Print Pagina | Close Window

autowerkjes

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2575
Print Datum: 12 Juni 2024 om 22:29
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: autowerkjes
Bericht van: BreienHaken
Onderwerp: autowerkjes
Datum bericht: 19 September 2007 om 14:13
op vakantie was de heenreis ong. 18 uur en de terugreis ook, bovendien reisden we elke dag naar een ander gebied oftewel....ik heb heel wat af kunnen breien (iets van 100 uur of zo hahaha). Popjes waren niet handig dus ik heb me op wat simpele werkjes etc geworpen:

sloffies:


tasje voor navigatiesysteem (met karton voor vorm):


vlaggentas:


sjaal van linten:


sjaal:


en deze sjaal moet ik nog afmaken (lukte in auto niet, werd ik ziek van):



Antwoorden:
Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 19 September 2007 om 14:29

Leuk hoor!

Dat je dat allemaal kunt in de auto, en zo snel ook. En zonder ziek te worden



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 19 September 2007 om 14:31
Dat ziet er allemaal heel erg goed uit

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: corine
Datum bericht: 19 September 2007 om 14:40
Prachtig allemaal.

-------------


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 19 September 2007 om 14:57
zou het niet kunnen in de auto, was vroeger wagenziek , is nu over maar ik hoef niet te lezen of iets te doen want dan word ik beroerd, wel jammer he

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: tdv
Datum bericht: 19 September 2007 om 15:03
heel erg mooi allemaal joh

-------------
groetjes tine


Bericht van: miep
Datum bericht: 19 September 2007 om 15:26

Leuk!



Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 19 September 2007 om 15:52
Originally posted by corrigami corrigami wrote:

zou het niet kunnen in de auto, was vroeger wagenziek , is nu over maar ik hoef niet te lezen of iets te doen want dan word ik beroerd, wel jammer he



uhm even opbiechten, ik was zo stoned als een garnaaltje van de reispilletjes hoor dus niks knaps aan hihihi. Ik kan ook geen patroon lezen in de auto vandaar alleen maar recht toe/recht aan dingen. En dan veeeel van die pilletjes nemen,


Bericht van: Tony
Datum bericht: 19 September 2007 om 16:35
Toch heel knap van je,  ik zou zo ziek worden als een hond, trouwens ben altijd bang dat ik iets mis, dus kijk voortdurend rond. Nieuwsgierig Aagje Groetjes Tony

-------------
Antonia


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 19 September 2007 om 18:38

Hard gewerkt in de auto hoor!



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 19 September 2007 om 18:51
Ik zou best willen breien of haken maar met pilletjes zeker niet daar word ik erg suf van weet ik van jaren terug

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 19 September 2007 om 21:36
ja dat klopt inderdaad, ik val altijd eerst een uur in slaap en daarna gaat het 3 uurtjes goed. dan weer een pilletje...ik sliep elke avond om 8 of 9 uur hahahaha.
Maar ja, anders was een autovakantie niet mogelijk geweest en het is toch wel makkelijk. Mazzel was dat je bij recht breien niet na hoeft te denken, gewoon beetje hangen en het gaat wel. Tijd doden he...grappig wel dat er meer mensen wagenziek zijn hier, ik dacht dat dat voor kinderen was


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 19 September 2007 om 21:39
heel erg mooi en knap dat je dat in de auto kunt

-------------
groetjes Thea


Bericht van: odette
Datum bericht: 19 September 2007 om 21:59

Oooh ik ben ook altijd zo snel wagenziek. Zolang ik niet lees en er niet te veel bochtjes in de weg zijn gaat het goed. Breien in de auto heb ik één keertje geprobeerd, ik was zo beroerd als wat .

Ik ben wel minder snel en vaak wagen ziek dan toen ik kind was. Misschien is het zo dat je er een beetje overheen groeit. Mijn oudste is ook altijd zo ziek onderweg. Wij werken samen ook hele pakken met pilletjes weg tijdens de vakantie. En als we een lange rit moeten maken (bv op visite bij familie ver) krijgt hij ook een pilletje.

Weet je wat helpt een zonnebril op in de auto. Het wagenziek is niet over, maar een stuk minder. En geen zuivel (melk, yogurt enzo) producten eten en drinken voor je gaat reizen. Ook geen appelsap of ander soort vruchtensap drinken.

Je hebt veel gemaakt tijdens tijdens je vakantie.



-------------
odette


Bericht van: marjolein24
Datum bericht: 19 September 2007 om 23:18

 o ik vind het ook altijd zo lekker om te haken in de auto! Het houdt mijn aandacht ook van de weg af ...... ik zit namelijk vaker op de weg dan mijn man, dus als hij dan eens rijdt (meestal uitstapjes naar familie etc) dan ben ik een ontzettende meerijder ('pas op', 'zie je dat die auto wil inhalen' en ga zelfs mee-remmen.....). Erg vervelend voor hem natuurlijk.

Dus ik lekker haken, hij lekker rijden en als de kids op de achterbank dan ook nog rustig zijn ........ heerlijk



-------------
Marjolein


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 20 September 2007 om 00:41

Wat een leuke dingen heb je overgehouden aan je vakantie

en gek he van lezen in de auto wordt ik zo ziek als een hond. Haken en breien gaat goed omdat ik dan kan buiten kijken. Haak en brei bijna blind behalve als het moeilijke motieven zijn. Maar wel alleen als het veel rechtdoor is. Bij veel draaien en hoogteverschil is het gedaan met de pret.

 



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: breioma
Datum bericht: 20 September 2007 om 08:00
Jij hebt even hard gewerkt in de auto,zou er doodziek van worden,maar het ziet er weer prachtig uit!!


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 20 September 2007 om 11:06

mooi allemaal, lisa!!! Ik haak wel eens in de auto, maar dan ook alleen makkelijke dingen, niks met tellen of zo... Breien zie ik mezelf nog niet zo doen in de auto, lijkt me niet zo handig... waar blijf je met die naalden zonder jezelf en je chauffeur een prik te geven???? 

Wagenziek ben ik zelden, alleen de bergen in, en je krijgt me doodziek... Bwèèèk, al die bochtjes en steeds hoger en hoger, we waren met z'n allen doodzien toen (in Spanje en ook een keer in Sri Lanka) De kinderen zeggen altijd al op voorhand als we op vakantie gaan: "Toch weer niet de bergen in, hé!!!!"  



Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 20 September 2007 om 12:56
he chrisje, wij zijn oa de grossglockner op geweest en inderdaad met al die bochten niet aan handwerken beginnen! maar daar is het uitzicht ook te mooi voor! Is wel handig als ik chauffeur af en toe prik, blijft die tenminste wakker hihihi


Bericht van: odette
Datum bericht: 20 September 2007 om 14:53
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

 lijkt me niet zo handig... waar blijf je met die naalden zonder jezelf en je chauffeur een prik te geven???? 

Breien met een rondbreinaald of sokken breien op van die korte naaldjes



-------------
odette


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 21 September 2007 om 00:21
Originally posted by odette odette wrote:

Originally posted by chrisje chrisje wrote:

 lijkt me niet zo handig... waar blijf je met die naalden zonder jezelf en je chauffeur een prik te geven???? 

Breien met een rondbreinaald of sokken breien op van die korte naaldjes

Inderdaad alleen sokken op korte naaldjes of haken en het liefst op de autosrade en zeker niet in de bergen daar moet je van het uitzicht genieten. Waarom ga je anders op vakantie



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 21 September 2007 om 11:07
nee, ik heb wel mn echte naalden mee gewoon 40 cm. En moet zeggen dat chauffeur niet 1 keer geprikt is, ik heb wel een keer de naald per ongeluk onder zn stoel laten vallen, dat was niet erg handig op de snelweg om dan weer te pakken....


Bericht van: Josl
Datum bericht: 21 September 2007 om 12:19

Hoi Lisa, jij hebt echt DUBBEL genoten van je vakantie; prachtige dingen gemaakt.

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: smurfje
Datum bericht: 25 September 2007 om 10:13
PRACHTIG allemaal!!!!!!

-------------
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net