Print Pagina | Close Window

Durf te vragen

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=42525
Print Datum: 17 November 2024 om 19:34
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Durf te vragen
Bericht van: Miralda1812
Onderwerp: Durf te vragen
Datum bericht: 12 September 2015 om 19:34

Hallo.in het kader van durf te vragen heb ik er zelfs twee.
Allereerst wat uitleg.
Ik doe mee met de win je winkel wedstrijd in mijn woonplaats hengelo.hierbij kun je gratis een winkelruimte voor een half jaar winnen.ik heb me ingeschreven met het idee voor een hobby winkel met gezellige koffiebar met tevens ruimte voor workshops die ook door andere creativelingen gehuurd kan worden en waar andere webshophouders of creabeas een plekje kunnen huren om hun zelfgemaakte artikelen te kunnen laten zien en verkopen of op bestelling kunnen laten maken.
Nu is de eerste ronde geweest en heb ik mijn idee kunnen pitchen.kreeg positieve reacties.er zijn nu nog ong 28kandidaten en er kunnen 10winkels verloot worden .dus ook al is het natuurlijk klein..maar wel een kans
De volgende ronde is a.s vrijdag en de week er op al word je idee beoordeeld door publiek en gaat de jury de winaars bekend maken.dus nog twee weken om alles goed uittewerken te verdedigen en te toetsen.
Mocht je winnen krijg je al per 1 okt de sleutel dat houd in dat ik me vooral richt op plannen /kansen berekenen /onderzoeken en uitwerken.
Nu komt dus mijn eerste vraag..
Zouden er missch dames zijn die nog iets hebben liggen waar ze niets mee doen?gehaakt.gebreid geborduurd of genaaid als het maar zelf gemaakt is en mij willen helpen om iig voorbeeldjes van wat je kunt maken en de uitstraling van bv etalage etc te vullen?het mogen kleine dingen zijn .alles mag natuurlijk maar heb nog geen groot startbudget om al veel voorraden aan te leggen.wel van de materialen natuurlijk etc.

En de tweede vraag is voor mensen die zelf verkopen via bv webshop of marktplaats.
Wat vinden jullie van het idee?zou je je artikelen willen showen/verkopen tegen een kleine vergoeding .?
Je kan dan bv een klein stukje huren en daar je zelfgemaakte artikelen showen en verkopen .de opbrengst is dan geheel voor jezelf.ook de ruimte voor bv een workshop kun je huren tegen een betaalbaar tarief en de opbrengst geheel voor jezelf.
Een voorbeeld zou kunnen zijn:
Je huurt 1m en showd daar wat gehaakte ponchos of sjaals.voor die meter betaal je 25euro per maand.de verkoopomzet is dan geheel voor jezelf en per maand te huren.
Ik hoor graag jullie reactie s en hoop dat jullie me kunnen helpen dit op te zetten.

Antwoorden:
Bericht van: bep
Datum bericht: 12 September 2015 om 21:59
voor de koffiebar kan je een grote glazen bokaal nemen en daar een hoesje in blauwe katoen over haken met het cookiemonster, heel makkelijk, 2 ogen erop en een grote mond op de rand borduren en dan doe je er koekjes in voor bij de koffie. (speculaas mag ook)

Wat betreft het huren van een meter denk ik dat er eerst gezien zal worden waar het pand gelegen is (komt er veel volk langs?, is er nog een soortgelijke winkel in de buurt?)
Misschien ipv huur per maand, een vooraf bepaald percentage overeenkomen dat 'als huur' wordt gegeven bij verkoop van het item.

-------------

Datum bericht: 12 September 2015 om 23:05
Hoi.tnx voor je reactie.panden zijn in het centrum en nee feen soortgelijke in de regio.😀

Bericht van: C4th
Datum bericht: 13 September 2015 om 18:47
In de Regio zijn wel soortgelijke concepten. In Rijssen heb je Hobby Vision en nog een handwerkwinkel waar ze naast het verkopen van wol en haakwerkjes ook workshops geven, idem voor Holten en Deventer.
En het lijkt me sterk dat Almelo ook niet zo iets heeft.

Datum bericht: 13 September 2015 om 19:04
Ja klopt.wel hobby winkels maar niet met shop in shop concept

Bericht van: C4th
Datum bericht: 13 September 2015 om 19:38
Ah, puur het doorverkopen van spul van derden.
Dank, duidelijk!

Datum bericht: 13 September 2015 om 19:49
Nee niet doorverkopen..verhuur van kleine oppervlaktes.met verkoop hobbyartikelen

Bericht van: Cozz
Datum bericht: 13 September 2015 om 20:48
Dat is onderverhuur van ruimte, en waarschijnlijk niet eens toegestaan wettelijk volgens een huurcontract. Zoals jij het stelt nu he.
Je kan ook zonder die vaste last van 25 euro die jij schept hetzelfde concept doen bij etsy of dawanda maar dan zonder die vaste last in principe.

Datum bericht: 13 September 2015 om 21:24
Het is toegestaan en al door de eerste jurry rondes gekomen(jurry van wethouder.ondernemers en makelaars/verhuurders van panden).en een al veel gebruikt concept maar dan voor andere categorie artikelen..zie bv upperside enschede of in hengelo je winkeltje waarin je een stelling kunt huren voor een week of maand.alleen ik richt me op hobby en zelfgemaakte spullen.die je evt te koop aanbied via webshop of marktplaats.mensen willen graag zien /voelen of leren zelf maken.

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 September 2015 om 22:35
Ik vind het een leuk idee. In Apeldoorn was ooit een winkeltje dat Eighenmaeck heette en spullen verkocht, die hobbyisten maakten. Breisels, maar ook houten speelgoed en keramiek. Het was alleen zo vaak gesloten, het was voornamelijk open als de kinderen op school zaten. En dan komt zoiets niet echt van de grond.

Mensen proberen wel vaak eigen gemaakte dingen te verkopen op Marktplaats, maar als je zelf handwerkt ga je geen breisels zoeken op zo'n site. En als je ze best wel zou willen hebben, maar niet zelf maken, dan zoek je niet in de handwerksectie.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Datum bericht: 19 September 2015 om 09:30
Nu ben ik toch wel benieuwd of mijn pakket nog op tijd was en of het geholpen heeft om te winnen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 19 September 2015 om 18:17
Hallo magteld.
De wedstrijd is nog niet afgelopen.ik heb je pakketje gisteren goed ontvangen dank je wel.het is een drukke week geweest met veel gesprekken en workshop over de winkel en het financiele plaatje..veel informatie en volop in beweging.
Afgelopen week heeft in het teken gestaan van haalbaarheid van je concept en ontwikkeling daarvan.ook kijkt de jury mee en gaan ze a.s.week in gesprek .
A.s.weekend.vrijdag zaterdag en zondag staat in het teken van winkelend publiek en hun mening.morgen ga ik een stukje etalage opbouwen en donderdag de stand zodat mensen mijn idee echt kunnen zien.dan word door publiek gestemd.hopelijk weet ik dan maandag of dinsdag meer..wel ben ik al benaderd voor een gesprek met een ondernemer die mijn idee zit zitten.maandag ga ik ook met hem in gedprek...
Dus nog volop en hard aan het werk.vooral met vormgeven en alles eromheen.
Word vervolgd nog.en ideeen en tips zijn nog welkom
Dank je wel magteld.lief van je.
Gr miralda
Ik houd je op de hoogte.

Datum bericht: 06 Oktober 2015 om 08:53
Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 06 Oktober 2015 om 09:43
hallo.
ik heb zaterdag gehoord niet door te gaan voor de winkel, de  winkel gaat naar bestaande ondernemers die meededen ivm de beste onderbouwing natuurlijk, er deed iemand mee die ergens anders al een beddenzaak had en deze mag dus nu ook hier beginnen en iemand die al bekend is in Nederland qua designer hij maakt houten brillen en mobielhoesjes etc van hout ook hij mag hier starten met een winkel. ik heb a.s. donderdag wel een gesprek om mijn plan beter uitwerken en een pand hier aangeboden gekregen van een makelaar, niet gratis voor een half jaar maar wel tegen lagere huurkosten.
ik ga nu eerst a.s. donderdag in gesprek om te kijken hoe ik alles toch nog kan realisren. helaas blijkt achteraf de wedstrijd meer een show is geweest van de gemeente er waren het laatste weekend nog maar 17 mensen over waarvan alleen de bestaande ondernemers zijn doorgegaan en de mensen met een nieuw idee of goed concept niet. gelukkig nog wel de mogelijkheid om in gesprek te blijven over de mogelijkheden en daar ik twee panden kreeg aangeboden waarvan 1 potentie heeft weet ik wel dat mijn idee aanslaat.
nu dus mensen zoeken die handgemaakte spullen via de shop in shop methodes wil verkopen en mensen die workshops willen gaan geven en gebruik willen aken van mijn ruimte.
ook komt er een plek met naaimachines en Lock machines waar je gebruik van mag maken tegen lage kosten.
ik heb al gesproken met iemand ie een leuke wol winkel heeft maar die het niet meer lukt om de hele week open te zijn, zulke samenwerkingsverbanden zoek ik dus nu.
word vervolg..we zijn niet door maar blijven nog wel even doorgaan.
begin nu met het maken van een website en een fb pagina gemaakt  hobby en co.
dus tips blijven welkom.
het waren drukke weken en erg hectisch maar wel leuk zo nieuwe creatieve mensen te ontmoeten.
gr miralda 

Datum bericht: 06 Oktober 2015 om 10:56
dat is dus typisch de mensen met nieuwe ideeën en of concepten geen kans geven. Zelfs niet éneke. ipv toch een paar de kans te geven om iets op te starten.
Maar soit, toch heeft iemand jou gevonden die wat in jouw 'project' ziet.
Veel sjaans ermee en een beetje 'harde tante' spelen maar ook weer niet te hard tijdens het onderhandelen.

-------------

Datum bericht: 06 Oktober 2015 om 18:22
Nou, de gemeente heeft reclame voor zichzelf gemaakt, over de ruggen van enthousiaste jonge ondernemers. Echt flauw. Ik hoop dat een samenwerking met die wolwinkel gaat lukken.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 15 Oktober 2015 om 14:40
net terug ,gesprek gehad bij het ROZ en deze vinden het een sterk concept en zouden het in werking willen zien gaan.dus wel goed nieuws want als zij er geen heil in zien komt er geen winkel..
ze gaven aan dat het iid. beter is te gaan samen werken met meerder kleine ondernemers die creatief en met handwerk bezig zijn..een soort indoor crea-markt te maken zeg maar.dus nu net een mail er uit gedaan en meerdere mensen benaderd die mee hebben gedaan met de wedstrijd en die met creatieve handel bezig zijn en nog wat eigen mensen benaderd en binnen kort aan tafel voor het ondernemingsplan vorm te gaan geven,dus toch een soort shop in shop voor meerdere mensen en dan welke vorm van ondernemen nog duidelijk maken en wie weet heeft Hengelo straks een eigen indoor creatieve markt...
word vervolgd.
en tips blijven welkom.

ps de gemeente en pandeigenaren hebben idd reclame voor zichzelf gemaakt,ik voel het als een soort stunt maar heb er wel veel van geleerd en ook al was de winnaar van te voren bekend, toch door de leuke reacties en veel mensen te hebben gesproken weet ik wel opeen goed spoor te zitten.

Datum bericht: 15 Oktober 2015 om 18:22
het krijgt al meer vorm dan nu. Nu maar hopen dat er nog mensen mee op uw kar willen springen.

zeker de afspraken goed op papier zetten van wie hoeveel betaalt. Want als er heibel zou komen is het daarover.

-------------

Datum bericht: 15 Oktober 2015 om 18:45
Eigenlijk zouden kringloopwinkels van de gemeente stukjes van hun pand ter beschikking moeten kunnen stellen aan beginnende ondernemers, gewoon om te kijken of hun initiatief goed valt bij het publiek en of het van de grond wil komen. Uiteindelijk zijn die winkels begonnen als springplank naar een baan voor jonge mensen die uit een uitkering wilden komen. Tegen een schappelijke huurprijs zou dat leuk zijn. En voor die winkels is het ook leuk, want die werken nu met vrijwilligers, omdat ze geen subsidie meer krijgen, dus geen salarissen meer kunnen betalen.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 15 Oktober 2015 om 18:59
helaas zijn kringloop winkels in onze omgeving juist de dupe van de gemeente, ze moeten hoge kosten betalen en ook voor de inzamelpunten veel betalen, waardoor ze ook in moeilijke situaties komen.

Datum bericht: 16 Oktober 2015 om 11:56
De gemeentekringlopen hebben veel concurrentie van de particuliere bedrijven, die voor een gigantisch bedrag een kamer of huis leeghalen, de spullen opslaan en later in hun eigen zogenaamde kringloopwinkel verkopen. In Apeldoorn zijn er zo al minstens vier en dan heb ik het nog niet over de marktplaatsverkoop. Ik zou denken dan de gemeentelijke kringloop blij zou zijn, als ze voor een redelijk bedrag een stukje van hun pand kunnen verhuren aan jonge ondernemers.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 16 Oktober 2015 om 16:24
Wat een leuk idee! Jammer dat het pand niet doorging maar och het heeft je wel een duw gegeven om het op te zetten. Knap van je, om nu door te zetten. Ik hoop dat het je gaat lukken.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net