Print Pagina | Close Window

verstelwerk

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2130
Print Datum: 10 Mei 2024 om 20:36
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: verstelwerk
Bericht van: Nicole
Onderwerp: verstelwerk
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 21:42
Vandaag mijn tas met verstelwerk tevoorschijn gehaald en nu is alles weer klaar (knopen eraan, broek korter gemaakt, scheur dicht gemaakt, bandjes aan topje gezet enz......) Nou ben ik dol op handwerken maar verstelwerk .......... Hebben jullie dit nou ook of ben ik de enige hier die vrolijk s avonds haar haakwerkje pakt en dan (meestal) het verstelwerk "vergeet" ?

groetjes Nicole



Antwoorden:
Bericht van: Carola
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 22:00
ummmmm ja het verstel werk ligt bij mij onder in mijn kast ergens en als ik het dan echt nodig aan moet is het meestal toch wel o laat maar er is een knoop af of uuummm nou ziet niemand.... zowel o sjeee is zeker net gebeurd


Bericht van: catharina
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 22:12

Zucht......verstelwerk?????.......wat is dat????????

Catharina,dat ligt keurig bij je naaimachine. Oh ja is ook zo,helemaal vergeten.Kijk morgen wel even.Tijd om naar bed te gaan,zie ik het weer liggen.FOEI Catharina weer niet gedaan.!!!!!!!!!!!



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Nicole
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 22:14
gelukkig heerst hier herkenning!!

groetjes Nicole (wiens verstelmandje keurig leeg is.....voor nu dan he......)


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 00:26
Inderdaad verstelwerk  wie heeft daar nu zin in. Alleen als het echt nodig is eerst een grote stapel verzamelen en verzamelen want wie haalt nu alles uit om 1 pietleutig ding te herstellen. Ik niet of de kinderen moeten de oren van van mijn kop zeuren dat ze dat nu echt niet kunnen missen

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 09:08
Verstelwerk doe ik alleen acuut als het echt moet; knoopje aanzetten, nieuwe broek meteen korter of smaller maken, reparaties aan tenten of tassen, maar daar houdt het ok mee op hoor. Ik ga geen sokken stoppen of kniestukken opzetten; daar zijn de kleren tegenwoordig te goedkoop (en van te slechte kwaliteit) voor.

Ik ben - uiteraard- wel die moeder die altijd een naaisetje in de handtas heeft voor als er een bandje moet worden vastgezet of een gaatje gedicht bij een overstuur klein meisje. Vooral met carnaval komt-ie nogal eens tevoorschijn; die prut is meestal het eerste uur op school al kapot.


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: breioma
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 11:04
Bah, verstelwerk,probeer het wel meteen te doen ,anders blijft het hikken,maar dat lukt niet altijd,geen zin,veel leuker om iets nieuws te maken.


Bericht van: x_ophelia
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 11:55
ah ja, ik heb ook nog verstelwerk te doen. Ach, zolang het gedaan is voor ik binnen een paar weken op vakantie vertrek is het goed :)



Bericht van: Christien
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 12:25

het verstelwerk laat ik liggen tot het niet meer nodig is (broek is te klein geworden)

Christien



Bericht van: Josl
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 13:43

Gekke meiden,

hier precies hetzelfde; moet b.v. een binnenzak maken voor een colbertje van Kees: komt er niet van!!

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Teunie
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 16:02
Er ligt al een paar maanden en rok met een tornnaadje te wachten.
Na een week of twee eindelijk de goede kleur garen gekocht.
Nu moet ik hem nog eens maken. Hij ligt bij mijn strijktafel, dus elke keer als ik strijk wordt ik eraan herinnerd. Maar maken ho maar.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: Nicole
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 18:24
Nou ik hoor het al, als hier in huis weer eens gemoppert wordt over kapotte ritsen of missende knopen laat ik ze dit topic wel even lezen, zien ze dat ik niet alleen een "slechte" moeder ben

groetjes Nicole


Bericht van: Tony
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 18:39

Ik begin me een beetje een vreemde eend in de bijt te voelen  .

Hallo dames, ik heb geen hekel aan verstelwerk , moet ik me nu een beetje schamen ?

Ze weten me dan ook allemaal te vinden, moeder, "hier moeten toch echt een paar pitsen in" of "wilt u even een nieuwe rits in Nicky's jack zetten" ( dochter )

"Oma ik heb een leuk bont jasje van ons mam gehad, wilt u dat voor me korter maken, oh en doe de mouwen ook maar, dat is mode tegenwoordig " ( kleindochter ).     slijmballetje !!!!! 

Ton, "mijn binnenzak is kapot,  kun je er even een nieuwe in zetten" ( broerlief)  . is minder leuk.

Toch heb ik er echt geen hekel aan, alleen als ik zelf met iets bezig ben, poppen kleertjes of zo, vind ik het weleens vervelend dat ik weer alles weg moet leggen.

Nee dames, de post kan echt mijn adres niet vinden , ik voel al nattigheid !!!!

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik wel het voordeel heb van een naaikamer, waar mijn machine altijd klaar staat.

Groetjes Tony



-------------
Antonia


Bericht van: breioma
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 18:59
Wat netjes van je Tony,ook ik heb een ''werkkamer'' waar alles klaar staat ,maar verstelklusjes voor de kinderen doe ik nog maar zelden,mijn schoondochter doet dat onder mijn begeleiding en dat werkt prima!!


Bericht van: corine
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 19:01
verstel werk bahhhhhhhh, stel ik liever uit tot het echt niet anders kan

-------------


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 19:13

ik zeg maar niks... Vond laatst nog een jurkje waar een knoop aan moest, jurkje van de oudste maatje "tien jaar geleden" of zoiets.... Ik heb het stofje maar gelijk gebruikt om tasjes te voeren...

 



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 20:00
Ik weet van mezelf dat ik lui ben en niet zo'n goede huisvrouw, dus als ik bij het strijken of was vouwen een ongerechtigheidje zie, loop ik meteen naar mijn hobbykamertje en zet de knoop aan of repareer de torn. Anders komt het er nooit meer van en stapelt het verstelwerk zich op tot een plafondhoge toren. Als er bij een bezoeker een knoop afvalt, sta ik ook meteen met naald en draad paraat. Dat is feitelijk mijn enige deugd. En dat ik lief ben voor huisdieren, maar dat spreekt voor zichzelf. Trouwens mijn man heeft ook geen klachten. Maar die is kippig en ziet geen stof of spinrag. Ik heb voor hem laatst zelfs de taille van pyamabroeken verruimd, een snertwerkje! En ik heb vroeger wel ritsen gezet in Levi spijkerbroeken, met de hand want dat is zo lastig met de machine.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 22:05

ik vind verstelwerk heel vervelend en stel het ook altijd uit

groetjes Thea



-------------
groetjes Thea


Bericht van: Meia
Datum bericht: 08 Augustus 2007 om 02:26

Verstelwerk? Getsie, daar heb ik een hekel aan. Lange broeken waar een knoop van af mist zet ik nog wel aan maar zoals van mijn nachthemden of zo dan denk ik, ach ik heb die dingen alleen maar 's nachts aan, lekker luchtig

Soms moet je wel hè, als de kleinkinderen hier zijn en er is wat kapot dan maak ik dat altijd wel, dochterlief kan dat niet natuurlijk



-------------
     All you need is love.



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 16:11
sorry ik heb er ook geen hekel aan

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: geesje
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 16:38
.............en ik heb er ook geen hekel aan.............op de strijkkamer staat ook mijn naaimachine.....dus..............mijn jongste zoon had 2 nw. overhemden gekocht...........(ik vond ze erg duur en toch zijn de knopen niet goed vast) dus bied ik uit mijn eigen al aan dat ik dat even beter ga vastnaaien(met de hand natuurlijk)

-------------
groetjes geesje


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 16:54
Vandaag voel ik me weer heel braaf. Een te grote grand foulard verkleind en de afgeknipte strook in het midden van de te kleine grand foulard gezet; een pyama-elastiek voor mijn man verwijd en een pas gekochte broek van mijzelf verkort.
Nu hoef ik niet te koken, ik mag een pizza in de oven schuiven en een blik fruit opentrekken, grote meid, schouderklopje, schouderklopje.
Ik heb het ook druk zat, behalve mijn 3 katten en 1 cavia verzorg ik ook nog 8 konijnen en 6 katten. Volgende week komen daar nog een logeercavia bij en twee katten. Ik speel met ze en zit er even te knuffelen, dus je bent 's morgens al gauw anderhalf uur verder en 's avonds drie kwartier. Mijn man komt wel mee en helpt knuffelen en spelen, maar het poep scheppen en kots dweilen enzo doe ik, want dat doet hij hier thuis juist wel en ik had het de buren aangeboden te doen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Arga
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 17:10

Het enige verstelwerk dat ik doe is knopen aanzetten, en wel zo spoedig mogelijk omdat ik het slordig vind als ik zie dat bij iemand er knopen ontbreken. Maar ik laat het er wel altijd op aankomen. Want als een knoop nog met een enkel draadje vastzit draai ik dat zo veel mogelijk om de knoop heen. Daaruit blijkt wel dat het geen liefhebberij van me is.

Maar veel verder kom ik niet. En ik denk dat ik erfelijk belast ben. Want volgens mij kwam er vroeger bij mijn ouders een maal in de maand of zoiets iemand een dagje verstel- en naaiwerk doen. Mijn moeder was een echte huisvrouw, die altijd in huis bezig was of zat te handwerken, maar naaiwerk daar hield ze niet van en dat is bij mij ook zo. (Alleen dat laatste, want ik ben geen echte huisvrouw).

De ouderen zullen dat nog wel weten: vroeger had je mensen met een bochel, gelukkig is de medische kennis nu zo groot dat dat vrijwel niet meer voorkomt, maar die meisjes waren heel zwak en ze konden geen zwaar werk doen. Zij gingen dan verstelwerk bij anderen doen, en als ze heel goed waren maakten ze ook kleding.

groet

Arga



-------------
ieder mens blijft steeds dezelfde, maar niet hetzelfde!


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 18:22
ik doe alles meteen want als ik het bewaar krijg ik zo'n troep in huis. Wil het altijd zo netjes hebben dat onverwachts bezoek niet schrikt. en gebeurd is maar gebeurd.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 18:31
Ik had vroeger een hekel aan strijkwerk, ik liet het liggen tot er vier manden vol stonden. En dan ging ik mopperend aan de gang. Maar toen hoorde ik een vrouw in de Oprah-show vertellen dat ze een hekel had gehad aan huishoudelijk werk, tot ze het als een soort eredienst voor haar gezin ging beschouwen. En dat hielp mij ook, want ik vond het meeste huishoudelijke werk vervelend en onnuttig, omdat het telkens terugkwam zonder dat je opschoot. Het maakt verschil of je zegt: "ik ben de aangewezen persoon om het huis voor mijn lievelingen schoon te maken" of "jakkes, wat heeft het voor zin te boenen, het wordt toch weer vies". Je lievelingmuziek draaien bij snertklussen en hard en vals meezingen helpt ook. Ach en het is die beweging van een half uur, die ons van alle kanten wordt opgedrongen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: breioma
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 18:57

Verstand op nul en opruimen en schoonmaken,hoe sneller hoe beter,dan is het altijd opgeruimd en netjes en heb je meer tijd voor de leuke dingen,zo probeer ik het te doen,en verstelwerk heb je niet zoveel met z'n tweetjes.

wanneer ben je een goede huisvrouw,en wanneer niet??????



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 19:25

ach, die prijs ga ik niet meteen winnen, maar ik heb er al ergere gezien, denk ik altijd maar... (en wakker lig ik er ook niet van)

is ook beetje veranderd sinds ik drie honden, een poes om nog maar niet te spreken van man en twee kinders heb, haha! IK in mijn eentje maak echt niet zoveel troep, hoor...



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 09 Augustus 2007 om 22:37
Ik zeg altijd: "Ach je krijgt niet zo snel tyfus" en mijn zus zegt altijd: "Je kunt hier van de grond eten, er ligt genoeg". Ik word zenuwachtig van een totaal opgeruimd huis, waar geen speelgoed ligt, terwijl er kinderen wonen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: x_ophelia
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 08:55
Eerbetoon aan je gezin, vind ik wel mooi gevonden.
Mijn ouderlijk huis is altijd wel goed proper. Je ziet dat er geleefd wordt maar het is niet onordelijk. En zo wil ik het in mijn huis ook houden. Ik kan niet tegen vuil, maar kraaknet moet het ook niet zijn!


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 09:56
Magtelt, volgens mij lijken wij wel een beetje op elkaar .

-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 13:43
Bedankt meiden dank zij jullie heb ik mijn verstelwerk AF!!!!!!!

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: breioma
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 14:25
Ik had gelukkig niets liggen!!!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 15:41
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Magtelt, volgens mij lijken wij wel een beetje op elkaar .
Kan best. Ik ben zo opgevoed, dat er belangrijker dingen in het leven zijn, dan wekelijks gelapte ramen. Soms zetten mensen zich dan af tegen hun opvoeders en worden supernetjes, maar ik heb een luie inslag, dat noem ik meditatief of contemplatief, dan begrijpen mensen niet wat je bedoelt, maar ze durven ook niet te vragen of het een enge ziekte is. Ik ben ook zuinig met mijn energie, ik loop liever met een speelmuisje voor de kat te gooien, dan dat ik op mijn knieën lig te boenen, allebei doen is te zwaar.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: x_ophelia
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 17:07
je bindt een paar stofdoekjes aan jou voeten en aan de pootjes van de kat
pret verzekerd en de grond is gekuist!


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 19:29


-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 20:46
Zo'n blote kat als een Sfynx zou ook schelen en met die kun je misschien ook de ramen zemen. Ik heb twee Britse kortharen en een vuinisbakkie, die bij elke sprong een wolk van haren laten stuiven.En toch heeft elke fleeceplaid een bontvoering. Ik zou een viltfabriek kunnen beginnen met de oogst uit het filter van de wasdroger.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: catharina
Datum bericht: 11 Augustus 2007 om 09:33

Vroeger poetste en boende ik alsof mijn leven er van af hing.Dat is wel over hoor.Heb zo mijn regelmaat,als ik zin heb,maar probeer het wel bij te houden anders krijg je zoveel he?Het enige waar ik op sta is rommel opruimen!!!!Er mag best gezellig een boek,puzzelboekje liggen maar niet de hele kamer vol.Toen onze oudste nog thuis woonde lag er altijd overal wat.En onze jongste.....moet ik soms 4 paar schoenen/slippers in de kast opruimen.Kijk daar erger ik mij aan.

Verder geniet ik overal van en dat is niet meer poetsen en boenen.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: breioma
Datum bericht: 11 Augustus 2007 om 10:08
Zo ging het bij mij ook,moest veel zuigen en dweilen i.v.m. allergie van de twee kinders,die tijd is nu lekker voorbij,dus genieten maar van de leuke dingen,niet teveel zooi maken,hoef je ook niet zoveel op te ruimen en direct doen scheelt ook heel veel tijd!!!


Bericht van: Tony
Datum bericht: 11 Augustus 2007 om 10:08

Nou ik hou ook niet van boenen en poetsen hoor Catharina , het moet wel opgeruimd zijn. Een breiwerkje op de bank en een legpuzzel op de tafel, vind ik geen rommel.

En als de kleinkinderen kwamen, mochten ze hele straten aanleggen door de flat, en dan later samen opruimen ( wel alles netjes op zijn plaats ).

Groetjes Tony



-------------
Antonia


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Augustus 2007 om 13:10
Het scheelt enorm als ze de deur uit zijn. Mijn kinderen lieten altijd alles zo vallen, tassen, jassen, schoenen, en ik wilde niet alsmaar drilsergeant spelen, dus dan ruimde ik het op en mopperde mijn man, dat ik ze teveel verwende. Als er nu wat ligt, is het van hem en van mezelf en dat hindert dan niet zo.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 12 Augustus 2007 om 22:29
Vandaag ben ik wel even stevig aan de slag geweest in de slaapkamer van mijn dochter; die is net zo erg als ik (zo niet nóg erger) en kon al een paar dagen haar bed niet meer vinden.... Even stevig de bezem er door getrokken dus. Met als resultaat twee volle manden was en vijf kisten 'om nog uit te zoeken', maar we kunnen de deur weer door.

En nu moet ik eigenlijk de gescheurde binnentent nog eventjes naaien....ligt ook al een dikke week naast me.


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: breioma
Datum bericht: 13 Augustus 2007 om 07:58
PFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Augustus 2007 om 13:03
Als mijn vriendin de kamer van haar dochter opruimt, ruikt ze aan de kleren en wat fris ruikt gaat zo weer de kast in, anders wast ze drie keer voor niets. Mijn dochter had smetvrees, die hield haar kamer schoner dan ik ooit had gekund, maar dat is ook weer niet alles, dat legt een enorme druk op het hele gezin.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 13 Augustus 2007 om 14:36
oeps dat zal niet makkelijk zijn

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Augustus 2007 om 19:15
Je krijgt de volledige schuld van alle therapeuten, terwijl de pestkopjes van school ook hun bijdrage leverden door te schelden van "Je stinkt" en hun neus dicht te houden in de buurt van hun slachtoffer. Maar dat is nu verleden tijd.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 14 Augustus 2007 om 07:46
Jemig, dat is ons gelukkig nog niet gebeurd. Misschien heb ik de mazzel dat het bij ons dan wel een meestal gezellige rommel is, en alles mag hier ook gewoon wat bij andere ouders verboden wordt, waardoor vriendinnetjes hier graag komen, maar het is verder niet víes. Ik ken echter ook wel mensen in mijn ongeving waar het echt víes is (bij de voordeur al in de hondenpoep trappen, omvergetrokken vuilniszakken in de keuken (en meer van dat fraais dat de combinatie niet-gedreven-juisvrouw en grote-hond oplevert. )En ik kan eerl;ijk zeggen; het is hier áltijd een bende maar het is nooit víes. (in de zin van etensresten, plakkertige vlekken op de  grond en dergelijke).

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om in plaats van wekelijks de rommel dagelijks bij te houden. Daar wordt ik echter zo een chaggerijnige ouwe neurotische zeurpiet van (en natuurlijk mogen de kinderen dan ineens niks meer) dat ik inmiddels maar besloten heb dat bij ons  de prioriteiten gewoon anders liggen. Ook heb ik een pposje ene vriendin gehad die wekelijks twee uurtjes bij me kwam poetsen; dat was geweldig. Nou was het vooral koffie drinken, want als ik wist dat ze kwam, deed ik al een hoop 'voorwerk', maar het was een goeie stok achter de deur. Ik mis haar nog steeds. Hopelijk vind ik nog eens zo iemand.


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: breioma
Datum bericht: 14 Augustus 2007 om 08:25
Zeer goede instelling marleen,je moet wel kunnen leven in je huis!!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Augustus 2007 om 14:00
Samen met een vriendin poetsen is inderdaad veel en veel gezelliger. Ik heb dat een tijd met iemand gedaan, onze eigen huizen en dat van een vriendin, die werkte en een zwakke rug had. Als je allebei een klus doet die je leuk vindt en de ander niet, gaat het snel, je kunt erbij kletsen en de koffie smaakt halverwege heerlijk.
Mijn moeder zei altijd dat droge rommel minder erg was dan natte/plakkerige. En dat is zo, speelgoed is ook geen rommel, behalve als je er letterlijk over struikelt.
Zolang het huis er bewoond uitziet i.p.v. onbewoonbaar, is het gezellig.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net