Print Pagina | Close Window

punniken - vloerkleedje

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2519
Print Datum: 18 Mei 2024 om 22:00
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: punniken - vloerkleedje
Bericht van: odette
Onderwerp: punniken - vloerkleedje
Datum bericht: 14 September 2007 om 08:06

Van de week heb ik een punnikmolentje gekocht en zoonlief heeft al 19 meter !!! gepunnikt. Nu wil hij (lees moeders) er een vloerkleedje daarvan maken.

Hoe kan ik dat het beste doen??

Aan elkaar haken in een spiraal of rechthoek of zo iets. Of op een lap naaien in de juiste vorm?

Wie heeft er al eens zoiets gemaakt en kan mij vertellen wat het makkelijkste is en wat het mooiste wordt. Uiteindelijk gaat het om een goed resultaat natuuurlijk, als het makkelijk is dan is dat meegenomen.



-------------
odette



Antwoorden:
Bericht van: Syl***
Datum bericht: 14 September 2007 om 08:09

Zo knap hoor,bij mij vliegt er meestal wel een paar keer een steek vanaf.

Ik zou denk ik 'm van binnenuit op een lap naaiendenk ik hihi



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 14 September 2007 om 08:26

Hoi Odette,

Ik ben hartstikke benieuwd naar het resultaat hoor. Heb je misschien al een fototje? Ik ben ook heel erg benieuwd naar zo'n molentje.

 



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: odette
Datum bericht: 14 September 2007 om 09:05

De mijne is net even iets anders, maar het idee is het zelfde:

http://www.winkelplein.nl/hetstookhok/default.asp?page=detai l&Id=451369&sid=TNF8vN3XgFF2Q1n0qq34cepGB20nhg

Aan de boven zijde zitten haakjes (net zoals die op een breimachien) en door het draaien aan het zwengeltje komen ze om en om naar boven en pakken de draad mee omlaag door de lusjes van de vorige toer.
Wouter (mijn oudste) was er mee aan de gang gegaan, maar die was aan het zwengelen alsof zijn leven ervan hing.  En dus viel er af en toe een steek. De haakjes hebben een soort van lipje die open en dicht gaan. Als het haakje omhoog gaat valt het lipje omlaag en pakt het haakje de draad. Maar als je zo snel als hem zwengelt heeft het lipje geen tijd om open te gaan en greep het haakje af en toe dus mis.

Ik zat er eigenlijk ook aan te denken om het op een lap te naaien lijkt me steviger worden. Van het weekeinde maar eens iets proberen.



-------------
odette


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 14 September 2007 om 09:15

lijkt me leuk! zeker ook voor kinderen

 

Renske heeft er ook 1 maar helaas kun je het plaatje niet zien.

Maar ik ga binnenkort naar de beurs in Den Bosch, eens kijken wat ze daar hebben.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 14 September 2007 om 09:39

Ik zou zelf dan een rond kleedje maken. Dus gewoon van binnenuit 'oprollen' zoals een slakkenhuis eruit ziet zeg maar. Als je punnikkoord gaat breien of haken wordt het meestal enorm dik, dus dat is niet zo geschikt voor een kleedje. Wel heel leuk dat je een punnikende zoon hebt!



Bericht van: odette
Datum bericht: 14 September 2007 om 10:20
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Renske heeft er ook 1 maar helaas kun je het plaatje niet zien.

Maar ik ga binnenkort naar de beurs in Den Bosch, eens kijken wat ze daar hebben.

Ik heb deze ook van Renske, het was de laatste.



-------------
odette


Bericht van: ziggysnowy
Datum bericht: 14 September 2007 om 10:25
Wat leuk dat je zoon zo'n fanatieke punniker is.
Vroeger heb ikd at ook wel gedaan. Ik heb zelfs nog de klosjes. Maar veel deden we er eigenlijk niet mee en dan is de lol er snel af.
Een kleedje is een goed idee. Ik zou het vastzetten op een stuk stevige stof , dan blijft het langer mooi.

        ziggy


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 September 2007 om 12:21
Is er geen antislipstof, waar je het op kunt vastnaaien?

Ik punnik koorden voor gehaakte tasjes of kettingen (met voorgeregen kraaltjes) en ik heb ook een poppenmuts van punnik draad gemaakt. Er zijn wel boekjes met punnik adviezen, het is best leuk om te doen. Ik probeer telkens te bieden op Marktplaats op "Eigentijds punniken" maar iemand anders is me aldoor voor."Punnik it" heb ik bij De Slegte gekocht.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 14 September 2007 om 14:26
In eerste instantie zou ik ook voor een rond kleedje gaan, dat is wel het gemakkelijkst. Maar ik zag laatst van die "voddekleden" daar maken ze dan ook een soort linten van en die naaien ze dan met kleine steken aan elkaar, ook leuk, als je er gekleurde draadjes in meenaait. Nou ja ik zit maar wat hardop te denken. Veel succes in ieder geval en de complimenten aan je zoon.

-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: Carola
Datum bericht: 14 September 2007 om 15:07

he odette als het goed is heb je mail met een boekje over punniken...

beesten maken poppetjes noemaar op... alleen frans, maar de plaatjes spreken voor zich...



Bericht van: odette
Datum bericht: 14 September 2007 om 19:03

Carola,

Dank je wel maaruh .....ik heb (nog) geen mail ontvangen.



-------------
odette


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 14 September 2007 om 21:18
ik heb ook zo'n ding, en maak er vooral riemen voor tasjes mee. Ik kreeg vandaag not een leuk mail met een paar ideetjes, en probeer die door te sturen, goed?


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 14 September 2007 om 21:27
je hebt mail odette! (en hopelijk nu ook geen al te voll box door mij...)


Bericht van: odette
Datum bericht: 14 September 2007 om 21:50
Dank je wel Chrisje ik heb je mailtje ontvangen.

-------------
odette


Bericht van: Carola
Datum bericht: 15 September 2007 om 01:30
nog geen mail?? vreemd ik denk dat het te groot was en het terug is gekomen.. maar heb niet gekeken want toen ik het naar je mailde stond ik op het punt om naar een fijn keuroord te gaan voor 4 dagen.. jaja kan er ook internetten maar ik kan mijn mail niet openen en het boekie staat op mijn eigen pc..  dus ik probeer het als ik terug thuis ben maandag of dinsdag nog eens voor je en dan in 3 delen.. ik wilde het weer te snel doen denk ik hihi maar komt goed!! even geduld.. thank you...


Bericht van: odette
Datum bericht: 15 September 2007 om 08:40

Is goed hoor Carola ik wacht rustig af. Geniet maar lekker van de kuuroord.

Heerlijk zo een paar daagjes ertussenuit.



-------------
odette


Bericht van: Edith
Datum bericht: 15 September 2007 om 13:19
Dat klinkt fantastisch Carola. Geniet ervan en ontspan je vooral!


Bericht van: webcat
Datum bericht: 20 September 2007 om 13:46
Originally posted by odette odette wrote:

Van de week heb ik een punnikmolentje gekocht en zoonlief heeft al 19 meter !!! gepunnikt. Nu wil hij (lees moeders) er een vloerkleedje daarvan maken.

Hoe kan ik dat het beste doen??

Aan elkaar haken in een spiraal of rechthoek of zo iets. Of op een lap naaien in de juiste vorm?

Wie heeft er al eens zoiets gemaakt en kan mij vertellen wat het makkelijkste is en wat het mooiste wordt. Uiteindelijk gaat het om een goed resultaat natuuurlijk, als het makkelijk is dan is dat meegenomen.

 

Geinig, ik punnikte vroeger met zo'n paddestoel met 4 spijkers erop.

 



-------------
Groet, Willeke.-

Houdt moed, het komt nooit meer goed.


Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 20 September 2007 om 14:41
Hoi Odette, als het klaar is, laat je het dan nog zien?? ben heeel nieuwsgierig hoor...

-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 September 2007 om 12:08

Hoi Chrisje, ik heb ook mijn punnikapparaatje weer eens van stal gehaald. Zou jij misschien je "patroontjes" (voorbeeldjes) willen opsturen naar mij?? In de bieb is er geen boekje en ook op internet heb ik nog steeds niets leuks weten te vinden.

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 September 2007 om 13:57
Ik heb in De Slegte "Punnik it" gekocht. Je kunt in ieder geval kralen rijgen en dan over elk krammetje een kraal halen, aan elke kant een slotje, dan heb je een ketting. Je kunt ook een rond of vierkant tasje maken van punnikdraad en het handvat punniken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 September 2007 om 14:19

Oh, ik ben jaloers!! Ben gisteren nog bij de Slegte geweest in Den Haag: daar viel niets te punniken helaas.

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 September 2007 om 14:39
Ja daarvoor moet je naar ons boer'ndurp kommen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: odette
Datum bericht: 22 September 2007 om 14:12

Ben druk bezig en bijna klaar met het inelkaar zetten. Ben het geheel aanelkaar aan het naaien (aan de achterkant), en als het aan elkaar zit naai ik er een anitslipmatje onder. Het op een lap naaien werd niet mooi.

Het is alleen een hele klus en krijg het ervan in mij rug  van het zo voorovergebogen zitten aan tafel. Maar nog maar een paar rondjes en hij is klaar. Dan zal ik een fotootje plaatsten.



-------------
odette


Bericht van: breioma
Datum bericht: 22 September 2007 om 19:07
Ben reuze benieuwd,heb zelf ook een molentje gekocht,maar er nog niets meegedaan,veel te druk met haken en breien!!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 22 September 2007 om 19:27
Vandaag was ik in De Slegte, maar daar was het punnikboekje ook niet meer. Wel Haken voor coole meiden.
Breien voor coole meiden was er ook, maar die had ik al.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: zinnis
Datum bericht: 07 Oktober 2007 om 14:10

hoi

ik heb een vraagje

ik ben zelf ook aan het punniken en ben al erg ver maar nu is mijn vraagje

kan iemand dat boekje waar jullie het over hadden ook naar mijn sturen met die patroontjes er in mag wel naar mijn mail adres dan kan ik ook ff kijken wat ik er van kan maken ik woon namelijk zelf 9 hoog op een flat en als ik mijn punnik uit haal want heb het nu gevingehaakt zo dat het niet zo lang is dan komt hij op de gront buiten

als vast dankje wel groetjes wendy



Bericht van: schippersvrouw
Datum bericht: 07 Oktober 2007 om 14:54
He, odette. Is het kleedje al klaar Ben benieuwd eigenlijk.

-------------
De groetjes van Wendy


Bericht van: breioma
Datum bericht: 07 Oktober 2007 om 15:22
Ik heb een stukje gezien op haar blog,ziet er erg leuk uit.


Bericht van: odette
Datum bericht: 07 Oktober 2007 om 16:31

Ja schaam me dood  helemaal vergeten een foto te maken......kleedje ligt al een tijdje in zoonlief zijn kamer.

Zal gelijk de foto maken en plaatsen.



-------------
odette


Bericht van: zinnis
Datum bericht: 07 Oktober 2007 om 16:32

heyy odette

heb jij een boekje met patroontjes voor punniken voor mij

je vloerkleetje zag er trouwens erg mooi uit

groetjes wendy

 



Bericht van: odette
Datum bericht: 07 Oktober 2007 om 20:46

Het kleedje is eigenlijk nog niet af er moet nog een flinke rand omheen komen, hij is nu iets te klein.

Foto maken is gelukt, maar het lukt me niet om hem te plaasten, morgen nog maar eens proberen.



-------------
odette


Bericht van: odette
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 07:57
Wendy ik heb je een pm gestuurd.

-------------
odette


Bericht van: odette
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 09:00

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us                                          Wist toch niet meer hoe je een foto moest plaatsen, het lijkt wel anders te gaan dan eerst. Maar goed het is dus gelukt er kwamen allerlei ander rare tekens mee en die heb ik maar gewoon weggehaald .

Dat met dat roze is de achterkant en die andere de voorkant. Dat roze aan de achterkant is een antislip matje dat ik er gewoon op het genaaid.

Het is echt een heel schattig kleedje geworden, zoonlief is er mee in zijn sas. Hij vond hem alleen een beetje klein. Kleedje moet dus nog een stukje groter en ik weet dat ik nog ergens zo een bol wol (als de binnenkant) heb maar kan hem niet zo snel vinden. Zal wel ergens op zolder achter het schot liggen of zo.



-------------
odette


Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 09:14

oooh Odette, wat een leuk kleedje is het geworden. Jammer dat ie wat klein is. Ben benieuwd hoe de rand wordt.

 

 



-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: schippersvrouw
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 09:25
Hoi Odette, Hij is leuk zeg. Nou het is bijna vakantie, kan hij mooi nog een paar meter punniken

-------------
De groetjes van Wendy


Bericht van: odette
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 09:31
Dat was ook mijn idee.....dus vanmiddag maar even zoeken op zolder.

-------------
odette


Bericht van: breioma
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 10:40
Erg leuk geworden Odette,had hem al gezien op je blog.


Bericht van: catharina
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 12:45
Echt wel leuk!!!!!!

-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 14:19
oooh dames, dat heet kinderarbeid....

-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: odette
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 15:20

Het is voor zijn eigen kleedje....en hij doet het graag.

De bol trouwens gevonden, zijn er zelf 3. Maar ik denk dat 1 bol verpunniken wel genoeg is, ik moet het tenslotte allemaal weer aan elkaar naaien en dat was een k*t klus.



-------------
odette


Bericht van: miep
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 15:24
Mooi kleedje geworden. Je zoon zal wel trots zijn.


Bericht van: zinnis
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 15:25

ik maak ook wel een foto van hoe ver ik ben als ik weet hoe ik het er op moet zetten kom ik wel ff uit van de week

alleen ik heb het allemaal zitten vinger haken zo dat het in mijn tas past

groetjes wendy



Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 08 Oktober 2007 om 22:48

Wat leuk zo zijn eigen kleedje te kunnen maken.  Heel mooi geworden trouwens



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Bepvdp
Datum bericht: 21 Juli 2008 om 16:45
Hallo ladies, mag ik even storen en mij voorstellen: Bep van der Ploeg-Lascaris uit Noordwijkerhout, een verwoed quiltster, maar even hier verzeild geraakt om iemand te helpen:
kan iemand mij vertellen waar ik - voor een gehandicapte kennis - zo'n (draai)punnikmolentje kan kopen?
Zij zal er reuze blij me zijn.
Dank je alvast voor het meedenken!

Hartelijke groetjes,
Bepvdp.

-------------
bepvdp


Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 Juli 2008 om 17:01

Hallo Bep, ik heb wel de gebruiksaanwijzing van het apparaatje. Het is van het merk Assap. Op het kartonnen doosje staat "le tricotin PASSAP"  en ik heb dit jaaaaaaaren geleden eens in een handwerkzaak gekocht. Indertijd kostte het 10,45 gulden.

Succes met zoeken,

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Kelly
Datum bericht: 21 Juli 2008 om 18:43

Hoi,

Ik lees hierboven, een bericht van Carola, dat er een boekje bestaat over poppetjes punniken.. kan iemand mij hier aan helpen aub.. Is mss leuk om met de kinderen te doen..

Alvast bedankt..



-------------
Groetjes Kelly


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 21 Juli 2008 om 19:48

Als het goed is komt er een punnikboekje naar je toe op het mailadres uit je profile.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Kelly
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 18:48

Dank je Dorine.. het boekje is goed aangekomen..

 



-------------
Groetjes Kelly


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 18:54

Hallo Dorine,

Als het niet te veel moeite is zou je mij misschien ook het punnikboekje kunnen doorsturen aub ????

Beste dank bij voorbaat.



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 20:04
Originally posted by rita_1709 rita_1709 wrote:

Hallo Dorine,

Als het niet te veel moeite is zou je mij misschien ook het punnikboekje kunnen doorsturen aub ????

Beste dank bij voorbaat.

Komt eraan!



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 20:15

Bedankt Dorine, ik heb het boekje goed ontvangen.

 



-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 22 Juli 2008 om 20:26

hallo dames,

alweer tijdje geleden dat ik hier was

maar heb voor het punniken een leuke site gevonden.http://www.kralen.com/punniken.php

 Verder is het misschien niet zo moeilijk om zelf een punnikapparaatje te maken. Ik las over een opa die het van een houten garenklosje had gemaakt. misschien een ideetje??



-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: RIKA
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 00:44

IS WEL LEUK OM TE DOEN , HEB IK OOK EERDER GEDAAN : PLACE MAT GEMAAKT DOOR MET PADDESTOELTJE GEDAAN .

MAAR DIE HEB IK NOG NOOIT GEZIEN ,

MAG IK DIE MEERDEREN FOTO`S ZIEN .....ZIE MAAR ALS VOORBEELD.

HEBT JE VAN MEERDEREN GEMAAKT MET FOTO`S ?

 

 



-------------
GENIET VAN HET LEVEN , WANT WIJ LEVEN MAAR 1 KEER ......
GROETJES RIKA


Bericht van: Josl
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:20

Hoi Dorine, zou ik ook heeeeeeel alsjeblieft (hihihi) het boekje mogen??

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: perle
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 10:55

 

Hallo,

Heb al verschillende keren gezien dat draai punnikklosje ook verkrijgbaar is bij Veritas.

Jullie hebben waarschijnlijk ook wel die winkel in Nederland.Of niet?

Groetjes,Perle.



-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 11:15
Renske heeft nu een dikke punnikklos in de verkoop, voor dikkere draden. Ik heb zelf zo'n ding van Prym gekocht op de creamarkt in Apeldoorn. Leuk voor tassenhengsels, als je een tas met dikke wol hebt gemaakt. Of als weer eens een ander soort sjaal.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 11:21
Ik heb op een rommelmarkt een soort breimolentje gekocht, met gebruiksaanwijzing, maar ik heb er nog niks mee gedaan. Is dat wat jullie bedoelen? Als je aan de slinger draait, gaan er pennetjes omhoog en omlaag.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 13:14

Hoi Dorine,

Zou ik ook het punnikboekje van je kunnen krijgen?

Alvast bedankt!

Lijkt me leuk om met de kleinkinderen te gaan doen.

Groeten Creaans.



Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 14:28

tja.......

maar was wel leuk om te doen hoor..haha, zal later een fotootje plaatsen



-------------
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen


Bericht van: Bepvdp
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 14:56
N.a.v. mijn bericht op 21-07, 16.45 uur:
Hallo dames en vooral Joke; allemaal bedankt voor het meedenken! Het punnikmolentje is door een quiltvriendin besteld voor haar gehandicapte dochter. Hopenlijk kan zij ook meters maken!!!
Het allerbeste gewenst en hartelijke groetjes,Bep van der Ploeg-Lascaris.


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 23 Juli 2008 om 20:42

Joke en creaans,

Jullie punnikboekje is als het goed is in de mailbox gevallen. Veel plezier ermee.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: Josl
Datum bericht: 24 Juli 2008 om 11:13
Originally posted by Dikky Dikky wrote:

Joke en creaans,

Jullie punnikboekje is als het goed is in de mailbox gevallen. Veel plezier ermee.

Hoi Dorine, heb je ook al een mailtje gestuurd maar hierbij nogmaals: hartelijk dank voor het boekje.

liefs, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Wanda
Datum bericht: 27 Juli 2008 om 14:22

kom net terug van de camping en ik lees dat er weer gepunnikt wordt, toevallig had ik in frankrijk zo'n punnikmolentje gekocht heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik hou me aanbevolen voor patroontjes

 



-------------
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 27 Juli 2008 om 21:10
Originally posted by Wanda Wanda wrote:

kom net terug van de camping en ik lees dat er weer gepunnikt wordt, toevallig had ik in frankrijk zo'n punnikmolentje gekocht heb er nog geen tijd voor gehad, maar ik hou me aanbevolen voor patroontjes

 

Als het goed is zijn de patroontjes in je mailbox gevallen.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: ineke grootkoer
Datum bericht: 28 Juli 2008 om 10:07
hoi dorien mag ik ook het boekje voor het punneken grtj ineke


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 28 Juli 2008 om 20:56

Originally posted by ineke grootkoer ineke grootkoer wrote:

hoi dorien mag ik ook het boekje voor het punneken grtj ineke

Ik kan er inmiddels wel een handeltje in gaan beginnen. Maar Ineke hij wordt als het goed is weer netjes per mail bezorgd. 



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: ineke grootkoer
Datum bericht: 29 Juli 2008 om 11:30
dorine bedankt voor het punnink boekje grtj ineke


Bericht van: creaans
Datum bericht: 29 Juli 2008 om 22:14

Dorine, bedankt voor je boekje is goed aan gekomen.

Groeten Creaans.



Bericht van: Mirretje1
Datum bericht: 05 Februari 2011 om 22:41
Ik weet dat het een oud topic is, maar mag ik het punnik boekje ook ontvangen? Ik zou het bijzonder waarderen

-------------


Bericht van: Josl
Datum bericht: 06 Februari 2011 om 11:39

Hallo Mirjam,

het boekje is onderweg!

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: wikkie
Datum bericht: 06 Februari 2011 om 11:43

Hallo, allemaal

Ik ben ook in het bezit van een punnikmolentje en heb er de sjaal die in de telegraaf"vrouw" heeft gestaan gemaakt. Maar liefst 5 keer! Ben dit nu een beetje zat dus als iemand mij nieuwe ideetjes wilt sturen zou ik daar heel blij mee zijn.

het patroon van de sjaal staat hier:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/hobbyhoek/8730171/__Brei_je_eigen_sjaal_of_col__.html?p=12,1 - http://www.telegraaf.nl/vrouw/hobbyhoek/8730171/__Brei_je_ei gen_sjaal_of_col__.html?p=12,1



-------------
http://www.freebits.nl/view.php?filename=775signature_wolkje.gif" rel="nofollow">


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 Februari 2011 om 11:49
Je kunt er misschien pijpenragers in duwen en die in allerlei vormen buigen, dieren, bloemen enz. En als je ze oprolt en aan elkaar naait, kun je mutsen voor kinderen of poppen maken, kleedjes, tassen, hoesjes voor vazen en bloempotten. Je kunt er zelfs mee breien op dikke pennen vanaf nr. 10. Feestslingers, waaraan je vlaggetjes kunt hangen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: vlijtig liesje
Datum bericht: 06 Februari 2011 om 11:50
Mag ik me hierbij aansluiten
Misschien is het leuk voor mijn kleindochter om te doen
Heel erg bedankt
vlijtig liesjje

-------------
vlijtig liesje 4961


Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 06 Februari 2011 om 12:11
Ben ook bezig met punikken, vooral voor sjaals en kettingen. Heb ooit bij de wibra zo'n molentje gekocht maar krijg alleen maar een grote knup. Weet iemand hoe zoiets werkt. Heb al naar een beschrijving gezocht maar kom er niet uit.

-------------
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.


Bericht van: wikkie
Datum bericht: 06 Februari 2011 om 12:21
Corneliaz,als je begint moet je twee tegenovergestelde haakjes overslaan en twee tegenovergestelden gebruiken. Trek bij elke draai het draadje dat onderuit je klosje komt aan totdat alle steekjes goed grijpen. Hopelijk is het een beetje duidelijk, het is wat lastig uit te leggen!

-------------
http://www.freebits.nl/view.php?filename=775signature_wolkje.gif" rel="nofollow">



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net