Print Pagina | Close Window

Gebreide dieren

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Boeken
Forum: Overzicht en reacties op handwerkboeken
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=32614
Print Datum: 16 April 2024 om 07:21
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Gebreide dieren
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Gebreide dieren
Datum bericht: 30 Januari 2013 om 14:59
Bij Euroland: Sarah Keen, Gebreide dieren, € 7,99. Allemaal zittende dieren met een vrij dikke pens en achterste. Apen, tijgers en leeuwen, nijlpaarden, wrattenzwijn.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Antwoorden:
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 05 Februari 2013 om 19:06
Ik heb ook een boekje met gebreide dino's gezien. Precies dezelfde prijs

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 05 Februari 2013 om 22:17
Ik heb de gebreide dieren gekocht van de week. Heel leuk.
Het boekje over Dino's hadden ze ook maar daar is in mijn familie geen interesse in.Dus heb ik die laten liggen. Er zijn nog meer brei en haakboekjes voor een klein prijsje te koop.


-------------


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 05 Februari 2013 om 23:00
Ik heb hem ook gekocht hij is heel leuk en als je nu een boekje koopt krijg je de tweede voor half geld mag ook gerust een andere prijs zijn de goedkoopste is dan voor de helft.

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 Februari 2013 om 09:59
Is dat niet in de Voordeelboekhandel?

Ik had hetzelfde, Frea, ik heb niets met dino's, maar ik vond die andere dieren zo leuk, met die dikke konten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 06 Februari 2013 om 10:35
klopt Magtelt bij de voordeel boekhandel

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: rina monshouwer
Datum bericht: 09 Februari 2013 om 13:25
hallo ook ik heb zo,n boekje gekocht. ik hoop dat jullie er ook iets uit aan t breien zijn, en mij kunnen helpen. ik ben bezig met de olifant.  ik snap echt niks van de kop. blz 44. je moet 12 steken opzetten endan zijn het er ineens 30. bij alle beestekoppen gaat dit zo. ik zal het wel verkeert lezen ofzo, maar dit gaat mijn breipet te boven. stukje verder in het zelfde stukje moet je 50 steken av, en dan draaien ????
ik hoop dat iemand me helpen kan want de patroontjes zijn echt leuk
groetjes, Rina


Bericht van: Boris
Datum bericht: 09 Februari 2013 om 16:01
Rina, ik heb het boekje ook en heb de aap gebreid. Ik zal even kijken.
In het boek staat:
Kop olifant:
Zet breiend 12 steken op.
1e en volg 8 oneven toeren:av
In tussenliggende even toeren: 1 meerd tot eind (30)

Dat betekend dat je na het opzetten van 12 steken, av begint en dat doe je gewoon 12 steken.
Dan brei je een toer r en dat is je eerste even toer, dan meerder je tot het eind, maar dan kom je op 24 steken. En daar zit een fout (was bij de aap ook af en toe). Ik zou daarom 15 steken opzetten.

Hoe zou ik het doen:
15 steken opzetten, 
av en dat doe je gewoon 15 steken.
Dan brei je een toer r  en dat is je eerste even toer, die  meerder je tot het eind (30 steken)
Deze 2 toeren herhaal 7 keer, alleen meerder je nu niet meer in je r toer (30 steken)
En dan verder volgens het patroon:
(3 r, 1 meerd) tot eind (36) etc.
Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel.

Wat betreft je 2e vraag over draaien, na 50 steken av, draai je je werk, je gaat dan 50 steken r verder. Ik denk dat je voor 50 steken wel een hulpnaald voor nodig hebt.
Bij de aap draaide ik voor het oogdeel. Als het ene oogdeel klaar was, moest ik de draad afknippen en weer aan het andere oogdeel aanhechten. Bij de olifant zie ik dat echter niet in het patroon staan. Dus wat doe je dan met die andere 14 steken, die niet verder gebreid zijn? Daar kom ik ook niet uit Rina.
Meer ervaren breiers misschien wel?



Bericht van: rina monshouwer
Datum bericht: 09 Februari 2013 om 17:17
hoi Boris . je doet dus: ir, 1meerderen 1r 1meerderen. als ik het goed begrijp. = 28 steken
 
klopte de aap uiteindelijk wel? dat draaien zie ik nog niet helemaal voor me hoor. wat moet ik met die steken?!
 
bedankt voor je reactie, ik puzzel wel verder


Bericht van: Boris
Datum bericht: 09 Februari 2013 om 17:27
Ik zou meteen elke steek meerderen, vandaar ook dat ik zou beginnen met 15 steken opzetten. Dat kom je uit op 30 steken als je elke steek meerdert en ka je verder met het patroon.

Nee, bij de aap klopte een aantal dingen niet, erg lastig, maar ik heb soms zelf wat verzonnen om uit te komen. En dat is toch best goed gelukt vind ik.  Ik heb er even aan gedacht om erover te mailen met de uitgever, maar nog niet gedaan.
Succes met je olifant.


Bericht van: Steph87
Datum bericht: 24 Maart 2013 om 21:54
Hallo,
 
Ik ben ook aan de olifant begonnen en zit momenteel aan het deel van de kop
 
Dus als ik het goed begrijp begin je eerst aan een deel van de kop, dat zal normaal nog lukken
 
Maar dan zie ik dat het naar de oren gaat en dan vanuit de oren gaat het ineens weer over een deel van de kop? Dit deel snap ik niet zo goed, kan iemand mij hiermee helpen?
 
Dank je!


Bericht van: Steph87
Datum bericht: 24 Maart 2013 om 22:58
Oké, toch een probleempje met het achterste deel van de kop
Om te beginnen heb ik 15steken opgezet ipv de 12 die in het boek staan, deze moet je dan tot 30steken brengen.
 
Dan begint mijn probleem, je moet meerderen tot 36 steken maar het is 3steken r, 1 meerd, 3 rechts, 1 meerd en zo tot op het einde maar dit komt toch niet uit? Als je dit volgt dan eindig je met 37 steken
 
Wie kan me aub helpen?


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Maart 2013 om 23:16
Oeps, boekje staat vergeten in de kast. Als ik een steek teveel krijg, moffel ik hem één of twee steken voor het eind van de pen weg. Of je doet één meerdering minder, dan moet je op 36 uitkomen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: betsie94
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 20:16
ik zoek brei patroon van knuffel en omslag doek graag antwoord van u 


Bericht van: betsie94
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 20:20
ik zoek patronen van knuffels en omslag doek te breien of hakken aub graag antwoord van u my dank 


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Mei 2013 om 20:27
Zonder emailadres in je profiel kun je lang wachten. Waarom kijk je niet eerst rond op het forum? Dan zie je bij Even voorstellen, het Welkom allemaal topic, hoe je je mailadres kunt plaatsen en dan leer je wel hoe je bij Gezocht (en niet bij Boeken) een eigen vraag kunt stellen.

Zijn er in Rotterdam helemaal geen boekwinkels of Voordeelboekwinkels of Eurolandfilialen, waar je goedkope brei- en haakboekjes kunt kopen?
Wij mogen geen patronen doorgeven die we zelf op internet of in een boek of blad gekocht hebben, daat staat copyright op. Het Gratis patronen dat aan alle kanten bij de Hobbydoos staat slaat op de Dropspatronen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Creatie
Datum bericht: 17 Juni 2013 om 20:56
Er staan echt heel veel fouten in bij de beschrijvingen.. Ik ben ook met de aap bezig erg leuk.. maar bij mij is 18 + 6 nog steeds 24 en geen 26 hihihi... Maar een beetje inzicht en handigheid komt het wel goed

Suc6 allemaal


Bericht van: lauratje
Datum bericht: 30 December 2013 om 20:04
Hallo,
ik heb dit boek ook en ben bezig met de olifant...

ondertussen heb ik alles al 5keer uitgetrokken omdat het niet klopt...
ik heb ook 15steken opgezet en deze dan allemaal vermeerderd zoals in het boek vermeld, maar dan kom ik in de problemen met de volgende lijnen die vermeld staan,
kan u eens uitleggen wat er allemaal fout is aan de kop van de olifant in het boek?

met vriendelijke groeten
Laura


Bericht van: bief
Datum bericht: 30 December 2013 om 23:23
Ik zie dat er al een topic is over de olifant, ik zit ook vast begrijp niet goed wat ik moet doen met de 50 st av, draaien? Iemand die kan helpen?


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 31 December 2013 om 11:26
Heb dit boek jammergenoeg niet, dus ik kan je niet helpen, moet je iets meer informatie geven.
Ik heb een paar boeken uit deze serie, ze lopen niet over van duidelijkheid in de beschrijving.


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Liana
Datum bericht: 31 December 2013 om 11:31
Hier in de buurt helaas geen Euroland.......
Ik lees zo vaak dat daar leuke aanbiedingen zijn, jammer


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 31 December 2013 om 11:33
Is het deze misschien? http://www.womansday.com/home/craft-ideas/craft-project-knitted-toy-elephant-112798?click=main_sr" rel="nofollow - http://www.womansday.com/home/craft-ideas/craft-project-knitted-toy-elephant-112798?click=main_sr
Soms is de originele engelse tekst duidelijker.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 31 December 2013 om 11:42
Ik heb dat van die 50 steken en draaien ontdekt. Je hebt, als ik het goed onthouden heb, in de vorige naald gemeerderd tot 64 steken, nu brei je 50 steken en keert het werk en breit terug, de overgebleven steken laat je gewoon staan die komen later weer aan de beurt. Bij die teruggaande naald moet je de eerste steek afhalen en dan brei je er 35, dan moet je ook weer keren. De pen erna moet je uitbreien zag ik. verder heb ik niet gekeken

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: bief
Datum bericht: 31 December 2013 om 12:19
Dat is de Nederlandse beschrijving:
Zet breiend 12 st op met garen A ( beg met de achterkant)
1e en volg 8 oneven toeren: av
In tussenliggende even toeren:
1 meerde tot eind (30st) Hier zit al een fout als je met de Engelse tekst vergelijkt
(3r, 1 meerd) tot eind (36st)
(4r, 1 meerd) tot eind (42st)
(5r, 1 meerd) tot eind (48st)
(6r, 1 meerd) tot eind (54st)
(7r, 1 meerd) tot eind (60st)
(8r, 1 meerd) tot eind (66st)
(9r, 1 meerd) tot eind (72st)
Beg met een toer av en brei 15 toeren in tricotsteek
Mind: (7r, 2r samenbreien) tot eind (64st)
Tot daar ben ik geraakt vanaf hier begrijp ik de uitleg niet meer
volg toer: 50 av, draaien
volg toer: 1str afh, 35r, draaien
volg toer: 1 st av afh, av tot eind
Mind: (6r, 2r samenbr) tot eind (56 st)
volg toer : 44 av, draaien
volg toer : 1 st r afh, 31 r, draaien
volg toer : 1st av afh, av tot eind
Mind: (5r, 2r samenbr) tot eind (48st)
volg toer : 38 av, draaien
volg toer : 1r afh, 27 r, draaien
volg toer : 1 av afh, av tot eind
Mind : (4r, 2 samenbr) tot eind ( 40 st)
volg toer : 32 av, draaien
volg toer : 1 st r afh, 23 r, draaien
volg toer : 1 st av afh, av tot eind
Mind : (3r, 2 r samenbr) tot eind (32 st)
volg toer : av
volg 2 toeren :r

Begrijp niet wat ze met de wachtende steken doen, uitleg is zeer onduidelijk


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 31 December 2013 om 12:40
Als je even kijkt wat ik geschreven heb dan kun je voorlopig verder. Het is inderdaad hetzelfde patroon als ik gelinkt had.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 06 Februari 2014 om 22:41
Ik ben aan de gebreide pterodactylus bezig uit het gebreide dino's boek en volgens mij ontbreekt er een stuk aan de vleugel.
De 1 na laatste instructie gaat tot 15 steken, daarna is het 1 r afhalen, twee steken rechts samenbreien, 1 overhalen. Ze zijn de teruggang van 15 tot 3 steken vergeten. Nu ik zal zelf wel wat verzinnen aan de hand van de foto's maar is er iemand die deze al gebreid heeft en er helemaal uftgekomen is?


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 07 Februari 2014 om 08:27
Als je goed naar de foto kijkt zie je dat de vleugel niet aan beide kanten hetzelfde is. Ik heb hem gemaakt en het patroon klopt volgens mij wel. Misschien zie je het op de foto van mijn Dino net ietsje beter.
http://s1066.photobucket.com/user/LidaVannWersch/media/Knuffels/Dino/IMG_0682.jpg.html" rel="nofollow">


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 07 Februari 2014 om 08:43
Ik zie nu dat je vraag bij boeken staat. In het vervolg beter bij de rubriek "vragen" je vraag stellen. Hier zullen de meesten hem niet zien.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 07 Februari 2014 om 09:09
Bedankt Lidwina, die van jou is mooi gelukt! zo mooi worden ze bij mij nooit :-(
Mijn probleem was dat ik dacht dat vanaf het punt dat je weer 15 steken hebt je aan weerszijden moet minderen in plaats van alleen aan het einde van de rechte naald, jouw dino heeft toch ook een spits toelopende punt van twee kanten aan beide einden van de vleugel?
De vleugel moet toch wel symmetrisch zijn?




Bericht van: lidwina
Datum bericht: 07 Februari 2014 om 09:41
Er staat : maar minder 1 st  aan het einde van de toeren aan de gk. Zij bedoelen dat je aan beide einden van de goede kant moet minderen. In deze patronen bedoelen ze met het einde van de naald in de meeste gevallen ieder uiteinde, dus de beide kanten van de naald. Ik heb al een keer alles moeten uithalen omdat ik het verkeerd had bergrepen. Zo heb ik het gedaan. Je ziet dat de ene kant de punt anders loopt als aan de andere kant. Bij mij kun je het goed zien. Ik minder door niet af te kanten maar de 2 steken voor de laatste steek samen te breien of afhalen overhalen, naar gelang begin of einde. Dat vind ik mooier. Ik hoop dat ik duidelijk heb uitgelegd.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 07 Februari 2014 om 10:36
Ja jij doet dus precies hetzelfde als ik van plan was te doen: eerst alleen minderen aan het eind van de naald op de goede kant, en vanaf dat je 15 st overhebt minderen aan weerszijden. misschien komt de onduidelijkheid omdat het uit het Engels vertaald is door iemand die zelf niet breit?
als ik het af heb zal ik het posten, dan kun je het verschil zien tussen een hobbyguru en een newbie Smile


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 07 Februari 2014 om 10:46
Lida, wat een leuk ding zeg - eerder futuristisch dan dino. Die olifant heb ik nu al op verschillende plekken op het forum langs zien komen, sommigen vinden hem makkelijk anderen lopen totaal vast. Ik word altijd een beetje gallisch van slecht vertaalde boekjes. Vertaal het goed en vraag dan 25 cent meer ofzo.


Bericht van: Fardau
Datum bericht: 12 Mei 2014 om 18:08
Ik heb onlangs het boek met boerderijdieren aangeschaft. Klopt het dat de dieren in deze boeken allemaal op gewone rechte naalden worden gebreid en niet op rondbreinaalden? En dat je dus zelf de zijkanten aan elkaar moet zetten? 


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 12 Mei 2014 om 19:59
Ik heb het boek niet, maar mijn ervaring is dat je inderdaad allemaal stukjes krijgt, die je weer aan elkaar moet klussen.
Maar je kunt met een beetje handigheid zo'n patroon ook wel rondbreien, dat hangt een beetje van de uitleg af.
 


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 12 Mei 2014 om 20:14
Ik heb alles zoveel mogelijk in de rondte gebreid. Heb een hekel aan in elkaar naaien. Denk er wel aan dat je 1 of 2 steken minder moet nemen als je in de rondte breit, je hoeft dan immers geen naad te maken.
Let bij dit boek ook op dat de uitleg vertaald Engels is en soms dingen anders uitgedrukt worden dan wij gewoon zijn. Ik ben behoorlijk de mist in gegaan. Er staat soms dat je aan ieder einde moet minderen/meerderen. Wij zijn dan gewend dat het aan het einde van de naald is. Vaak betekent het echter ieder uiteinde en dat is het begin en het einde van de naald. Succes.


-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 12 Mei 2014 om 20:19
ik heb die dino van het plaatje ook gebreid (zie mijn creaties) maar er klopte niets van het patroon. geklaagd bij de uitgever en toen heb ik een lijstje met verbeteringen gekregen. misschien is dat er voor de gebreide dieren ook?



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net