonden ze toch op de grond te plassen. Dan moesten ze dweilen en douchen en ook dat ging zo traag. En ze konden vaak niet werken, omdat ze bij het ontbijt zaten te teuten, terwijl hun lift al voor de deur stond te toeteren. En dan was er geen geld voor leuke dingen en werden ze depressief.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 13:56
Ik heb verleden week mijn Del Prado poppenhuis waar ik al jaren aan bezig was weggegeven. Ik wist dat ik het toch niet meer af zou maken. Dus een poppenhuis liefhebster blij gemaakt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 15:10
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik heb verleden week mijn Del Prado poppenhuis waar ik al jaren aan bezig was weggegeven. Ik wist dat ik het toch niet meer af zou maken. Dus een poppenhuis liefhebster blij gemaakt.


Daar zal iemand heel erg blij van zijn geworden...
Maar ja wel jammer dat je het nooit zelf hebt kunnen afmaken...
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 15:11
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik heb verleden week mijn Del Prado poppenhuis waar ik al jaren aan bezig was weggegeven. Ik wist dat ik het toch niet meer af zou maken. Dus een poppenhuis liefhebster blij gemaakt.


Daar zal iemand heel erg blij van zijn geworden...
Maar ja wel jammer dat je het nooit zelf hebt kunnen afmaken...

Soms moet je je verlies nemen. Zij was er dolblij mee. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Februari 2017 om 15:13
Dat geloof ik gelijk...
Schoonmoeder is ook met een poppenhuis bezig en die is er al jaren gek mee...
Niet dat het op wil schieten want volgens mij hangt ze al een jaar of 2 op het aanleggen van de elektra...
Daarnaast is ze ook in huis flink nog aan het verbouwen dus het is soms ook een kwestie van de tijd ervoor vinden of nemen...
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns