Print Pagina | Close Window

Drops marianna 140-3 vraag

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=35670
Print Datum: 08 Augustus 2025 om 16:52
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Drops marianna 140-3 vraag
Bericht van: Kit
Onderwerp: Drops marianna 140-3 vraag
Datum bericht: 28 Oktober 2013 om 18:11
Wie o wie kan mij helpen bij dit patroon.. Ik snap namelijk niet wat er bedoelt wordt met de steken in A1 worden geteld als 8 steken.... Als ik het patroon volg krijg ik namelijk steken bij.
Ik brei 1 toer met 3 omslagen en 2 afhalingen dus dan blijft er 1 steek " over" daarnaast wordt er ook gemeerderd en deze steken worden weer afgekant, dat klopt maar hoe het met die andere steken zit????

Antwoorden:
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 28 Oktober 2013 om 19:34
Ik zal een poging wagen om het uit te leggen. Je krijgt inderdaad steeds een steek meer. Je ziet echter dat je na 8 naalden in de negende naald deze 4 steken weer afkant.
Deze stekengroep blijft zo bij elkaar horen en daarom zeggen zij dat je ze steeds als die 8 steken moet tellen. 
Je breit dus 8 steken, in patroon, keren en de 8, (maar dat zijn er nu 9) steken terug. Ben je dus weer aan het begin van de naald. Keren, brei de 8 steken, dat zijn er inmiddels 10 geworden, plus 3 steken meer. Weer keren en terug naar het begin. Keren, de 8 steken (zijn er dus nu 11) plus 3 steken, keren.
Zo blijf je heen en weer gaan met steeds 3 steken meer breien tot je aan het einde van de naald bent en dan begint het spelletje weer van voren af aan.
Let op wat ze uitgelegd hebben over de manier van keren.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Datum bericht: 28 Oktober 2013 om 20:01
Dank je wel Lidwina voor je snelle antwoord!
Heb ik alleen nog 1 vraagje, volgens mij moet je ook 4 x een steek meerderen of lees ik dan het patroon verkeerd en wordt hier die extra (omslag)steek mee bedoelt?

Datum bericht: 28 Oktober 2013 om 20:39
Sorry, ik heb het patroon wel 3 keer gelezen en ik zie nergens nog iets staan van 4 gemeerderde steken.
Je meerdert steeds 4 steken en die kant je daarna meteen weer af en begint weer met meerderen. Zo ontstaat de gekartelde rand.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 28 Oktober 2013 om 20:46
Ik denk dat ik de tekening verkeerd "lees" op een gegeven moment zie je aan de rechterkant een hokje meer in de tekening, ik dacht dat je daar een extra steek moest meerderen maar dat is denk ik niet goed gedacht want dan krijg je teveel steken en kom je niet uit met t afkanten...
Ik ga opnieuw beginnen met jouw uitleg en dan komt t vast goed :-) :-)
Ontzettend bedankt voor je hulp!

Datum bericht: 28 Oktober 2013 om 22:36
De hokjes die je meer ziet aan de zijkant zijn de steken die erbij komen door de omslagen .
Je slaat 3 keer om en er is maar 2 keer een afhalen/overhalen mindering per naald

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: Gwyn
Datum bericht: 30 Oktober 2013 om 17:16
Hallo, 

ik heb ook een aantal vragen over dit patroon. Ik vind het nogal lastig om te begrijpen hoe dit patroon in elkaar zit.  Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 

vragen:

Je zet 92 steken op dan "Brei- als volgt- aan de goede kant (welke is dit?) A1 over de eerste 8 steken, brei dan in ribbelsteek over de andere steken". Bedoelen ze met de andere steken 92-8 = 84 steken? 

Wat wordt bedoeld met "tegelijkertijd verkorte toeren?. Brei je meerdere korte toeren naast elkaar? Of brei je 1 verkorte toer door tot er 2 nld gebreid zijn over alle steken (welke steken bedoelen ze hiermee?) 

groetjes Gwyn

Datum bericht: 30 Oktober 2013 om 18:09
De goede kant is de kant waar je mee begint, vind je dat niet mooi kun je evenrueel nog eerst een naald breien, maar let op het patroon begint bij het gaatjes patroon en dat is de onderkant van je omslagdoek.
Inderdaad 84 steken in ribbelsteek is dus steeds recht breien.
Wat je andere vraag betreft die denk ik beantwoord te hebben op 28 oktober, even omhoog scrollen.

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: Gwyn
Datum bericht: 01 November 2013 om 19:08
Hai,

Bedankt voor het antwoord. Ik begrijp het patroon nu.
Vriendelijke groet Gwyn

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net