Print Pagina | Close Window

Update mijn vader

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=16837
Print Datum: 17 Mei 2024 om 10:06
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Update mijn vader
Bericht van: Tinkerbel
Onderwerp: Update mijn vader
Datum bericht: 03 September 2010 om 21:57

Hallo lieve allemaal,

Ik ben niet zoveel aanwezig, maar probeer wel iedere dag even langs te komen.

Het gaat niet echt lekker met mijn vader. Vorige week zijn we weer naar het ziekenhuis geweest voor een MRI en nu blijkt dat de tumor wel gestopt is met groeien, maar er zit zo ontzettend veel vocht omheen dat de druk in zijn hersenen heel erg hoog is, waardoor hij steeds meer klachten krijgt en heel snel achteruit gaat. Ze proberen nu met een stootkuur medicijnen het vocht af te voeren en hopelijk lukt dat. Hij mag nog niet met de volgende chemo beginnen omdat dat weer extra vocht op zou leveren.

Hij is erg verward, gedesoriënteerd, de betekenis van sommige woorden weet hij niet meer en het lopen en lezen gaat ook steeds moeilijker. Tot voor kort kon hij het lopen nog redden met een stok, maar we hebben woensdag een rollator voor hem gehaald en nu is hij gelukkig veel stabieler.

Hij liep elke avond nog een rondje buiten, maar maandagavond werd hij thuis gebracht door een wildvreemde. Hij was de weg kwijt dus dat kan ook niet meer. Dinsdagochtend kon hij niet meer zelf douchen, hij viel steeds om. Dinsdagnacht is hij gevallen toen hij weer terug in bed wilde kruipen nadat hij voor de zoveelste keer die nacht naar het toilet was geweest. Mijn moeder kon hem nauwelijks weer in bed krijgen. Ze was helemaal overstuur en zag het allemaal even helemaal niet meer zitten en heeft woensdagochtend de huisarts gebeld. Die is meteen gekomen en ze hebben een lang en goed gesprek gehad over thuiszorg, euthanasie en hospice etc. Hij heeft meteen thuiszorg ingeschakeld en die stonden donderdagmiddag al op de stoep. Maandag beginnen ze al!!! Zo fijn!!! Ook heeft hij het dossier van mijn vader doorgestuurd naar de huisartsenpost, zodat alles bekend is als mijn moeder hulp nodig heeft 's avonds of in het weekend.

Om mijn moeder wat te ontlasten hebben we afgesproken dat ik in iedergeval 1x per week daar naartoe ga zodat zij lekker iets voor zichzelf kan doen en even niet hoeft te zorgen.

De paniek die ik zo af en toe in de ogen van mijn vader lees is zo hartverscheurend!! Ik zou willen dat ik meer kon doen dan er alleen maar zijn voor ze........

Ik ga in iedergeval een paar lekkere warme bedsokken voor hem breien, want hij heeft het 's nachts zo koud.

Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte

Dank jullie wel voor het lezen



-------------
Groetjes



Antwoorden:
Bericht van: pippie
Datum bericht: 03 September 2010 om 22:09
Wat een triest verhaal.Ik heb er geen woorden
voor, alleen een welgemeend :sterkte.


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 03 September 2010 om 22:27
Ook namens mij heel veel sterkte en ik zal een kaarsje voor jullie allemaal branden.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 September 2010 om 22:36
Heel treurig, voor je vader en je moeder en voor jou.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Gamble82
Datum bericht: 03 September 2010 om 22:39
Wat moet dat ontzettend moeilijk zijn voor jullie, ontzettend veel kracht, liefde en sterkte gewenst de komende tijd.


Bericht van: Dinie
Datum bericht: 03 September 2010 om 23:17
Heel veel sterkte


Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 04 September 2010 om 09:26

Halo Tinkerbel

ik wens jou en je familie veel sterkte



Bericht van: breidje
Datum bericht: 04 September 2010 om 09:43
het is zo triest om je vader zo achteruit te zien gaan en niets anders te kunnen doen dan er te zijn. veel sterkte

-------------
wil    


Bericht van: perle
Datum bericht: 04 September 2010 om 09:49

 

Heel veel sterkte meisje in deze moeilijke tijd.Perle.X



-------------


Bericht van: sassa
Datum bericht: 04 September 2010 om 10:38
wat ontzettend moeilijk hé, je wilt zoveel doen, maar voelt je tegelijkertijd zo hulpeloos, ik heb het ook meegemaakt met mijn pap, hij die nooit ziek was, werd ineens zo zwak en hulpeloos.  Laat de moed niet zakken en veel sterkte voor jou maar ook voor je mam, pap en je familie

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Josl
Datum bericht: 04 September 2010 om 10:50

Meisje toch! Ja, erg is dat als je wanhoop in de ogen van je vader ziet en je daar niets aan kunt doen. Fijn dat de thuiszorg zooo snel is geregeld, weet je in ieder geval dat er goed voor hem wordt gezorgd en komt niet alles op de schouders van je moeder terecht.

Heel veel sterkte, liefs, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Lintequess
Datum bericht: 04 September 2010 om 12:15

Oh bah. dit is zo herkenbaar. Mijn vader is 20 mei overleden aan darmkanker met uitzaaiingen naar de lever. Het vallen terwijl hij naar de toilet moet, moeder die niet meer kan helpen hem naar bed te krijgen, thuiszorg, hospice. Brrrrrr, ook bij mijn vader is dit allemaal aan de orde geweest.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 04 September 2010 om 12:28

Veel beterschap voor de komende tijd



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 04 September 2010 om 15:11

Wat naar allemaal,terwijl je zo machteloos moet toekijken.

Heel veel sterkte,ook voor je ouders!!



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 04 September 2010 om 15:53
Lieve tink

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden, fijn om te lezen dat de thuiszorg zo snel ingeschakeld kon worden, helaas kan ik je niet meer geven dan een virtuele knuffel


Bericht van: boek
Datum bericht: 04 September 2010 om 16:00


-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: Guests
Datum bericht: 04 September 2010 om 16:33
Wat triest Tinkerbell. Is je vader echt dement aan het worden of heeft hij deze klachten door de tumor? En zou het in dat geval ook over kunnen gaan als de tumor weg is? Mijn moeder is dement en wat ik herken is de wanhoop op het moment dat ze nog beseft wat er aan het gebeuren is. Dat vond ik zelf het ergste. Zij is nu een stadium verder en is voorbij dat besef. En dat is voor haarzelf eigenlijk wel beter. Ik wens je heel veel sterkte met je vader.


Bericht van: Prideke
Datum bericht: 04 September 2010 om 17:11
Wat moeilijk voor je vader, je moeder en ook natuurlijk voor jezelf.
Hopelijk komt er snel ondersteuning om jullie allemaal een stukje te ontlasten. Al komt er maar eerst thuiszorg die een stuk huishouding kunnen overnemen of verzorging voor je vader.
Ik wens jullie heel veel sterkte.


-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 04 September 2010 om 19:02
Hallo Tinkerbel,

Wat een narigheid is dit zeg. Ik wil je heel veel sterkte wensen, want dit gaat genoeg energie kosten. Weet dat we allemaal aan je denken en dat we er voor je zijn als je ons nodig hebt.

Dikke


-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: creatiefe ideen
Datum bericht: 04 September 2010 om 19:13
ik wens heel heel veel sterkte met je vader


Bericht van: socra
Datum bericht: 04 September 2010 om 19:31
Wat ontzettend triest, heel veel sterkte


Bericht van: creaans
Datum bericht: 04 September 2010 om 19:44
Het is zo triest om je vader zo achteruit te zien gaan en niets anders te kunnen doen dan er te zijn.
Fijn dat er vlug hulp van de thuiszorg komt.
veel sterkte


Bericht van: tikoes
Datum bericht: 05 September 2010 om 10:13
Lieve Tinkerbell............wat een trieste situatie voor jullie allemaal. Zo triest dat een gezonde vitale vader verandert in een hulpeloos, afhankelijk mens

Voor jullie allemaal veel kracht en sterkte in een liefdevol samenzijn. Voor je moeder± een ondersteunende knuf, het is niet niks om je man te gaan verliezen.

Warme groet Eline.


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 05 September 2010 om 10:26
Wat verschrikkelijk triest voor jullie allemaal, Tinkerbel. En het gevoel van machteloosheid als dochter bij het zien van het aftakelen van je vader is toch zo verschrikkelijk. Ik wens je héél véél moed en sterkte !!!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 05 September 2010 om 10:28

Lieve Tinkerbell, wat is het moeilijk hé om je ouders zo af te zien takelen. Ze zijn dan nog wel samen, maar ook weer niet.

Fijn dat jij het af en toe even van je moeder over kunt nemen, ik heb mijn moeder die borstkanker had tot het laatst verzorgd, zij wist op het laatst niet meer wie ik was, dat deed wel zeer, ze noemde me de juffrouw die voor haar zorgde ( ik was 16 jaar ). Soms als ik er aan denk voel ik nog steeds verdriet, maar dan denk ik, och als dat was hoe ze me zag, dan is dat toch zo erg nog niet.

Heel veel sterkte meisje in de tijd die komen gaat, ergens heel diep weten ze wel dat jij het bent die voor hen zorgt, daar ben ik van overtuigd.

Dikke knuffel TONY



-------------
TONY


Bericht van: ab63
Datum bericht: 05 September 2010 om 13:06
Originally posted by Josl Josl wrote:

Meisje toch! Ja, erg is dat als je wanhoop in de ogen van je vader ziet en je daar niets aan kunt doen. Fijn dat de thuiszorg zooo snel is geregeld, weet je in ieder geval dat er goed voor hem wordt gezorgd en komt niet alles op de schouders van je moeder terecht.

Heel veel sterkte, liefs, Joke

Daar sluit ik mij bij aan



-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 05 September 2010 om 19:04
Heel veel sterkte.

-------------
Groetjes Tootje



[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">


Bericht van: breijoke
Datum bericht: 05 September 2010 om 19:28
Heel veel sterkte ik heb het ook allemaal meegemaakt mijn man was 47 jaar toen er een hersentumor werd ontdekt.


Bericht van: marlene
Datum bericht: 05 September 2010 om 20:49
HEEL VEEL STERKTE!!!

-------------
http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 05 September 2010 om 21:17
wat vreselijk dat je hem zo moet zien achteruitgaan.
ik hoop voor hem en voor jullie allemaal dat die stootkuur
zijn vruchten af zal werpen en dat het vocht snel afneemt.
heel veel sterkte overal mee voor jou maar ook voor de rest
van de familie.


-------------


Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 05 September 2010 om 21:22

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve berichtjes!!!!

De machteloosheid is iets waar geloof ik iedereen die zo iets (heeft) mee(ge)maakt nog het meest mee worsteld.



-------------
Groetjes


Bericht van: tikoes
Datum bericht: 05 September 2010 om 21:29
Klopt Tinkerbell. Onmacht is een heel ander verhaal. Je kunt niets doen of laten.........en de tijd geeft weer wat flexibiliteit om op een andere manier weer om te gaan met de situatie. Emotioneel en mentaal wordt je een ander mens, zulke situaties veranderen je leven.

Neem de tijd voor je emoties en zorg goed voor jezelf. Die energie geef je weer aan je dierbaren.


Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 05 September 2010 om 21:35

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Wat triest Tinkerbell. Is je vader echt dement aan het worden of heeft hij deze klachten door de tumor? En zou het in dat geval ook over kunnen gaan als de tumor weg is? Mijn moeder is dement en wat ik herken is de wanhoop op het moment dat ze nog beseft wat er aan het gebeuren is. Dat vond ik zelf het ergste. Zij is nu een stadium verder en is voorbij dat besef. En dat is voor haarzelf eigenlijk wel beter. Ik wens je heel veel sterkte met je vader.

Hij heeft deze klachten door de tumor. Het lijkt wel een beetje op dementie, maar het werkt toch anders. Zijn korte termijn geheugen (o.a.) is erg slecht, maar als er iets verteld wordt wat hij belangrijk vindt, dan slaat hij het wel op. En als we vantevoren zeggen "dit is belangrijk om te onthouden" dan slaat hij het ook op. Net of het op een ander plekje in zijn hersenen opgeslagen wordt wat nog niet is aangetast.

Helaas kunnen ze een hersentumor nooit helemaal verwijderen, als het al operabel is (wat bij mijn vader dus niet het geval is). Als een tumor elders in het lichaam verwijderd wordt, dan snijden ze er altijd zo ruim mogelijk omheen en is de kans dus groter dat ze alles weg kunnen halen. Dit kan in de hersenen niet omdat je dan te veel goed weefsel weg zou halen, met alle gevolgen van dien......

Gelukkig voor je moeder is ze het stadium voorbij. Helemaal niet leuk voor jou, zeker als ze je niet meer herkent. Wij hebben dit ook meegemaakt met beide oma's. Ze herkenden ons op een gegeven moment niet meer, maar je merkte wel dat ze het prettig vonden als we er waren. Het voelde voor hen wel vertrouwt.

Voor jou ook heel veel sterkte!!!



-------------
Groetjes


Bericht van: Guests
Datum bericht: 06 September 2010 om 09:41
Originally posted by Tinkerbel Tinkerbel wrote:

Hij heeft deze klachten door de tumor. Het lijkt wel een beetje op dementie, maar het werkt toch anders. Zijn korte termijn geheugen (o.a.) is erg slecht, maar als er iets verteld wordt wat hij belangrijk vindt, dan slaat hij het wel op. En als we vantevoren zeggen "dit is belangrijk om te onthouden" dan slaat hij het ook op. Net of het op een ander plekje in zijn hersenen opgeslagen wordt wat nog niet is aangetast.

Helaas kunnen ze een hersentumor nooit helemaal verwijderen, als het al operabel is (wat bij mijn vader dus niet het geval is). Als een tumor elders in het lichaam verwijderd wordt, dan snijden ze er altijd zo ruim mogelijk omheen en is de kans dus groter dat ze alles weg kunnen halen. Dit kan in de hersenen niet omdat je dan te veel goed weefsel weg zou halen, met alle gevolgen van dien......

Gelukkig voor je moeder is ze het stadium voorbij. Helemaal niet leuk voor jou, zeker als ze je niet meer herkent. Wij hebben dit ook meegemaakt met beide oma's. Ze herkenden ons op een gegeven moment niet meer, maar je merkte wel dat ze het prettig vonden als we er waren. Het voelde voor hen wel vertrouwt.

Voor jou ook heel veel sterkte!!!


Bedankt voor je lieve woorden . Nogmaals sterkte voor jullie, je vader en je familie, dit gaat je niet in de kouwe kleren zitten..



Bericht van: TLooman
Datum bericht: 06 September 2010 om 15:43
heel veel sterkte voor jullie allemaal

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Crea-Mo
Datum bericht: 06 September 2010 om 17:49
Wat triest!!! Heel veel sterkte toegewenst!


Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 06 September 2010 om 21:12

hallo tinkerbell

wat moet dit moeilijk zijn voor jullie allemaal,

maar voor je vader ook natuurlijk,als je zo weinig kan doen.

,ik wens jullie heel veel sterkte voor de komende tijd!!!!!!

groetjes hesterkg1



Bericht van: ikzelf
Datum bericht: 08 September 2010 om 21:00
HEEL VEEL STERKTE VOOR JULLIE ALLEMAAAL

-------------


Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 09 September 2010 om 11:32
Ook van mij heel veel sterkte.

-------------
GROETJES


Bericht van: naatje
Datum bericht: 12 September 2010 om 19:31
Hoi Tinkerbel,wat een verhalen lees ik hier bij jou
bericht.Ik wil dan ook iedereen heel veel sterkte toe
wensen met hun verdriet en familie.
Machteloosheid is inderdaad heel vervelend daarom
lees ik zelf ook niet alles meer op het forum daar ik
me vaak te veel aan trek van de ellende van andere en
met dan dus machteloos voel daar ik niks voor ze kan
betekenen.Hier bij ons in het dorp is een aantal weken
geleden een jongen van 15 jaar overleden aan kanker.
Ik heb hem als klein ventje hier in de winkel leren
kennen en hem zien groeien in de loop der jaren.We
hebben hem zien aftakelen toen hij ziek werd,kale koppie
beenamputatie,rolstoel,de hoop en uiteindelijk zijn
overlijden.Toen ik het hoorde werd ik bijna gek van dat
machteloosheidsgevoel,je wilt zo graag iets betekenen
voor zijn broer en ouders maar ik weet dat wat je ook
doet of zegt je hemer niet mee terug krijgt.Ik weet
wel dat men vaak al dankbaar is met een vriendelijk
woord ,maar ja ik wil altijd meer geven en dat gaat niet
Maar goed,genoeg over mij,bij jou reageer ik nu dus wel
omdat jij mij nauw aan het hart ligt.
Meisje heel veel sterkte voor jou en je familie.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 12 September 2010 om 22:22

Ach lieve Tinkerbel, zoals alle meelevende Hobbydoosjes werd ook ik geraakt door jouw verhaal en wens je wat de anderen je ook gewenst hebben...Maar: ik wilde je even laten weten dat ik het meest ontroerd was door deze zin:

" Ik ga in iedergeval een paar lekkere warme bedsokken voor hem breien, want hij heeft het 's nachts zo koud "

Kind, wat lief en wat zorgzaam van je.....en reken maar dat je vader jouw liefde straks door die warme bedsokken heen voelt.....Sterkte meis !!!

 



-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 13 September 2010 om 10:53
Dank jullie wel voor jullie steun!! Dit betekent heel erg veel voor me

-------------
Groetjes


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 13 September 2010 om 22:09
He meid ik krijg er kippenvel van als ik je verhaal zo lees. Moeilijk. Ontzettend moeilijk. Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Ik kan me die machteloosheid zo goed voorstellen. Heel veel sterkte en heel veel kracht en wijsheid toegewenst om hier mee om te gaan. Een dikke knuffel.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 13 September 2010 om 22:22

Heel veel sterkte voor jou en je familie.

groetjes Frea.



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 15 September 2010 om 10:48
hoi lieve tink, ik weet even niet zo goed wat te zeggen, het klint allemaal niet zoals ik het voel... daarom even een dikke knuf, je snapt wel wat ik bedoel...



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net