Print Pagina | Close Window

Cal: golfdeken

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=34082
Print Datum: 29 September 2024 om 00:18
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Cal: golfdeken
Bericht van: Cully
Onderwerp: Cal: golfdeken
Datum bericht: 25 Mei 2013 om 17:41
Hoi,

Ik wil mijn eerste deken voor op de bank gaan haken, van een zak pastelkleurtjes (nog van mijn oma geweest).
En nu dacht ik, misschien willen er wel mensen met mij mee doen, net als een half jaar geleden met de sneeuwvlok deken.

Ik weet niet eens zeker of dat nu een cal wordt genoemd. En waar cal precies voor staat.

Ik dacht ik vraag het gewoon even, dan blijf ik hopelijk zelf ook gemotiveerd om hem ook af te maken !!!


Ik heb het patroon hier gevonden:
http://charami.com/2010/09/04/vertaling-keurig-golf-patroon" rel="nofollow - http://charami.com/2010/09/04/vertaling-keurig-golf-patroon



Antwoorden:
Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 25 Mei 2013 om 17:49
Hoi, wil best meehaken,,maar ben al met een deken bezig, an granny squeres


Bericht van: zazia
Datum bericht: 25 Mei 2013 om 17:52
Cal staat voor Crochet A Long 
en ik wil wel mee doen


-------------


Bericht van: Cully
Datum bericht: 25 Mei 2013 om 18:02
O, gezellig !
Ik ben alvast een beetje aan het oefenen en het is een leuk werkje.



Bericht van: macheri
Datum bericht: 25 Mei 2013 om 18:21
Pffff ik  moet eens even kijken hoe het werkte en ik weet  nog niet zeker of ik tijd heb om mee te doen wel een mooi patroon trouwens.

-------------
http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">



Bericht van: dine
Datum bericht: 25 Mei 2013 om 20:48
Dat is ook toevallig !
Enkele weken geleden vroeg ik naar afmetingen voor een plaid en ik ben 2 weken geleden met dit motief gestart. LOL
Ik doe dus zeker mee ...Wink....het is leuk en het haakt vlotjes vermits je veel afwisseling hebt door de diverse kleurtjes.
Ik gebruik 12 kleuren en heb uiteindelijk besloten om een plaid van 1,20 meter x 1,70 meter te haken.


Bericht van: Haakmama
Datum bericht: 25 Mei 2013 om 21:14
Leuk zeg. Ik ben met een babydeken bezig. Patroon is net ietsje anders. Betekend een CAL dat je allemaal hetzelfde haakt en elkaar op die manier steunt?


Bericht van: dine
Datum bericht: 25 Mei 2013 om 21:35
Bij een CAL haak je samen aan hetzelfde project en geef je elkaar tips of help je bij problemen.
Bij een Kal brei  je ...........idem zoals hierboven


Bericht van: drempt
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 00:32
Ook deze heb ik ook al eens gemaakt zo mooi en makkelijk

-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 07:56
Wat een leuk idee. Weer een cal.
Ben zelf alleen al aan een groot project begonnen, afgelopen week dus ik sla deze over.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 10:09
Ik ben gister al wat aan het stoeien geweest, het is echt verslavend !

Wat denken jullie, is mijn begin te strak ?
Mijn losse ketting krult een beetje om. Of zou dit straks nog goed komen, als ik wat verder ben ?



Ik meet nu 114 cm breed, ik denk dat dat toch wel moet kunnen voor een deken op de bank.
Ben anders bang dat ik te weinig acryl heb om er een lekker lange deken van te kunnen maken.


Bericht van: diny183
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 10:11
Ook ik ben net begonnen met een klein dekentje, http://wiekevankeulen.blogspot.nl/2012/07/zigzagdeken-haakpatroon.html" rel="nofollow - Hier vind je een fototutorial zo leer ik het

-------------


Bericht van: diny183
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 10:16
Originally posted by Cully Cully wrote:

Ik ben gister al wat aan het stoeien geweest, het is echt verslavend !

Wat denken jullie, is mijn begin te strak ?
Mijn losse ketting krult een beetje om. Of zou dit straks nog goed komen, als ik wat verder ben ?



Ik meet nu 114 cm breed, ik denk dat dat toch wel moet kunnen voor een deken op de bank.
Ben anders bang dat ik te weinig acryl heb om er een lekker lange deken van te kunnen maken.

Ik heb de lossen gehaakt met een grotere maat haaknaald, en omdat ik de tel nogal eens kwijtraak haak ik de lossen apart hecht af met een lange draad.
en begin bij de eerste losse met het patroon te haken, zo kan ik wanneer ik teveel lossen heb de overige lossen uithalen en wanneer ik te weinig hen haak ik er wat lossen bij. Ik ben een lui mens

-------------


Bericht van: Cully
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 10:19
Dan begin ik nog maar een keer opnieuw, want het is zonde, als ik er na .. cm achter kom, dat het toch echt te strak is.

Slim idee, een aparte losse ketting, ga ik nu ook doen !
Ik had op het eind, 1 st te veel en dacht die foefel ik bij de draadjes afwerken wel weg.


Bericht van: dine
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 10:51
Cully : ik vrees dat je lossen te strak gehaakt zijn, ik zou in jouw plaats ook opnieuw beginnen, je bent immers nog niet ver en anders krijg je er later spijt van Wink

Diny : ik gebruik dat trucje ook. Geen teken van een 'luie' maar een 'handige meid' LOL


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 11:15
Ik wil ook wel mee doen ,lijkt wel leuk en kan ik verschillende resten gebruikenThumbs Up

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 14:34
Leuk, dat er zo veel mensen mee (gaan) doen.

Ik ben weer waar ik was, maar nu met een lossere opzetrand.
Het werkt wel super met een aparte opzetrand, want ik had ook nog ergens een foutje gemaakt, waar ik in mijn 2de toer achter kwam. Dus weer een stukje uithalen en door de variabele lossenrand kon ik het toen makkelijk herstellen.

Ik zit nu alleen met hetzelfde aantal golfjes op 1.30 m.
Mmmm, ik denk dat ik toch nog maar een paar golfjes uit ga halen, want anders ga ik de lengte echt niet redden.
Grrrrr



Bericht van: Cully
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 14:56
Ik heb net even op een plaid, die breed genoeg is gemeten en een aantal golfjes uitgetrokken.

En dan kan ik straks bijna weer opnieuw beginnen.
Dus de meer slimmere, maken eerst een proeflapje !!!
Krijg je de golf in je vingers en kun je uitrekenen hoeveel golfjes breed je je deken wil gaan maken.
Maar ja, ik moet altijd dwars zijn, geen zin in proeflapje, nee, ik begin gewoon 4 keer (bijna) opnieuw met een hele deken.


Bericht van: dine
Datum bericht: 26 Mei 2013 om 15:42
Ja Cully, dat verdomde proeflapje....ik heb er ook een hekel aan maar deze keer heb ik het braafjes gemaakt. Ik realiseerde me net op tijd dat indien de afmetingen niet zouden kloppen ik in die verloren tijd bijna 4 proeflapjes had kunnen maken.....ik vrees dat jij nu ook dat gevoel hebt.
Sterkte meid ! Wink 


Bericht van: Nova
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 09:22
Jeetje, wat leuk. Aan de sneeuwvlokken deken heb ik ook al zoveel plezier beleefd. Ik doe hier graag aan mee. Zal alleen de 1e drie weken niet ver komen. 13 juni een examen, die dus even voor gaat. Maar heb het patroon uitgeprint. En ik heb nog genoeg voorraad liggen met leuke kleurtjes.

-------------
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 09:55
Ik vind het ook wel een leuk idee, ik wil steeds al iets maken waar ik (bijna) alle kleuren katoen bij kan gebruiken. Ik ga vanavond eens proberen een begin te maken, ik ben al vaker met het patroon begonnen, maar de onderrand werd bij mij ook steeds te strak.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: Cully
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 12:12
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Ik vind het ook wel een leuk idee, ik wil steeds al iets maken waar ik (bijna) alle kleuren katoen bij kan gebruiken. Ik ga vanavond eens proberen een begin te maken, ik ben al vaker met het patroon begonnen, maar de onderrand werd bij mij ook steeds te strak.


Ik had geen grotere haaknaald in huis, maar je zou een losse ketting, 0.5 groter kunnen nemen als je deken.

Ik ben de 2de keer (na de tip) begonnen met een lossen ketting en heb deze heel los gehaakt. Daarna met een andere draad (dezelfde kleur) daarop met het stokjespatroon begonnen.
Zo kun je ook gelijk zien, of je lossen ketting goed is.    

Een aparte lossenketting werkt ook super, omdat je de tel nogal eens kwijt raakt.
En in mijn geval, bleek mijn deken toch iets te breed en kon ik makkelijk weer een stukje uithalen.

Succes !


Bericht van: Cully
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 12:16
Originally posted by Nova Nova wrote:



Jeetje, wat leuk. Aan de sneeuwvlokken deken heb ik ook al zoveel plezier beleefd. Ik doe hier graag aan mee. Zal alleen de 1e drie weken niet ver komen. 13 juni een examen, die dus even voor gaat. Maar heb het patroon uitgeprint. En ik heb nog genoeg voorraad liggen met leuke kleurtjes.


Misschien kun je zo af en toe om te ontspannen een toertje doen.
Ikzelf heb perdiodes van meer & minder pijn, dus bij mij zal het project ook niet altijd even vlotjes verlopen.

Het wordt mijn eerste deken, dus ik hoop dmv de cal gestimuleerd te blijven om hem ook af te maken.


Bericht van: Nova
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 12:55
Zo ga ik het inderdaad doen. Heerlijk om tussen het leren door af en toe te haken. Dan heb ik na mijn examen tenminste een begin, en zal dan ook sneller ermee verder gaan dan wanneer ik hem nog moet opzetten.

-------------
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates


Bericht van: zazia
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 18:44
Ik dacht dat een CAL eigenlijk een gezamelijke begindatum had? 
Dit wordt ook mijn eerste, dus ik weet er niet zo veel van LOL
Anders zal ik ook eens snel gaan beginnen Tongue


-------------


Bericht van: Cully
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 18:48
Originally posted by zazia zazia wrote:

Ik dacht dat een CAL eigenlijk een gezamelijke begindatum had? 
Dit wordt ook mijn eerste, dus ik weet er niet zo veel van LOL
Anders zal ik ook eens snel gaan beginnen Tongue


Nu je het zegt (schrijft), dat was idd met die andere deken het geval.
Voor mij is dit ook nieuw.


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 22:43
Ik ben begonnen met de eerste rij. Gaat tot nu toe goed, nu eerst naar bed en morgen verder.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: zazia
Datum bericht: 27 Mei 2013 om 23:03
Ik heb net ook maar vast even een proeflapje gemaakt. Is gelukkig goed gelukt LOL

-------------


Bericht van: lori
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 06:48
Toch een leuk aantal haaksters bij elkaar.
Dames, heel veel succes!
Ik ben reuze benieuwd naar de resultaten.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 11:50
Ho is toch niet zo simpel als ik dacht ....de aanhouder wint ,nog maar eens beginnen Confused

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 11:53
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Ho is toch niet zo simpel als ik dacht ....de aanhouder wint ,nog maar eens beginnen Confused


Kan ik (of iemand anders) je ergens mee helpen ?
Als je hem doorhebt is het eigenlijk een kwestie van tot 4 tellen.   


Bericht van: zazia
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 12:18
Ik moet zeggen dat als ik het lees, het een stuk moeilijker is dan het doen. 
Ik haak stokjes altijd zonder er al te veel bij na te denken en tijdens het lezen raak ik de weg kwijt Confused


-------------


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 15:53
Het tweede is niet zo moeilijk (het bruggetje) maar het eerste daar doe ik iets fout en weet niet goed wat( het grachtje) Cry kan iemand dit eens eenvoudig uitleggen die twee stokjes ?????
A.U.B.


-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 15:55
Het is eigenlijk: 4 stokjes, 2x (2 samen), 4 stokjes, 2x (2 meerderen).

Je moet idd wel blijven tellen, maar als een eindje bent, dan komt de golf beter in je werk en zie je sneller als je fout gaat.

Maar ik moet ook wel blijven opletten hoor !


Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 16:13
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Het tweede is niet zo moeilijk (het bruggetje) maar het eerste daar doe ik iets fout en weet niet goed wat( het grachtje) Cry kan iemand dit eens eenvoudig uitleggen die twee stokjes ?????
A.U.B.


Je bedoelt volgens mij het minderen: je gaat over 4 stokjes minderen.
Ik ga een poging wagen.

Omslag, steek in 1ste stokje, draad ophalen, omslaan, draad door 2 lusjes. Je hebt nu nog 2 lusjes op je haaknaald staan.
Omslag, steek in het 2de sokje, draad ophalen, omslaan, draad door 2 lusjes. Je hebt nu 3 lusjes op je haaknaald.
Omslaan en de draad door de 3 lusjes halen.

Hierna doe je dit nog 1x.

Hoop dat het duidelijk is en anders gewoon zeggen hoor, dan probeer ik het op een andere manier uit te leggen.


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 17:23
Ik heb al een paar toeren gehaakt, maar ik haak alleen de heengaande toer. Alleen nu kom ik aan het eind niet uit ik heb meer stokjes dan hoort, daar moet ik nog wat op verzinnen.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 17:53
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Ik heb al een paar toeren gehaakt, maar ik haak alleen de heengaande toer. Alleen nu kom ik aan het eind niet uit ik heb meer stokjes dan hoort, daar moet ik nog wat op verzinnen.


Alleen de heengaande toer ?
Sorry, dat snap ik niet.

In principe doe je gewoon steeds hetzelfde en zou je dus ook evenveel steken over moeten houden.


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 18:28
Ik haak elke toer in een andere kleur, maar ik vind de teruggaande toer niet zo mooi, vandaar alleen de heengaande toer. Maar ik snap ook nog niet waarom ik niet uitkom aan het eind....

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 18:42
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Ik haak elke toer in een andere kleur, maar ik vind de teruggaande toer niet zo mooi, vandaar alleen de heengaande toer. Maar ik snap ook nog niet waarom ik niet uitkom aan het eind....


Nu snap ik je methode.
Ik tel steeds tot 4, ik heb zelfs geen idee van hoeveel steken ik nu heb.
Doe je de mindering wel over 4 steken ?
Boven maak je er 2 bij, onder gaan er 2 af, dan zou je toch hetzelfde uit moeten komen ?!?


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 19:35
Probleem opgelost, ik had 2 minderingen in één steek gedaan, dom dom

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 20:35
Originally posted by Yobsje Yobsje wrote:

Probleem opgelost, ik had 2 minderingen in één steek gedaan, dom dom


Heb ik ook al een keer gehad hoor, toen moest ik anderhalve toer terug !


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 21:08
Dit is het begin van mijn deken
http://nl.picturepush.com/+tIL0" rel="nofollow - http://nl.picturepush.com/+tIL0

Ik ben nog niet helemaal tevreden, het krult behoorlijk, hopelijk verandert dat nog


-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: Cully
Datum bericht: 28 Mei 2013 om 21:11
Netjes, Yobsje
En leuk zo iedere toer een ander kleurtje.
Ik ben toch wel benieuwd straks naar ieders kleurenpalet.

Ik zal binnenkort ook een foto maken.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 29 Mei 2013 om 16:46
Hoe stom kan een mens zijn ...gewoon twee stokjes kleiner maken ,soms zit men zo op een patroon geficseerd en is het latijn terwijl het poepsimpel is hahaHug bedankt Cully

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Nova
Datum bericht: 30 Mei 2013 om 08:55
Hier het begin van mijn deken. Bedankt voor de tip over de opzetlossen. Normaal gesproken liet ik dit soort projecten liggen, omdat de opzetlossen te strak werden of verkeerd geteld was LOL.
En voor het eerst een proeflapje gemaakt Embarrassed, had ik nooit eerder gedaan. Maar ben blij dat ik het in dit geval gedaan heb. Ik vind het patroon niet moeilijk, eenmaal doorhebbend haak ik het zo weg. Heerlijk ontspannend voor er tussen door. Nu maar hopen dat ik het ondertussen even weg kan leggen :).
http://s952.photobucket.com/user/nova78_photo/media/CalHobbydoos.jpg.html" rel="nofollow">


-------------
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates


Bericht van: Cully
Datum bericht: 30 Mei 2013 om 09:00
Leuke kleurtjes Nova !

Als je idd het patroon eenmaal doorhebt, gaat het best snel.
En mocht je een fout maken, kom je daar ook sneller achter, is mijn ervaring.


Bericht van: dine
Datum bericht: 30 Mei 2013 om 10:46
Ik dacht oorspronkelijk ook : een project voor tussendoor maar het patroontje is zo simpel en het werkt zo verslavend dat ik het niet kan wegleggen LOL
Het is vooral leuk en helemaal niet eentonig omdat je steeds van kleur verandert.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Mei 2013 om 11:20
Zou het minder krullen als je in plaats van 3 keerlossen er 4 maakt aan het begin? Ik doe dat trucje altijd met vastentoeren, 2 keerlossen in plaats van 1.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lori
Datum bericht: 30 Mei 2013 om 14:46
Diny, jouw patroontje wijkt iets af vaan Cully's patroontje.
Heb jij misschien al een foto om te zien hoe het wordt.
Ben benieuwd welke golf dieper is.

En wie kan me zeggen hoeveel wol je ongeveer nodig hebt.
Heb een envelopje gekregen en wil dus naar de Wibra
En dan ga ik met jullie meedoen.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 30 Mei 2013 om 17:08
Wat leuk Lori, dat je mee gaat doen (dankzij de enveloppe).

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel wol je nodig hebt.
Ligt er natuurlijk ook wel aan hoe groot je je deken wil gaan maken.


Bericht van: diny183
Datum bericht: 30 Mei 2013 om 17:49
Originally posted by lori lori wrote:

Diny, jouw patroontje wijkt iets af vaan Cully's patroontje.
Heb jij misschien al een foto om te zien hoe het wordt.
Ben benieuwd welke golf dieper is.

En wie kan me zeggen hoeveel wol je ongeveer nodig hebt.
Heb een envelopje gekregen en wil dus naar de Wibra
En dan ga ik met jullie meedoen.


Dit is mijn deken
http://nl.picturepush.com/public/13191426" rel="nofollow"> http://nl.picturepush.com/public/13191415" rel="nofollow">

Ik maak golven van 6 stokjes tussen de punten en dalen.
Heb geen idee hoeveel je nodig bent, deze deken is ongeveer 65 cm breed en nu 40 cm lang , maar dit word een deken voor de wandelwagen dus het is geen echte brede. Heb nu bijna de bol groen op.

-------------


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 30 Mei 2013 om 21:37
Mooi kleuren Diny en Nova. Ik had 6 toeren gehaakt, maar heb alles weer uitgehaald, ik vond de onderrand toch te strak. Nu de onderrand met naald 4 gehaakt, de rest haak ik met naald 3 en nu is het veel mooier.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 31 Mei 2013 om 09:58
Jullie gaan goed !!!


Bericht van: lori
Datum bericht: 31 Mei 2013 om 11:35
Ook een mooie kleurcombinatie Diny.
Ben net terug van de Wibra, maar had pech. De activiteitencommissie van het bejaardenhuis heeft vrijwel alles gekocht gisteren.
Nu even wachten tot donderdag, dan komt de nieuwe lading.
Ik heb wel van familie een "ter overdenking" gekregen gisteravond: is het verstandig een zo groot project (uit één geheel) te
maken, i.v.m. mijn reuma-handen?
Dat wordt natuurlijk best zwaar op een gegeven moment.
Daar heb ik niet over nagedacht, ik vond, en vind nog steeds, hem zo prachtig.
Omdat ik toch moet wachten tot volgende week ga ik dus maar mijn sporadische denkcelletjes aan het werk zetten.

Ik heb wel 2 nieuwe haaknaalden meegenomen om uit te proberen,
deze hebben een dikker handvat.


Bericht van: Nova
Datum bericht: 31 Mei 2013 om 11:41
Lori, ik vind de zwaarte meevallen. Het werk ligt voor het grootste gedeelte op mijn schoot, dus bijna geen gewicht op mijn handen/schouders/nek. Goed luisteren naar de signalen van je lichaam, en op tijd en vaak pauzes in lassen. Ik hoop dat het je gaat lukken om mee te doen.

-------------
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates


Bericht van: Cully
Datum bericht: 31 Mei 2013 om 16:21
Ik haak juist in mijn rustmomenten (voor nek & schouders). Dan lig ik op de bank, met de deken op mijn buik.
En iedere keer een stukje, dan kom ik ook vooruit, ik kan ook niet zo lang achter elkaar haken.


Bericht van: lori
Datum bericht: 31 Mei 2013 om 17:20
Oke dames, jullie ervaring zegt het al. Ik ga meedoen!
Komende dagen even zien dat ik een toer haak om te zien hoeveel meter ervoor nodig is.
Dan donderdag de wol halen.
Ik ben helemaal verzot op die bontgekleurde plaid, zeker omdat mijn woonkamer nogal saai is



Bericht van: lori
Datum bericht: 31 Mei 2013 om 17:22
* stiekum een beetje jaloers op Cully, die liggend kan haken.
Als ik ga liggen val ik vaak meteen in slaap   


Bericht van: Cully
Datum bericht: 31 Mei 2013 om 17:22
Gewoon op het gemakje Lori, dat doe ik ook.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 01 Juni 2013 om 09:29
Ik heb gister nog even hard zitten haken, om jullie mijn gehele kleurenpatroon te kunnen laten zien.
Dit stuk wil ik steeds gaan herhalen.



Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 01 Juni 2013 om 16:41
Dat wordt heel mooi zo,leuke kleurtjes

-------------
Groetjes jenny


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 01 Juni 2013 om 18:40
heel leuk cully , vind het heel  spijtig dat ik niet kan meedoen (tenniselleboog) want als ik dit weer zie ben ik echt jaloers op jullie die wel mee kunnen doen .
veel plezier iedereen met dit werkje  

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: Cully
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 10:42
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:



heel leuk cully , vind het heel  spijtig dat ik niet kan meedoen (tenniselleboog) want als ik dit weer zie ben ik echt jaloers op jullie die wel mee kunnen doen .
veel plezier iedereen met dit werkje  


Hoe gaat het met je elleboog ?
Misschien kun je later aanhaken, als het weer wel gaat ?!?
Ik wil iedere dag min 1 kleurtje doen, zodat ik ook nog wat tijd over heb voor andere projectjes. Helaas, kan ik ook niet zoveel haken, als ik zou willen, dus voor mij wordt dit ook wel een lang project.

Sterkte !


Bericht van: pippie
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 13:07
http://postimage.org/" rel="nofollow">
http://postimage.org/app.php" rel="nofollow - screenshot studio
Dit is zowat hetzelfde golfjespatroon, maar wel sneller klaar dan een plaid     En dit is onze kleindochter!


Bericht van: Gerbera
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 17:36
Ah wat een schatje,en wat staat haar dat schattig zeg,ook een heel leuk idee,en knap gemaakt

-------------
Groetjes jenny


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 20:31
Originally posted by Cully Cully wrote:

Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:



heel leuk cully , vind het heel  spijtig dat ik niet kan meedoen (tenniselleboog) want als ik dit weer zie ben ik echt jaloers op jullie die wel mee kunnen doen .
veel plezier iedereen met dit werkje  


Hoe gaat het met je elleboog ?
Misschien kun je later aanhaken, als het weer wel gaat ?!?
Ik wil iedere dag min 1 kleurtje doen, zodat ik ook nog wat tijd over heb voor andere projectjes. Helaas, kan ik ook niet zoveel haken, als ik zou willen, dus voor mij wordt dit ook wel een lang project.

Sterkte !
 
die arm is echt een grote hinderpaal , ze spreken al van min 4 maanden . Ik doe allerlei oefeningen en heb constant een brace aan maar toch zie ik heel weinig vooruitgang Confused Dus ik denk dat ik echt wel verplicht ben om af te haken voor dit deken (was en is eigenlijk ook wel een to do deken voor mij geweest ) spijtig hoor . Ik kan echt geen haaknaald vastnemen zonder dat ik die stekende pijn voel en dat is nu iets wat ik zeker moet vermijden Shocked Heb het al meermalen geprobeerd , had een heel klein proeflapje gehaakt omdat ik dat tunisch haken van Magtelt onder de knie wou krijgen . Maar nee hoor had nadien zoveel pijn dat ik meerdere pijnstillers moest nemen .
hartelijk bedankt om te vragen hoor cully hoe het met de elleboog gaat Hug


-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 02 Juni 2013 om 20:32
pippie wat een schattig kleindochtertje  heb jij daar zeg Big smile en wat een lief kleedje dat ze aan heeft Thumbs Up

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: Cully
Datum bericht: 03 Juni 2013 om 19:59
Hoe gaat het met iedereen zijn deken ?

Bij mij is het al een beetje aan het instorten.
Dus heb mezelf als huiswerk opgegeven, om iedere dag min 1 kleurtje te doen.

Ik ben eigenlijke een beetje met te veel dingetjes tegelijk bezig.
Engelse dropjes voor een kadootje, meer werk dan verwacht om een klein potje te krijgen; een hondje voor mezelf ; sleuteltasje sokjes; all star baby schoentje; en ik denk dat er nog wel meer half ligt.


Hoe is dat bij jullie ?


Echt balen Linda, dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Ik hoop dat er snel verbetering komt, zodat je voorzichtig weer eens iets kan freubelen.
Heel veel sterkte !


Bericht van: Haakmama
Datum bericht: 03 Juni 2013 om 22:13
Mag ik meedoen ondanks ietsje ander patroon? Ik ben leuk op weg maar moet nog een eind.


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 03 Juni 2013 om 22:47
Ik heb 14 toeren gehaakt, morgen maak ik een foto dan heb ik beter licht. Ik heb verder nog maar 1 ding af te haken en verder ben ik t-shirtjes aan het pimpen.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 00:50
Originally posted by Cully Cully wrote:




Echt balen Linda, dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Ik hoop dat er snel verbetering komt, zodat je voorzichtig weer eens iets kan freubelen.
Heel veel sterkte !
 
bedankt cully Hug


-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: Nova
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 08:42
Ik heb mijn deken omgedoopt tot niet-hoeven-nadenken-tussen-het-leren-door-deken LOL.
Ik ben al een klein stukje verder.


-------------
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 09:02
ook al van die leuke kleuren!
zeeman?


Bericht van: Nova
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 09:07
Wibra Smile

-------------
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates


Bericht van: Cully
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 09:19
Je loopt al 2 kleuren voor op mijn deken Nova, dus je gaat als een speer !
En hij wordt mooi !!!


Bericht van: Saskia_
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 10:01
mooie dekens dames!

-------------
Groetjes Saskia ♡♡♡



Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 11:46
Zo mooi allemaal ik heb al zo dikwijls opnieuw moeten beginnen ,ben nu aan een driehoeks sjaal bezig,gaat wat vlotter he

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 13:29
Ik ben intussen weer iets verder, leuk dat elke deken er zo anders uit ziet door het gebruik van verschillende kleuren en garen. Ik gebruik voor elke toer een verschillende kleur, maar dat is op de foto niet goed te zien.
[IMG] http://picturepush.com/public/13230453" rel="nofollow"> [/IMG]

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 15:20
heel mooi allemaalThumbs Up

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: hannie-groen
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 16:09
jullie zijn goed bezig Thumbs Upmooi patroon


Bericht van: Cully
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 17:25
Mooi Yobsje !
Ik gebruik 2 draden en haak met haaknld 3,5 dus op zich schiet het dan wel lekker op.

Natuurlijk mag je meedoen Haakmama!
Volgens mij is er nog iemand die een ietsjes anders patroon volgt.


Bericht van: zazia
Datum bericht: 04 Juni 2013 om 20:51
Ik ben al een week niet meer bezig geweest aan mijn sprei (een monsterklus)
Eerst dingetjes voor de verjaardag van mijn nichtje, ons pap heeft in het ziekenhuis gelegen, veel bezoek, kinderen oppassen, zodat zussen op bezoek konden en zijn kamer opknappen thuis.
EN dan bij de Wibra langsgaan en zien dat ze donkerblauw die je wou hebben niet meer hebben. Gelukkig gister bij een ander filiaal nog wel, meteen in geslagen LOL
Zo moet ie telkens verder.



-------------


Bericht van: Cully
Datum bericht: 09 Juni 2013 om 11:00
Leuk Zazia.

Ik ben ook met te veel dingen tussendoor bezig, waardoor ik achter loop op mijn planning voor mijn deken. Ik heb 1 kleurtje per dag niet gehaald.

Mijn hondje is wel af !
En ik moet voor volgende week di en za nog een aantal dingen af hebben, dus hoop dat ik niet te ver achter ga lopen met mijn deken. Want ik wil ook nog een heleboel anders moois gaan maken.



Bericht van: zazia
Datum bericht: 11 Juni 2013 om 23:03
Wat een schattige kleurtjes Cully

Vandaag anderhalve toer kunnen maken. 
Dit wordt het kleurenpatroon.
Het lijkt niet zo veel, maar hij is ruim 2,5 meter breed. Foto staand genomen vanaf de bank


-------------


Bericht van: Haakmama
Datum bericht: 11 Juni 2013 om 23:22
http://picturepush.com/public/13298270" rel="nofollow">

Kleuren komen niet echt over het is grijs aubergine en creme.


Bericht van: Esther12
Datum bericht: 11 Juni 2013 om 23:44
Tjonge wat mooi allemaal!!


Bericht van: J@nke
Datum bericht: 12 Juni 2013 om 00:00
Wauw! Goed bezig dames!


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 12 Juni 2013 om 00:20
mooi mooi mooi allemaal dames , jullie zijn goed bezig ClapClapClap

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: MG Jewelry
Datum bericht: 12 Juni 2013 om 19:48
Jammer dat ik deze cal net gemist heb, ben voor m'n dochter bezig maar dan in de granny square steek, erg leuk om te doen op de bank voor de tv.


Maar het ziet er al erg mooi uit allemaal, is er een nederlandse vertaling van deze steek?


-------------
http://madebymg.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://madebymg.blogspot.nl/


Bericht van: MG Jewelry
Datum bericht: 12 Juni 2013 om 19:57
Originally posted by MG Jewelry MG Jewelry wrote:

Jammer dat ik deze cal net gemist heb, ben voor m'n dochter bezig maar dan in de granny square steek, erg leuk om te doen op de bank voor de tv.


Maar het ziet er al erg mooi uit allemaal, is er een nederlandse vertaling van deze steek?

Ik heb hem al.Embarrassed


-------------
http://madebymg.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://madebymg.blogspot.nl/


Bericht van: Cully
Datum bericht: 13 Juni 2013 om 09:51
Originally posted by zazia zazia wrote:

Wat een schattige kleurtjes Cully

Vandaag anderhalve toer kunnen maken. 
Dit wordt het kleurenpatroon.
Het lijkt niet zo veel, maar hij is ruim 2,5 meter breed. Foto staand genomen vanaf de bank


2,5 meter, dat wordt zeker een monsterklus !!!

De mijne is nog net geen 1 m breed. Ik was eerder met deze kleurtjes nog een omslagdoek (die ik waarschijnlijk toch nooit om doe) aan het maken. Deze ben ik nu aan het uittrekken, want anders wordt het wel een heel kort dekentje.
Ik hoop nu iets langer uit te kunnen komen.

Ik ben sinds gister een inhaalslag aan het maken, om aan het eind toch weer op schema van 1 kleurtje per dat uit te komen.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 13 Juni 2013 om 09:53
Originally posted by Haakmama Haakmama wrote:

http://picturepush.com/public/13298270" rel="nofollow">

Kleuren komen niet echt over het is grijs aubergine en creme.


Mooi Haakmama !
Bij mij komen de kleuren beter tot hun recht, als ik de flitser uit zet. Ik weet niet of je toestel een flits heeft gebruikt ?


Bericht van: Cully
Datum bericht: 13 Juni 2013 om 09:54
Originally posted by MG Jewelry MG Jewelry wrote:

Jammer dat ik deze cal net gemist heb, ben voor m'n dochter bezig maar dan in de granny square steek, erg leuk om te doen op de bank voor de tv.


Maar het ziet er al erg mooi uit allemaal, is er een nederlandse vertaling van deze steek?


Je mag altijd aansluiten hoor MG Jewelry.
Maar 2 dekens, is misschien een beetje te veel van het goede.


Bericht van: dine
Datum bericht: 13 Juni 2013 om 11:46
MG Jewelry : 2 tegelijk kan hoor !
Toch leuk om te kunnen afwisselen ? Een granny, enkele ribbels, ...

Ik wissel af en toe met een gebreide plaid alhoewel de gehaakte op dit moment meer aandacht krijgt LOL.


Bericht van: Cully
Datum bericht: 16 Juni 2013 om 09:41
6 Kleuren gehaakt.
4 Kleuren uitgehaald, omdat het paarse kleurtje op die plek niet zo mooi zat.
2 Kleuren gehaakt en een boel draadjes weggewerkt.

Ondanks dat het niet zo opgeschoten is, toch wel veel gedaan.



Bericht van: linda1959
Datum bericht: 16 Juni 2013 om 15:51
ik vind hem al heel mooi worden cully ,  Clap

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: Cully
Datum bericht: 16 Juni 2013 om 17:24
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:



ik vind hem al heel mooi worden cully ,  Clap


Dank je wel Linda !
Al enige verbetering met je elleboog ?


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 17 Juni 2013 om 12:49
Mooi Cully en wat ben je al ver, bij mij is de deken even op zijn plaats blijven liggen, teveel andere dingen die ik wou (af)maken. Zodra ik weer wat verder ben plaats ik een foto.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: Haakmama
Datum bericht: 17 Juni 2013 om 15:53
Mooi cully! Ik ben bij de 34ste toer bijna op de helft....


Bericht van: dine
Datum bericht: 17 Juni 2013 om 18:55
Ongeveer 120 toeren had ik nodig om op de helft te geraken.....Confused....maar toch blijft het tot nu toe nog altijd leuk...Smile....hopelijk blijf ik het volhouden tot het bittere eind. Wink



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net