Nieuwe bollen wol/acryl bij Wibra :)
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24278
Print Datum: 27 April 2025 om 06:09 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Nieuwe bollen wol/acryl bij Wibra :)
Bericht van: Jips
Onderwerp: Nieuwe bollen wol/acryl bij Wibra :)
Datum bericht: 09 November 2011 om 19:43
Ik zag vanmiddag bij onze Wibra (voor mij) nieuwe bollen liggen; ze heten Carina en is een mengeling van 30% wol en 70% acryl. Het zijn prachtige gemeleerde bollen, die helemaal van kleuren verlopen. Ze hadden een kleurenpallet die mij deed denken aan een herfstbos, 1 met allerlei grijstinten en zwart, 1 met aubergine en diverse andere kleuren en 1 die ik prachtig vond, waar groen, blauw, paars, roze, echt een regenboog aan kleuren in zat. De bollen kosten 2,29 per stuk en er zit 288m op 1 bol van 100gram. En nee, ik heb niks gekocht 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Antwoorden:
Bericht van: amandel
Datum bericht: 09 November 2011 om 19:47
Wat knap dat je de hand op je knip hebt weten te houden , het klinkt alleen al leuk, wat een mooie kleuren zo te lezen, groetjes irene .
------------- Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 09 November 2011 om 20:04
Dat is heel knap van jouw hoor, dat je er zo maar langs kan lopen. Ik doe het anders, ik ga gewoon de winkel voorbij, dan hoef ik niet zo te watertanden.
------------- Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 09 November 2011 om 20:14
Soms is het best wel leuk om al het een en ander op voorraad te hebben. Dus een klein vergrijp had toch wel gemogen?! 
Ik heb altijd moeite om groen te laten liggen.
|
Datum bericht: 09 November 2011 om 20:30
O Kamilla, ja zeker het een en ander op voorraad, maar je hebt geen idee van mijn voorraad. Ik heb 2 bakken met 42 bollen op mijn hobbykamertje staan  Vandaar dat ik alleen gekeken en uitgebreid gevoeld heb  Maar het is prachtige wol dames! De kleuren zin prachtig en het voelt heerlijk aan.
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: ladyken
Datum bericht: 09 November 2011 om 20:34
dan moet ik eens gaan kijken of zouden zij deze nog niet in
belgie verkopen
gisteren langs geweest maar er lag niets in de rekken
|
Datum bericht: 09 November 2011 om 20:38
Deze lagen er gisteren ook nog niet, toen dacht ik nog van nou die wolkast is ook een zielige bedoening. Maar blijkbaar vandaag weer vracht binnen gekregen. En ze zijn prachtig die kleuren zijn echt om te zoenen
|
Bericht van: degros
Datum bericht: 09 November 2011 om 20:55
[QUOTE=Jips]
O Kamilla, ja zeker het een en ander op voorraad, maar je hebt geen idee van mijn voorraad.
Ik heb 2 bakken met 42 bollen op mijn hobbykamertje staan  Vandaar dat ik alleen gekeken en uitgebreid gevoeld heb 
Maar het is prachtige wol dames! De kleuren zin prachtig en het voelt heerlijk aan.
Weet u voor welke dikte van naalden die wol is
|
Datum bericht: 10 November 2011 om 07:57
Hoi, hoi, Ja pen 3-3,5 want ik dacht nog wel dun voor mij. Ik brei alles op pen 4,5 
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 10 November 2011 om 08:19
Oef, dat gaat heel moeilijk worden.
Zou het geschikt zijn om mee te stokhaken?
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 10 November 2011 om 08:48
Hier lag gisteren nog niets. Wel heb ik (eindelijk) bij Zeeman het jeansblauw gevonden. Hiervan ga ik denk ik de poncho nr. 1 die ik ook voor mijn zus heb gemaakt, voor mezelf maken
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 10 November 2011 om 11:40
In Naaldwijk bij de Wibra hadden ze alle kleuren nieuwe wol.Ik heb 12 bollen gekocht. ( 5+5+2).En bij de Zeeman 1 bol Zwart en 1 bol Wit Sparkle.
Ik had nog niet genoeg.
-------------
|
Datum bericht: 10 November 2011 om 11:54
Ooh, ik vind mezelf toch zo slim opeens. Ik kan natuurlijk niet de Wibra inlopen om te kijken zonder iets te kopen. Zo goed ken ik mezelf inmiddels wel. Dus, wat ik heb gedaan is even googlen.
En dan krijg je deze foto's. Gewoon van een hobbydoosje die het al eerder gebruikte:
Ook L33ntje gebruikte het al eens:
En deze mevrouw ook, denk ik. Het is niet het Bianca garen (die had dit jaar deze kleuren tenminste niet), dus ik gok dat dit ook het Carina garen is. Deze kleuren vind ik echt prachtig! Het is sowieso garen van de Wibra, dat staat er wel bij.
|
Datum bericht: 10 November 2011 om 11:55
Tjeetje, die laatste foto is echt megagroot. Excusez-moi. Zijn gejatte foto's van internet, dus heb even geen flauw idee hoe ik ze kleiner/groter krijg.
|
Datum bericht: 10 November 2011 om 12:06
by Ieke wrote:
Tjeetje, die laatste foto is echt megagroot. |
Dit lijkt wel WARE GROOTTE... Het perfecte recept om ieder van ons koopkriebels te bezorgen.
|
Bericht van: droppie
Datum bericht: 10 November 2011 om 12:06
Mooie kleuren hoor...
Gelukkig ga ik vrijdag de stad weer in hahaha...
Groetjes,
Suzanne
------------- De vilten heks
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 November 2011 om 13:20
Gelukkig is het 30% wol, daar kan ik niets mee, ik ga er van niezen, ik krijg het benauwd en jeukende bultjes op mijn vingers, bof ik even. Ik hoef niet naar de Wibra.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 10 November 2011 om 13:53
Wat vervelend voor je Magtelt!
Ik zal jouw portie met liefde verzorgen ;)
|
Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 10 November 2011 om 14:03
En ik, ik blijf wijselijk ver uit de buurt van Wibra, anders ben ik ook weer helemaal verloren. Ik kan ook geen wolwinkeltje voorbij gaan zonder een voorraadje op te slaan. Maar dat kleine voorraadje heeft nu toch al een hele grote omvang gekregen. Dus ik heb besloten een hele tijd geen boodschappen meer te doen dan kom ik gewoon niet in de verleiding. 
------------- Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
Datum bericht: 13 November 2011 om 10:43
Ik heb niets gekocht. Goed he...
Tenminste, geen wol. Wel lapje stof en wat ritsen en band...
Ben zelfs nog bij de Euroland geweest, maar helemaal geen wol gekocht. Ik denk dat ik morgen voor de zekerheid maar even langs de dokter moet gaan...
|
Bericht van: ChantaltJH
Datum bericht: 13 November 2011 om 11:14
oh oh..... ik had gezegd eerst mijn wol en projecten af te gaan maken maar jaaaaaaaaaaaa dit kun je niet weerstaan!!!!!!! op naar de wibra hi hi
------------- Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 13 November 2011 om 11:52
Ik twijfel, ik heb al eens eerder wol ingeslagen en neem meestal 1 bolletje extra. Maar als ik dan niet binnen een half jaar die wol gebruik kan ik de teveel gekochte wol niet meer inleveren. Zo krijg ik steeds meer losse bolletjes.
Wat doen jullie daar dan zoal mee?
Dus voorlopig koop ik even niets meer en probeer ijverig door mijn nog lopende handwerkjes heen te komen.
Groetjes, Tineke01
|
Datum bericht: 13 November 2011 om 13:03
Tineke01 wrote:
Zo krijg ik steeds meer losse bolletjes.
Wat doen jullie daar dan zoal mee? |
Ik ben dol op losse wolrestjes voor kleine projekten of om een kledingstuk van een leuk randje te voorzien. Ooit heb ik een lapjesvestje gebreid: lapjes in bonte combinaties van 10 bij 10 CM op pen 6. Daarna aan elkaar gehaakt.
|
Datum bericht: 13 November 2011 om 13:13
Tineke01 wrote:
Ik twijfel, ik heb al eens eerder wol ingeslagen en neem meestal 1 bolletje extra. Maar als ik dan niet binnen een half jaar die wol gebruik kan ik de teveel gekochte wol niet meer inleveren. Zo krijg ik steeds meer losse bolletjes.
Wat doen jullie daar dan zoal mee?
Dus voorlopig koop ik even niets meer en probeer ijverig door mijn nog lopende handwerkjes heen te komen.
Groetjes, Tineke01  |
Ik ben dit met je eens Tineke. Als je bollen koopt bij Zeeman of Wibra en je maakt je project gelijk, zoals ik deed met de grote zwarte omslagdoek, dan kun je je overige bollen weer terugbrengen. Ze hebben een 30 dagen retour beleid. deaal!  Maar ja, ik heb boven 2 bakken vol bollen en 1 bak met losse bollen. Ik vind het ook niet ideaal, maar ik denk dat ik de losse bollen en restanten maar eens ga schenken aan de Welfare van Het Rode Kruis. Dan kunnen zij dat weer verwerken 
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 November 2011 om 13:18
Ik ben altijd bang dat ik met een restjesproject dan weer wol te kort kom in een kleur. En dan pak ik toch maar weer hele bollen voor een meerkleurig patroon.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: smimske
Datum bericht: 13 November 2011 om 13:21
Zijn de restanten dan ook niet geschikt om te gebruiken voor poppen- en barbiekleding?? Lijkt me dat je daar geen grote hoeveelheden voor nodig hebt.... Ik wil poppenkleding gaan haken voor een vrijwillige organisatie hier in de stad,die van alles en nog wat aanbieden aan gezinnen die het zelf niet kunnen betalen...maar heb nog restjes genoeg hoor!!!
-------------
|
Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 13 November 2011 om 17:50
Bij ons mag je bij de Wibra binnen een half jaar wol terugbrengen en bij de Zeeman binnen een jaar. Maar ik ben dan allang de bonnetjes kwijt...
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 13 November 2011 om 18:20
Van restjes kan je perfect sleutelhangers maken. Of knuffels die je in meerdere kleuren kan maken. En inderdaad, poppenkleding, barbiekleding. Haal je het niet met een kleur dan is het helemaal niet zo gek om met de volgende kleur verder te gaan. Staat vaak juist extra leuk. het probleem is dat ik mijzelf de tijd niet gun om een sleutelhanger of knuffel te maken. Het volgende project staat al weer te springen om gemaakt te worden. En zo stapelen de restjes zich op. Gelukkig zijn er dan nog genoeg projecten om ze weg te geven. Clubs die breien voor het goede doel zijn er vaak gelukkig mee. En misschien ook wel bejaardentehuizen, scholen, en kinderdagverblijven.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 13 November 2011 om 18:40
Een streepjestruitje voor de BB...
Oef, daar kun je heel veel en heel kleine restjes voor gebruiken.
|
Datum bericht: 13 November 2011 om 19:00
Magtelt wrote:
Ik ben altijd bang dat ik met een restjesproject dan weer wol te kort kom in een kleur. En dan pak ik toch maar weer hele bollen voor een meerkleurig patroon. |
Het in het eerdere bericht genoemde lapjesvest bestond uit 92 lapjes die allemaal verschillend waren. Omdat ik met 3 draden tegelijk breide, was het minimale gewicht van 1 kleurtje ongeveer 15 gram. Op die manier kom je prima van de restjes af. Natuurlijk gebruikte ik er ook kleuren bij die van een nieuwe bol kwamen als dat voor de kleurstelling nodig was.
Restjes van 1 meter of minder gebruik ik in de tuin om tomaten op te binden en bonenstaken vast te maken e.d.
|
Datum bericht: 14 November 2011 om 13:01
Ik heb de nieuwe bollen!
Zal er zo even een foto van plaatsen, als ik het niet vergeet...
|
Bericht van: droppie
Datum bericht: 14 November 2011 om 13:13
Ben benieuwd...heeft iemand die met oranje ( van de foto
)al ergens gezien???
vindt dat zoon mooie kleur maar heb hem nog niet kunnen
vinden...
Groetjes,
Suzanne
------------- De vilten heks
|
Datum bericht: 14 November 2011 om 13:47
Foto's plaatsen lukt even niet. M'n blog loopt vast.
ik heb die met paars en grijs en die met alle kleren van de regenboog. Ik ga er mee stokhaken.
|
|