Print Pagina | Close Window

Waar ben jij nu aan bezig?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2521
Print Datum: 25 Juni 2024 om 08:33
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Waar ben jij nu aan bezig?
Bericht van: Guests
Onderwerp: Waar ben jij nu aan bezig?
Datum bericht: 14 September 2007 om 09:37

Hallo allemaal. Het leek me wel leuk om een topic te openen waarin mensen kunnen vertellen wat ze op dit moment voor creatieve dingen aan het doen zijn. Daar ben ik namelijk altijd wel heel benieuwd naar.

Ikzelf ben op dit moment aan het proberen een Barbamama te haken naar eigen ontwerp (vandaar proberen) Verder is Nijntje nummer 2 bijna af. Daarna moet er ook nog een Nijntje nummer 3 komen als kraamcadeautje voor iemand

En jullie?




Antwoorden:
Bericht van: corine
Datum bericht: 14 September 2007 om 09:50
Aan het kaarten borduren en een sjaal aan het breien.

-------------


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 14 September 2007 om 09:53
Een vestje voor Naomi en een knuffelhond voor Jennifer.

-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 14 September 2007 om 10:13

Net een hondje-met-cape-je afgemaakt, wat dingen afgewerkt (telefoonhoesje Hello Kitty, kleine Hello Kitty popje) en aan het bedenken wat mijn volgende project(je) wordt ..... de H.Kitty slofjes (zucht) of toch een nieuw beestje.....

O ja, allemaal haakwerk natuurlijk!



-------------
Marjolein


Bericht van: Guests
Datum bericht: 14 September 2007 om 10:15

Oja, de Hello Kitty slofjes. Ik zag je erover klagen in een ander topic. Ik hoop dat het je lukt!

Goh, ben jij misschien fan van Hello Kitty?



Bericht van: odette
Datum bericht: 14 September 2007 om 10:21
Vestje voor dochter aan het (af) maken. Moet nog maar een klein stukje rug en dan kan het inelkaargezet.

-------------
odette


Bericht van: ziggysnowy
Datum bericht: 14 September 2007 om 10:31
Ik ben bezig met een 'souvenir de ma vie'en een stekenlap. Verder ben ik begonnenmet de Knitalong sampler M in het miniatuur. Het gaat heel erg langzaam, ben er al een paar keer opnieuw aan begonnen.
Ook ben ik mijn Heksenhuis aan het afmaken.
Als alles klaar is laat ik foto''s zien.

                   Ziggy


Bericht van: JessDijk
Datum bericht: 14 September 2007 om 11:07
Ik ben bezig een paar pantoffels te breien voor mezelf. Ik heb het patroon van L33ntje haar site geloof ik. Wel lachen trouwens, ik had eerst de dames maat gebreid, die is te groot, toen de kindermaat, die is net iets te klein, dus nu heb ik zelf wat uitgevogeld qua steken, kijken of het nu goed is. Ik ga ze ook voor mijn zusje en moeder breien.

-------------



Bericht van: Guests
Datum bericht: 14 September 2007 om 11:20
Ziggysnowy, wat is een souvenir de ma vie? Het klinkt leuk.


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 14 September 2007 om 11:40
Ik ben op het moment met een trui zonder mouwen bezig.En ik denk dat ik binnenkort weer aan een knuffel ga beginnen.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: marijke_punt
Datum bericht: 14 September 2007 om 12:17
Ik ben net klaar met het knutselen van 2 schultütes. Als je hier in Duitsland met de eerste klas begint, krijgen de kinderen naast een rugzak ook een schultute mee. Daarin werd vroeger snoep gedaan om de eerste scholdag te verzoeten, maar tegenwoordig gevuld met kleine geschenkjes die praktisch zijn op school. Zoals gum, leesboekje biebpasje enz. Hier opschool moet je nl alles zelf verzorgen. Schriften, potloden, gelukkig de boeken nog niet. Maar om op die schultütes terug te komen, dat zijn hele grote puntzakken die je kunt versieren naar thema dat je kind interresseert. Mijn zoon heeft dus een dinosaurier exemplaar gekregen. Omdat mijn dochter hier in Duitsland gelijk in de tweede klas is begonnen en nooit zo´n ding heeft gehad en daar erg verdrietig over was heeft er ook een gekregen. Die van haar was met een paard versiert.

Groetjes, Marijke


Bericht van: MaVee
Datum bericht: 14 September 2007 om 12:26
Ik heb gisteravond een wintermuts gemaakt voor mijn kleine meisje, er komen nog wanten en een sjaal bij...


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 14 September 2007 om 12:55

hier ligt nog wat om af te werken klaar, maar allemaal heel winterige wolletjes, en met dit warme weer...

Dus: een vestje voor mijn neefje van 6 maanden, een trui waar nog één mouw in moet voor dochter hema, een beer die nog een hoofd moet krijgen maar voor de rest al in elkaar zir... (rare planning, ik weet het...)

en net begonnen aan een leuk katoenen boekje voor de verjaardag van buurmeisje...

verder liggen hier altijd de tassen voor sri lanka en dat is er nu nog eentje dat bijna klaar is...



Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 14 September 2007 om 13:18

Ben bezig met de ballerina van Renske, heb ook nog een stola onderhanden, die is bijna af.

Hierna ga ik beginnen aan een kussenknuffel.

Als deze af is zal ik het zeker laten zien.

Allemaal gehaakt natuurlijk want breien kan ik niet.

 

Groetjes Els.



-------------
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/


Bericht van: ziggysnowy
Datum bericht: 14 September 2007 om 13:28
Hoi Pluk

Een 'Souvenir de ma vie" is een stekenlap of pronkrol. Het wordt ook wel een 'Souvenir de ma Jeunesse'genoemd.
Vroeger moesten de meisjes dat maken om te leren handwerken. Ze begonnen daar al heel vroeg mee. Ik ben dus niet jong ( Jeunesse) meer en noem het dan maar een ouvernir de ma vie, dus van mijn leven.
Ik heb zoek de stken bij elkaar en hier op het forum word ik geholpen als ik niet weet hoe het moet.

kijk hier ook maar eens
http://nuttigenfraai.web-log.nl/nuttigenfraai/2006/04/souven ir_de_ma_.html

                Ziggy


Bericht van: odette
Datum bericht: 14 September 2007 om 13:48

Dit is net zoiets:

http://groups.yahoo.com/group/KnitalongSamplerM/

In het begin deed ik enthousiast mee, maar op een gegeven moment kwam de klad erin en heb ik het opgegeven. Het was wel erg leuk om te doen.



-------------
odette


Bericht van: tdv
Datum bericht: 14 September 2007 om 13:50
een muts aan het breien voor me jongste dochter en tussendoor kaartenborduren.

-------------
groetjes tine


Bericht van: tdv
Datum bericht: 14 September 2007 om 13:51
daarna een muts voor me oudste dochter,hopelijk krijgt ik ze op tijd af voordat de winter invalt

-------------
groetjes tine


Bericht van: corine
Datum bericht: 14 September 2007 om 14:03
Ja natuurlijk anders roep je maar

-------------


Bericht van: toske
Datum bericht: 14 September 2007 om 14:13
Op dit moment ben ik bezig met Peter Rabbit van Beatrix Potter. Het breiwerk is al gedaan, maar nu moeten alle deeltjes nog aan elkaar gezet worden (helemaal niet mijn favoriete werkje). Verder ben ik nog bezig met een kantkloswerkje (een rond kleedje) en wat vierkantjes aan het uitproberen om een sprei te haken.


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 14 September 2007 om 14:18
Nog steeds de kindertrui op die dikke naalden; gaat wel erg traag. Ik heb de laatste weken zoveel post, dat ik als ik thuis ben helemaal stuk ben en geen zin heb om nog iets op te pakken waar ik mijn aandacht bij moet houden.
Komt wel weer.



-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: susannah
Datum bericht: 14 September 2007 om 14:44
Ik ben sokken aan het breien, heb de tweede bijna af en daarna ga ik een tafelkleed haken.

-------------
Groetjes, Susannah


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 14 September 2007 om 14:49
Trui voor mijn jongste zoon, ontwerp en patroon maken voor een "breitas", label in een verkochte tas naaien.

-------------
Groetjes Syl


Bericht van: tdv
Datum bericht: 14 September 2007 om 17:25

Originally posted by corine corine wrote:

Ja natuurlijk anders roep je maar

 

ik roep u breid???? ben al dolblij dat je me helpt met de sjaals lieve corine,ben vandaag al bij de zeeman geweest voor wol want elisa wil dezelfde kleur als janita



-------------
groetjes tine


Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 14 September 2007 om 18:19

hallo allemaal,

ja waar ben ik niet mee bezig zeg ik alijd,hihihi.

heb 3 truien liggen die ik van de week heb gemaakt en nog in elkaar moeten,

lekkere warme sloffen van wolhalla,gaat erg snel en is leuk om te doen,

een poncho voor mijn kleindochter selina,

een advent kalender van alandart,

een kerstknutsel voor een wedstrijd voor de club van truus,

ben met een nieuwe das begonnen voor mijn zoontje benjamin,in patent steek vind ik altijd zo mooi!!!

een nieuw topje op bestelling voor een vriendin van mijn dochter cindy,en dan nog een berduurwerkje,

nou dat was het wel zo een beetje,hihihi.

ik doe altijd van alles wat is het allemaal en beetje op de zelfde tijd af en kan dan weer met 10 nieuwe dingen beginnen,

groetjes hesterkerstgek1



-------------
GROETJES HESTER


Bericht van: Guests
Datum bericht: 14 September 2007 om 18:28

Ik ben bezig met jams maken,aangezien de perziken en de appels rijp ziin.en de rest van het fruit zo uit de vriezer kan halen.dus lijkt het wel de hekfabriek,van martine bijl.Alleen maak ik geen worteljes in want die lust ik niet.En natuurlijk een beer aan het breien.

groetjes de berenfluisterraar.LOL



Bericht van: Edith
Datum bericht: 14 September 2007 om 18:36
Ik ben bezig om met de leuke wol van de Action een bolero te breien. Verder heb ik een autobotlogo ge-illusie-breid (of zo). Ik moet het nog afwerken en dan kan die op de foto.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 September 2007 om 18:52
Ik brei een trui voor ons buurjongetje, breien voor Bryan zeg ik aldoor. En een gordijntje voor de badkamer ligt te wachten tot ik de haaknaald weer oppak. En ik heb een heerlijke pecan-ahornstroopkoek in de oven. Verder ben ik kraaltjes aan het rijgen om een ketting te punniken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 14 September 2007 om 19:10

Originally posted by ziggysnowy ziggysnowy wrote:

Hoi Pluk

Een 'Souvenir de ma vie" is een stekenlap of pronkrol. Het wordt ook wel een 'Souvenir de ma Jeunesse'genoemd.
Vroeger moesten de meisjes dat maken om te leren handwerken. Ze begonnen daar al heel vroeg mee. Ik ben dus niet jong ( Jeunesse) meer en noem het dan maar een ouvernir de ma vie, dus van mijn leven.
Ik heb zoek de stken bij elkaar en hier op het forum word ik geholpen als ik niet weet hoe het moet.

kijk hier ook maar eens
http://nuttigenfraai.web-log.nl/nuttigenfraai/2006/04/souven ir_de_ma_.html

                Ziggy

 

Aha. Ja, dat komt er nu van als meisjes zoals ik op school geen handwerken meer krijgen. Dan weten ze niet eens meer wat een pronkrol is. Laat staan dat ze er ooit zelf een zullen maken. De foto's die ik ervan heb gezien zijn wel erg mooi!

Nijntje nummer 2 is bijna af, trouwens, alleen de beentjes er nog aan vast maken (zoals wel meer mensen vind ik het leuker om te haken dan om dingen in elkaar te zetten )

 



Bericht van: miep
Datum bericht: 14 September 2007 om 19:55
Ik ben bezig met de kerstboom, een muisje, (nog steeds) de ogen van Scoobie Doo, een gorilla, en ... volgens mij ben ik ook nog een aantal dingen vergeten. Het vervelende is dat ik op dit moment zoveel heb liggen en eigenlijk weinig afmaak, dat ik er een beetje kriegel van word. Tjaa...


Bericht van: Nijntje
Datum bericht: 14 September 2007 om 22:13
Op dit moment ben ik bezig de laatste hand te leggen aan het babyvestje voor de kleine in spé van mijn collega. Daarna direkt door met het zonnebloemkussen voor mijn moeder's verjaardag!


Bericht van: corine
Datum bericht: 14 September 2007 om 22:15
Originally posted by tine tine wrote:

Originally posted by corine corine wrote:

Ja natuurlijk anders roep je maar

 

ik roep u breid???? ben al dolblij dat je me helpt met de sjaals lieve corine,ben vandaag al bij de zeeman geweest voor wol want elisa wil dezelfde kleur als janita

komt goed hoor.

-------------


Bericht van: geesje
Datum bericht: 14 September 2007 om 22:32
....zit nu pas voor de computer,,,,,,,,,,,,heb vanmorgen gezwommen,zoals elke vr. en wo. dag..daarna boodschappen gedaan...............en het weer was PRACHTIG hier om de buurman te helpen die een nieuwe schutting maakt..........en 2 tasjes afgewerkt.......naar vermist gekeken .....en net het dagelijkse telefoongesprek gehad met mijn dochter...................oja en een pan verse soep gemaakt ala .mijn moeder.................en nu dus de post nakijken...............groetjes...........

-------------
groetjes geesje


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 14 September 2007 om 23:13
ik heb de gehaakte deken voor mijn dochter net af foto volgt nog nu ben ik bezig met de dolfijn voor de kerstmarkt

-------------
groetjes Thea


Bericht van: catharina
Datum bericht: 14 September 2007 om 23:55
Borduren (nog steeds de huwelijkslap voor Jessica) 2 vesten, quilten en sokken.

-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Tony
Datum bericht: 15 September 2007 om 00:04

Ik heb net een broekje en body warmer geknipt liggen, om een setje babyborn kleertjes af te maken ( het truitje en sokjes zijn al gebreid ).

's Avonds op de bank, ben ik nu een heel pakje aan het breien, broekje, truitje, mutsje, en sokjes, schiet al goed op.

En heb vandaag, kerst materiaal opgezocht om nog wat kerstschoentjes te maken voor Chrisjes  kraam.

En ik ben bezig de 2830 foto's die mijn zoon heeft gemaakt toen hij hier op vakantie was, uit te sorteren en in mappen te rangschikken.........

Groetjes Tony



-------------
Antonia


Bericht van: catharina
Datum bericht: 15 September 2007 om 00:06

Oef............foto's rangschikken

Niet mijn hobby. Wel leuk om ze even weer te bekijken natuurlijk Tony.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: mazzel
Datum bericht: 15 September 2007 om 00:55

poppentrui voor een van mijn oppaskinderen.

En nieuwe applicaties van de sims en south park en brum



Bericht van: tyzy
Datum bericht: 15 September 2007 om 09:40

Ik heb net het voorpand van een topje af, dus ga nu aan het achterpand beginnen. En ik ben bezig met een 'convertible wrap', die je dus als stola en als topje kunt dragen van guimpe-haakwerk. Dan ligt er nog een pompoenpop, van vilt en flanel te wachten op voltooiing... Valt wel mee, toch?



Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 15 September 2007 om 09:41
met dé Hello Kitty slofjes (een bijna af ......)

-------------
Marjolein


Bericht van: claudine
Datum bericht: 15 September 2007 om 12:39

Hoi,
Heb juist een clapotis af, nog draadjes instoppen en in vorm spelden. Zou wel graag een tweede maken.
Ben begonnen met sokken, de eerste keer en het lukt vrij aardig.
Verder heb ik nog een borduurwerk opstaan, een soort naaldschilderen en graag zou ik nog een bloesje willen maken voor mijn kleinste dochtertje.
Dus werk genoeg en tijd tekort zoals bij zovelen.
Groetjes

 



Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 16 September 2007 om 00:26

Ben Momenteel bezig met :

Mijn tweede paar flip-flop sokken (met kabbeltjes) is bijna af. Daarna ligt de wol klaar voor de "Kort door de bocht sol" de samenbreisok van de sokkenbreiengroep.

Beertje Lily moet nog aan mekaar genaaid en kleedje gebreid

Hungry Hypo ligt ergens in een vergeten hoek

Mijn ajourvest moet ik nog terug uithalen en rug en voorpand opnieuw breien

Mijn tas is nog steeds in hetzelfde stadium

Verder bij veel licht (kan s'avonds niet meer genoeg zien) mijn ajourborduurlap

Kun je reeds raden wat ik te kort kom ......

 

 



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: perle
Datum bericht: 16 September 2007 om 09:32

 

Heb de laatste weken 2 truitjes gebreid voor zoontje van zus,en 2 twin-setjes voor mijn dochtertjes omdat ze voor bepaalde lessen (tijdens het bakken)korte mouwtjes moeten hebben maar toch tijdens pauze's kou zouden vatten.Is in tencel gebreid(heel aangename kwaliteit)Ben nu bezig met trui voor oudste(phildarmodel)maar moet nog vlugkes eentje voor tweede(heeft net nieuw rokje en wil vlug een mouwloze trui met dikke kabel in voorpand breien in felle bijna fluowol(blits!!!!!!)maar kan mij niet genoeg concentreren bij kabel,is een ingewikkelde!loopt in drie bannen op 20 steken.straks es verder proberen,verder nog steeds aan het haken aan tasje dat kussen en tenslotte tapijtje word!hahaha!Ook bezig een kleedje met muts en ceintuur aan het maken,en wil dan echt es een trui voor mezelf maken want heb dringend eentje nodig.En moet ook nodig voor chrisje's kerstmarkt beginnen.Jajaja,druk,druk en druk!



-------------


Bericht van: Josl
Datum bericht: 16 September 2007 om 10:38

Hoi, wat zijn jullie toch allemaal actief!!

Ik heb net 2 tasjes af voor de kerstmarkt van Chrisje (moet ik nog fotograferen en dan dus op de site zetten)

Ben weer aan het kerstklokjes haken geslagen: mijn oudste dochter wil er graag 6, mijn vriendin 4, ook wil ik er graag een paar cadeau geven aan mijn neefje en zijn vrouw die binnenkort een aantal jaren in Dubai gaan wonen en werken (dit is licht en kunnen ze meenemen en van genieten op 25 december; misschien vallen dan wel de mussen van het dak)

Nijntje moet nog oortjes, pootjes en armen

heb stroken gebreid voor 2 ballen. Die moeten nog worden gevlochten (hoop dat het me weer lukt)

Verder moeten de pootjes van de duizendpoot nog worden opgevuld en aan het beest worden genaaid.

Volgens mij is dit voorlopig alles. (o ja, nog een barbiestrandtasje van krullint voor mijn jongste kleindochter).

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: breioma
Datum bericht: 17 September 2007 om 09:48
Wat is iedereen druk in de weer,ik ben bezig met een vest voor kleindochter sylke,moet nog 1 mouw en het boordje ,en ben een beerttje aan het haken voor het goed doel.


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 17 September 2007 om 21:46
uhm in de auto op vakantie wat simpele sjaals en slofjes en zo gemaakt en nu hoop ik weer aan wat anders te beginnen, ik denk een eskimo-knuffel


Bericht van: Guests
Datum bericht: 20 September 2007 om 10:18
Nog steeds Barbamama, dat schiet niet op. En hard op zoek naar leuke patroontjes voor babytruitjes.


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 20 September 2007 om 11:10
Originally posted by claudine claudine wrote:

Hoi,
Heb juist een clapotis af, nog draadjes instoppen en in vorm spelden. Zou wel graag een tweede maken.

Nu heb ik hier al een paar keer overheen gelezen, maar nu ga ik het toch vragen (misschien wel dom  ): Wat is een clapotis?????



-------------
Marjolein


Bericht van: breioma
Datum bericht: 20 September 2007 om 11:45

Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Nog steeds Barbamama, dat schiet niet op. En hard op zoek naar leuke patroontjes voor babytruitjes.

weet niet wat je zoekt,maar heb nog wel het een en ander!!



Bericht van: Guests
Datum bericht: 20 September 2007 om 17:09

een clapotis is volgens het woordenboek geklots of gekabbel,maar dat zal ze wel niet bedoelen denk ik.Ben bezig met jam maken.1beer gebreid 1pop en ben met mevrouv claus en een beer bezig.

groetjes puck



Bericht van: claudine
Datum bericht: 20 September 2007 om 20:18

 

http://www.knitty.com/ISSUEfall04/PATTclapotis.html

Neem hier eens een kijkje. Een clapotis is een soort sjaal.
Ben hem al op verschillende websites tegengekomen en daardoor kreeg ik ook zin om er eentje te maken. Is wel leuk, wan bij dit breiwerk mag je of liever moet je een steek laten vallen.



Bericht van: odette
Datum bericht: 20 September 2007 om 20:18

Dit is een clapotis : http://www.knitty.com/ISSUEfall04/PATTclapotis.html

Een mooie sjaal, terwijl je breit (of eigenlijk achteraf) laat je steken vallen en krijg een soort van ladders in je sjaal.



-------------
odette


Bericht van: claudine
Datum bericht: 20 September 2007 om 20:20

Hey Odette,
We waren beiden tegelijkertijd bezig zeker.
Geen probleem, nu zal het duidelijk zijn.

 

 



Bericht van: odette
Datum bericht: 20 September 2007 om 20:24

Precies gelijk waren we.

Ik ben verleden jaar al eens begonnen aan de calpotis maar had niet echt het juiste garen.  Misschien dat ik er deze winter eentje ga maken. Maar eerst een aantal andere dingen afmaken



-------------
odette


Bericht van: claudine
Datum bericht: 20 September 2007 om 20:48

Voor de liefhebbers, via internet heb ik wel het patroontje in het nederlands gevonden. Er stond één klein foutje in maar dat was geen ramp, waarschijnlijk een tikfoutje.

Graag zou ik ook eens een Chevron sjaal willen maken, dat is voor alle duidelijkheid zo'n sjaal met zigzagjes. Dit is een gebreide sjaal.

Ben nog op zoek naar een patroontje in het Nederlands.
Als iemand dit heeft en het wil doorgeven graag hoor.



Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 20 September 2007 om 21:08
Originally posted by claudine claudine wrote:

Voor de liefhebbers, via internet heb ik wel het patroontje in het nederlands gevonden. Er stond één klein foutje in maar dat was geen ramp, waarschijnlijk een tikfoutje.

Graag zou ik ook eens een Chevron sjaal willen maken, dat is voor alle duidelijkheid zo'n sjaal met zigzagjes. Dit is een gebreide sjaal.

Ben nog op zoek naar een patroontje in het Nederlands.
Als iemand dit heeft en het wil doorgeven graag hoor.

Volgens mij is Marjolein ook met zoiets bezig nu. Misschien kan je bij haar eens navraag doen.



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 20 September 2007 om 21:11
Jeetje, wat heeft iedereen veel projectjes tegelijk. Ik ben bang dat als ik met meer dan twe dingen tegelijk bezig ben ik óf niets anders meer wil doen óf niets afkrijg

-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 21 September 2007 om 10:09

ik heb wat dingen bijgewerkt die nog af moesten, en ben gisteren begonnen aan een truitje voor mijn neefje..; Ik heb maar liefst Vier neefjes die allemaal tuusen de 6 en 18 maanden zijn... én een heel lief klein buurmeisje van bijna een jaar...

Maar deze kleine frutsels zijn "tussendoortjes", omdat ze zo lekker opschieten... (al is chocolade ook niet slecht..)

Verder: kerstklokjes voor de kerstmarkt, truien voor hema en de eeuwige tassen waaraan ik helaas pindakaas verslaafd ben...



Bericht van: breioma
Datum bericht: 21 September 2007 om 10:38
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

ik heb wat dingen bijgewerkt die nog af moesten, en ben gisteren begonnen aan een truitje voor mijn neefje..; Ik heb maar liefst Vier neefjes die allemaal tuusen de 6 en 18 maanden zijn... én een heel lief klein buurmeisje van bijna een jaar...

Maar deze kleine frutsels zijn "tussendoortjes", omdat ze zo lekker opschieten... (al is chocolade ook niet slecht..)

Verder: kerstklokjes voor de kerstmarkt, truien voor hema en de eeuwige tassen waaraan ik helaas pindakaas verslaafd ben...

oeps,mijn tussendoortje voor vandaag is een heel klein hartje,voor een klein meisje van 5 ,die nog nooit iemand had zien handwerken ,en vroeg of ik een hartje wilde maken,omdat ze verliefd is op de vriend van haar moeder.dat doe je dan toch meteen!!



Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 21 September 2007 om 10:42
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Originally posted by claudine claudine wrote:

Voor de liefhebbers, via internet heb ik wel het patroontje in het nederlands gevonden. Er stond één klein foutje in maar dat was geen ramp, waarschijnlijk een tikfoutje.

Graag zou ik ook eens een Chevron sjaal willen maken, dat is voor alle duidelijkheid zo'n sjaal met zigzagjes. Dit is een gebreide sjaal.

Ben nog op zoek naar een patroontje in het Nederlands.
Als iemand dit heeft en het wil doorgeven graag hoor.

Volgens mij is Marjolein ook met zoiets bezig nu. Misschien kan je bij haar eens navraag doen.

klopt helemaal .... alleen ben ik hem aan het haken. Zoek op het onderwerp zigzag shawl in het forum en je komt het patroon (van Carola) tegen!

Chevron klinkt wel een stuk mooier dan zigzag.

Clapotis, Chevron ,,,,, breien is toch wel enorm chique



-------------
Marjolein


Bericht van: claudine
Datum bericht: 21 September 2007 om 11:03
Hallo,
Carola heb jij zo'n patroontje van een gebreide sjaal in zigzagjes of golfjes?
Via zoeken vind ik niet onmiddellijk je patroontje terug.


Bericht van: breioma
Datum bericht: 21 September 2007 om 11:45

Originally posted by claudine claudine wrote:

Hallo,
Carola heb jij zo'n patroontje van een gebreide sjaal in zigzagjes of golfjes?
Via zoeken vind ik niet onmiddellijk je patroontje terug.

hij staat bij onderwerp gezocht en dan zigzag shawl.



Bericht van: claudine
Datum bericht: 21 September 2007 om 12:50

Heb het gevonden.
Ook toffe sjaals. Heb ondertussen nog wat gegoogled( ondertussen blijft mijn andere werk weer staan) en heb het patroontje gevonden van een gebreide Chevron sjaal.
Het ziet er niet moeilijk uit en het is een 4-tal naalden herhalen.
Zal eens een foto plaatsen.
Bedankt voor het helpen meezoeken.

 



Bericht van: tdv
Datum bericht: 21 September 2007 om 15:03
ik ben bezig mijn kindermuts aan het uithalen

-------------
groetjes tine


Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 September 2007 om 15:13

Hoi Tine, wat was er mis aan?

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Syl***
Datum bericht: 25 September 2007 om 18:30


-------------
Groetjes Syl


Bericht van: breioma
Datum bericht: 25 September 2007 om 19:33
MOOI !!!!!


Bericht van: geesje
Datum bericht: 25 September 2007 om 20:51
.................ben nog steeds .......BEZIG.............met het afwerken van de tasjes..............oef oef

-------------
groetjes geesje


Bericht van: giggle
Datum bericht: 26 September 2007 om 08:31

En ik ben bezig met varkens maken. O.a. haken en van papier maché.

 



Bericht van: Tony
Datum bericht: 26 September 2007 om 08:44

Nu mijn babyborn pakje af is, ben ik begonnen met been warmers voor mijn dochter en mijzelf. Wel van redelijk dun garen, met een rondbrei naald, want het is om onder een lange broek te dragen. Zij op de scooter en ik op mijn scootmobiel .

Een nichtje bracht twee spijkerbroeken van haar dochter, of ik daar misschien nieuwe ritsen in wou zetten.

En dan liggen de kerstschoentjes voor Chrisjes kraam al geknipt te wachten, dus voorlopig kan ik nog wel vooruit.

Ben stiekem al wel een nieuw patroontje aan het zoeken voor een Kerst truitje of vestje, voor de kraam. Meestal vinden mensen dat wel leuk, maar teveel moeite en te duur, voor die paar dagen. Maar als ze het nu voor een paar euro kunnen kopen, wie weet ?????

Groetjes Tony



-------------
Antonia


Bericht van: tdv
Datum bericht: 26 September 2007 om 09:20
Originally posted by Josl Josl wrote:

Hoi Tine, wat was er mis aan?

groetjes, Joke

hij was veel te groot joke  ik kon hem op ,alleen hou niet zo van mutsen dus de kans dat ik hem draag is nihil,maar mijn dochter heeft alweer een nieuwe en de tweede voor mijn jongste dochter is ook haast klaar. foto's volgen snel



-------------
groetjes tine


Bericht van: breioma
Datum bericht: 26 September 2007 om 10:22
Ben met de gympen ,plaatje van carola, bezig, en een vest voor jelle aan het breien.


Bericht van: Carola
Datum bericht: 26 September 2007 om 10:39

Originally posted by breioma breioma wrote:

Ben met de gympen ,plaatje van carola, bezig, en een vest voor jelle aan het breien.

hihi wat leuk om te lezen zeg,... tja geloof dat veel mensen die gympies wel leuk vonden!! ben heel benieuwd!!



Bericht van: Carola
Datum bericht: 26 September 2007 om 10:42

Originally posted by claudine claudine wrote:

Hallo,
Carola heb jij zo'n patroontje van een gebreide sjaal in zigzagjes of golfjes?
Via zoeken vind ik niet onmiddellijk je patroontje terug.

o o wel eruuuug latuuuu reactie van mij had het niet gelezen sorry!!

Ik heb er geen patroon van ik heb aan ilona die de sjaal wilde maken van lion brand als ik het goed heb.. een schema uitleg gestuurd van zigzag motief die er op leek.. want ze kwam er niet uit... maar een sjaal is zo gemaak ik heb alleen eeen boek hier met 300 zigzag patronen om te haken dus wat voor zigzag zoek je whahahahha  dan gewoon de breete nemen die je wilt van de sjaal en door gaan tot je lengte goed is naar wens.

Groetjes



Bericht van: Guests
Datum bericht: 26 September 2007 om 11:38

jam aan het maken en de kerstman breien!!!!!!!!!

puckTongue



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 September 2007 om 14:24

ben met bloemen bezig nog steeds.

denk dat ik 50 anjers heb gemaakt, 24 tulpen en 30 zonnenbloemen, nu papavers de 1 ste is klaar en dan ga ik korenbloemen haken en margrieten.

We nemen ( piet en ik ) een weekje pauze met verbouwen.

Ben bezig mijn dekenkist met theezakjes aan het sorteren , lekker c d tje op en maar sorteren .



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: breioma
Datum bericht: 26 September 2007 om 14:25
Originally posted by Carola Carola wrote:

Originally posted by breioma breioma wrote:

Ben met de gympen ,plaatje van carola, bezig, en een vest voor jelle aan het breien.

hihi wat leuk om te lezen zeg,... tja geloof dat veel mensen die gympies wel leuk vonden!! ben heel benieuwd!!

Bijna klaar.moet nog veters,helaas is mijn portugees niet zo goed,heb eeb patroon van eugenie gebruikt , jouw plaatje en wat van mezelf,mijn dochter is erg enthousiast en vraagt al om nog een paar.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 27 September 2007 om 16:29

Jaa, ik vind die gympen ook leuk. Maar goed, ik wil altijd teveel dingen tegelijk. Op dit moment heeft Barbamama nog geen armen en ben ik begonnen een babytruitje te breien.



Bericht van: T Looman
Datum bericht: 27 September 2007 om 21:03
ik heb net een tasje gehaakt voor de kerstmarkt ben nu bezig met gehaakte sloffen voor de markt

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Guests
Datum bericht: 28 September 2007 om 09:39

Het babytruitje kent een moeilijk begin, haha. Moet echt weer wennen aan het breien en met die kabels en zo verloopt het ook nog niet echt vlekkeloos. Maar we gaan door!



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 28 September 2007 om 09:52
gehaakte sjaal opgezet, die niet mis kan gaan... (ben verkouden, en de rest lukt niet zo erg...)


Bericht van: breioma
Datum bericht: 28 September 2007 om 11:00
Gehaakte  Bugsbunny voor chrisje.


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 28 September 2007 om 11:15

Originally posted by chrisje chrisje wrote:

gehaakte sjaal opgezet, die niet mis kan gaan... (ben verkouden, en de rest lukt niet zo erg...)

dan hoop ik niet voor je dat je het voorbeeld van het Zigzag patroon van Carola (zie kop zigzag shawl) hebt genomen .... wat heb ik dat ding al vaak weer delen uitgehaald!!! Een foutje kom je pas 4 toeren verder of zo achter, dus dan kan je weer terug ...... Maar ik ben halverwege en zet door!



-------------
Marjolein


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 28 September 2007 om 12:02
Originally posted by marjolein24 marjolein24 wrote:

Originally posted by chrisje chrisje wrote:

gehaakte sjaal opgezet, die niet mis kan gaan... (ben verkouden, en de rest lukt niet zo erg...)

dan hoop ik niet voor je dat je het voorbeeld van het Zigzag patroon van Carola (zie kop zigzag shawl) hebt genomen .... wat heb ik dat ding al vaak weer delen uitgehaald!!! Een foutje kom je pas 4 toeren verder of zo achter, dus dan kan je weer terug ...... Maar ik ben halverwege en zet door!

ik ben de v-steek uit de happy-hooker aan het maken... Is echt zoooo griezelig makkelijk...



Bericht van: breioma
Datum bericht: 28 September 2007 om 12:45
Hoe is die steek???


Bericht van: catharina
Datum bericht: 28 September 2007 om 13:51

Originally posted by syl*** syl*** wrote:

he syl, je hebt hem al bijna af. wat mooi zeg. welk materiaal gebruik je van lana grossa?

jouw vest was ik in het rood aan het breien,had ik nog (heel) veel van.

uitgerekend ......uithalen, niet genoeg garen had de rugpand klaar.

balen balen balen.moet nu katoen aanschaffen en dacht dat ik even goedkoop het vest kon breien.even uitstellen maar weer.ben met sokkenwol ook een vestje aan het breien,die moet eerst af, anders is het hier thuis niet meer gezellig.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Guests
Datum bericht: 28 September 2007 om 14:19

iik ben aan de baard van de kerstman bezig.

puckTongue



Bericht van: Syl***
Datum bericht: 28 September 2007 om 14:26
Originally posted by catharina catharina wrote:

Originally posted by syl*** syl*** wrote:

he syl, je hebt hem al bijna af. wat mooi zeg. welk materiaal gebruik je van lana grossa?

jouw vest was ik in het rood aan het breien,had ik nog (heel) veel van.

uitgerekend ......uithalen, niet genoeg garen had de rugpand klaar.

balen balen balen.moet nu katoen aanschaffen en dacht dat ik even goedkoop het vest kon breien.even uitstellen maar weer.ben met sokkenwol ook een vestje aan het breien,die moet eerst af, anders is het hier thuis niet meer gezellig.

hihi, nee nog lange niet, dit is pas 1/3 voorpand. ik brei 'm van carina.

wat balen van dat garen, dat je tekort had



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 28 September 2007 om 16:07

Originally posted by breioma breioma wrote:

Hoe is die steek???

 

Een ketting lossen met de gewenste lengte, moet een veelvoud van 3 zijn + 4 lossen extra ,voor de kantsteek

Haak een stokje in de 5de losse vanaf de haaknaald, haak 1 losse en een tweede stokje in dezelfde steek.

Sla de volgende 2 lossen over en maak opnieuw een stokje, een losse en een stokje in dezelfde steek... Blijven herhalen tot je nog maar 2 lossen over hebt. Sla de volgende losse over en maak in de laatste losse 1 stokje. (=kantsteek)

3 lossen om te keren en haak nu alleen nog in de verkregen V-vormen die je gemaakt hebt: telkens een stokje, een losse, een stokje (dit is je nieuwe V'tje) in dezelfde V-ruimte, en eindig met een stokje als kantsteek

Ik heb de sjaal af en ben nu een gsm-tasje erbij aan het maken...

Komen ook nog een bloem op in felle kleurtjes...

 



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 28 September 2007 om 17:49

ik heb gisteren een trui voor mezelf opgezet en het achterpand heb ik klaar , ook een kindertruitje achterpandje klaar.

voorpanden opgezet nu vanavond lekker breien bij een film maar ga nu eerst 5 km. hard lopen buiten het is droog hihihihiih



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: breioma
Datum bericht: 28 September 2007 om 18:39
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

Originally posted by breioma breioma wrote:

Hoe is die steek???

 

Een ketting lossen met de gewenste lengte, moet een veelvoud van 3 zijn + 4 lossen extra ,voor de kantsteek

Haak een stokje in de 5de losse vanaf de haaknaald, haak 1 losse en een tweede stokje in dezelfde steek.

Sla de volgende 2 lossen over en maak opnieuw een stokje, een losse en een stokje in dezelfde steek... Blijven herhalen tot je nog maar 2 lossen over hebt. Sla de volgende losse over en maak in de laatste losse 1 stokje. (=kantsteek)

3 lossen om te keren en haak nu alleen nog in de verkregen V-vormen die je gemaakt hebt: telkens een stokje, een losse, een stokje (dit is je nieuwe V'tje) in dezelfde V-ruimte, en eindig met een stokje als kantsteek

Ik heb de sjaal af en ben nu een gsm-tasje erbij aan het maken...

Komen ook nog een bloem op in felle kleurtjes...

 

dank je wel.



Bericht van: Guests
Datum bericht: 01 Oktober 2007 om 10:36

Barbamama heeft al een arm en een stel losse vingers :) Vanmiddag maar even naar de winkel om te kijken voor gele wol (voor de bloemetjes). Nu eerst een tentamen leren!



Bericht van: geesje
Datum bericht: 01 Oktober 2007 om 10:59
 he-he..............heb 2 tasjes voor Chrisje afgewerkt   

-------------
groetjes geesje


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 01 Oktober 2007 om 11:01

Originally posted by geesje geesje wrote:

 he-he..............heb 2 tasjes voor Chrisje afgewerkt   



Bericht van: breioma
Datum bericht: 01 Oktober 2007 om 11:06

Originally posted by geesje geesje wrote:

 he-he..............heb 2 tasjes voor Chrisje afgewerkt   

Joepie!!



Bericht van: geesje
Datum bericht: 01 Oktober 2007 om 14:04
..............dat ik daar zo moeilijk over doe..........................AFWERKEN.............het was eigelijk een fluitje van een cent  

-------------
groetjes geesje


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 03 Oktober 2007 om 00:09
ik heb sloffen en een kerstklokje met belletje voor Crisje af

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 03 Oktober 2007 om 09:34
heb 2 panden en en mouw van mijn trui af en 2 pandjes van het kleine truitje

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: breioma
Datum bericht: 03 Oktober 2007 om 10:25
Bugs bunny is gehaakt,moet nu nog in elkaar gezet,ziet er moeilijk uit. vest voor jelle is klaar ,ben nu met een vestje voor myrthe bezig,maar krijg de knoopsgaten niet mooi,al 4 keer uitgehaald,zo maar weer een poging ondernemen.


Bericht van: Guests
Datum bericht: 03 Oktober 2007 om 11:00

foto,s op hobbydoos aan het zetten maar ze zijn niet zo mooi als anders

groetjes puckOuch




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net