Print Pagina | Close Window

Wat eten jullie vanavond?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24244
Print Datum: 29 September 2024 om 00:12
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Wat eten jullie vanavond?
Bericht van: by Ieke
Onderwerp: Wat eten jullie vanavond?
Datum bericht: 08 November 2011 om 11:09
Ik ben altijd wel heel nieuwsgierig wat er bij anderen op tafel komt. Vandaar dit topic.

Ik zal zelf het startschot geven:

Wij eten vanavond gebakken aardappels, met andijvie (gekookt of rauw, dat hangt er vanaf wat je het lekkerste vind) met een gekruid filetlapje.

Toetje doen we niet aan, want na de training is daar nog weinig behoefte aan.



Antwoorden:
Bericht van: smimske
Datum bericht: 08 November 2011 om 11:12
eeeeeeuh, ff denken wat ik op het menu had staan voor vanaaf....denk dat we het eea aan groente roerbakken,heb nog wat prei,spitskool en andijvie,gekookte aardappelen en er liggen rundervinken in de koelkast te ontdooien......gaat wel smaken!!

-------------


Bericht van: kris85
Datum bericht: 08 November 2011 om 11:13

geen idee nog, wel een goed moment om daar eens over na te denken.

waar heb ik zin in?

wat is zo klaar?

wat heb ik in huis?

ik weet het echt niet, heb zin in pizza, maar mijn dochters mogen dat niet ivm Koemelk allergie.

dan moet ik ze zelf maken maar mijn oven is heel bijzonder

lastig hoor



-------------
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.


Bericht van: vlijtig liesje
Datum bericht: 08 November 2011 om 11:30
Ik weet het Wij eten spaghetti
Mijn kleinkinderen komen eten en die zijn daar dol op
Met veel kaas
Lekker hoor!!!!   

-------------
vlijtig liesje 4961


Bericht van: Karina
Datum bericht: 08 November 2011 om 11:34

we eten curry met bloemkool met lekkere pappadums erbij.

kinderen lusten geen curry dus die krijgen bloemkool met een aardappeltje



-------------
groetjes Karina


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 08 November 2011 om 11:44

Wij eten vanavond gemakkelijk.

Ik moet mijn man om 17.00 uur ophalen van zijn werk en de oudste moet naar zijn trommelles om 18.30 dus weinig tijd om te koken.

Ik ga dus vanmiddag als de kleine op bed ligt en de grote 2 naar school zijn alvast een pan spagetie maken zodat ik het alleen even hoef op te warmen.

even twee komkommers raspen en die erbij voor wat vitamientjes.



-------------


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 08 November 2011 om 11:44

Ik ga zo meteen koken want wij eten warm tussen de middag. wij krijgen:

Kippensoep, is over van gisteren,

Rode kool, verleden week een hele kool gemaakt en in porties in de diepvries gestopt, met aardappelen en balkenbrei. (Of is dat met lange ij?) 

Mijn man neemt een toetje en ik niet.

 Groetjes, Lida



Bericht van: demi
Datum bericht: 08 November 2011 om 11:59

Wij eten ardeens gebraad met wortelstoemp.

lekker in zo'n herfstweertje!

groetjes



-------------
http://www.animaatjes.nl/naamanimaties/" rel="nofollow">


Bericht van: annettevl
Datum bericht: 08 November 2011 om 12:07

ik ga een roerbak schotel maken met italiaanse roerbak groenten, bakje champions ( dat vin dik zoo lekker), kipfile stukjes flesje saus en rijst.\

hmmmm nu al zin in.



-------------
liefs Annette


Bericht van: Jips
Datum bericht: 08 November 2011 om 12:43
Originally posted by demi demi wrote:

Wij eten ardeens gebraad met wortelstoemp.

lekker in zo'n herfstweertje!

groetjes

 

Klinkt heerlijk, maar wat is het?

Wij eten vanavond spruitjes met gekookte aardappelen en een karbonaadje, restje stoofpeertjes van zondag erbij. Vanillevla/chocoladevla/fruityoghurt toe



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 08 November 2011 om 12:45
Wij eten pasta met zelfgemaakte tomaten-groentensaus.


Bericht van: demi
Datum bericht: 08 November 2011 om 12:56
Originally posted by Jips Jips wrote:

Originally posted by demi demi wrote:

Wij eten ardeens gebraad met wortelstoemp.

lekker in zo'n herfstweertje!

groetjes

 

Klinkt heerlijk, maar wat is het?

Wij eten vanavond spruitjes met gekookte aardappelen en een karbonaadje, restje stoofpeertjes van zondag erbij. Vanillevla/chocoladevla/fruityoghurt toe

Ardeens gebraad is varkensfilet dat gerookt is, (gerookt vlees is typisch voor de belgische ardennen)

Wortelstoemp zijn aardappels en wortels samen koken , met een ajuin erbij.

En dan pureren.



-------------
http://www.animaatjes.nl/naamanimaties/" rel="nofollow">


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 08 November 2011 om 12:57
Bloemkool met worst en aardappelen

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 08 November 2011 om 13:52
Bloemkool (met een papje, anders hoeft hij het niet) en een kipschnitzel en aardappeltjes en griekse yoghurt (van de lidl, en die is lekker joh) met eigengemaakte bramensap toe

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 08 November 2011 om 14:18
Wij eten vanavond boerenkool met worst, het wordt de eerste keer dit najaar, maar zeker niet de laatste.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 08 November 2011 om 14:37

hm lekker allemaal

wij eten straks puree aardappelen met kip

versgemaakte appelmoes

rauw witloof met hardgekookte eitjes onder en mayo

 



-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 08 November 2011 om 15:40
Broccoli, een karbonaatje en gekookte aardappeltjes. Voor toe yoghurt met een schep boer'n youghurt met bosvruchten

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 08 November 2011 om 15:46
WIJ ETEN ZOALS MEER ZUSJES.BLOEMKOOL,AARDAPPELEN EN EEN KARBONADE ERBIJ,GEEN TOETJE WANT IK MOET NA HET ETEN NOG WERKEN,

-------------


Bericht van: diny183
Datum bericht: 08 November 2011 om 16:13
wij eten vanavond prei met ham en kaas en een karbonade, geen aardappelen geen toetje, dat mag ( nog) niet van Ome Frank.

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 08 November 2011 om 16:16
Vanmiddag heb ik groene erwten in de week gezet. Die moeten straks een uur koken en daar komt wilde rijst bij, tofu en wat roebakgroente zoals prei en wortel uit de tuin. 


Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 08 November 2011 om 16:18

Voorgebakken kip, diepvriesfrietjes en champignons in roomsausje.  Lekker



-------------
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.


Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 08 November 2011 om 16:43

As het volgens afspraak gaat eten wij vanavond gestoofde prei met lente-ui knoflook saus (lekker joh) en een speklapje gekruid met knoflookpeper en zout (morgen niet te dicht bij komen).

Maar het zou zomaar kunnen dat er een pastaschotel staat te dampen als ik thuis kom, mijn man is namelijk al 2 jaar werkzoekende en kookt al die tijd ook al en graag en lekker, wat een luxe niet waar



-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl



Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 08 November 2011 om 16:51
Wij eten stamppot zuurkool straks met spek en worst.

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: Joyce38
Datum bericht: 08 November 2011 om 17:21
Wij eten spruitjes, jawel mijn kinderen lusten die. Met gekookte aardappels en een stukje verse worst. Doordeweeks altijd magere yoghurt.


Bericht van: amandel
Datum bericht: 08 November 2011 om 18:01

Wij hebben ook spruitjes en aardappelen, en een saucijsje erbij, yoghurt toe.

En morgen hachee, heb ik al klaar, morgen alleen de aardappelen koken, moet een beetje makkelijk morgen hebben we de oppas.  smakelijk eten, groetjes irene



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 08 November 2011 om 19:05

wij eten altijd tussen de middag warm Vandaag was dat broccoli met een bal gehakt .

Morgen wordt het spinazie met gebakken vis .



Bericht van: Lmarina
Datum bericht: 08 November 2011 om 19:10

We hebben net gegeten: zuurkoolschotel met worst, ananas, rozijnen. Heerlijk!!

Het was de 1e keer dit najaar, maar dat komt zeker nog veel vaker op tafel deze winter.

Als toetje deze keer heel saai vla uit een pak. Maar wel echt in de sfeer: herstvla

 



-------------
Groetjes Lmarina


Bericht van: ireen
Datum bericht: 08 November 2011 om 19:48
Wij hebben macaroni gegeten en toe chocoladevla


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 08 November 2011 om 21:29
Ik ben er nu wel achter dat als je kookt voor 2 personen, je minder nodig hebt . Ik ben nu alleen met onze dochter thuis, en ik had alweer teveel broccoli gekocht. Dus heb ik niet alles schoongemaakt, en kan ik het restant ergens deze week lekker roerbakken in een wokgerecht.
En natuurlijk had ik ook teveel aardappelen geschild. Dus dat wordt een keer gebakken aardappelen.


-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: droppie
Datum bericht: 08 November 2011 om 21:31

Vanavond hadden we gekookte aardappels met spruiten en slavinken...natuurlijk kon de jus niet ontbreken...

Groetjes, Suzanne



-------------
De vilten heks


Bericht van: drempt
Datum bericht: 08 November 2011 om 21:55

verse spagetti met groene saus en ham

zo noemen de kinderen het hahah

en geraspte kaas natuurlijk

toe stoofperen met vla en eem monatoetje voor de kids griesmeel met bessensaus



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 08 November 2011 om 22:06

ik ben vandaag druk geweest want mijn man wordt morgen 65!!! dusgroot (nou ja groot...) feest hier. van alles voorbereiden en om 19.30 ook nog zingen. dus een makkelijke pot gehad vanavond.

kapucijners met mosterd, spekjes en griekse yoghurt toe.

morgen worden het broodjes , foccacia's met 2 soorten soep en en natuurlijk allerlei lekkere dingen overdag. zoals appeltaart, citroenkwarktaart, kaas en worst, toastjes en wraps met zalm en ijsbergsla.



-------------


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 09 November 2011 om 08:16
Vanavond eten we vis in bladerdeeg, worteltjes en gebakken aardappels. Als toetje hebben we chocolade slagroom vla.

Maar niet te veel eten, ga vanavond naar behendigheid met de hond.


Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 09 November 2011 om 08:46

Woensdag is spagetti dag.  Daar komen we niet onder uit of het is hier opstand.  De jongste is gek op spagetti en die heeft dus beslist dat het elke woensdag spagetti met vers gemaakte tomatensaus is.  Dat is wel zo handig.  De saus maak ik altijd klaar in een hele grote pot, dus heb ik toch altijd wel een portie of 8 in de vriezer steken en spagetti is snel gekookt.

Aan dessert doen wij niet, hebben we ook nooit gedaan. Zo rond een uur of 8, zie ik heel mijn gezin wel eventjes een pitstop bij de snoepkast maken  . Dus daar moet ik me niet druk om maken.

Ik ben wel hartstikke jaloers op jullie vla, die kan je hier namelijk niet krijgen  en ik vind die zo lekker.  Veel lekkerder als de pudding van bij ons.



-------------
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.


Bericht van: drempt
Datum bericht: 09 November 2011 om 09:09
woensdag vandaag eten we snijbonen piepers en een bal gehakt Mijn zoon lust er graag appelmoes bij (homemade) haha

-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Jips
Datum bericht: 09 November 2011 om 09:20

Woensdag is altijd racen geblazen, om 15.45 de jongste naar de muziekschool brengen, de oudste om 16.15 naar judo, om 17.00 de jongste weer halen en rond 17.45 komt de oudste thuis.

Dus maak ik voor ik de jongste weg breng een pan spaghettisaus en hoef ik alleen de spaghetti nog maar te koken als ik thuis kom.

De 45 min die zijn muziekles duurt is te kort om naar huis te fietsen, dus verlummel ik die in de stad. O wat erg!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 09 November 2011 om 09:31
Originally posted by Jips Jips wrote:

Woensdag is altijd racen geblazen, om 15.45 de jongste naar de muziekschool brengen, de oudste om 16.15 naar judo, om 17.00 de jongste weer halen en rond 17.45 komt de oudste thuis.

Dus maak ik voor ik de jongste weg breng een pan spaghettisaus en hoef ik alleen de spaghetti nog maar te koken als ik thuis kom.

De 45 min die zijn muziekles duurt is te kort om naar huis te fietsen, dus verlummel ik die in de stad. O wat erg!

En het wordt nog erger als je in de stad dan een Zeeman, Wibra, Hema of wat dan ook tegen komt met hele mooie brei en haak wol.  Probeer die verleiding dan maar te weerstaan.  Sterkte



-------------
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.


Bericht van: Karina
Datum bericht: 09 November 2011 om 09:39
wij eten vanavond spaghettie met tomatensaus. Oudste is er niet gek op dus voor haar gekeken wat er nog in de vriezer lag en ze heeft geluk. Rosti met een hamburger

-------------
groetjes Karina


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 09 November 2011 om 09:42
Woensdag is hier ook haastdag, tot 18 uur werken, dan derde bij de
bso ophalen, man haalt intussen jongste bij de creche op. Dan snel
koken, roerbakmie meestal, dat eten we met z'n vieren. Om 19.15
uur, oudste twee van voetbaltraining halen en de jongens eten
daarna altijd poffertjes, pannenkoek (allebei kant en klaar) of brood.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: Lmarina
Datum bericht: 09 November 2011 om 10:11

Vanavond wordt het denk ik een grote pan macaroni zonder pakjes en zakjes. We hebben ontdekt hoe lekker dat is, en we eten het momenteel wekelijks. 

Als toetje iets met banaan (we hebben nogal veel bananen die nodig op moeten)



-------------
Groetjes Lmarina


Bericht van: Pauwlientje
Datum bericht: 09 November 2011 om 10:31
Oh echt geen idee.. laten we eens kijken wat de
AH recepten vandaag te
bieden hebben! :)
Omdat ik alleen woon is het lastiger om te koken.. heb
meestal geen zin om uitgebreid te koken, omdat ik toch
alleen ben.      


Bericht van: Pauwlientje
Datum bericht: 09 November 2011 om 10:35
Oh nou, dat ging snel! Heb besloten voor de tagliatella met
zalm! :) Had het al eerder gegeten in een restaurant waar
we met een groupon deal
waren. heerlijk :)


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 09 November 2011 om 20:23

Dat kan je dan gelijk voor meerdere keren tegelijk maken Pauwlientje. Lekker per portie in vriezen en jij hebt voor volgende weken weer wat makkelijks uit de vriezer te plukken. Dat doe ik ook altijd met pasta's en rijstgerechten. Heerlijk vind ik dat. En dan jezelf trakteren op een dagje niet koken. Vrij nemen noem ik dat.

Dinsdag had ik toch wel veel lol om mijzelf. Ik had een zakje braadstomen van Maggi genomen voor het eerst. Ik moest werken, Manuel bij mijn schoonmama ophalen, eten, douchen en daarna door naar cathechesatie wat ik geef aan de kids van de kerk, en na de cat nog naar de verloskundige. Dus het leek me wel wat om zo'n zakje met ingredienten in de oven te doen en dan ondertussen te douchen. Had ik even over het hoofd gezien dat er nog pasta of rijst bij moest. Dus toen ik haastig uit de douche kwam en het eten op tafel wilde zetten ontdekte ik dat ik wel kip met courgette, tomaat en paprika had maar geen rijst of pasta. Ach het smaakte prima, het was niet sterk gekruid en we hebben het zo naar binnen gewerkt samen.

Manuel eet nooit met ons mee. Die eet altijd zijn eigen potjes. Er zijn vier smaken die hij lust, een paar die met kunst en vliegwerk voor driekwart naar binnen komen en bij de rest is het brullen geblazen. Bij ons aan tafel eten daar zijn we maar mee gestopt. Het bleef elke avond ruzie maken en maar een paar hapjes eten. Ik heb liever dat hij 200 gr groente uit een potje krijgt dan 3 happen verse groente. Nu eet hij altijd eerst en krijgt hij als hij wil nog een paar hapjes van ons. Zodat hij toch meerdere smaken leert kennen. En ach, als hij straks als 18 jarige voor het eerst bij zijn aanstaande schoonmoeder gaat eten zal hij vast niet meer hoeven vragen om kip met rijst en worteltjes van de kruitvat. Voor baby's van 6 maanden zonder stukjes. Toch?

Vandaag hebben we snijboontjes op, met vis en aardappeltjes. Dit was Marco's feestje. Morgen komt er vast weer iets van roerbak op tafel. Mmm, dat is mijn afdeling.



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 10 November 2011 om 08:27
Vast iets met rijst of pasta met een saus. We hebben vanavond zwemtraining en zijn pas om 7 uur thuis. Eigenlijk moeten we om 19.15 uur weer op het veld staan bij de hondenschool, maar omdat we toch alleen maar gaan kijken, mag dat wat mij betreft ook wel 19.30 uur worden.


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 10 November 2011 om 08:37

vanavond zijn het sperzieboontjes (vers uit de hof) met aardappelen en paardenbiefstuk  hm kijk er al naar uit , ik ben dol op aardappelen . de dessertjes zijn hier altijd voor een uur of 8 ( als het voorgaande verteerd is )

en het wordt vandaag warme  appeltaart met ijs

 

 



-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 10 November 2011 om 08:45
Geen idee voor vanavond. Ik ga met mijn dochter een dagje weg met de trein, en vanavond eten we een hapje onderweg. Als we namelijk weer hier in de stad aankomen, fietsen we gelijk door naar het revalidatiecentrum naar mijn liefste

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Jips
Datum bericht: 10 November 2011 om 16:34

Wij eten vanavond verse nassi. De zilvervliesrijst staat al uit te dampen en zometeen komen daar kort gesneden speklappen bij (heerlijk dat zilte in de nassi!) en 3 paprika's, nassikruiden en een theelepeltje sambal.

Daarbij lekkere augurkensticks en natuurlijk cassave kroepoek. En wat zegt mijn jongste dan? Lekker pittig in het keeltje mama!

Toe vanillevla/chocoladevla en vruchtenyoghurt (dit niet door elkaar hoor, maar de mannen eten het eerste of een combi van en ik eet altijd magere vruchtenyoghurt ).



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: droppie
Datum bericht: 10 November 2011 om 16:52
Vanavond eigenlijk nog geen idee...
Denk de slavinken die ik al lekker gesudderd heb met
aardappelen groente ben ik nog niet uit hebben nog wel een
pot van het een of ander in de kast staan...
En als toetje lekkere vanille vla met stukjes chocolade..
Groetjes,
Suzanne

-------------
De vilten heks


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 10 November 2011 om 17:10
Vanavond heb ik het lekker makkelijk: manlief gaat pannenkoeken bakken. 

Ik heb er al zelfgemaakte pruimencompote van onze eigen boom bijgepakt uit de diepvries.


Bericht van: okkiepowerrr
Datum bericht: 10 November 2011 om 17:54
ik heb net lekker boerenkool met worst op. samen metcharly de kakatoe die heeft dan alleen aardapples op want boerenkool lust ie niet

-------------
okkiepowerrrcharly.blogspot.com



Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 10 November 2011 om 20:17
Bij ons was het racletten met allemaal kleine stukjes vis die ik nog over had.  Een beetje tomaat, wat witlof, veldsla, blikje mais, wat kaas.  En smullen maar.

-------------
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.


Bericht van: Karina
Datum bericht: 10 November 2011 om 20:23
ik heb vanavond lekker makkelijk gedaan....had nog een portie boerenkool in de vriezer met daarbij een lekkere rookworst

-------------
groetjes Karina


Bericht van: Jips
Datum bericht: 11 November 2011 om 11:30

Vanavond eten we stammpot van verse andijvie van de tuin van mijn schoonvader, met spekjes en een lekkere verse gehakt hamburger erbij.

Gisterenavond heb ik voor hierbij al een moes gekookt van handperen, appels en bananen die echt op moesten, lekker met vanillesuiker en kaneel erin

Toe hebben we vla of yoghurt.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 11 November 2011 om 12:08
Vanavond blote billetjes in het gras met een gerookte karbonade, heerlijk wintervoer

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl



Bericht van: drempt
Datum bericht: 11 November 2011 om 13:20

wij eten vanavond erg makkelijk

een tomatensoepje met brood of

een frietje of hamburger

ikzelf vind een broodje kroket erg lekker



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 12 November 2011 om 08:33
Gebakken aardappelen, een braadworstje en sperciebonen uit de vriezer. Yoghurt met vla of boerenyoghurt toe

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: francisca
Datum bericht: 12 November 2011 om 08:38
verse erwte soep gisteren gekookt vandaag opgesmuld Anne-Marie

-------------
Anne-Marie


Bericht van: Jips
Datum bericht: 12 November 2011 om 09:55

O lekker farncisca! Wij hebben het eind oktober gegeten, dan is er bij ons jaarmarkt en dan is het traditie dat je erwtensoep en poffertjes eet

Wij eten vanavond bleekselderij met kaassausje, gekookte aardappelen, schnitzel met champignonsaus, verse appel/peer moes en vanillepudding met rode bessensaus toe, yummie!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 12 November 2011 om 10:24

ik ga voor de zuurkool, met appeltjes, gerookt spek en aardappelpuree



Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 12 November 2011 om 10:30
vanavond hebben mijn man en ik heerlijk een bordje erwtensoep,zelfs gemaakt ,

-------------


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 12 November 2011 om 10:52

Heb net een grote pan stamppot gemaakt van verse boerenkool met gerookte spekjes. Is zeker genoeg voor 3 keer. Dus dat gaat de vriezer in. Daarbij eten we rookworst en appelmoes, uit de diepvries. Maak ik ook altijd veel tegelijk van en vries dan in porties in. En er staan al stooflappen in de oven, die zijn voor maandag en dinsdag. Weten jullie dat ook meteen. Oh ja, morgen eten we entrecôte met pepersaus,  met frietjes of pasta, dat weet ik nog niet, en sla.

Groetjes, Lida 



Bericht van: Ennas
Datum bericht: 12 November 2011 om 13:49
Wij eten vanavond ovenschotel met aardappel, bloemkool, gehakt en een
roomsausje


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 13 November 2011 om 10:03
Patat!

Met rollade en stoofperen.


Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 13 November 2011 om 12:14
Gebakken aardappeltjes en een tartaartje.
Broccolie en ook stoofpeertjes erbij.



Bericht van: drempt
Datum bericht: 13 November 2011 om 14:49

ik ga met mijn kinderen pizza bakken

nog nooit gedaan, ben benieuwd



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Prideke
Datum bericht: 13 November 2011 om 15:39
Draadjesvlees met stoofpeertjes en aardappelen, mjam

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: Karina
Datum bericht: 13 November 2011 om 16:00
taco's met sla

-------------
groetjes Karina


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 13 November 2011 om 19:00
Een stukje beenham (gebraden in de oven) bloemkool en aardappelen. En toe een stukje vienetta (biscuit caramel) mmmmmmmmm

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 13 November 2011 om 19:08
Het eten van ons zit er al in:

aardappels, spruitjes, rundertartaar met knoflookjes en een stronk rauwe witlof.


Bericht van: Lmarina
Datum bericht: 16 November 2011 om 20:36
Stoofpeertjes (MMMM...) met rosti-aardappels en een verse hamburger.

-------------
Groetjes Lmarina


Bericht van: drempt
Datum bericht: 16 November 2011 om 20:39
wij hebbe vanavond nasi gegeten met een augurk of atjar en kroepoekjes

-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 16 November 2011 om 21:45
hutspot met een slavink

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: drempt
Datum bericht: 17 November 2011 om 07:20

vanavond eten we lekker pannekoeken

 

kindjes hebben het rapport gehad dus dat vedient een belonong ... toch?

 

de oudste gaat naar haar clubje en ik moet vanavond op school meehelpen met voorbereidingen voor sinterklaas

dus lekker makkelijk



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Jips
Datum bericht: 17 November 2011 om 07:58

Gisteren hadden we verse nassi met saté, kroepoek en augurken.

Vanavond hebben we boerenkool met spekjes, een gehaktbal en verse fruitmoes van appel/peer/banaan, die ik gisterenavond al heb gekookt



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 17 November 2011 om 08:50
Macaroni!


Bericht van: ChantaltJH
Datum bericht: 17 November 2011 om 08:50

ik mag op donderdag altijd bij mijn schoonmoeder aanschuiven dus vandaag eten wat de pot schaft........... best gezellig want we schuiven met 15 man aan!

Op woensdag eten mijn zwager en schoonzusje altijd bij mij en op zaterdag eten wij bij mijn andere schoonzus

voor de 1 klinkt dit dorps of klef wij vinden het erg gezellig

 

groetjes Chantal

 



-------------
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!


Bericht van: drempt
Datum bericht: 17 November 2011 om 09:02

nou chantal dat klinkt goed hoor en gezellig

wij zaten vroeger altijd met veel man aan tafel toen mijn ouders de bakkerij nog hadden daar zaten we met 3 gezinnen aan tafel dat waren er 12 5 volwassenen en 7 kinderen

was erg gezellig



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: corine
Datum bericht: 17 November 2011 om 13:36
Vanavond eten wij Nasi.

-------------


Bericht van: Prideke
Datum bericht: 17 November 2011 om 14:30
Stampot andijvie met spekjes en braadworst. mjammjammjam

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: sjaak
Datum bericht: 17 November 2011 om 14:38
Chili con carne met puree,lekker makkelijk

-------------
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">


Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 17 November 2011 om 15:22
VANAVOND ETEN WIJ BRUINE BONEN MET AARDAPPELEN EN SPEKLAPPEN,

-------------


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 18 November 2011 om 08:01
Vanavond ga ik uit eten met vrienden. Heel luxe doen we het niet, gewoon lekker naar de pizzeria.


Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 18 November 2011 om 09:58
Ik heb helemaal geen idee wat ik vanavond eens zou kunnen klaar maken.  Ik heb nog veldsla, tomaten, chineese kool, maar ik heb daar precies geen zin in om dat klaar te maken.   Eigenlijk heb ik gewoon eventjes geen zin om te koken, dus ik denk dat het een pizza of een bami goreng van uit de vriezer gaat worden.  Moet ook eens kunnen, gewoon een diepvries maaltijd.  Die groenten zullen op 1 dag toch niet slecht worden, denk en hoop ik zo.  Wie weet, krijg ik in de namiddag wel zin om te koken, maar veel hangt af van de vooruitgang van mijn breisel.  Ik ben handschoenen zonder vingers aan het breien, en eigenlijk wil ik die af krijgen.

-------------
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 18 November 2011 om 10:09
Wij eten vanavond spaghetti met rode saus, lievelingseten van mijn jongste zoon  Lekker met geraspte oude kaas erover, yummie.

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 18 November 2011 om 18:46
Mijn kleinkinderen lusten geen witte kool ,nu heb ik de kool goed gaargekookt en gemixt met de aardappelen en daarbij een goed stuk spek .....ze hadden nog nooit zo lekker gegeten

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: muis28
Datum bericht: 18 November 2011 om 21:48
friet zoals elke vrijdag.

-------------
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 18 November 2011 om 22:05
Ik ben een dagje uit geweest met mijn zusje, dus mijn dochter heeft gekookt: lekker spaghetti, maar ik heb er niet zoveel van gegeten. Vanmiddag hebben we een high tea gehad, nadat we een workshop hot pot hebben gedaan.

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Jips
Datum bericht: 19 November 2011 om 14:32
Zaterdag = FRIETDAG!

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 19 November 2011 om 16:20
Zaterdag: kliekendag, een beetje hutspot, wat gebakken aardappelen, spaghetti en nog wat risotto. Er kan dus gekozen worden vanavond 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 19 November 2011 om 17:04
Frietjes straks. Ik wilde toen Manuel op bed lag even naar het winkelcentrum. Dus heb snel even wat boterhammen gegeten. Marco wilde er ook wel een. Met chocopasta. Hoe kan je nu groot en sterk worden als je aan het klussen bent en maar een boterham eet. Ik heb er een goeie dikke laag pasta opgedaan en flink wat margarine. Heeft ie nog wat vulling binnen. En oh ja, toen ik terug kwam lagen er pakken koeken op het aanrecht. Die had ik daar niet neergelegd. Er waren er ook een paar uit... Mannen....

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Marileen
Datum bericht: 20 November 2011 om 08:13

Vanavond maak ik  broodjes hotdog. Heeft Anthony zin in.

Wat ik eet weet ik nog niet.....in ieder geval geen hotdag, want ik eet geen vlees......ben vegetarisch.



-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">


Bericht van: Jips
Datum bericht: 20 November 2011 om 09:38

Op zondagochtend eten wij altijd afbakbroodjes uit de oven met gesmolten kaas, heerlijk!

Vanavond bami met gebakken ei en satésaus en pittige kippenvleugeltjes en drumstickjes uit de oven, YUMMIE!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 20 November 2011 om 09:51
Vanochtend heb ik twee cracottes met chocoladevlokken gegeten.

En vanavond wordt het home made patat, met stoofperen en een stukkie vlees. Wat voor vlees weet ik niet, maar het is vast lekker... En nog allerlei andere groenten die m'n moeder later nog bedenkt. M'n zus en haar vriend komen eten, dus de tafel zit weer flink vol.


Bericht van: drempt
Datum bericht: 20 November 2011 om 11:29

wij eten vanavond lasagna (weer)

had gisteren 2 grote schalen gemaakt

heb ook nog wat gehaktballetjes  die belanden waarschijnlijk tijdens de lunch op een broodje (man is zwemmen met de kids ze zullen wel honger hebben)



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 20 November 2011 om 15:44
Gebakken aardappelen uit de oven, broccoli en een karbonaatje

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 21 November 2011 om 09:54
Wij eten vanavond gestoofde andijvie met een balletje gehakt

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl



Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 21 November 2011 om 10:01
Vanavond rijst met zoetzure saus, kip en boontjes.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 21 November 2011 om 10:14

broccoli met varkenslapjes .

maar dat is tussen de middag al .



Bericht van: drempt
Datum bericht: 21 November 2011 om 10:22

vanavond eten wij met ons viertjes want manlief is naar bulgarije

ik maak een ovenschotel van boontjes aardappelschijfjesmet room en spekjes en geraspte kaas eroverheen

hoop dat het gaat smaken



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Marileen
Datum bericht: 21 November 2011 om 10:35

Ik ben er nog niet over uit. Denk dat het brocollie gaat worden.

En dan uit de oven ........ met kaas



-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net