Print Pagina | Close Window

haakpatroon Barbapapa

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2470
Print Datum: 17 April 2024 om 00:23
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: haakpatroon Barbapapa
Bericht van: Guests
Onderwerp: haakpatroon Barbapapa
Datum bericht: 09 September 2007 om 19:37

Hallo allemaal,

Ik ben groot fan van Barbapapa en wil er eens een keer eentje haken. Nu zijn ze op zich allemaal dezelfde vorm. Heeft iemand toevallig een haakpatroon liggen van de Barbapapafamilie? Op Internet vinden lukt mij in ieder geval niet. Op zich moet het niet al te moeilijk zijn om zelf een patroontje te bedenken, maar daar ben ik nog niet zo handig in. Dit zijn ze in ieder geval:

Wie helpt mij, of verblijdt mij met een patroon?




Antwoorden:
Bericht van: miep
Datum bericht: 09 September 2007 om 19:40
Och ja, daar keek ik vroeger ook altijd naar. Had al eens gezocht naar een patroon, maar helaas niets gevonden.


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 09 September 2007 om 19:54
Hou me ook aanbevolen

-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 09 September 2007 om 19:58

Oh ja, hier vinden we dat ook hartstikke leuk en haken is mijn hobby dus ook ik houd me aanbevolen

ik heb al wel een plaatje, ben aan het zoeken op barbapapa en crochet. Het is toch een franse creatie dus wellicht is er wat te vinden op franse websites

http://img218.imageshack.us/img218/5885/barbapapawq9.th.jpg

http://img329.imageshack.us/img329/2882/famillebarbapapaca9. th.jpg

Aanmelden op het franse haakforum lukte me niet maar ik heb wel al een e-mail naar een francaise gestuurd. Nu maar hopen dat ze me helpen wil.

Dit is het forum, er staan in ieder geval genoeg barbapapa plaatjes, misschien kun je er toch wat mee.

http://www.univers-du-crochet.com/sylfeline/index.php?option =com_forum&Itemid=47&page=search&mode=results



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: giggle
Datum bericht: 09 September 2007 om 20:51

Ik ben vandaag net een naaipatroontje tegengekomen van barbamama op deze site:

http://www.101woonideeen.nl/doen20070809/Doen3/artikel10

Misschien kan iemand het gebruiken???



Bericht van: boubou
Datum bericht: 09 September 2007 om 22:14
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Aanmelden op het franse haakforum lukte me niet maar ik heb wel al een e-mail naar een francaise gestuurd. Nu maar hopen dat ze me helpen wil.

Dit is het forum, er staan in ieder geval genoeg barbapapa plaatjes, misschien kun je er toch wat mee.

http://www.univers-du-crochet.com/sylfeline/index.php?option =com_forum&Itemid=47&page=search&mode=results

 

Hallo dames

ik ken die forum ( ik ben geen lid, kan niet goed genoeg haken)

Die Barbapa's werden gemaakt tijdens een " crochetalong" (meerdere leden haken het zelfde model) ..... zou me echt verbazen dat ze patroon delen ... ?

Meestal zijn die modellen vertaald, dus in het engels te vinden !

Heten die poppen ook Barabapa in t'engels? Zullen misschien zo wel gemakkelijker te vinden zijn

Succes

 



-------------
Claudia


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 10 September 2007 om 07:36

Boubou,

Je hebt inderdaad gelijk. Ik heb antwoord gehad van deze dame en ze zegt dat zij ze heeft ontworpen maar dat ze er geen beschrijving van heeft gemaakt. Tja. Weet natuurlijk niet of dat echt zo is maar gezien de discussie hier over eendagsvliegen, zullen ze daar wel ongeveer hetzelfde denken.

Toch jammer want ze zagen er wel heel leuk uit.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: breioma
Datum bericht: 10 September 2007 om 08:13
Bij het goede doel staat een gek varken,misschien kan daar iets mee gedaan worden,oren en haren weg.andere ogen en geen benen,onderaan iets meer steken.Ik heb het patroon van het varken,dus hoor ik wel wie het wil.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 10 September 2007 om 08:25

Ik dacht ik probeer het gewoon nog een keertje en heb haar nog een e-mail gestuurd maar ze geeft aan dat ook veel personen in Frankrijk deze patroontjes zoeken en dat ze ze daarom maar zelf gemaakt heeft. Tja, helaas, dit spoor loopt nu echt dood.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: breioma
Datum bericht: 10 September 2007 om 08:30

ik bedoel dus deze,met wat kleine aanpassingen zou het barbapapa kunnen worden.



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 10 September 2007 om 08:32

Je hebt gelijk breioma. Hij ziet er inderdaad best wel een beetje barbapapa achtig uit. Wie weet kan Pluk er wat mee.

 

 



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 11 September 2007 om 13:38

Hallo breioma.

ik vind het als varken ook leuk,mag ik het patroontje ook maar ik maak er geen barbapappa van.

groetjes puckBig smile



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 11 September 2007 om 14:18
Originally posted by puck holleman puck holleman wrote:

Hallo breioma.

ik vind het als varken ook leuk,mag ik het patroontje ook maar ik maak er geen barbapappa van.

groetjes puckBig smile

 

Puck, jij woont in Frankrijk toch? Barbapapa is daar hartstikke populair. Weet jij niet een maniertje om aan het patroontje te komen?



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 11 September 2007 om 16:18

Dat klopt dat ik in frankrijk woont,maar ik heb er niks van gemerkt dat barba,s zo populair zijn hier.Wel dora,maar ik zal proberen om er achter tekomen ik ga morgenmiddag naaar boet de chiffon m,n clubpie vvor het goededoel.En vraag het dan wel.Ik ga niet zo vaak op stap en naar winkels omdat ik snel moe ben.Maar je hoord van mij zodra ik wat weet!

groetjes puckWink



Bericht van: Guests
Datum bericht: 11 September 2007 om 16:19

Ik heb ook nog op die site gekeken,maar kwam ook niet verder.

puck



Bericht van: Marike
Datum bericht: 11 September 2007 om 19:15
Kan me niet zo goed voorstellen dat het moeilijk is om ze te maken. Je haakt een rondje totdat je de gewenste groote hebt, dan ga je een aantal toeren omhoog voor het lijf, dan een aantal minderingen voor de nek en weer een aantal toeren omhoog en dan de meerderingen voor het hoofd, weer omhoog en minderingen als het hoofd groot genoeg is.... en de armen? Je hebt vast wel een patroontje ergens liggen van armpjes met of onder duim? Zo heb je je eigen barbapapa ontworpen.... Huuphuup barbatruck


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 11 September 2007 om 19:59

ik heb een beer liggen die er op lijkt... (al was dat niet de bedoeling... Lijkt beetje op een kegeltje...

Die beer staat hier ergens op het forum, bij gehaakte beer of zoiets... Het hoofdje valt te klein uit maar is wél goede maat voor een barbapappa, denk ik... dan dus de armpjes van roze gevalletje van breioma erbij...  

Corry (breioma) heeft dat patroon van de beer uit het engels toen nog vertaald in het nederlands, dus even bij "zoeken" en gehaakte beer" of zo intikken...

Op de foto is het een groot hoofd, maar valt klein uit... Heb jij toch ook eens gemaakt, hé corry? met dat originele hoofd er op leek het bij mij op wat ze nu zoekt, hihi! bij jou ook?



Bericht van: Josl
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:28

Tja Marike, het lijkt heel simpel als jij het uitlegt, maar we zijn niet allemaal zo slim als jij!! (Of we zijn gewoon lui en willen een kant en klaar patroontje hihihihihihi).

groetjes, Joke

PS: je ZULT het zien: binnenkort vindt één van ons de patroontjes.



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: breioma
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:32

Ik heb al iets op papier gezet,maar geen tijd om het te haken,dus alleen steken berekend, moet het dus nog uit proberen,dan heb ik ook meteen een barbapapa.



Bericht van: breioma
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:34
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

ik heb een beer liggen die er op lijkt... (al was dat niet de bedoeling... Lijkt beetje op een kegeltje...

Die beer staat hier ergens op het forum, bij gehaakte beer of zoiets... Het hoofdje valt te klein uit maar is wél goede maat voor een barbapappa, denk ik... dan dus de armpjes van roze gevalletje van breioma erbij...  

Corry (breioma) heeft dat patroon van de beer uit het engels toen nog vertaald in het nederlands, dus even bij "zoeken" en gehaakte beer" of zo intikken...

Op de foto is het een groot hoofd, maar valt klein uit... Heb jij toch ook eens gemaakt, hé corry? met dat originele hoofd er op leek het bij mij op wat ze nu zoekt, hihi! bij jou ook?

bij mij is het die roze beer geworden,als plul hem wil kan ik het wel toesturen,maar wij zitten nu van alles te bedenken ,maar pluk zie ik even niet.



Bericht van: Marike
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:47
Originally posted by Josl Josl wrote:

Tja Marike, het lijkt heel simpel als jij het uitlegt, maar we zijn niet allemaal zo slim als jij!! (Of we zijn gewoon lui en willen een kant en klaar patroontje hihihihihihi).

groetjes, Joke

PS: je ZULT het zien: binnenkort vindt één van ons de patroontjes.

Ben errug blond hoor of was je dat vergeten? ..... hihi... Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen (misschien een beetje kort door de bocht ) dat het ook heel leuk is eens zelf iets te verzinnen en te kijken of je eruit komt. Zeker met zo'n "simpel" basispatroon als een barbapapa zou dat zeker moeten lukken. Een bestaand patroon gebruiken is wel leuk, maar om eens zelf iets uit te vogelen geeft misschien wel een hele grote kik (als het lukt tenminste... hihi...)



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 11 September 2007 om 22:52
Originally posted by Marike Marike wrote:

Originally posted by Josl Josl wrote:

Tja Marike, het lijkt heel simpel als jij het uitlegt, maar we zijn niet allemaal zo slim als jij!! (Of we zijn gewoon lui en willen een kant en klaar patroontje hihihihihihi).

groetjes, Joke

PS: je ZULT het zien: binnenkort vindt één van ons de patroontjes.

Ben errug blond hoor of was je dat vergeten? ..... hihi... Wat ik er eigenlijk mee wilde zeggen (misschien een beetje kort door de bocht ) dat het ook heel leuk is eens zelf iets te verzinnen en te kijken of je eruit komt. Zeker met zo'n "simpel" basispatroon als een barbapapa zou dat zeker moeten lukken. Een bestaand patroon gebruiken is wel leuk, maar om eens zelf iets uit te vogelen geeft misschien wel een hele grote kik (als het lukt tenminste... hihi...)

Ehh Marike, ik ben al net blij dat ik mijn haaknaald kan vasthouden en de basissteken ken .

Dus dat uitproberen zit er voorlopig nog even niet in.

Maar pluk is dan wel afwezig, ik wil wel pluk zijn in haar plaats hoor



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Carola
Datum bericht: 11 September 2007 om 23:06

nou dames dames toch.. marieke heeft wel een beetje gelijk

mss een simpelere oplossing.. neem een gehaakte sneeuw pop die lijken er heeeeel erg op ;)

daarbij met uitproberen hebben we toch ook allemaal LEREN haken met uitproberen??

Dus het lijkt mij zo dat in het leven alles begind met uitproberen dus ook patroontjes uitproberen... zo ben ik ook begonnen en marieke denk ik ook..



Bericht van: breioma
Datum bericht: 12 September 2007 om 07:57
Originally posted by Carola Carola wrote:

nou dames dames toch.. marieke heeft wel een beetje gelijk

mss een simpelere oplossing.. neem een gehaakte sneeuw pop die lijken er heeeeel erg op ;)

daarbij met uitproberen hebben we toch ook allemaal LEREN haken met uitproberen??

Dus het lijkt mij zo dat in het leven alles begind met uitproberen dus ook patroontjes uitproberen... zo ben ik ook begonnen en marieke denk ik ook..

ik begin er ook een beetje achter te komen,hoe ik dingen moet veranderen,en inderdaad een kwestie van volhouden en uitproberen,en soms lukt het,ook door een combinatie van patronen te gebruiken,maar het is wel moeilijk,ook omdat je soms het inzicht mist.



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 12 September 2007 om 08:03
Originally posted by breioma breioma wrote:

Originally posted by Carola Carola wrote:

nou dames dames toch.. marieke heeft wel een beetje gelijk

mss een simpelere oplossing.. neem een gehaakte sneeuw pop die lijken er heeeeel erg op ;)

daarbij met uitproberen hebben we toch ook allemaal LEREN haken met uitproberen??

Dus het lijkt mij zo dat in het leven alles begind met uitproberen dus ook patroontjes uitproberen... zo ben ik ook begonnen en marieke denk ik ook..

ik begin er ook een beetje achter te komen,hoe ik dingen moet veranderen,en inderdaad een kwestie van volhouden en uitproberen,en soms lukt het,ook door een combinatie van patronen te gebruiken,maar het is wel moeilijk,ook omdat je soms het inzicht mist.

 

Kijk breioma snapt precies wat ik bedoel..... inzicht

Nou dat heb ik nog niet zoveel hoor  



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Marike
Datum bericht: 12 September 2007 om 08:57
Ook ik ben nog niet zo lang bezig met haken hoor Ilona. Pas vanaf februari (na mijn opereatie) want breien kan niet in bed en haken wel ..... En ook ik doe het liever vanaf een bestaand (kloppend ) patroon, maar als dat niet voorhanden is dan kijk ik of ik een bestaand patroon simpel kan aanpassen (soms alleen maar door andere kleuren te gebruiken zoals pipi of dingen weg te laten of van een ander patroon een deel toe te voegen....) om toch tot het resultaat te komen... En of dat met inzicht te maken heeft? Ik weet het niet.... je hebt een plaatje van wat je graag zou willen maken en kijkt welke (lichaams)delen je nodig hebt en zoekt die (desnoods van verschillende patronen) bij elkaar... Soms IS het net zo simpel als het lijkt... Probeer het maar eens, je zult zien dat het lukt. Enne... niet bang zijn om eraan te beginnen  (net zoals met het japans of schema haken ) Succes!!!!!


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:12

aj aj aj Marike toch. En dat zeg je tegen iemand die ook niet eens fatsoenlijk zonder recept kan koken of kleding met elkaar kan combineren.  

Je hebt wel gelijk hoor maar ik ben toevallig 1 van die mutsen die heel erg hangt aan patroontjes. En als ik die dan niet snap (wat nog al eens gebeurt helaas) dan zit ik meteen helemaal vast. Ik ben tot nu toe ook nog steeds verwonderd wat er uit zo'n patroontje uitkomt. Als ik geen bijbehorend plaatje heb, kan ik het me vaak nog niets voorstellen wat het moet worden.

Ik heb ook nog maar een paar dingetjes gemaakt dus aan dat zelf prutsen en fröbelen was ik nog helemaal niet toegekomen. Het gaat er vast wel van komen hoor maar ik ben bang dat dat nog wel eventjes gaat duren. Ach, ik heb nog projectjes genoeg op de plank liggen, dus voorlopig kan ik nog wel vooruit.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: breioma
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:17
-


Bericht van: breioma
Datum bericht: 12 September 2007 om 10:42

Ik snap het niet, er staat hierboven alleen maar groetjes,ik had helemaal niet gereageerd,maar goed , ik haak knuffels pas sinds mei en ik op dit forum zit,daarvoor wel veel gebreid en gehaakt,maar veel kleding en spreien enz.

begin nu wel in te zien hoe ik dingen wat kan aanpassen en soms weglaten,en natuurlijk doe ik alles met patroon,wel zo gemakkelijk,soms zijn patronen zo onlogisch dat ik het aanpas.,en dat betekent ook heel veel uithalen en doorzetten,maar het kwartje moet wel vallen,en als je net begint met haken kan dat heel lastig zijn.



Bericht van: Guests
Datum bericht: 12 September 2007 om 11:59
Hm. Ik denk inderdaad dat ik het binnenkort maar eens zelf ga proberen. Het liefst wil ik een barbamama, dus dat wordt nog wel even iets moeilijker met dat knotje en zo. Maar wel een uitdaging. Helaas een beetje weinig tijd op het moment


Bericht van: miep
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:40
Ik haak eigenlijk al heel erg lang, maar alles vanaf patroon (en schema's vind ik ook niet zo heel prettig), maar iets eigenhandig aanpassen, blijf ik moeilijk vinden, laat staan een heel patroon bedenken.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:44

Ik ben vanmiddag op de club geweest.en nee hoor ze hadden er zelfs niet van gehoord.ik woon dus in de campagne,platteland dus.

jammer!!!!!!maar blijf zoeken je kan nooit weten probeer het ook eens inde bib.

groetjes puckBig smile



Bericht van: Carola
Datum bericht: 12 September 2007 om 21:33
umm mss nog een tip: als je een zo'n kegel die in een ander toppic staat haakt in een kleurtje heb je dus al het lijf van barba mama... daarbij in de filmpjes zie je soms geen een handen


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 12 September 2007 om 21:41

Soms rollen ze zich ook op tot een bal, daar heb ik wel een beschrijving van............

 

Sorry======beetje melig



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Carola
Datum bericht: 12 September 2007 om 21:43
whahah ze kunnen toch ook als een plas water op de grond liggen ik heb ook nog wel een badmatje hier!! whahaha sorry ook beetje melig geworden van die parba lala laaaala la


Bericht van: miep
Datum bericht: 12 September 2007 om 22:08


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 16 September 2007 om 09:58
Ik kijk elke dag bij Annies Attic, en als er iets bijzonders op staat (knuffels, poppen, accessoires) kopieer ik ze en plak ze in een word-file, en bewaar ze in een aparte map op mijn bureaublad. Dus geen spreien, kleding en kleedjes, maar de wat 'apartere' dingen zeg maar.
Maarja, na mijn vorige crash was alles weg, dus ik heb er niet veel meer van. Maar hij stroomt vanzelf weer vol, mijn ervaring is dat je beter zo selectief mogelijk kan zijn.


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Guests
Datum bericht: 26 September 2007 om 16:27

Iedereen bedankt voor de ideeën / patronen van dingen die er mogelijk op zouden kunnen lijken. Ik wilde dus graag een barbamama maken, die heeft wel een iets andere vorm dan een barbapapa. Ik ben maar gewoon begonnen, knotje, hoofd, lijf. En eigenlijk lukt dat vrij aardig, in stukjes valt ze wel mee qua moeilijkheid :)

Ik moet nu alleen de armen nog en de bloemetjes voor rond haar knotje. Maar het gaat me vast lukken om dat ook zelf uit te zoeken. En inderdaad, zoals iemand in dit topic al opmerkte, het is best leuk om eens zelf helemaal iets te bedenken!



Bericht van: breioma
Datum bericht: 26 September 2007 om 18:34
Ben reuze benieuw naar het resultaat!


Bericht van: miep
Datum bericht: 26 September 2007 om 19:17
Ik ook, vind het wel knap!


Bericht van: Guests
Datum bericht: 17 November 2007 om 13:00

*Nieuwsflits*

M'n Barbamama is alweer een tijdje helemaal af en best leuk geworden (alhoewel niet helemaal in verhouding) Ik hoop binnenkort een foto te kunnen plaatsen!



Bericht van: breioma
Datum bericht: 17 November 2007 om 13:08
Joepie,ben benieuwd!


Bericht van: miep
Datum bericht: 17 November 2007 om 13:28
Ben ook heel nieuwsgierig.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 21 November 2007 om 09:35
Hm. Barbamama is helaas een beetje vertraagd. Kwam erachter dat het kabeltje waarmee ik de foto's van mijn camera op mijn computer kan zetten nog bij mijn ouders ligt. Even geduld dus nog!


Bericht van: Guests
Datum bericht: 26 November 2007 om 09:51

 

Hm. In het echt is ze mooier :) De bloemetjes om het knotje zijn rood met geel, de ogen zijn van vilt.

 



Bericht van: corine
Datum bericht: 26 November 2007 om 10:10
Heel mooi.

-------------


Bericht van: breioma
Datum bericht: 26 November 2007 om 10:43
Goed gelukt!!!


Bericht van: Guests
Datum bericht: 26 November 2007 om 10:48

leuk geworden hoor!

groetjes puck



Bericht van: perle
Datum bericht: 26 November 2007 om 11:49

 

Proficiat!Pluk!

Hele mooie barbamama!

Heel goed geslaagd!

Groetjes,Perle!



-------------


Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 26 November 2007 om 16:28

hoi hoi,

wat is ze leuk geworden zeg,

die is toch goed zo,

ben je nu de volgende alweer aan het maken,of blijft het bij deze ene??

ik vind haar helemaal super,

groetjes hesterkerstgek1

 



-------------
GROETJES HESTER


Bericht van: miep
Datum bericht: 26 November 2007 om 18:23
Helemaal barbamamma!


Bericht van: Guests
Datum bericht: 26 November 2007 om 18:46
Originally posted by hesterkerstgek1 hesterkerstgek1 wrote:

hoi hoi,

wat is ze leuk geworden zeg,

die is toch goed zo,

ben je nu de volgende alweer aan het maken,of blijft het bij deze ene??

ik vind haar helemaal super,

groetjes hesterkerstgek1

 

Hoi Hester,

Iedereen zegt dat ik op z'n minst nog een Barbapapa erbij moet maken, anders is ze zo alleen. Wie weet doe ik dat wel!



Bericht van: Teunie
Datum bericht: 26 November 2007 om 19:57
Hartstikke leuk is ze geworden zeg. Het was het wachten op de foto meer dan waard.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: Guests
Datum bericht: 26 November 2007 om 20:13

Haha, ik neem toch aan dat je nog wel andere dingen te doen had dan op Barbamama wachten. Er wordt zoveel moois gepost en anders kun je altijd nog zelf aan de gang



Bericht van: T Looman
Datum bericht: 26 November 2007 om 20:33
hallo Pluk barbamama is heel erg mooi geworden en nu barbapapa

-------------
groetjes Thea


Bericht van: breidje
Datum bericht: 26 November 2007 om 21:22
hoi pluk, ze is heel goed gelukt

-------------
wil    


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 27 November 2007 om 17:38
Wat een dotje hoor.

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: vlijtige mier
Datum bericht: 30 November 2007 om 16:15

Wat ontzettend leuk zeg!! Goed gedaan!

Groetjes, Miranda



-------------
Groeten Miranda


Bericht van: tdv
Datum bericht: 30 November 2007 om 19:14
wat mooi joh

-------------
groetjes tine


Bericht van: Martine_1
Datum bericht: 08 December 2007 om 18:44
Barbamama is leuk geworden! Ik heb net nog een patroontje gevonden van een soort van barbapapa-achtig iets. Nog interesse hiervoor?

-------------
Martine.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 08 December 2007 om 18:58

Originally posted by Martine_1 Martine_1 wrote:

Barbamama is leuk geworden! Ik heb net nog een patroontje gevonden van een soort van barbapapa-achtig iets. Nog interesse hiervoor?

ja hoor, wil ik best wel :-)



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 09 December 2007 om 11:17

Originally posted by Martine_1 Martine_1 wrote:

Barbamama is leuk geworden! Ik heb net nog een patroontje gevonden van een soort van barbapapa-achtig iets. Nog interesse hiervoor?

Wat moet ik me voorstellen bij een soort van barbapapa-achtig iets? Maar graag, ik kan altijd kijken wat ik ermee kan. Ben wel echt van plan om nog een Barbapapa te maken :)



Bericht van: Martine_1
Datum bericht: 09 December 2007 om 11:51

Geef jullie mail-adressen maar, dan mail ik het door!

 



-------------
Martine.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 12 December 2007 om 13:25
Originally posted by Martine_1 Martine_1 wrote:

Geef jullie mail-adressen maar, dan mail ik het door!

 

mijn mailadres is mailto:elo_schrijft@hotmail.com - elo_schrijft@hotmail.com

Bedankt!



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 12 December 2007 om 13:32

mailto:wenninksmits@zonnet.nl - wenninksmits@zonnet.nl

Enne, alvast hartelijk dank voor de moeite :-)



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: MissWithBird
Datum bericht: 26 Februari 2008 om 20:32

hoi allemaal,

het is al een tijdje geleden dat hier op gereageerd is, maar goed.
misschien dat er nog eentje voor mij in het archief wil duiken. want ik ben er best benieuwd naar of dat nog een beetje aanslaat om de gehele familie barba's te verkopen.

heb straks in het voorjaar een bazaar waar ik wat knuffels samen met m'n moeders knuffels wil gaan verkopen. misschien dat het verkoopt als ik de familie maakt..

(het hoeft niet persé, maar ik zou het wel graag willen)

groetjes arianne



-------------
ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent


Bericht van: Guests
Datum bericht: 27 Februari 2008 om 12:22
Originally posted by MissWithBird MissWithBird wrote:

hoi allemaal,

het is al een tijdje geleden dat hier op gereageerd is, maar goed.
misschien dat er nog eentje voor mij in het archief wil duiken. want ik ben er best benieuwd naar of dat nog een beetje aanslaat om de gehele familie barba's te verkopen.

heb straks in het voorjaar een bazaar waar ik wat knuffels samen met m'n moeders knuffels wil gaan verkopen. misschien dat het verkoopt als ik de familie maakt..

(het hoeft niet persé, maar ik zou het wel graag willen)

groetjes arianne

 

Hoi Arianne,

Natuurlijk verkoopt Barbapapa, Barbapapa is hip! Alleen heb ik er nog steeds geen patroontje van gevonden. Ik heb dus zelf een tijd geleden een Barbamama gehaakt, maar dat was vanuit het niets proberen en overnieuw beginnen en weer proberen  En naar Barbapapa ben ik nog steeds op zoek, want de patroontjes die in dit topic genoemd werden vond ik niet echt mooi. Dus ik kan je niet verder helpen, helaas.

Groetjes van Pluk



Bericht van: MissWithBird
Datum bericht: 27 Februari 2008 om 17:51

hoi,

Pluk
ik vind het jammer dat je de patroontjes niet hebt. ik ben wel benieuwd naar die van jou..

aan alle andere:
wie kan me wel helpen?

ik zou je graag willen maken..

groetjes van arianne



-------------
ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent


Bericht van: mamadenl
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 16:13

Dag haaksters!

Het is al even geleden dat de meesten van jullie gereageerd hebben, maar ik was toevallig vandaag op zoek naar een patroon van een barbamama.

Helaas, behalve leuke plaatjes vond ik niets, tot... een blog van een zweedse dame: http://ninashorna.blogspot.com/search/label/m%C3%B6nster

Op deze site staan gratis de brei- én de haakpatronen van de complete barbapapafamiele!! Ik was heel erg blij en ga meteen aan de slag. Wie weet kunnen jullie er ook nog wat mee. Wel eerst even vertalen...kent er iemand toevallig een beetje Zweeds?

 

 

 



-------------
pluk de dag!


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 16:20

Grappig.

Ik denk dat een groot deel zich wel laat raden maar een woordenboek is soms wel handig inderdaad.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 18:17

ze zijn erg leuk,we zouden hier een talenbarba moeten hebben.

groetjes puck



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 18:45

daar komen we met z'm allen toch wel uit,ziet er niet alte moeilijk uit,maar wat betekent GGR.????



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: monica
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 20:06
corry je hebt mail

-------------
groetjes janny


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 07 Augustus 2008 om 21:26

Om te gillen,zo'n vertaling,maar waarschijnlijk gaat het wel lukken,jullie horen het wel.

Janny,bedankt.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 07:28

ik heb vannacht een kleine cursus zweeds gedaan,en het gaat lukken,kost even tijd om het op te schrijven,maar het komt goed.

ik ga het niet uittypen,dan zit ik te lang achter de pc.

maar wie straks een geschreven patroon wil,geef maar een gil,na het weekend is het wel klaar,dan heb ik de hele familie.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: mamadenl
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 08:21

 

Corry, wat super dat je er helemaal ingedoken bent!

Ik ben benieuwd hoe de vertaling wordt. Zelf kom ik daar echt niet aan toe met

twee kleintjes om me heen.

Alvast dank voor de moeite!!

Groetjes Annemarie

 



-------------
pluk de dag!


Bericht van: Guests
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 11:19

ik wlil wel zeg de hebbert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes puck



Bericht van: Josl
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 11:47

SUPER Corry, ik wil ook wel de patroontjes krijgen. (Misschien kun je ze meenemen op 12 oktober naar Leusden, dat scheelt weer een hoop postzegeltjes.

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Petra T.
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 13:41
Super, Corry.

Zou ik de barbafamilie ook mogen hebben?
Alvast bedankt.

-------------
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 16:03
Ik kan ze gewoon inscannen,en dan mailen.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Josl
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 16:46

Tja, dom van mij. (Kom jij trouwens ook naar Leusden op 12 oktober?? Zou het superleuk vinden je te ontmoeten).

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Corry R
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 17:06

Ja,dat is wel de bedoeling,heb het inmiddels op papier,wel handig een woordenboek bij google.Ga  het nu scannen en versturen,je ziet het zo verschijnen..

Als er nog meer zijn,geef maar een gil>



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Josl
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 18:51

Hallo Corry, bedankt voor de patroontjes (wat schrijf jij trouwens duidelijk).

groetjes en fijn weekend, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Guests
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 19:12

hallo corry bedankt voor de familie barba.

groetjes puck



Bericht van: mamadenl
Datum bericht: 08 Augustus 2008 om 19:38

Dag Corry,

Dankjewel voor het patroon, heb je snel gedaan.

Je kan hem ook opsturen naar google, dan kunnen ze de huidige vertaling, die héél erg slecht is, vervangen voor die van jou!

Fijn weekend,

Groetjes Annemarie

 

 

 



-------------
pluk de dag!


Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 13:09

hallo corry,

nou dat vind ik knap gedaan dat je dat vertaalt heb zeg,

dat doe ik je niet na!!!!

zou ik zo brutaal mogen zijn om het patroon ook te vragen,

cindy mijn dochter is gek van de barbaas en heeft ettelijke beeldjes.

dus dit lijkt me heel leuk voor een kado voor onder de kerstboom,

groetjes hester

  mailto:hesterhaleber@hotmail.com - hesterhaleber@hotmail.com

 



-------------
GROETJES HESTER


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 13:28

Hoi breioma corry,

Mag ik van jou ook het patroontje van de barba-familie ???

Beste dank bij voorbaat.

 



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 13:42
Originally posted by mamadenl mamadenl wrote:

Dag Corry,

Dankjewel voor het patroon, heb je snel gedaan.

Je kan hem ook opsturen naar google, dan kunnen ze de huidige vertaling, die héél erg slecht is, vervangen voor die van jou!

Fijn weekend,

Groetjes Annemarie

ze zijn niet geschikt voor google,heb er zo mijn eigen draai aangegeven,er moest b.v. in het midden van het lijf een gat blijven om te vullen,en later dicht te naaien,dat heb ik weggelaten,je kan veel mooier via het hoofd vullen.

maar die vertaling was wel leuk,ik heb er wel om gelachen.

 

 

 



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 13:48
Zou ik ook de vertaling mogen ontvangen daar zou ik heel erg blij mee zijn.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: Guests
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 13:52

corry,ga jij ze zelf ook haken.

groetjes puck



Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 14:24

hallo corry,

ze zijn binnen hoor,

heel erg bedankt,

groetjes hesterkg1



-------------
GROETJES HESTER


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 15:52
Originally posted by Pelote Pelote wrote:

corry,ga jij ze zelf ook haken.

groetjes puck

als ik ooit geen ideetjes meer heb,maar voorlopig niet.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: tammie
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 16:05
zou ik ze ook graag mogen ontvangen?

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 16:18

ik durf het bijna niet te vragen maar zou ik ze ook van iemand kunnen krijgen???????

gr esther



-------------


Bericht van: ab63
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 16:25
CORRY, mag ik ze ook ontvangen?????

-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: haakgek
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 16:28
zou ik ze ook alsjeblieft mogen hebben

-------------


groetjes grada


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 16:46
Iedereen heeft mail!!

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 17:00
Bedankt breioma Corry, ik heb ze goed ontvangen. Dank je wel.

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 17:21

ook hier nogmaals bedankt corry voor het patroon.

gr esther



Bericht van: haakgek
Datum bericht: 09 Augustus 2008 om 17:23
ik heb ze ontvangen

hartstikke bedankt corry



-------------


groetjes grada



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net