Print Pagina | Close Window

Het wordt waarheid: Mijn hobbykamertje :)

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=23510
Print Datum: 26 Juni 2024 om 20:00
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Het wordt waarheid: Mijn hobbykamertje :)
Bericht van: Jips
Onderwerp: Het wordt waarheid: Mijn hobbykamertje :)
Datum bericht: 26 September 2011 om 15:44

De laatste 1,5 jaar is iedereen intern verhuisd: mijn oudste naar zolder, mijn jongste uit de "babykamer" naar mijn oudste zijn oude kamer en mijn man uit het 2e kamertje van zolder naar een groter kantoor in de "babykamer".

Daarbij hoorde natuurlijk nieuwe interieurs, verven, nieuwe gordijnen, enz.

En nu is het mijn beurt: het 2e kamertje op zolder wordt mijn hobbykamertje. Vanmorgen heb ik het helemaal leeg gehaald en dan kan ik van de week gaan soppen. Het heeft een schuine wand met dakraam en de muren zijn crème en dat laat ik zo. Er staat een heel groot hoekbureau en dat blijft ook lekker staan.

Ik ga het verder inrichten met lekkere praktische witte kunststof bakken, die zijn trouwens a.s. donderdag in de aanbieding bij de Lidl (3 grote of 4 kleinere voor 7,99) en leuke oude blikken van de Kringloop en andere leuke dingen die ik daar tegenkom. Ook krijgen de uitklapbare naaikist en de breinaaldendoos van mijn oma daar een mooie plek.

Natuurlijk komt er ook een lekkere luie stoel in en een tv!

Ik zal mijn man even vragen planken op te hangen dan kan ik al mijn wolletjes opzoeken!
Zou het niet heerlijk zijn als je iets wilt maken en je doet de deur van je kamertje open en je ziet zoiets als hierboven?

A girl can dream, can't we?

Nee hoor, toch maar van die grote kunststof bakken voor mijn wolletjes. Veel hygiënischer
Hebben jullie ook een eigen kamertje?



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.



Antwoorden:
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 26 September 2011 om 15:50
Nope... Ik gebruik het hele huis...

Wol ligt op de werkkamer van paps...
Naaimachine staat, vanzelfsprekend, op de naaikamer...
Werkjes waar ik mee bezig ben liggen binnen in de woonkamer.
En slapen, dat doe ik in m'n eigen kamer...

Jips, wel super dat jij nu je eigen plekje krijgt. Al was het alleen maar om je spulletjes netjes bij elkaar op te kunnen ruimen. Haken en breien zou ik lekker beneden blijven doen. Veel gezelliger...


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 26 September 2011 om 15:53
Ja, heb ik. Het kleinste kamertje, behalve de wc, is van mij. Mijn man heeft al eens gezegd dat hij het hele huis kon afbreken als hij die kamer maar liet staan!! Ik zou het maar met bakken doen Jips, Zoals op de foto blijft het niet lang. Groetjes, Lida


Bericht van: Jips
Datum bericht: 26 September 2011 om 15:54

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Nope... Ik gebruik het hele huis...

Wol ligt op de werkkamer van paps...
Naaimachine staat, vanzelfsprekend, op de naaikamer...
Werkjes waar ik mee bezig ben liggen binnen in de woonkamer.
En slapen, dat doe ik in m'n eigen kamer...

Jips, wel super dat jij nu je eigen plekje krijgt. Al was het alleen maar om je spulletjes netjes bij elkaar op te kunnen ruimen. Haken en breien zou ik lekker beneden blijven doen. Veel gezelliger...

Het is ook voornamelijk voor alle spulletjes, die nu echt door het hele huis verspreid liggen. En daar baal ik gewoon van. Overal ligt wat en ik moet overal wat vandaan halen.

Dus ruim ik straks al mijn dingen op mijn kamertje op en kan ik het zo pakken. Ik ga ook niet echt zitten handwerken boven hoor, denk ik. Maar bijv. tijdens schoolvakanties of het weekend kan ik wel een uurtje boven gaan zitten. Mijn kinderen vermaken zich bijzonder goed zonder moeders

Maar mijn handwerktijd 's avonds bljift lekker op de bank hoor!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 26 September 2011 om 16:01
ik heb ook een breikamer, daar staat mijn breimachine, en een kast met wol, dan heb ik op de zolder nog een breimachine staan en een rek met konen wol


Bericht van: Leo91
Datum bericht: 26 September 2011 om 16:14
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Nope... Ik gebruik het hele huis...

Werkjes waar ik mee bezig ben liggen binnen in de woonkamer.


Het lijkt wel of ik het zelf heb getypt!


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 26 September 2011 om 16:50

Ik gebruik het halve huis. Boven staan geen breispullen,alleen al mijn legpuzzels en boeken.

Ik heb beneden ook een kamer over.De linnenkast ligt vol wol en breiboeken maar in de kamer staat een tweepersoonsbed waar mijn moeder zeer regelmatig slaapt en een kinderledikantje waar mijn kleindochter dikwijls vertoeft.

Breiwerkjes waar ik mee bezig ben liggen in de woonkamer.

groetjes Frea.



-------------


Bericht van: Wen370
Datum bericht: 26 September 2011 om 16:55
Voor op te bergen zou ik het ook wel willen, maar ik zit liever bij mijn man of kinderen in de buurt en niet alleen in een kamer te handwerken...


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 26 September 2011 om 17:53
Als het er erg roerig aan toegaat bij een voetbalwedstrijd zit ik graag in mijn eigen kamertje (ook het op één na kleinste) gewoon te zitten en rond te kijken of te bladeren in mijn breiboeken. Of ik zit te breien onder Dr. Phil. Ton heeft daar altijd veel commentaar bij en dan kan ik niet verstaan wat mijn lievelingspsycholoog te zeggen heeft. Camelot op RTL 8 op 5 oktober ga ik daar ook kijken.

Op het moment is het kamertje onttakeld, want Ton wil de inham van het schuine raam schilderen. Balen. Hij wil eigenlijk ook witten en behangen, maar zo lang kan ik mijn kamer niet missen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 26 September 2011 om 18:00
Ik heb ook een kamer en daar staat de naaimachine een pc en de boeken en de kratjes met de wolletjes en natuurlijk de breinaalden en haaknaalden, waar ik mee bezig ben ligt in de kamer want ik zit nooit boven.

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 26 September 2011 om 18:50

Ja hoor ik heb ook een eigen kamertje op zolder met uitzicht op het Wolderwijd (vroegere Zuiderzee).

Mijn zoon sliep eerst op die kamer maar ja die ging bij zijn vriendin wonen en vorig jaar heb ik deze kamer gekregen. Ben er super blij mee want je kan tenminste even wat laten liggen.

Mijn wol zit in bakken van de Xenos (3 voor 11 euro) dat bevalt mij heel goed. Heb het een beetje op kleur gesorteerd zodat het overzichtelijk is.

Ook mijn muziek boeken hebben op deze kamer een plekje gekregen, ik speel klarinet en accordeon.

Groetjes Els.



-------------
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/


Bericht van: Jips
Datum bericht: 26 September 2011 om 19:12

Hoi Els,

Mijn jongste zoon speelt sinds kort klarinet. Hij heeft 2 jaar pianoles gehad omdat hij nog te jong was voor de harmonie, maar krijgt nu via de harmonie klarinetles

Mag ik jou iets vragen: kun jij eens voor me kijken hoeveel bollen Saskia/Royal er in zo'n bak van Xenos kunnen? Dan kan ik eens kijken of dat wat is.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 26 September 2011 om 19:20
Hoi Jips,
Wat leuk dat jouw zoon klarinetles krijgt. Wens hem veel succes ermee.

Je hebt het goed voor mekaar hoor, een eigen kamertje zodat je alles eens netjes en overzichteljk kunt bewaren.
Veel plezier ervan hoor.

Ik heb nog niet zoveel spulletjes in huis om daar een kamertje voor in te richten. Koop af en toe wel eens wat maar meestal heb ik het dan meteen nodig.
De overige bolletjes en andere dingetjes kan ik in een paar plastic boxen kwijt die netjes naast een kast staan.

Groetjes, Tineke01


Bericht van: R.M.
Datum bericht: 26 September 2011 om 19:50
Ik ben nu eindelijk, na het krijgen van een expedit kast
van de verhuizende buren, maar eens begonnen aan het
opruimen van de zolder.. Een jaar geleden zijn mijn vriend
en ik gaan samen wonen en het staat er nog helemaal vol met
dubbele uitzet en andere dingen die niet in ons huis
passen.. Binnenkort nog maar eens voor wat kasten kijken en
dan kan ik ook al mijn knutselspullen eens kwijt.. Ik
wissel al mijn knutselhobby's namelijk nogal af dus dan heb
je op een gegeven moment wel erg veel in de weg staan!


Bericht van: natie.83
Datum bericht: 26 September 2011 om 20:17
Mijn vriend heeft 2 grote hema
opberg boxen voor me gekocht
hij was alle plastic zakjes met wol
katoen en andere dingen zat dat
ie die voor mij is gaan halen lief
hè....

-------------
groetjes nathalie


Bericht van: diny183
Datum bericht: 26 September 2011 om 20:24
Ik heb voor de tweede keer een eigen hobbykamer. de
eerste keer ongeveer 7 jaar geleden ging de oudste zoon
het huis uit , hij ging samenwonen, en zou ik de
zolderkamer als hobbykamer inrichten, tegen de tijd dat
ik dacht , nu moet het gebeuren kwam zoonlief weer thuis
en kon alles weer terug in dozen,zakken en bakken. 3 jaar
geleden ging hij weer samenwonen en ook de dochter
besloot om te gaan samenwonen, met nog 1 zoon thuis dacht
ik mijn kans te grijpen en de zolderkamer in te pikken,
mooi niet dus, de thuiswonende zoon had snel al zijn
computers en muziekpanelen op de zolder geïnstalleerd,
zijn bed was opeens verhuisd van de kleinste naar de
grotere slaapkamer en moeders mocht het hokje van hem
inrichten.
Gelukkig had ik niet veel meer dan een tafel en een
aantal kasten nodig, daar staat nu de naaimachine en de
strijkplank, de kasten zitten vol met allerlei
hobbymaterialen die ik in de loop van de tijd verzameld
heb. mijn wolletjes liggen nu nog in een open boekenkast
maar gaan nog verhuizen naar een dichte kast.
Ik zit er maar zelden, breien en haken doe ik gewoon
lekker op de bank, alleen wanneer ik iets te naaien heb
zit ik boven, eigenlijk is het meer een hobbyopslag
geworden.
eens in de zoveel tijd ruim ik de bolletjes beneden weer
op maar meestal ligt de kleur die ik nodig heb dicht bij
me in een mand naast de bank.

-------------


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 26 September 2011 om 21:50
Ik heb hetzelfde als jij Diny. Op zolder heb ik al mijn wolletjes, mijn naaimachine de restanten van andere hobby's waar ik ooit me mee bezig heb gehouden, en ik droog er mijn was. Maar alles waar ik mee bezig ben, ligt in een picknickmand naast mijn stoel en de laatste afgemaakte knuffels staan op een tafel in de kamer. Als ik ze niet weggeef, verhuizen ze na verloop van tijd naar ..... de zolder en vandaaruit vind ik vanzelf wel weer een goed adresje 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: ilyani
Datum bericht: 27 September 2011 om 08:11
Een eigen kamertje zit er hier niet in. Mijn garen ligt in
van die opbergpoeven van de leenbakker (worden ook gebruikt
om op te zitten met gamen).En waar ik mee bezig ben zwerft
door de kamer.

-------------
groetjes miranda


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 27 September 2011 om 09:02

Ik heb mijn spullen in een kast staan. en overal wat in huis whahah.

 

Ik hoop ooit als we de zolder op gaan knappen ook een hoekje te creeeren. maar dat dat gaat nog heeeel lang duren.



Bericht van: smimske
Datum bericht: 27 September 2011 om 09:21

Ik heb 2 weken geleden zoonlief kunnen verhuizen naar zolder, de puntjes moeten nog wel op de i gezet worden maar hij maakt al gretig gebruik van zijn kamer....Is natuurlijk ook wel erg stoer voor een knul van 12....hij heeft een heuse "chill"hoek, met bank, grote zitzak en natuurlijk een tv en de spelcomputer!

Op zijn "oude"slaapkamer is het nu nog opruimen en uitsorteren,zijn oude bed afbreken (hoogslaper) en dan kan ik het gaan inrichten. Er komt sowieso een grote linnenkast waar ik vast al veel in kwijt kan en een grote werktafel. Heb afgelopen weekend bij de praxis nog een scheet van een kastje/roomdivider gekocht,die met die gekleurde mandjes erin dus gaat helemaal goed komen.....Wil er ook nog een lekkere,makkelijke stoel hebben eigenlijk dat als me de drukte allemaal even teveel wordt ofzo ik boven even mijn ontspanning kan vinden. Maar het is me vooral ook te doen om alles bijelkaar op een plek te hebben liggen ipv overal wat....want ik heb me toch een



-------------


Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 27 September 2011 om 09:39
Ik heb ook mijn eigen hok, maar ik zit er eigenlijk alleen maar als ik iets op de naaimachine moet doen. Verder wordt het alleen gebruikt als magazijn, waar ik mee bezig ben ligt gezellig naast de bank in de woonkamer.

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 27 September 2011 om 16:41
Ik heb geen eigen kamertje gezellig in de living met wat ik bezig ben ,en mijn gerief op zolder en als ik iets nodig heb ga ik er om

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 27 September 2011 om 17:04

Hallo Jips,

Ik heb even gekeken hoeveel bollen erin een opbergdoos van Xenos gaan.

Van de  bollen Saskia van 100 gram kunnen er 18 stuks in.

Wat leuk dat jouw zoon nu met klarinet spelen begonnen is. Het scheelt al dat hij al noten kan lezen dan hoeft hij zich alleen maar op de klarinet te concentreren. De grepen op klarinet zijn net even anders dan de blokfluit (misschien heeft hij daar ook op gespeeld??). Wens hem maar veel succes !!

 

Groetjes Els.



-------------
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 17:19

Dank je wel Els.

Hij heeft 2 jaar piano gespeeld, hij is pas 8 en wilde 2 jaar geleden al bij de Harmonie. Maar toen was hij te jong.

Dus privé pianoles gehad, want meneer moest en zou een instrument spelen
En nu de klarinet. Geen blokfluitles gehad, maar hij gaat als een speer



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 27 September 2011 om 18:45

Originally posted by Leo91 Leo91 wrote:

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Nope... Ik gebruik het hele huis...

Werkjes waar ik mee bezig ben liggen binnen in de woonkamer.


Het lijkt wel of ik het zelf heb getypt!

 

hier ook zo

Voor mijn kralenbranderij heb ik wel een eigen hoek in de bijkeuken met een afzuigsysteem. En ik wil graag ook op zolder een eigen hoek voor mijn hobbyspullen,want ik kan nu soms omdat het echt overal ligt niet eens vinden wat ik zoek

 

Maar wel enorm fijn voor jou Jips dat er nu een echte eigen hobbykamer voor je komt! Veel plezier met inrichten en met de voorpret



Bericht van: drempt
Datum bericht: 27 September 2011 om 19:39

nou ik heb geen eigen plek

op de tweede zolderkamer staan al mijn spullen samen met extra matrassen kleding van de kinderen enz

ik hoop ooit wel iets te kunnen inrichten maar op het moment doe ik eigelijk alles beneden ik moet alleen dan alles opruimen omdat de tafel ook is om aan te eten

maar met kleine kinderen is dat niet echt handig

komt nog wel

de wol en boeken en naalden enz zitten wel in plastic bakken



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 27 September 2011 om 20:34
ik heb een eigen kamer die ik vanaf nu de Ieke-kamer zal noemen ;-))) want niet alleen hier maar overal in huis staan spullekes van mij, tot ergernis van mn hubby die zelf erg netjes is...maar in een huis móet geleefd worden, toch....!!!

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 29 September 2011 om 14:11

Gefeliciteerd Jips. Een eigen kamer. Heerlijk hoor!

Wij hebben boven nog een kamertje over als straks de kleine komt. En die heb ik dan ook ingericht als mijn kamer. Lees: de kamer waar altijd de bom ontploft is. Daar staat mijn naaimachine, een grote kast met alle stofjes die ik heb verzameld, mijn kaartendozen (sinds kort. Een idee van mijn echtgenoot. Ik liet altijd dagen lang de dozen op de eettafel staan waardoor we op de bank moesten eten) en nog wat rommeltjes waar gewoon nog geen plekje voor gevonden is. Een paar jaar geleden heb ik van Marco een eigen kast in de woonkamer gekregen.(die heeft hij zelfgemaakt) Hij is 30 bij 30 en staat naast een andere kast die 30 cm diep is. Daar heb ik al mijn wollebolletjes in opgeslagen. Onderin de kast bewaar ik mijn breinaalden en het doosje met rommeltjes die je beslist bij de hand moet hebben om te kunnen breien. Want breien doe ik in de woonkamer. Verder heb ik nog 3 manden tot mijn beschikking. Daar liggen de niet af projecten in, de wollebolletjes die bij de niet af projecten horen, en de mislukt maar nog niet weggegooide projecten. (zonde om voor die laatste catagorie een mand aan te houden maar het is nu eenmaal zo) En een grote kast op zolder herbergt nog een paar zakken wollebolletjes die niet in de kast en de manden passen. En mijn verzameling behangboeken voor het kaarten maken. Ik hoop op mijn hobbykamer binnenkort een kast er bij te krijgen. Zodat ik het behang op kleur kan gaan sorteren en opslaan in die kast.

In de toekomst als we ooit een derde kindje krijgen moet de kamer toch echt leeg. Waar ik dan met al mijn spullen heen moet weet ik niet. Maar dat zien we dan wel. Voorlopig eerst de tweede maar eens krijgen.



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: geesje
Datum bericht: 29 September 2011 om 15:03

ik heb boven 2 van de 4 kamers,  kast en plastic dozen met garen en lapjes.......

en heb beneden altijd 3 manden naast de bank waar ik het liefst zit, de 2de naaimachine op de eet-tafel en als ie even weg moet dan gaat ie op de vensterbank, dat is ook de reden dat ik nog een lichtgewicht naai-m heb gekocht,  boven staat de Bernina ( een zware van de jaren 80" )

 

n.b. heb het nog steeds kunnen vermijden om nieuw garen te kopen, nadat ik 5 zakken vol heb gekregen......ben trots op mij zelf...



-------------
groetjes geesje


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 30 September 2011 om 09:33
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

ik heb een eigen kamer die ik vanaf nu de Ieke-kamer zal noemen ;-))) want niet alleen hier maar overal in huis staan spullekes van mij, tot ergernis van mn hubby die zelf erg netjes is...maar in een huis móet geleefd worden, toch....!!!


Cool!

Ik heb alles nu redelijk opgeruimd...

Alleen zwerft er nog een plastic tas rond met m'n stokhaaksjaal... Die past niet in de voetenbankjes onder de tafel... Daar heb ik nu de spullen beneden in de kamer in opgeruimd...

Over mijn kamer zullen we het maar niet hebben... Een bom ontploft is zacht uitgedrukt...


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 September 2011 om 12:08
Ik ben deze week helemaal van slag, want Ton wilde na de voor- en achtergevel, ook het raam in mijn hobbykamer verven. Dus er moest een heleboel spul verplaatst of afgedekt. Nou en toen bleken de luxaflex en het rolgordijn een tikkeltje voorbij de houdbaarheidsdatum te zijn (32 jaar), dus het schiet niet op. Hij dreigt ook met witten en behangen. Dan moeten er twee enorme boekenkasten en een kleerkast leeggehaald en verplaatst worden, maar waar naar toe? Zijn hobbykamer staat nu al half vol met mijn spullen. Ik ben natuurlijk wel blij dat alles mooi wordt opgeknapt, maar het handwerken staat op een laag pitje.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 30 September 2011 om 12:45
Magtelt even doorbijten en je hebt een mooi bijna nieuw huis. Wees blij dat die man van jouw dat wil. Die van mij vind het al gauw goed zoals het is, ik moet de ideeën aandragen. En aangezien ik ook tegen de troep opzie gebeurd er soms lang?????? Juist,dag, Lida


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 30 September 2011 om 14:40

Je zou ze toch die mannen met hun ververij. Begrijpen ze dan niet dat wij maar een ding willen: handwerken! Laten ze bij vrienden gaan verven. Of de buitenboel inderdaad. Gaan ze daar maar behangetjes plakken of tegen de schuurmuur. Maar niet in ons huis en zeker niet in onze hobbykamer...

Of zal al dat verven toch nog wat opleveren. Een schone frisse kamer bijvoorbeeld...



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Jips
Datum bericht: 30 September 2011 om 15:42

Ik juich actieve mannen alleen maar toe. Mijn man is ook actief, daar niet van, maar met zijn eigen bedrijf. Een aannemersbedrijf en bij een ander is altijd alles in orde, maar thuis.........................

Maar waarom kun je je er jaren bij neerleggen en het ineens gigantisch op je heupen krijgen en alles, maar dan ook alles op willen ruimen en uit willen zoeken?
Daar ben ik dus nu mee bezig.

Ik heb woensdag 2 kunststof ladenkastjes gekocht en een hele grote wolbak en gisteren bij Lidl 2 stapels kunststof opruimbakken. Ik ga heel snel mijn kamertje in orde maken en dan komt er een hele golf achteraan.

Want dan kan ik dus de trapkast hier in de kamer ook opruimen, want die staat halfvol met hobbyspullen van mij, die dan naar zolder verhuizen en dan kan ik de CV kast op zolder ook gaan opruimen, waar ook van alles aan hobbyzooi van mij staat.

O meiden, wat hebben wij straks een opgeruimd huis!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 30 September 2011 om 15:46
Toen ik een jaar of 6 geleden mijn eigen hok (zoals de kinderen het oneerbiedig noemen) kreeg was het beneden ook keurig opgeruimd, het hok trouwens ook, maar inmiddels ligt er toch wel weer het een en ander beneden (zo lastig als je steeds voor iets kleins naar boven moet) en moet ik het hok zo om de 3-4 weken grondig opruimen, het lijkt dan of er een olifant doorheen gebanjerd is, zo'n troep is het dan. Eigen schuld, dikke bult is dan het commentaar van mijn mannetje en geef hem eens ongelijk.

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl



Bericht van: Jips
Datum bericht: 04 Oktober 2011 om 14:33

Mijn kamer is gisterenochtend echt leeg gekomen en ik heb gelijk het CV kamertje opgeruimd en opnieuw ingeruimd. Daarna een 2e rit naar de gemeentewerf en Kringloop.
ook heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt even te gaan proefzitten bij de Kringloop
Ik heb een goede bureaustoel nodig en daar staan er zat, maar ja, ze moeten wel lekker zitten.

Morgenmiddag ga ik de kamer schrobben en dan kan ik mijn wolletjes in de nieuwe bak doen en kijken of ik het red met nog 1 zo'n bak. De losse dingen uit de woonkamer (mijn baby born dames, mijn monchhichi's, handwerkboekjes, verdwaalde bollen wol, enz.) kunnen dan ook vast naar zolder.

Vrijdag ga ik de trapkast beneden leeg trekken en alle hobbydingen daaruit kunnen ook naar zolder, de dingen die we niet meer gebruiken naar de gemeentewerf of Kringloop en dan kan ik de kast weer inrichten en er hopelijk alles netjes weer in vinden

En dan volgt zaterdag het laatste projectje: Onze slaapkamer en dan is het hele huis aan kant!

 



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 04 Oktober 2011 om 15:07
Nou, we zijn benieuwd hoor Jips!

Mocht je daarna nog zin hebben om op te ruimen, je bent hier altijd van harte welkom!


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 04 Oktober 2011 om 15:38
hoi jips en hier mag je zeker langs komen ik denk dat heel
de familie dumbo langs geweest is


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 04 Oktober 2011 om 17:04


Bericht van: mimisa
Datum bericht: 04 Oktober 2011 om 20:01
De meeste spullen staan op zolder. Wol die ik wat minder gebruik in bakken. Andere wol in een oude dvd kast. Mooi kleur bij kleur. Beneden in de kelder staat een bak met lopende haakwerkjes en een hobbykist met alle katoenen bolletjes waar ik de laatste tijd veel mee haak.
Moet wel eerlijk bekennen dat als ik wat naar beneden haal dat wel vaak blijft liggen
En op zolder moet ik nog veel dingen uitzoeken omdat er nog veel hobbydingen van mijn moeder liggen.


-------------


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 04 Oktober 2011 om 20:32

Wow Jips, wat een planning. En dat allemaal in een week. ik vind het dapper hoor. Als ik beslis om op te ruimen dan duurt het maanden voor ook daadwerkelijk alles is gebeurd. Zodat ik meteen weer bij het begin overnieuw kan beginnen. Ik vind het echt knap.



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Jips
Datum bericht: 05 Oktober 2011 om 15:15

Nou Clara, ik heb er ook jaren over gedaan om te beginnen. Maar nu was ik het zat!

Nou dames, ik heb 2 uur lopen schrobben, maar je kunt letterlijk van de vloer eten
Vrijdag hebben de kinderen studiedag, dus zijn ze de hele dag vrij. Dan kan ik lekker verder gaan met ruimen.

En nu komt het leukste gedeelte: INRUIMEN!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 05 Oktober 2011 om 15:17
Succes Jips wel leuk om te doen...

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: Jips
Datum bericht: 06 Oktober 2011 om 16:23

vanmiddag bij de kringloop 2 belangrijke items voor mijn kamertje gescoord: een lekkere stoel en een tv!

Deze zijn al gesopt en de tv staat al op zolder en is al ingesteld
Ik ga morgen verder met inrichten.

 



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 09 Oktober 2011 om 12:03
Ik ben jaloers!!!



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net