Print Pagina | Close Window

Waar haken jullie?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=19166
Print Datum: 10 Mei 2024 om 16:29
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Waar haken jullie?
Bericht van: marima
Onderwerp: Waar haken jullie?
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 12:21

Naar aanleiding van een reactie van één van jullie op mijn granny ("volgens mij heb je er dag en nacht aan gewerkt"  ) vraag ik me af: waar haken jullie??

 

Ik namelijk overal...

 

In de trein, tijdens vergaderingen van vrijwilligerswerk (ahem), op vakantie tijdens het kamperen. In de trein kreeg ik echt leuke reacties, met name van wat oudere vrouwen... Ik heb t gevoel dat ik door in openbare ruimtes te haken, ook al menig mens geïnspireerd heb om deze hobby weer op te pakken. Inclusief mijn eigen moeder!



-------------
Marima



Antwoorden:
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 12:33
ik haak ook overal.
bij de speeltuin (in de zomer)
in de wachtkamer van het ziekenhuis(altijd lange wachttijden)
thuis zowel op de bank als in bed.(boven lekker tv kijken
onder de warme deken en het haakwerk mee)
en overal waar ik met de kids naar toe ga en ik erbij zit.



-------------


Bericht van: Mistig
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 12:40
Overal, thuis in m'n sta-op stoel, bij m'n zus, in de taxi, zelfs op de Zonnebloemboot .

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.


Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 12:45

Ik haak gewoon thuis, ik moet er voldoende licht bij hebben omdat ik slechtziend ben.

Groetjes Els.



-------------
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/


Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 13:46
Overal, thuis, op mijn werk tijdens de pauzes, tijdens het koken (schort aan, bolletje in de zak) want daar moet je soms toch echt bij blijven zonder dat je al te veel hoeft te doen, op bed, op de bank, in de stoel, aan de eetkamertafel, op het strand, in de tuin, bij de kinderen als we aan het oppassen zijn. En dan niet alleen haken, maar ook breien

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl



Bericht van: Jips
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 13:46

Ik neem ook overal handwerk mee naar toe. Ook naar het zwembad en daar heb ik al moeders die nu meedoen aan mijn tafel , ook op visite en dat vinden ze tegenwoordig heel gewoon!

In bed nee, maar dat komt omdat ik een waterbed heb en daar niet in kan zitten.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: breinaald
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 14:01
ik brei overal, thuis op vakantie bij mijn oppaskinderen(die vinden dat helemaal geweldig)

-------------
quality=


Bericht van: pippie
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 15:27
Vooral op mijn favoriete plek op de bank onder de leeslamp. Er zit al een kuil in het leer!!!


Bericht van: Brei-meisje
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 15:52

Ik thuis! ik wil wel graag in de trein breien maar heb daar toch nog een soort van schaamte voor  dat ik als 25 jarige met mijn breiwolletje zit!

maar ik heb wel via mijn tweets al heel wat vriendinnen enthousiast gemaakt en die hebben ook de brei pennen opgepakt



Bericht van: Jips
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 16:09
Originally posted by Brei-meisje Brei-meisje wrote:

Ik thuis! ik wil wel graag in de trein breien maar heb daar toch nog een soort van schaamte voor  dat ik als 25 jarige met mijn breiwolletje zit!

maar ik heb wel via mijn tweets al heel wat vriendinnen enthousiast gemaakt en die hebben ook de brei pennen opgepakt

O meid, dat had ik ook in het zwembad. Daar zitten alle ouders duffe blaadjes te lezen die er al jaaaaaaaaaaaaren liggen

Dus op een gegeven moment dacht ik, ook zonde van die drie kwartier, en ik heb het gewoon gedaan  

Ik weet niet hoeveel tijd je in de trein zit, maar ik zou gewoon bedenken wat je in die tijd zou kunnen doen, dan ga je er wel voor



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Prideke
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 16:46
Ik neem overal mijn rommel mee. Tijdens de verjaardag van mijn moeder. In de trein, bij mijn vriend die er gek van wordt vanwege de katten, vroeger n de auto (kan nu niet meer omdat ik zelf rij) etc. Maar schamen? ben je betoeterd! Leuk juist als iemand in de trein er mee zit. Beter zo iets en een leuk gesprek dan aso's die alleen maar luid zitten te telefoneren en iedereen trakteert op een ongewenst gesprek 

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 17:25

oveal,

 thuis op de bank bij de tv, in de auto, in de wachtzaal bij de dokter, op vakantie, en in de tuin als het weer het toelaat



Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 17:31

EIGENLIJK ALLEEN MAAR THUIS OF BIJ EEN WEEKENDJE WEG. DAN NEEM IK HET NOG WEL MEE.

BEN NIET ZO'N BUS/TREIN OF AUTOREIZIGER. BEN VEEL THUIS EN BIJ DE DINGEN BUITENSHUIS IS ER GEEN GELEGENHEID OM TE HAKEN OF TE BREIEN.

AL MET AL : THUIS DUS!



-------------


Bericht van: sassa
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 18:05
Overal, en ben steeds voorzien van één of ander werkje als ik ergens naar toe moet, waar ik zeker moet wachten, hup een projectje uit de tas

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: muis28
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 18:07
thuis op de bank, in de speeltuin als het mooi weer is (zie je andere moeder kijken wat je aan het doen bent), op de camping ( heel erg inspirerend voor mede-kampeerders)

-------------
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 18:30

Vrijwel alleen maar thuis,en dan alleen op de bank of een stoel bij de eettafel.Soms neem ik iets mee,als ik een hele dag naar m'n dochter ga.Meestal komt het er dan niet van.

En natuurlijk zomers in de tuin.

Wel zou ik het meenemen,als ik op vakantie zou gaan.

Maar nooit als ik bezoek krijg of zelf ergens op bezoek ga,ik vind dat niet netjes.

Tenzij het zo afgesproken is.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Iris74
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 19:33
Hahaha, wat leuk om te lezen war iedereen z'n werkjes mee naar toe neemt! Ik ben heel saai, hoor, gewoon op de bank, en als we gaan kamperen neem ik soms ook wat mee. Maar ik doe momenteel niet veel, want ik ben geblesseerd aan mijn duim, er zit artrose in, en hij is overbelast(helaas kan dat ook bij jonge mensen..).



-------------
**************
groetjes
Iris
**************


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 21:15
Ik vooral thuis op mijn vaste plaatsje, en dan vooral 's avonds bij de televisie. En als ik 's middags klaar ben in huis en verder niets meer wil doen, ga ik er ook lekker voor zitten. 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: xAnnemiekx
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 21:42

Ik haak het liefst op de bank met de televisie aan. Ik neem het bijna nooit mee omdat ik het zo''n gedoe vind... Patroon mee, verschillende kleuren wol, haaknaald, schaartje, toerenteller, stichmarker...

Toen ik pas een hele dag moest wachten in een bejaardenhuis heb ik het wel meegenomen. Maar ik schaamde me toen ook echt dood... Vooral toen de dames kwamen vragen wat ik toch aan het doen was, en daarna tips geven...



Bericht van: elizabethh
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 21:46

Wat een leuk topic is dit..! Ik haak/brei vooral thuis, maar ik neem het ook wel mee als ik naar iemand toe ga. Het komt niet altijd uit de tas. Ik reis nooit met het openbaar vervoer, maar als ik niet zelf hoef te rijden in de auto en we gaan een eindje weg, dan pak ik mijn werk ook wel op.



Bericht van: Prideke
Datum bericht: 25 Januari 2011 om 23:54
Originally posted by Iris74 Iris74 wrote:


. Maar ik doe momenteel niet veel, want ik ben geblesseerd aan mijn duim, er zit artrose in, en hij is overbelast(helaas kan dat ook bij jonge mensen..).



Ik ken dat.. bij mij werd het geconstateerd toen ik 31 was


-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 02:15

overal waar het maar kan , laatst waren Piet en ik in het stadskantoor nou daar had ik een bekijks wachten wachten en nog eens wachten en ik pak mijn breiwerk ( sok ) uit mijn tas en ga zitten breien.

Whahahha 

Duurde lang en ik lekker breien dat de dame achter het loket zei toen wij aan de beurt waren had U even geluk dat U breiwerk bij U had.

Lol



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Jips
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 08:13

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook steeds leuker vind om mensen te "shockeren" met mijn handwerk. Dus inderdaad altijd iets in je tas en het eruit halen als je een poosje over hebt.

Ach, de meeste zijn eraan gewend en mijn familie noemt mij nu al oma!

We moeten het handwerken niet verloren laten gaan. Als ik eens bedenk bijv. op het schoolplein hoeveel moeders er kunnen breien/naaien/haken, dat zijn er maar een handje vol. Zelfs de leerkrachten van mijn kinderen kunnen het niet eens meer!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Brei-meisje
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 08:34
Originally posted by Jips Jips wrote:

Originally posted by Brei-meisje Brei-meisje wrote:

Ik thuis! ik wil wel graag in de trein breien maar heb daar toch nog een soort van schaamte voor  dat ik als 25 jarige met mijn breiwolletje zit!

maar ik heb wel via mijn tweets al heel wat vriendinnen enthousiast gemaakt en die hebben ook de brei pennen opgepakt

O meid, dat had ik ook in het zwembad. Daar zitten alle ouders duffe blaadjes te lezen die er al jaaaaaaaaaaaaren liggen

Dus op een gegeven moment dacht ik, ook zonde van die drie kwartier, en ik heb het gewoon gedaan  

Ik weet niet hoeveel tijd je in de trein zit, maar ik zou gewoon bedenken wat je in die tijd zou kunnen doen, dan ga je er wel voor

ik zit 20 minuten of 30 minuten in de trein hangt er vanaf welke trein ik heb! misschien moet ik het gewoon eens doen!  eerst beginnen met een makkelijk iets zodat ik niet mijn schrijfblok met uitgeschreven patronen en zo allemaal moet mee slepen!

En binnenkort ga ik naar een vriendin toe aan de andere kant van nederland trein reis van 2 uur dan was ik zo ie zo van plan mijn brei werk mee te nemen!



Bericht van: Wille
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 09:25

Soms moet ik nog zo nadenken bij de patronen! Dan ben ik echt in gedachten. Niet zo gezellig voor de mensen om me heen... M'n man vindt het wel heerlijk rustig: ik zit stil en hou zo nu en dan m'n mond een poosje

Maar juist omdat het soms best lastig is, haak ik meestal thuis.

Laatst hoorde ik dat in ons dorp eens in de twee weken een haak- en breicafé is. Daar wil ik binnenkort ook nog eens heen!



-------------
Groetjes!
Wille


Bericht van: marima
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 10:25

Grappig, een handwerk-café!

De gekste plek waar ik heb zitten haken was dus tijdens een vergadering van de landelijke sportbond. Erg grappig: al die sportieve types (en daar ben ik er dus ook eentje van!) en ik met mijn haakwerkje. Ik doe een typische mannensport, er waren maar twee vrouwen en gaat er eentje ook nog zitten handwerken hahaha!!

Het grappig is dat ik als trainer wel de hoogst opgeleide ben van de hele bunch (er waren zo'n 60 mensen) dus die heren konden niet op me "neerkijken"..

Daar moet ik dan dus erg om lachen van binnen...



-------------
Marima


Bericht van: belja
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 10:33
hoe doen jullie dat dan met het tellen?
ik kan alleen maar thuis haken anders raak ik de tel kwijt
en moet ik alles weer uithalen.
groetjes belinda


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 10:46
Meestal thuis en op de basket ,maar nu nog rons haken en zet mijn Annadeken op het forum.Ben er wel al een maand of 2 mee bezeig en tussen door een trui afgewerkt

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Barones
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 10:54
Ik haak thuis. Als beginnend haakster zit ik niet zo relaxed te haken. Ik moet mijn verstand erbij houden en
regelmatig het patroon zien om verder te kunnen.

Maar haken is leuk !

-------------
x_3bc1bd1f


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 17:39
Ik haak wel in openbaar vervoer en wachtkamers, maar niet ergens waar ik aandacht aan mensen moet geven, zoals op visite. Ik schrijf de patronen voor mezelf in begrijpelijke taal uit, en dat briefje zit gewoon bij mijn haak- en breiwerk in de tas. Daar kijk ik op als het nodig is. Maar ik zorg vaak dat ik een simpel werkje bij me heb, bv een poppenhoedje, dat ik al een aantal keren heb gemaakt. Of een sjaal met een herhaalpatroon.

Mijn man is gewend dat ik bij de tv zit te tellen of mompelen van 4 recht twee averecht.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: mimisa
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 19:16
Ik haak alleen maar thuis, en soms op vakantie. Ik moet 1 keer in de 3 weken naar het ziekenhuis en daar zit ik dan 2 tot 3 uur aan het infuus. Eigenlijk wil ik dan ook wel haken maar ik weet niet of dat handig is met een infuus aan je hand. Toch maar eens proberen.



Originally posted by Wille Wille wrote:

.

Laatst hoorde ik dat in ons dorp eens in de twee weken een haak- en breicafé is. Daar wil ik binnenkort ook nog eens heen!



Dat schijnt er bij ons ook te zijn. (of wonen we in dezelfde plaats)


-------------


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 20:49
ik haak als we met de trein gaan, als we met de auto op pad zijn en thuis, het liefst aan de tafel gezeten, kussentje in de rug en haken maar...heb me voorgenomen voortaan vooral i.d. auto een haakwerkje mee te nemen want kan slecht tegen gewoon maar zitten en bv in de file staan, heb een kort lontje gekregen, kan door m'n achternaam komen ..;-))) en neem het altijd mee als ik op fam.bezoek ga....

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 26 Januari 2011 om 21:03
Originally posted by belja belja wrote:

hoe doen jullie dat dan met het tellen?
ik kan alleen maar thuis haken anders raak ik de tel kwijt
en moet ik alles weer uithalen.
groetjes belinda


Je kunt om de 5 toeren een dunne draad in een andere kleur doorrijgen en om de 10 steken ook. Die laatste draden kun je dan meenemen bij het haken.

Of heb je het over amigurumi? Dat lijkt me moeilijk mee te nemen, als elke toer anders is.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: marima
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 11:57

ligt inderdaad aan je patroon in hoeverre je echt moet tellen...

Als ik in het openbaar haak, neem ik altijd een haakwerk mee dat geen telwerk vereist....



-------------
Marima


Bericht van: Carola
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 12:20
Originally posted by Brei-meisje Brei-meisje wrote:

Ik thuis! ik wil wel graag in de trein breien maar heb daar toch nog een soort van schaamte voor  dat ik als 25 jarige met mijn breiwolletje zit!

maar ik heb wel via mijn tweets al heel wat vriendinnen enthousiast gemaakt en die hebben ook de brei pennen opgepakt

Gewoon doen hoor!! Ik schaamde me ook toen was ik ook 25 en ook jonger
staat zelfs in het stuk van het Magazine Yes dat ik me schaamde, maar die
tijd is wel voorbij gelukkig! Ik moet namelijk soms 2 uur in de trein zitten
en zooooooo saai dus dan haak en brei ik ook. Ik kijk altijd wel even hoe
lang ik tijd heb want anders zit je lekker en dan moet je je spul weer inpakken
nou das ok niet handig, dus vaak haak ik op straat inplaats van breien dat
vind ik wat makkelijker.



Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 14:45

er zijn dus vrouwen die in het restaurant breien .....met zpaghetti ;-))))))))



-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Guests
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 14:59

nldutchy

Ik haak bijna alleen maar thuis en bij m'n moeder. Die zit in een verpleeghuis en ik ga elke week op bezoek. Als ik dan m'n haakwerk bij me heb kan ik lekker m'n gang gaan, dan voelen we allebei niet de verplichting om een gesprek gaande te houden . Begrijp me niet verkeerd hoor, niet dat ik het erg vind om met haar te praten, maar ik hoef me niet verplicht te voelen. Het is vaak al genoeg dat ik er gewoon even ben.

Verder heb ik in de grote vakantie gehaakt in de camper, en soms neem ik wat mee als ik bij m'n zus op bezoek ga. Eén keer heb ik wat meegenomen naar Ballorig .



Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 16:00
Originally posted by Wille Wille wrote:

 M'n man vindt het wel heerlijk rustig: ik zit stil en hou zo nu en dan m'n mond een poosje



Dat krijg ik ook nog al eens te horen van mijn man. Ik schijn nogal te ratelen normaal gesproken, dus is hij blij als ik aan het haken ben


-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 16:40
Carlaevelien, je moeder vind het vast prettig om gewoon naar je te kijken en dat kan ze in alle rust doen, terwijl je zit te haken.

Wat of waar is Ballorig?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: naatje
Datum bericht: 28 Januari 2011 om 19:53
Ik haak ook overal waar het maar even kan.In de wachtkamer van het ziekenhuis,in de trein,thuis natuurlijk.Vaak s'morgens vroeg voordat ik aan het werk ga,s'middags in mijn pauze en s'avvonds op de bank.
De reactie's in de trein zijn altijd wel leuk,vooral oudere mensen vinden het super dat een jonger iemand
de haaknaalden heeft opgepakt.Breien doe ik niet in de
trein,dat is lastig met 2 van die pennen.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 Januari 2011 om 10:58
Dat kan wel met een rondbreinaald en dan heen en weer breien, Naatje. Ik liet vroeger vaak een naald uit mijn handen (of erger uit mijn werk) glippen en dat heb je met een rondbreinaald niet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 29 Januari 2011 om 11:02
En wat ik ook zo lekker vind van rondbreinaalden is dat je ze zo aan de zijkant in je bol wol stopt. Dus niet van die lange naalden in je tas!

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 Januari 2011 om 11:26
Ja want sommige breitassen zijn net even te klein.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 30 Januari 2011 om 21:54

Ik haak en brei ook vaak overal. Maar inderdaad wel een makkelijk werkje. Want praten en breien tegelijk is toch wel zo handig op visite. Op verjaardagen doe ik het niet. Dat vind ik gewoon leuker tegenover de jarige. En soms staat mijn breitas heel netjes naast de bank maar doe ik er niets mee. Veel te druk met kletsen en op Manuel en zijn eventuele speelkameraatjes letten.

Op mijn werk zijn ze er aan gewend dat ik mijn breinaalden pak als ik mijn brood op heb. Ze hebben ook altijd wel interesse in waar ik nu mee bezig ben. Maar als ik in mijn auto bij de pont sta te wachten kijken er toch altijd heel wat mensen. 's Zomers met de ramen open komt er ook vaak commentaar. Van "Leuk wat ben je aan het maken" tot "Ze zit te BREIEN." Ook degene die de kaartjes komen knippen maken er vaak leuke opmerkingen over. Ik kom inmiddels ook al zo'n vijf jaar over de pont en dan ken je de mensen daar een beetje.

Heel af en toe ga ik met de bus naar mijn werk. Als Marco de auto nodig heeft. De laatste keer heb ik daar ook mijn breiwerk gepakt. Ik zat redelijk achterin tussen de schoolpubers en het werd stil toen ik mijn werk pakte. Er werd gegiegeld en ik voelde ze bijna wijzen. Toen ze de bus uitgingen durfde er een iemand een opmerking te maken. Dat waardeer ik dan weer. Zij durft het tenminste gewoon te zeggen. De rest dacht hetzelfde. Maar gniffelde alleen maar.

Soms durf ik het ook niet zo goed hoor in bepaalde ruimtes. Maar beter met je breiwerkje in je hand dan je in het openbaar geen houding weten te geven en te gaan zitten stressen. En als ik het dan toch gepakt heb ben ik ook wel heel trots op mijzelf. Ik heb het gedaan, denk ik dan.



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Karina
Datum bericht: 01 Februari 2011 om 21:37

ik haak altijd thuis op de bank. In mjin omgeving vinden ze haken nog een beetje raar. Ook kan ik nog niet zonder patroon. Zodra het weer beter word ga ik weer lekker buiten in het zonnetje haken

groetjes Karin



Bericht van: Catherine13
Datum bericht: 01 Februari 2011 om 21:53
 Ik haak meestal thuis aan tafel en verder in het brei-café, de handwerkclub, bij mijn moeder, mijn zus, samen met mijn vriendin bij haar thuis. Als ik bezoek krijg vraag ik altijd of ze wat te handwerken meenemen [ als ik weet dat mijn bezoek ook handwerkt natuurlijk,  ], ik vind het erg gezellig om samen te zitten haken, breien of borduren. Groetjes, Catherine.


Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 01 Februari 2011 om 21:55

IK HAAK OOK GEWOON THUIS,EN IN DE ZOMER ALS IK BUITEN ZIT VOOR DE DEUR,DAN ZIJN HET VAAK DE BUITENLANDSE TURKSE EN MAROKAANSE DAMES DIE IETS LEUKS ZEGGEN EN HET TOCH EVEN WILLEN ZIEN,DE NEDERLANDSE VROUWEN ZEGGEN VAAK ......NOU ZIT JIJ NOU TE BREIEN OUWE OMA.....EN DAT SOORT ONGEIN,EERST MAAKTE IK ME DAAR KWAAD OM,EN ZEI ALTIJD IETS HATELIJKS TERUG...........LATER DACHT IK LAAT ZE MAAR KLETSEN ZIJ KUNNEN HET NIET ANDERS REAGEREN ZE NIET ZO,HIHIHIIHII

IK BLIJF HET TOCH GEWOON BUITEN DOEN IN DE ZOMER,IK KAN GEWOON NIET IN ME STOEL ZITTEN EN ME HANDEN DAN STIL LATEN LIGGEN!!!



-------------
GROETJES HESTER


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 Februari 2011 om 09:32
Ik vind buiten haken en breien veel leuker dan lezen, want ik kan me niet concentreren op een boek met al die kwinkelerende vogeltjes en mensen die achter ons huis de hond uitlaten en even staan te kwekken. En overwaaiende wolken met mooie patronen en de capriolen van onze katten en de buurkatten, allemaal afleiding. Heel gezellig allemaal, als je dan toch je handen kan laten wapperen. Ik krijg nooit nare commentaren, wel soms dat mensen zeggen dat ze vroeger ook graag zaten te breien, maar dat niet meer kunnen wegens pijn in hun vingers, dat vind ik treurig.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net