Print Pagina | Close Window

Hulp nodig bij GrannySquare

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=41269
Print Datum: 18 November 2024 om 05:28
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Hulp nodig bij GrannySquare
Bericht van: Christiene
Onderwerp: Hulp nodig bij GrannySquare
Datum bericht: 20 Januari 2015 om 19:39
Wie O Wie kan mij helpen bij de uitleg van een haakpatroon uit het maandblad simply HAKEN. Januari 2015.

Afgelopen maanden heb ik 2 mooie baby dekens gemaakt van Granny Squares...Daardoor ben ik helemaal verliefd geworden op dit gegeven om vierkantjes aan elkaar te haken en zo iets moois te maken.
Het is een verslaving !!!
Dus kocht ik dit maandblad met daarin een prachtige knusse plaid (bladzijde 50 en 51)

Maaaaaar ik begon enthousiast aan het patroon lezen en start met een proef lapje.....pfffffff.....dat valt ff tegen zeg ! Het lukt me niet.Cry
Als ik weet hoe ik er 1 maak !!!!! Dan kan ik zelf die andere 54 .....en weer verder met mijn verslaving.
Ze schrijven niet goed hoe je aanlust...dat is al balen want ze gebruiken in 1 lapje 5 verschillende kleuren.
Nou ja en zo nog veel meer vraagjes.......Eerst maar eens kijken of iemand mij op gang kan helpen.

Wie durft ??? Je zou mij er heel blij mee maken.Tongue

Vriendelijke groeten van ChristieneWink

Antwoorden:
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 20 Januari 2015 om 20:07
Ik zou je best willen helpen en vast nog wel meerderen hier. Er is echter een probleem. Je hebt het over een patroon uit een tijdschrift. Dat tijdschrift heb ik niet. Dus geen flauw idee waar je het over hebt.
Als je nu dat wat je totaal niet begrijpt hier op een of andere manier geplaatst krijg, wil ik, of iemand anders je zeker helpen.
Het is ook zo dat niet alle patronen even duidelijk geschreven zijn en dat er vaak veel aan je eigen fantasie wordt overgelaten.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.

Datum bericht: 20 Januari 2015 om 20:18
Ha wat leuk, iemand die dit leest en meteen een positieve reactie geeft. 
Dank je wel Lida.
Tja hoe breng je dat over op papier.
Kunnen er ook foto's en / of afbeeldingen bij gezet worden ? Dat zou een stukje gemak geven.

Dan ga ik even wat scannen en dat soort dingen...
Groet van Christiene

Bericht van: bep
Datum bericht: 20 Januari 2015 om 20:22

hier kan je zien hoe je het 'mooiste' een nieuwe kleur begint.
http://karinaandehaak.blogspot.be/2012/04/afhechten-kleur-wisselen-en-aanhechten.html" rel="nofollow - http://karinaandehaak.blogspot.be/2012/04/afhechten-kleur-wisselen-en-aanhechten.html

-------------

Datum bericht: 20 Januari 2015 om 20:26
Ha ik ga het even bekijken 
DANK JE WEL !!

Datum bericht: 20 Januari 2015 om 21:29
Je kunt foto's neerzetten of afbeeldingen neerzetten. De foto moet in ieder geval ergens opgeload zijn. Ik doe het via Photobuckett. Je moet wel een account aanmaken.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 21 Januari 2015 om 17:37
http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-20145538_zps0b158473.jpg.html" rel="nofollow">

Datum bericht: 21 Januari 2015 om 17:58
Christine je hebt na dat je de foto geplaatst hebt iets veranderd bij Photobuckett. Dan is hier de foto meteen weg. Heb ik ook ooit gehad. Je moet hem laten staan en niets meer veranderen.
Je kunt nu aan de rechterkant bij post options gaan. Daar kun je je bericht wijzigen. Deze lege foto weghalen en de foto opnieuw plaatsen.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 22 Januari 2015 om 11:52
http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-22114416_zps9b01c1e1.jpg.html" rel="nofollow">

http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-22114335_zps2646f4fd.jpg.html" rel="nofollow">

Datum bericht: 22 Januari 2015 om 11:57
http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-22114540_zpsc5255c4c.jpg.html" rel="nofollow">

Dit is mijn proeflapje... het ziet er niet netjes uit...Gaten bij af en aanhechten....
1 grote V bij het witte gedeelte ???
Haha en die leuke lusjes ? heb ik dat goed gedaan ?
Nu zou ik mijn werkje moeten omdraaien en aan de verkeerde kant gaan haken.... heb ik ook nog nooit gedaan. Ach het ziet er zo simpel uit, maar ik vind het moeilijk hoor.

Kan jij mij raad geven ???

Datum bericht: 22 Januari 2015 om 12:07
Een pracht deken Christine, maar veel werk. Ik heb ooit een omslagdoek gebreide met zoveel verschillende kleurtjes. Ik adviseer je om tussendoor af en toe draadjes af te hechten, heb ik niet genoeg gedaan, pfff.
Nu jou vraag. Ik moet nu koken, maar daarna ga ik een vierkantje haken, foto's maken en uitleg geven. Dus even geduld.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 22 Januari 2015 om 12:57
Hoi Lida,

Oh...Wat lief dat je dit gaat doen.
Ben er verlegen mee....
Maar doe aub rustig aan. Neem alle tijd.
Voel je niet bezwaard.  
enne.....eet smakelijk Smile

Groet van Christiene

Datum bericht: 22 Januari 2015 om 17:03
Nou het heeft even geduurd. Het was minder eenvoudig dan ik dacht. Maar het is gelukt.
Ik zie bij hetgene jij gemaakt hebt dat je niet altijd op dezelfde manier hebt ingestoken, ook soms alleen in de achterste lus. Als je voor iedere toer een andere kleur neemt is het heel belangrijk dat je steeds hetzelfde doet. Door de andere kleur valt het meteen op. Ik heb zo goed mogelijk proberen op te schrijven wat ik gedaan heb. Heb diverse keren moeten overdoen omdat ik niet tevreden was met het resultaat. Ik heb maar wat kleuren genomen en geprobeerd zo verschillend mogelijk naast elkaar te zetten zodat je het goed kunt zien. Dit is wat ik tussendoor dus opgeschreven heb

Het sluiten met een halve vaste is voor mij altijd een gok of ik in de goede steek zit.  Magtelt heeft ooit de tip gegeven om een draadje naaigaren in de steek te doen waar je op het einde in moet sluiten. Had ik natuurlijk niet meer aan gedacht.

1 dubbelstokje onder de 4 lossen. Betekent volgens mij gewoon in dezelfde steek als waar je met de 4 lossen begonnen bent.

Toer 3 Het aan lussen is even proberen wat het mooiste is. Het ligt er vaak aan hoe vast je haakt of hoe strak je de halve vaste aantrekt. Ik heb steeds geteld als ik de nieuwe toer begon of ik het goede aantal  steken had.

Had ik dus bij toer 2 niet gedaan en kwam niet uit. Bleek dat ik op een plek 3 dst. Had gemaakt!!!

Voor toer 4 begin je dus aan de achterkant en haak je dus eigenlijk in de andere richting. Hier dus ook weer goed opletten bij het aan lussen.

De losse die je maakt na het aan lussen telt  niet mee als steek. Daar ga je heel snel de mist in.

Bij toer 5 moet je weer aan de voorkant van het werk zijn.  Dit is niet gemakkelijk. Even zoeken waar je moet insteken . Het blijkt dat je steeds 3 lossen moet haken, 1 steek overslaan en dan 1 vaste. Het gemakkelijkste was het voor mij om de vaste te maken net na  het dubbele stokje.

Overal heb ik de draad meegenomen, zodat ik daarna niet hoef af te hechten. Bij toer 4 is dat echter niet mooi. Als je goed naar de foto kijkt zie je de draad zitten. Die moet dus op een andere manier afgehecht worden. Misschien  bij de volgende toer.  Die toer is gemakkelijk. Wijst zich vanzelf.

http://s1066.photobucket.com/user/LidaVannWersch/media/details/pikage-B7AIAP.jpg.html" rel="nofollow">

http://s1066.photobucket.com/user/LidaVannWersch/media/details/pikage-NSIGO1.jpg.html" rel="nofollow">

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 22 Januari 2015 om 18:43
Lieve Lida,

Heeeel heeeeel hartelijk bedankt voor al je werk !!!! en je duidelijke uitleg. en je foto's.
Niet te geloven dat iemand dit zomaar voor mij doet !!

Ik ga er vanavond mee stoeien. Ben ook blij dat je zegt dat je het moeilijker vindt dan je dacht.
Het is best een moeilijk lapje, maar eenmaal door......tja dan is het simpel.
Ook een hele goeie tip hoor om steeds af te hechten en niet tot het laatste te bewaren.

Kan ik ook iets voor jou doen? 
Je kookt ..... misschien een lekker recept ?
Ik ben ook geen kook wonder hoor, maar heb wel wat lekkere recepten !
heb je kids? kleinkinderen ? groot gezin ? met zijn 2en... of alleen ... alles kan toch ?.....

Mag ik , als ik toch ergens tegen aan loop je nog ff mailen ?
Vriendelijke groet van Christiene.....die  nu gaat haken en stoeien.......hihi....

Datum bericht: 22 Januari 2015 om 18:53
Graag gedaan en stoei maar lekker vanavond. Mensen uit Wageningen hebben een streepje voor bij mij!!

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 23 Januari 2015 om 13:19
http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-23125419_zps9804b6c1.jpg.html" rel="nofollow">

http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-23125511_zpsf74a7a8e.jpg.html" rel="nofollow">

Hallo Lida,
Na veel gestoei dan hier het resultaat.
Ik ben er heel erg tevreden mee en heb heel veel gehad aan jouw beschrijving en foto's. !

Toch nog een paar kleine vraagjes..... Mag dat .....???
Op 1 foto heb ik een lepeltje gelegd bij een punt waarvan ik denk dat er een fout zit. Je gaat over van de stokjes naar de vasten, 3 vasten in 1 boogje en dat 2 x achter elkaar
begrijp ik dat goed ? en daarna weer de stokjes....maar die overgang is zo groot....dat er een soort van deukje ontstaat bij die overgang.... Ik zie dat bij alle kanten terug komen. Zie jij dat ook ? wat doe ik fout ?  OHHHH Stom ik zie het al.......dat moeten ook gewoon stokjes zijn toch ???

En als je met een nieuwe toer begint doen ze dat met een vaste, dat snap ik echt niet..het wordt bij mij een losse ? Hoe maak je een vaste aan het begin van de toer....

Groetjes van Christiene.

Ps Wat heb jij met Wageningen ????

Datum bericht: 23 Januari 2015 om 14:03

Schrik ik toch. Ik heb een fout gemaakt. Ik heb stokjes gemaakt waar de vasten moeten. Ik vond het al zo raar beschreven in het patroon. Niet raar, ik heb het fout gelezen.

Maar na nog eens goed naar de foto gekeken te hebben zie ik dat het vierkantje anders is als het patroon. Het patroon klopt niet.
Dit staat er: 1 hv in het eerste boogje, 3 ls. (=1st), 2 stokjes in het volgende boogje, * 2 keer ( 3 v in het volgende boogje), 3 st in het volgende boogje, in het volg. boogje 3st, 2 ls, 3 st., 3 st in het volg boogje. Dit nog 3 keer herhalen. Als je goed leest en kijkt naar de afbeelding zie je het volgende. Er zijn helemaal geen vasten in toer 6. Het zijn allemaal stokjes. Dus volgens de afbeelding zijn er geen vasten, maar stokjes op de plek waar jij de vasten hebt gemaakt.
Ik had mijn laatste toer al uitgehaald om het met vasten te gaan proberen, maar toen ik nog eens goed naar de foto keek, zag ik het. Dus ik heb het bij toeval goed gedaan. Dus geen vasten maar stokjes haken waar jij vasten hebt gehaakt.
Bij het aanlussen met de nieuwe kleur in toer 2 heb ik iets raars gedaan waardoor het beter aansluit. Ik heb de hv van toer 1 in de 2e st gemaakt. Daarna heb ik om aan te lussen toch steek 1 genomen. dus eigenlijk eenbeetje naar achteren. Volgens mij zie je het begin dan minder. Bij de andere toeren heb ik dat ook geprobeerd, maar daar merkte je geen verschil. Het zal dus wel met die 4 lossen te maken hebben.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 23 Januari 2015 om 14:06
Nog wat vergeten. Wat ik met Wageningen heb? Mijn lievelingsneef en tevens peetoom van onze jongste zoon woont er. Hij is, net als ik Limburger. Vroeger toen onze kinderen nog klein waren hebben wij een aantal keren van woning geruild tijdens vakanties. Hij kon op die manier weer even in een voor hem heel bekende omgeving wonen en wij woonden leuk in Wageningen. Van de zomer waren we er weer, maar toen hebben we in een hotel gelogeerd. Dus Wageningen is op die manier voor ons net wat specialer.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 23 Januari 2015 om 14:36
Ha wat leuk he ....Stap voor stap komen we tot een mooie granny.

Weet je ik denk dat het nog anders is.......NL :
In de uiterste hoeken dub.dub stokjes !!!!! of hoe dat dan ook heet. 
Dat ziet er veel langer uit.
Want nu ik de vaste heb uitgehaal de er stokjes van heb gemaakt.....loopt het een piep klein beetje rond.
Maar als de hoeken nu langer worden met iets extra's.... weet niet wat.....dan is het daar langer.!!!
Snap je wat ik bedoel ?
Hieronder de foto hihi.....
. http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-23143458_zps12774ebd.jpg.html" rel="nofollow">

Datum bericht: 23 Januari 2015 om 15:00
Of gaat het toch van vaste ....naar halve stokjes en dan dubbele stokjes in de hoek.
Zo aan het patroon van hun te zien ???? haken ze zowiezo losser als wij en zien de vaste er heel losjes uit.
dan loopt het op naar groter en dan de hoeken met grotere stokjes ??
Wat denk jij ???

Ha nou snap ik de link met Wageningen. ja het is goed wonen hier. Veel mooie natuur.
en de mensen zijn lekker eenvoudig. Wij "komen zelf uit Hilversum en Bussum.  
Maar voelen ons hier meer thuis. 

Datum bericht: 23 Januari 2015 om 15:42
in de hoeken lijkt het op hun foto idd dubbele stokjes te zijn.
christiene ik denk dat je het laatste hoekje vergeten bent om te eindigen met 3 stokjes (laatste foto). In de andere hoek heb je 6 stokjes en in de hoek waar je gestopt bent heb je er maar 4.

-------------

Datum bericht: 23 Januari 2015 om 16:11
Het ziet er inderdaad wat rond uit als het klaar is. Bij mij ook. Maar je weet nooit wat het gaat doen als alle vierkantjes aan elkaar gehaakt zijn. Ik heb de foto nog eens goed bekeken. Het lijkt er inderdaad op als of er in de hoek dubbele stokjes zijn. Als je op de foto kijkt, dan lijkt het of het linkervierkantje met vasten is gehaakt en het rechter met stokjes. Ik zou mij kunnen voorstellen dat het halve stokjes zijn.
Ik zie inderdaad nu ook in de hoek waar je gestopt bent dat het niet helemaal klopt. Ik denk dat je een boog te weinig hebt gemaakt in de vorige toer.
Wat concluderen we uit het geheel? Dat je een vierkantje maakt zoals jij denkt dat het een mooi vierkantjes is. Dus bv dubbelstokjes in de hoek en op de plek waar ze vasten voorschrijven halve stokjes maken. Ik ga het proberen.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 23 Januari 2015 om 16:24
http://s1066.photobucket.com/user/LidaVannWersch/media/details/IMG_1361-1.jpg.html" rel="nofollow">
De rechter- en onderkant heb ik met halve stokje is het midden, de 2 buitenste met gewone stokjes en de hoek met dubbelstokjes gehakt. Zonder vastspelden zie je al dat het geheel rechter is.
ER is mij nog iets opgevallen in jou vierkantje Christine. Je haakt in toer 2 alleen de achterste lus van de vasten. Ik zou de hele nemen, lijkt mij mooier.

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: Mutti
Datum bericht: 23 Januari 2015 om 16:53
Als ik de foto van de plaid goed bekijk -ik heb hem vergroot- dan lijkt het wel of er in de hoeken "langere"steken zijn gebruikt dan aan de rechte kanten . Het lijkt wel of het afloopt en dan naar de hoek toe weer oploopt Geen idee waarom en of dat wel kan . Zou gezichtsbedrog kunnen zijn . Als ik in de gelegenheid ben ga ik dat toch eens uitproberen

Datum bericht: 24 Januari 2015 om 09:02
het kan niet anders want je moet van iets ronds iets vierkantigs maken, dus dat kan alleen met in een hoek groot te beginnenen, dan smaller en terug groter naar de andere hoek toe.

-------------

Datum bericht: 24 Januari 2015 om 09:11
Dat het in de hoek niet klopt dat is helemaal waar.... mijn restdraadje was op....

Jeetje lieve mensen WAT EEN PATROON HE ????
Wat fantastisch dat jullie allemaal meedenken joh !

En met zijn allen komen we tot een mooi geheel.
Ik denk dat ik met vaste ga werken dan halve stokjes en dan dubbele stokjes en zo aan alle kanten
een mooi recht geheel ga krijgen.

Bep jouw af en aanhecht link heb ik ook geprobeerd en werkt ook goed. FF oefenen en straks is het
een "gewoonte ".
Mutti ook bedankt voor je hulp.

En Lida dat ik bij de 2e toer maar 1 steek oppak JA dat klopt ik ga er nu 2 oppakken ..bedankt.
Pakken jullie altijd beiden steken op ? 
Ik leer hier wel veel op dit forum hoor. een snelkookpan !

Vandaag maar weer stoeien om een nog betere Granny te krijgen. Het moet me/ons lukken.
Daarna ga ik aan jullie.....de haak goeroe's ......vragen met welke garen/wol/katoen jullie dit zouden gaan maken. Ik dacht zelf aan DROPS Paris, vanwege de mooie kleuren, maar er is nu een nieuwe serie
en dat heet BY CLAIRE en die hebben zooo veel kleurtjes !! Of weten jullie een mooiere om mee te haken met veel verschillende kleuren. Ik hoor het graag...enne..... niet al te duur ??Wink    

Datum bericht: 24 Januari 2015 om 09:31
Die link van Bep heb ik ooit gezien en weer vergeten. Maar het is ongeveer wat ik gedaan heb bij het afhechten van toer 1. Ik heb de halve vaste in de steek na de losse gemaakt. Om met een lus en een omslag te beginnen is werkelijk heel mooi, je ziet zo inderdaad geen verschil.
Ik haak altijd de 2 lussen. In een lus maakt het werk losser.

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: Mutti
Datum bericht: 25 Januari 2015 om 10:05
Als je met bij Claire dat katoenen garen bedoelt dan zitten daar inderdaad prachtige kleuren in .

Bedenk wel dat katoen vrij zwaar is . Je plaid wordt dus ook vrij zwaar .
Ik weet niet of dat een bezwaar is

Datum bericht: 26 Januari 2015 om 15:57
Pfffffff Lieve mensen,  

Alles gaat heel goed nu....snap de steken, werk de draad mee, pak nu de hele lus...de rand is aangepast want het patroon is fout....
MAAAAR na vele proeflapjes verder...kom ik toch tot de conclusie dat AAN lussen en AF hechten voor mij echt een groot probleem blijft.

Ondanks de link van Bep...gaat het niet goed. Je ziet altijd een groot gat (zie toer 2)
Ook bij toer 1 zie ik een soort van knoopje zitten....

http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-26153908_zps8e3a34ff.jpg.html" rel="nofollow">

http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-26153918_zps15cded19.jpg.html" rel="nofollow">

WAT IS TOCH MIJN fout ???

Ja Mutti , dat is wel waar katoen is zwaar.
De 2 baby dekens die ik gemaakt heb zijn ook best zwaar.
Dus deze plaid moet van lichter materiaal zijn.. Maar welk materiaal heeft zooo veel leuke kleurtjes 

Datum bericht: 26 Januari 2015 om 16:07
het eerste blauwe 'stokske' misschien onder het knoopje insteken? en het stokske ziet er ook anders uit dan die andere.

Wat je ook kan proberen is gewoon 2 of 3 losse naar boven voor de hoogte te krijgen en dan indezelfde steek het juiste stokske maken (dus de losse niet meetellen) Ik weet niet of het dan een beter zicht gaat geven, maar dan is dat eerste stokske al dikker en heeft het hetzelfde uitzicht als die andere. En is het 'gat' misschien ook toe

-------------

Datum bericht: 26 Januari 2015 om 17:05
Als ik onder het knoopje steek, heb ik 1 steek extra gemaakt en die poets ik nergens weg.

De stokjes moeten in de volgende toer weer los van elkaar komen (zie het patroon maar) , dus na ieder stokje 2 vaste en dat maakt de boel weer open en zo lukt die manier niet die jij beschrijft. En er zitten al 2 stokjes in 1 steek( zowiezo al) dus dat ga je zeker zien !

http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-26170244_zps773b7899.jpg.html" rel="nofollow">

Waar moet ik nu aanlussen ? en hoe doen jullie dat ??
Bij die baby dekens moest ik gewoon aanknopen..(via you tube) maar dat gaat bij dit patroon ook niet op. 
Dat blijf je hier duidelijk zien. 

Datum bericht: 26 Januari 2015 om 17:51
Probeer deze eens http://hekelidees.blogspot.be/2014/08/hekel-tutoriaal-2-kortbene-in-plaas-van.html" rel="nofollow - http://hekelidees.blogspot.be/2014/08/hekel-tutoriaal-2-kortbene-in-plaas-van.html
Bep heeft die ooit geplaatst. Dan is er nog eentje, die ik niet vinden kan, gisteren nog gezien. Daarbij maak je een lus in het garen net zoals in het begin van een ketting losse. Met die lus begin je dan te haken.
Waar je de eerste toer ophoudt zie je een draad hangen. Daar eindig je de toer met de draad alleen door de laatste steek te halen, dus niet de draad nog eens extra door de laatste lus halen. Met die draad volg je de 2e V van de vorige toer en steekt de draad zo weg. Dan begin je de nieuwe kleur in de vaste er voor. In principe de vaste die je met de hand nagemaakt hebt. Zo kun je dan echt onder de vaste steken.
Bij het vierkantje dat af ziet het eruit alsof je bij het 1e stokje  maar 1 vaste tussen de stokjes hebt gehaakt. Nu ga ik nog eens naar het filmpje zoeken!!

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 26 Januari 2015 om 17:55
Bij Tips en Trucs is ook een tip over kleur wisselen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 26 Januari 2015 om 18:46
http://karinaandehaak.blogspot.nl/2012/04/afhechten-kleur-wisselen-en-aanhechten.html" rel="nofollow - http://karinaandehaak.blogspot.nl/2012/04/afhechten-kleur-wisselen-en-aanhechten.html
http://corinveck.blogspot.nl/p/patronen-op-deze-pagina-vind-je-een.html" rel="nofollow - http://corinveck.blogspot.nl/p/patronen-op-deze-pagina-vind-je-een.html

Nog een aantal gevonden. Bovendien heb ik bedacht dat je niet persé hoeft te beginnen op de plek waar je opgehouden bent met 1 kleur. Misschien is het gemakkelijker en mooier dat gewoon ergens anders te doen. Bij een rondje maakt dat immers niet uit.,
Dan moet je ook bedenken dat je nu op één vierkantje zit te kijken. Later als het een hele deken is zie je kleine onvolkomenheden niet.
Ik heb voor de deken van mijn kleindochter Stylecraft Special DK gebruikt. Te koop bij Echtstudio. Ook veel kleuren en haakt prettig. 

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 26 Januari 2015 om 20:59
Lieve dames.
Ontzettend bedankt voor jullie lieve hulp.
Ik ga weer heel rustig alles doorlezen en proberen wat mooi is.

Die link van Hekel en die korte benen hihi......wat bedoelt ze met korte benen...
Dat ziet er wel mooi uit hoor....maar snap niet wat ze bedoelt....

En ja ...
Lida dat is waar...... ik ben nu gefocust op 1 lapje.....en straks in het geheel is dat allemaal
veel minder zichtbaar.... Heb je helemaal gelijk in hoor.
maar wat ik kan verbeteren probeer ik nu nog voor elkaar te krijgen  en dan ineens zeg ik Gaan met die Banaan en ga starten met de officiële lap.Hug
Ik leer van jullie ook zo veel !! en maak daar zo graag gebruik van.

1 x een super mooi lapje wat ik helemaal snap is straks 54 x heerlijk haken. 

Nou ik ga weer stoeien en laat weer van me horen....OK ???
Groetjes van Christiene en..... bedankt hoor. Ben er steeds weer blij mee als iemand reageert.

Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 27 Januari 2015 om 11:30
korte benen zijn volgens mij vasten.
lange benen zijn stokjes toch?

Datum bericht: 27 Januari 2015 om 12:46
Als ik een toer begin, maak ik geen keerlossen, maar ik begin met een vaste in de eerste steek en dan een vaste op de dwarslus van die vaste, dan krijg je een dik stokje en geen gat. Bij een dubbel stokje zou je dan nog een vaste op de tweede vaste kunnen maken. Die stapel vasten telt dan als eerste steek/stokje/dubbel stokje. Als je daar dan ook nog die kleurwisseltruc bij gebruikt, krijg je die deken net zo mooi als op de foto. Hoe lukt ze dat toch, dat het er altijd mooier uitziet dan bij ons?

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 27 Januari 2015 om 19:06
Heel vaak proberen Magtelt en de mooiste in het groot neerzetten. Hetzelfde als bij kookrecepten: Op het plaatje ziet het er anders uit dan bij ons op het bord.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 27 Januari 2015 om 19:16
Ja, echt eten is te viezig om te fotograferen, vooral ijs. Dat wordt van rundvet gemaakt voor de foto.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 27 Januari 2015 om 21:25
Big smile  HAAA IK BEN ZOOOOOO BLIJ !!!!!Tongue

Het is gelukt!!!!!Thumbs Up

Van al jullie informatie en linken ben ik tot een prachtig eindresultaat gekomen.
De echte haak goeroe's zullen best een schoonheidsfoutje kunnen vinden maar ik ben nu DIK tevreden !!!
Op You tube stond ook een prachtige link : 

https://www.youtube.com/watch?v=5WF7iQI3MPQ

Hier heb ik ook veel aan gehad.

Ook het stokje dikker maken is gelukt, dus gat is weg.!!!!! Super !

Als ik nu nog lekkere wol ga gebruiken die mooi weg haakt dan wordt ook alles wat losser en soepeler.

Hieronder het laatste proeflapje !!! Ik kan die andere niet meer zien bah...

http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-01-27210406_zpsd1909258.jpg.html" rel="nofollow">

Lieve lieve dames HOE KAN IK JULLIE ALLEMAAL BEDANKEN !!!Heart
Zo fijn hoe jullie mij hebben begeleid hiermee.

Als ik wat verder ben laat ik zien hoe met jullie hulp een mooie plaid tot stand gaat komen...
Nogmaals SUPER BEDANKT ALLEMAAL...
Speciaal Lida... die zelfs is gaan haken voor me. Geweldig !

Thanks en groetjes van Christiene

DaaaaagClapClap

Datum bericht: 27 Januari 2015 om 21:29
Dat ziet er goed uit. Leuk dat je even iets laat horen en zien. Ben benieuwd wat je voor kleuren gaat uitzoeken.

-------------
Groetjes, Lida.

Datum bericht: 27 Januari 2015 om 21:38
Hoi ..Ja hoor,  ik hou jullie op de hoogte !!

Bericht van: lw1463
Datum bericht: 27 Januari 2015 om 22:06
Originally posted by Christiene Christiene wrote:

Hoi ..Ja hoor,  ik hou jullie op de hoogte !!
Dat vind ik altijd het fijnste bedankje - dat er later fototjes komen en dan gaan wij oeh en ah roepen.
Zelf ben ik geen top haakster, dus ik kon je niet helpen.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 27 Januari 2015 om 22:13
Wat is dit een leuk en dankbaar topic om te volgen, vooral als je wat grieperig te bedde ligt/hangt....

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Bericht van: kvdl
Datum bericht: 27 Januari 2015 om 22:38
Wow die ziet er profi uit. Kan niet meer mislukken!
Vond dit een geweldig topic om te volgen als kon ik niet bijdragen, laat vooral de foto van de deken zien als het af is!

Datum bericht: 28 Januari 2015 om 19:28
HAHA Leuk .... die reacties.... van mensen die gezellig hebben mee gelezen !

Ik heb zojuist jouw wol besteld Lida                       .... Stylcraft special DK.
Bedankt voor de tip. ook vele mooie kleuren !

Bij Wol en Garen een webshop is deze nu in de aanbieding voor 2,45. 
Jaaa daar bof ik bij.
Nu nog een naald nummer 4 aanschaffen met zo een grip handvat.
heb alleen 3,5. Dat haakt wel toppie hoor.

Ik heb met het haakblad in mijn hand ernaast de kleurtjes proberen na te kopen.
Want ik vind dit echt zoooo een mooie en super mooie kleuren combinatie.

Nou ik kan niet wachten op al die leuke kleurtjes !!!!

Jullie horen meer.....LOL

Datum bericht: 02 Februari 2015 om 16:13
http://s1381.photobucket.com/user/stiene_girl/media/2015-02-02160458_zpsf204e7c6.jpg.html" rel="nofollow">

Zoals beloofd , hierbij alle kleurtjes die ik gekocht heb.......
en ben al lekker op dreef. HEERLIJK WERKJE LOLLOL

Ga nu maar even wat draden afhechten om de goede raad van Lida op te volgen.
Trouwens.....Nog van Harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Groetjes voor allemaalTongue

Datum bericht: 02 Februari 2015 om 17:53
vrolijke kleurtjes. En de granny's zien er nu perfect uit.

-------------

Bericht van: iepie
Datum bericht: 02 Februari 2015 om 21:04
Ziet er superleuk uit! Mooi gedaan!

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 02 Februari 2015 om 21:31
Sjeeeez, Christientje, wat zijn ze mooooooooooooooooooooiiiiii !!! Suc6met de rest hoor...

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 04 Februari 2015 om 13:21
Wordt vast heel erg mooi. Je kunt de draden vaak meenemen in je haakwerk, scheelt een hoop afhechten. Het nadeel? Het haakt natuurlijk net iets minder gemakkelijk en ik vergeet het vaak!!!
Nog bedankt voor je goede wensen.

-------------
Groetjes, Lida.

Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 04 Februari 2015 om 13:37
Prachtig Christiene, erg leuke kleuren. Wat een werk zeg!Clap

-------------
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net