Hallo naamgenoot,
ik kan geen fotootje meer vinden helaas maar ergens op dit forum staat het patroontje. Zou ongeveer 20 cm lang moeten worden en is gemaakt van katoen. Hoop dat je hier iets aan hebt:
Wat leuk Wanda, dat je pannelap jurk hebt gemaakt.
Zo makkelijker:
Het patroon voor de jurk pannelappen. 2 kleuren heb ik gebruikt. steeds 2 toeren in dezelfde kleur. ik noem ze niet want je hebt zelf wel een ideetje :-)
zet een ketting van 10 lossen op. sluit tot een ring. 1 ste toer: 18 vasten in de ring. sluit met een halve vaste elke toer. 2 de toer: * 1 vaste op 1 vaste, 2 vaste op elke volg. vaste, vanaf * herh. = 27 vaste. 3de toer : * 2 stokjes op 2 vaste, 2 stokjes op de volgende vaste, vanaf * herh. = 36 stokjes. 4 de toer : vaste echter verdeeld 6 vaste meerderen =42 vaste. 5 de toer: 1 st. met 1 lossen en 1 st. op de eerste vaste. 1 lossen * 1 st. met 1 lossen en 1 stokje op de 3de volgende vaste, 1 losse vanaf * herh, = 14 groepjes. 6 de toer: halve vaste tot de lossen tussen de stokjes , * 2 stokjes met 1 lossen en 2 stokjes om de losse tussen de stokjes 2 lossen vanaf * herh. 7de toer: halve vasten tot de lossen tussen de de stokjes, * 3 stokjes met 1 lossen en 3 stokjes om de lossen, 2 lossen, vanaf * herh. 8 ste toer : halve vasten tot de lossen tussen de stokjes, * 3 stokjes met 1 losse en 3 stokjes om de lossen, 2 lossen, vanaf * 3 keer herhalen, 3 groepjes overslaan = mouwtje, nog 4 keer vanaf * herhalen boven de volgende 4 groepjes, 3 groepjes overslaan = mouwtje, de toer met halve vaste sluiten. 9de en 10de toer: `halve vaste tot midden in de groep, * 4 stokjes met 2 lossen en 4 stokjes om de lossen, 2 lossen, vanaf * herh. 11 de toer: halve vasten tot midden in de groep, * 5 stokjes om de lossen 2 lossen 5 stokjes , 2 lossen, vanaf * herh. 12 de toer: 1 vaste op elk stokje en 2 vaste om de 2 lossen. 13 de toer: vasten echter van lins naar haken= kreeftsteek. ( heb ik niet gedaan ) de 13de toer ook langs de mouwtjes haken. Afwerking: voor het lusje aan de bovenkant een draad aanhechten aan de 1 ste toer. 8 lossen , 1 halve vaste aan de tegenovergestelde kant, om de lus 8 kreeftsteken ( ik heb gewoon vaste gedaan) en met een halve vasten sluiten.
lijkt ingewikkelder dan het is, ;-) Veel plezier ermee.
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|