Print Pagina | Close Window

Weerpraatje

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=43947
Print Datum: 25 April 2024 om 10:23
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Weerpraatje
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Weerpraatje
Datum bericht: 10 Juli 2016 om 09:06
Oorspronkelijk was de voorspelling dat we van donderdag tot en met zaterdag zomers weer zouden krijgen en dat de zondag druilerig zou zijn. Maar zondag had geruild met vrijdag, dus vandaag is het stralende zon.

Gisteren was ik op de kofferbakverkoop langs het Apeldoorns Kanaal, het was echt lekker wandelen en slenteren, licht briesje, niet te heet. Zo mag het vaker zijn op de zaterdagen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Antwoorden:
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 10 Juli 2016 om 09:43
Vanmorgen waren de berichten weer anders .( vroege vogels )

Degene die op een stralende zon hadden gerekend zouden het toch met bewolking moeten doen al zou de temp wel aangenaam zijn .Als ik naar buiten kijk probeert het zonnetje het wel Morgen zakt de temp . weer .

Zolang het maar droog blijft.


Bericht van: Juul
Datum bericht: 10 Juli 2016 om 12:14
Hier in de betuwe stralende zon met een licht briesje.

-------------
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 10 Juli 2016 om 13:39
Het is hier stalend weer. Zomerse temperaturen. Toch is de zon een beetje gesluierd. Daarstraks heb ik foto's gemaakt van mijn moestuintje. Alles staat er mooi bij. Alhoewel de bonen wel achterstand hebben ten gevolge van de regen en lage temperaturen. Die houden van warm en droog. 


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 Juli 2016 om 16:52
Vandaag hadden we van alles wat, zon, wind, motregen, tropische bui en donder.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 Juli 2016 om 18:36
Gisteren echte storm ,er vielen dikke takken uit de bomen .

Op sommige plaatsen werd je een kant opgeblazen die je niet heen wilde .

Vandaag goed weer . Hele middag buiten gezeten ,wordt nu wat frisjes


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 12 Juli 2016 om 18:44
Hier in t westen des lands, omgeving Zandvoort aan Zee takkenweer gisteren dzw takken overal en onze vruchtdragende appeleboom boog en boog en hangt nu helemaal uit t lood...het zijn er maar vier, de appeltjes maar toch..mn hub wil m toch wegdoen want te groot voor ons postzegelachtertuintje blijkbaar en die wind, Aiiiiiii...vandaag geen spat regen, zit heerlijk buiten, onder t zonnescherm want dan zit ik uit de wind....
Zo, dat was het dan weer, mijn weer ...
Heb vandaag L wel een stuk of zes jongeren gepor die op zoek waren naar de verstopte Pokemon...moet er zooooo om lachen...1 meisje zei..zo kom ik lekker buiten in elk geval....

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 13 Juli 2016 om 15:39
Volgens mij dondert het vooral in omgeving Apeldoorn.
Ik vind dat Pokemonnen op die manier maar gevaarlijk en de president directeur van Nintendo zal het vast raar vinden, maar ik zit
niet te wachten op mensen die in mijn tuin/huis/schuur op zoek gaan naar Pokemonnen.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 13 Juli 2016 om 16:19
Het is hier prachtig weer /parasol staat uit anders is het te warm .





Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Juli 2016 om 17:22
Arme kofferbakkers, de hele dag donkere wolken en tropische buitjes.

Lang geleden, rond 1960, zat ik met zulk soort weer op de kamer, die ik deelde met grote zus, met buurmeisjes, die ook vriendinnen van ons waren en het kleine grut, broer en zus van mij, plus klein buurneisje. Dan speelden we Monopolie, of we lazen Suske & Wiske, Asterix en Donald Ducks. De moeders kwamen om de beurt naar zolder met versnaperingen. Die waren allang blij, dat we ons wisten te vermaken.

Wat deden jullie als kind wanneer het regende in de zomer?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 30 Juli 2016 om 17:32
Hoe diep ik ook denk, ik weet t niet meer, wel van mn meissies, die maakten hutten van de tafel en stoelen met witte lakens er overheen en dat mocht dan een dag of wat staan...kussens werden aangesleept, eetwaartjes en poppen of knuffels, allemaal droog spul, makkelijk...heb er heel lang niet aan gedacht, leuk topic Magtelt...

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 30 Juli 2016 om 17:33
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Wat deden jullie als kind wanneer het regende in de zomer?

Als klein kind was het veel tekenen, kleuren en knutselen. Bij mooi weer moest ik buiten de deur gezet worden omdat ik veel liever met binnenklusjes bezig was dan met buiten spelen. Een andere favoriete bezigheid was "huisje bouwen" zowel op zolder als onder de appelboom in de tuin bij opa. Omdat ik enig kind was, kon ik mezelf uitstekend vermaken.   


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 30 Juli 2016 om 17:38
Jammer voor jou Machtelt ,maar hier is het prachtig weer . Dat is geluk hebben want de feestweek is begonnen traditioneel met de rijtuigendag .

Wat wij deden als het regende weet ik niet zo meer . Ik denk lezen en schommelen op zolder . Die was zo groot dat je er met een driewieler kon rijden .
Verder denk ik sjoelen en spelletjes zoals Mens erger je niet ,Halma .Ezeltje prik .Hoedje wip en vlooienspel of domino Er was ook nog een verkeersspel waarvan ik de naam niet meer weet . Samen met de buurjongens . Er zal wel thee geweest zijn of ranja met een mariakaakje Dat was al heel wat in die tijd

Mijn broer had een mecanodoos en tinnen soldaatjes . Mijn zusje en ik de poppen natuurlijk en ook van die papieren aankleed poppen


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Juli 2016 om 18:06
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Hoe diep ik ook denk, ik weet t niet meer, wel van mn meissies, die maakten hutten van de tafel en stoelen met witte lakens er overheen en dat mocht dan een dag of wat staan...kussens werden aangesleept, eetwaartjes en poppen of knuffels, allemaal droog spul, makkelijk...heb er heel lang niet aan gedacht, leuk topic Magtelt...


Dat deed me denken aan een incident van niet zo heel lang geleden, rond 1979. Ik kwam naar beneden na me aangekleed te hebben en vond de huiskamer in chaotische toestand, de stoelen stonden met de rug naar de tafel, waar een kleed over lag. Zonder nadenken begon ik alles goed te zetten. Toen kwam er een stem van onder tafel : "Ze vernielt de poneet".

De kinderen waren Strijd der planeten aan het naspelen en omdat daar aldoor rondgevlogen werd met ruimteschepen, dacht mijn zoon dat een ruimteschip poneet heette. Ik heb de poneet snel weer hersteld, zodat ze zonder ongelukken door konden vliegen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 30 Juli 2016 om 20:04
Bij ons was het toch vaak jongens apart en meisjes apart.
Er was helaas geen zolder. En de slaapkamers stonden vol bed.
Dus waren we aangewezen op de huiskamer.
Ook kwam vaak de sjoelbak op tafel of werden er bordspelletjes gedaan.
Ook tentje bouwen van stoelen en tafel en dekens weet ik nog wel.

Toen we wat ouder werden werden er hoorspelen bedacht en met een bandrecorder opgenomen.
Hadden we allemaal een rol in.
1 titel weet ik nog "Moord tussen de schuifdeuren"
Iemand werd met de keel  tussen de schuifdeuren gesmoord.
Huis had zulke deuren, dus dat was handig.
Toch grappig dat je met het mompelen van 'rabarber, rabarber' en met lepels tikken en roeren in kopjes op de band een heel levendg effect kregen van een restaurant met mensen.

toch heel wat leuker dan het gestaar op de smartphonr.





-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 30 Juli 2016 om 23:15
oei, ofwel regende het hier nooit in de zomer, ofwel ben ik nooit een kind geweest. Maar vanaf een jaar of dertien, veertien was het dan meestal op mijn kamer zitten en plaatjes draaien en breien en boeken lezen, en foto's verzamelen van mijn idolen en dromen ervan en met de foto's uit allerlei boekjes en kranten, heel mijn kamer behangen. Ik sliep in een Osmonds-kamer waar alle muren van onder tot boven waren behangen met foto's. Behangen kon je het eigenlijk niet noemen, meer beduimspijkerd.

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Juli 2016 om 09:27
Ik had een Beatleskamer en Paul McCartney was mijn toekomstige echtgenoot. Tot mijn vriendin vertelde, dat hij van haar was. Toen deed ik grootmoedig afstand om met George Harrison te zullen trouwen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 31 Juli 2016 om 10:47
Op mijn kamer prijkte de Indiaanse popgroep Redbone met Pat Vegas (basgitarist) als Grote Liefde. Tot wanhoop van mijn moeder; kamer was niet goed schoon te maken, langharige kerels die haar dochter het hoofd op hol brachten, stampmuziek die slecht zou zijn voor mijn muzikale ontwikkeling... Gewaardeerd werd het allerminst. LOL Iedereen in de klas versierde hun kamers op die manier.  


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 31 Juli 2016 om 10:59
Ik denk dat ik mijn tienerjaren overgeslagen heb , Idolen had ik niet .
Terwijl iedereen   foto's van Doris Day in zijn agenda had geplakt had ik meer vakantiekiekjes .Mijn kamer was keurig netjes ik had hem zelf mogen verven

Een platenspeler hadden we niet ,wat voor mij niet erg was want voor mij is en was alle muziek gewoon herrie .Ik zal nooit de radio aanzetten .

We leefden nog in de tijd van de verzuiling . Buitenspelen mocht wel maar eerst niet met de step en het fietsje en stelten van anders gelovigen . Omdat dat niet vol te houden was kwam er versoepeling ,maar binnen komen mocht niet . Bokspringen ,tollen en bordje tik evenals eitje leg waren geliefde spelletjes . Ook knikkeren , We hadden voor knikkeren ook een soort knikkerkuiltje voor binnen evenals een knikkerpoortje


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 31 Juli 2016 om 12:48
Ik had ook geen idolen, Mutti
Was en ben wel dol op muziek, maar dwepen vond ik erge onzin.
Heel nuchter, al jong, bedacht ik dat het niet zinnig was verliefd te zijn op onbereikbare mensen die trouwens meestal veel ouder waren dan ik.

Ik deelde mijn kamer met mijn zus, en zij had kleffe  Cliff Richard en de Beatles op 'haar' helft hangen.
Bij mij hing, bij mijn weten, niets.
Wel heb ik een poos  Bowie erg goed gevonden, maar toen was ik al wat ouder, maar ook toen: geen idool.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Augustus 2016 om 11:46
Vanmorgen een fikse hagelbui met onweer. De tuin is nog steeds wit.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 10 Augustus 2016 om 11:51
Hier wisselen zon en zwartgrijze wolken waar plensregens uitkomen elkaar af .

Het morgen wordt het beter ,gaat veel lijken op morgen gratis knippen .
Bij het oog op morgen hoorde ik het volgen . De weerman heet niet voor niets meteoro"loog"


Bericht van: bep
Datum bericht: 10 Augustus 2016 om 17:37
hier hebben we sjaans deze keer. Er was regen (niet af en toe een bui) en fris weer (17°) voorspeld van maandag tot vrijdag. De zon heeft geschenen (23°) en het was droog. Tot vanmiddag dan heeft het efkes gegoten. En nu is de zon er terug.

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 10 Augustus 2016 om 18:03
Ik vond het vandaag heel leuk - felle zon en dan donkere luchten waar een een pittige bui uitviel en dat afwisselend, meer zon dan regen.
Met al dat gesomber op de radio had ik donker weer verwacht.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 10 Augustus 2016 om 18:07
Ik heb ook liever dat ze regen voorspellen en dat het zonnetje het wint .

Zitten we net buiten te eten ,dachten dat het wel ging ,en ja hoor daar komt Pluvius weer langs


Bericht van: petraco
Datum bericht: 10 Augustus 2016 om 21:31
hier vroeg in de ochtend flinke regen en daarna lekker zonnetje met af en toe een klein wolkje.
Mogen niet klagen na wat ze melden


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 10 Augustus 2016 om 22:44
Met zonneschijn stapte ik in de loop van de ochtend de deur uit... zonder jas. Tijdens de autorit plensde het binnen 5 minuten. Gelukkig kon ik na het parkeren tussen de buien door op plaats van bestemming aankomen. Vanmiddag was het hier stralend. Zelfs nog even buiten gezeten met wat schrijfwerk.  


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 11 Augustus 2016 om 09:50
Kom net terug van het loopje met de ( loge) hond . Het komt hier met bakken uit de lucht .

Maar morgen wordt het beter .

Daar gaan we dan maar een bakkie op nemen


Bericht van: C4th
Datum bericht: 11 Augustus 2016 om 10:06
Hier vannacht vorst aan de grond gehad... in augustus... 't moet niet gekker worden.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 11 Augustus 2016 om 10:25
Originally posted by C4th C4th wrote:

Hier vannacht vorst aan de grond gehad... in augustus... 't moet niet gekker worden.


Geek


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 11 Augustus 2016 om 16:26
Vanavond eten wij sperziebonen uit eigen tuin. Dat betekent dat ik me vooraf ga verkleden in regenpak en gummylaarzen om lekker tussen mijn bonenstaken door te kunnen kruipen.   


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 11 Augustus 2016 om 18:47
Ik hoop heel erg dat de berichten voor morgen juist zijn en dat het een zomerse dag gaat worden.
Mijn neef trouwt op het strand, zoals ik eerder vermeldde.
Helaas kan ik het huwelijk niet bijwonen.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 Augustus 2016 om 13:04
Morgen (vandaag dus ) zou het beter worden . Het is helaas grijs en grauw geen zon te zien .

Het is droog dat is al een voordeel Mijn jas is nog niet droog na gisteren . We wachten maar weer op morgen .


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 12 Augustus 2016 om 15:37
Het weer is hier in ieder geval droog. Dus hopelijk is dat op het strand voor de huwelijksvoltrekking ook zo. 


Bericht van: bloem
Datum bericht: 12 Augustus 2016 om 16:16
droog en grijs hier

-------------
oant Sjen


Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 12 Augustus 2016 om 17:53
Hopelijk is het huwelijk dan op een strand in Zeeland waar al enkele uren de zon schijnt Cool 

-------------
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Augustus 2016 om 09:39
Hier ie het droog en koel, de zon is niet te zien, de lucht is egaal wit.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 13 Augustus 2016 om 09:53
hier ook droog wel blauw in de lucht en de zon http://www.animaatjes.nl/plaatjes/" rel="nofollow"> kijkt zo nu en dan even

-------------
oant Sjen


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 13 Augustus 2016 om 10:51
Droog vrij zacht . Van de stukjes blauw kan je een matrozenpakje maken .

Volgens een tante van mij was dat altijd een goed teken
De zon komt af en toe even kijken dus koffie buiten .
We hadden net een groene specht in de tuin en een groengele parkiet .
Weet niet of dat wat met het weer te maken heeft maar het was wel leuk


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 09:35
Ik zie in het westen witte schapenwolkjes en in het oosten zwarte. Wie gaan er winnen?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 09:40
Ik zie de http://www.animaatjes.nl/plaatjes/" rel="nofollow">

-------------
oant Sjen


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 09:49
Ik denk het Westen . Hier nog geen uitbundige zon ,maar wel redelijke temp en wat blauw aan de lucht .


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 10:12
Ja, de lucht is schoongeveegd, geen schapen meer, wit of zwart. Zou de tuin eindelijk droog genoeg zijn voor mijn elektrische apparaten?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 10:37
Zon ,blauw ,kussens in de stoelen .

Hond ligt buiten en die heeft een zintuig voor goed weer

Of jouw tuin droog genoeg is weet ik niet ,maar hier is gisteren de grasmaaier ingezet .

Misschien nog even wachten ???

Ik heb de eerste bramen al uit de tuin plus een soort frambozen die op onverklaarbare wijze ooit in de tuin zijn beland .



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 18:21
Ja, het gras is gemaaid, niet al te kort, alles ziet er groen uit. En ik heb even in de tuin zitten lezen.

Wij hebben kleine wilde aardbeitjes, zomaar uit het niets, ik leg ze altijd op het vogelplankje en ze verdwijnen, dus een van de gevederde vriendjes vindt ze lekker.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 18:27
hier heeft de zon gewonnenHug!
vanmorgen zitten twijnen en alpaca kaarden, vanmiddag op t strand een teen aan de sok gebreid en in zee gebadderd!


Bericht van: bep
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 20:16
hier was het grijs en donker. Vanmorgen onderweg naar zeeland : regen en nog donkerder. Daar aangekomen, zon, op het strand warm en vlak aan het water een koude bries. Namiddag : warm en volle zon. op weg naar huis gingen we terug naar het donkere grijs.

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 20:24
Het is hier heel de dag aangenaam geweest ondanks bewolking. De zon hebben we ook gezien. Star


Bericht van: petraco
Datum bericht: 14 Augustus 2016 om 21:33
hier een heerlijk weertje met een brandend zonnetje.


Bericht van: bep
Datum bericht: 16 Augustus 2016 om 10:38
gisteren (moederkesdag) heeft de zon alles gegeven wat ze kon. Vandaag probeert ze maar 'k denk dat haar batterij nog niet helemaal terug is opgeladen.

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 16 Augustus 2016 om 11:32
Prima weer .

Veel blauw ,wat witte wolkjes en ook wel een stevig windje .

Het barst van de toeristen die vanwege op brekingen en slecht geplaatste omleidingsborden de kluts kwijt raken .
Ik ben niets te beroerd om de weg te wijzen ,maar dan zijn er ook die het zelf toch beter weten .

Waarom doe ze zoiets altijd in toeristentijd ?


Bericht van: bep
Datum bericht: 16 Augustus 2016 om 11:56
Gedwongen sightseeing? Economie aanwakkeren, naft op moeten gaan tanken, honger van het rondrijden, aaah daar een bakker en ernaast een kruidenier, flesje drinken kopen?


-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 Augustus 2016 om 12:54
In Apeldoorn is het in de zomer ook altijd zandbakkentijd. Grote kerels, met schepjes, die de straat hebben opengegooid om zich uit te leven. Op een keer ging de onderaannemer van een wegenaanlegbedrijf failliet, heeft de weg vóór Berg en Bos (Apenheul) een jaar opengelegen, de bus moest daar omrijden.

Het is heerlijk weer, om al onze buren te pesten. Die hebben weken regen gehad op de camping.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 16 Augustus 2016 om 12:54
Daar zeg je me wat Bep

Fietsen verhuren per uur geheid wordt dat een uurtje meer dan het plan was .


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 16 Augustus 2016 om 16:07
In Amsterdam zeiden we altijd kijk het wordt mooi weer zodra er aan de weg gewerkt werd, technisch weer noemen ze dat LOL

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 Augustus 2016 om 19:08
PTT betekende Putje graven, tentje zetten, tukkie doen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 15 September 2016 om 18:42
Half september, buiten tropische temperaturen. Vanmiddag heb ik fijn genaaid aan mijn winterjurk. En nou begin ik me toch echt te verheugen op de herfst. 


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 15 September 2016 om 21:07
Net op de buienradar gekeken, maar de buien maken nog niet echt haast - hier zou het best weer eens mogen regenen.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: petraco
Datum bericht: 15 September 2016 om 21:34
Hier al vanaf 19.00 flinke buien met onweer nu weer wat rustiger.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 September 2016 om 08:55
Vannacht onweer en net genoeg regen om een sauna te veroorzaken, vanmorgen is het broeierig. Straks de weekendboodschappen doen, zal ik toch maar kiezen voor hutspot of boerenkool? Het ligt al in de supermarkt.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 16 September 2016 om 10:38
weinig regen gehad .
nu zon/wolkje .

chocolade le//er en peperno/en ook al .

prima lineushofweer 20 graden .

excuus mis le//ers


Bericht van: breienmaar
Datum bericht: 16 September 2016 om 10:43
hee lineushof, daar zijn we vroeger een paar x geweest!
op de fiets er naar toe, de jongste achterop,


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 16 September 2016 om 10:53
Lineushof...mijn zoon is daar nog eens een zomerlang fotograaf geweest.
Je weet wel, van die foto's die bij de ingang gemaakt worden en die je dan later kan kopen.

Ik moet zeggen..waren heel mooie foto's bij.
Zelf koop ik die dingen eigenlijk nooit.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 16 September 2016 om 11:19
is kleinzoon naar/oe vandaag .

schoolreisje

was er vorig jaar z'n moeder kwij/ geraak/
benieuwd hoe he/nu gaa/
was klein drama vorig jaar ,nog lang daarna klein hangaapje .


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 16 September 2016 om 11:30
Hopelijk verloopt het schoolreisje dit jaar goed.

Wat vreemd dat er plots andere tekens verschijnen in jouw toetsenbord. Het worden leuke taal-invuloefeningen. Mijn toetsenbord staat standaard op een andere taalinstelling waarmee de leestekens op andere plaatsen staan. Ik kan onderin de balk zien welke taal ik ingesteld heb, maar die gaat niet zomaar met mij aan de haal. Hopelijk kom je er gauw achter wie of wat de boosdoener is.    


Bericht van: bep
Datum bericht: 19 September 2016 om 21:42
De schuine streep is voor de letter t. Mutti probeerde mij om de tuin te leiden met die schuine streep maar ik had al pepernoten gelezen voor ik er erg in had. (Heb mij op vakantie een zak chocolade pepernoten aangeschaft).



-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 19 September 2016 om 22:01
goed gezien Bep ,ben die verloren op mijn /oe/senbord . Heb bord al gezogen


Bericht van: bep
Datum bericht: 19 September 2016 om 22:08
Ho//en/o//en/en/en/en/oons/elling. Is niet gemakkelijk om te typen. Voor u wel natuurlijk.

De le//er in de s/ofzuigerzak /erech/gekomen?

-------------


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 19 September 2016 om 22:59
Een rare suggestie: zou de t niet ergens anders "verstopt" zitten? Wie weet is hij verruild met de /.  


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 20 September 2016 om 09:16
Ik ga morgen even naar buur/huis .

Daar zijn op Woensdag PC deskundigen die senioren helpen me/ kleine PC problemen .

Nog even rommelen dus .
Zal dus maar weinig reageren


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 20 September 2016 om 09:21
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

 
Zal dus maar weinig reageren


Óf de T vermijden in je /eks/


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 November 2016 om 12:00
Vannacht bulderde de wind rond ons huizenrijtje. Maar vanmorgen was het windstil. Ik heb wel de hele weg naar de Plus takken lopen opruimen van het fiets/wandelpad. Dikke takken, waar een kind op de fiets lelijk over kan vallen. Ik vond het een beetje vreemd, dat die er nog lagen om 10.30 uur. Ik slinger ze de struiken in, maar wegschoppen kan toch ook?

Nu begint de zon door te breken en denk ik over een busritje naar de stad, Action, Wibra, Zeeman, Etos, Kruidvat, Voordeelboekhandel en Euroland. Ik moet voorkomen, dat die winkels alleen maar online te vinden zijn. Is dat geen ijzersterke smoes?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 18 November 2016 om 12:44
Ik kom je volgend jaar wel weer een keertje helpen . . .

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 18 November 2016 om 14:06
Hier vallen de hagelstenen als pepernoten


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 18 November 2016 om 15:48
Droog heen en terug, maar het was wel berenkoud. 7 graden bij de blote juffrouw (beeld in de Stationsstraat), maar een gure oostenwind. Action had reuzen bollen wol, 4 ecru gekocht, 4 oranje-achtige Fenna bij Wibra, een grappig punniksetje bij Zeeman. Ik had de tip gekregen dat er weer pannen waren bij de Deka en ik scoorde de laatste hapjespan en een koekenpan van 24 cm doorsnee. Het Tunische haakboek lag nergens, dus dat heb ik niet kunnen bekijken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 18 November 2016 om 16:35
Dat "ijzersterke smoezen" tot zulke waardevolle aankopen kunnen leiden. LOL


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 19 November 2016 om 14:36
Hagel en onweer, dikke witte laag op straat en in de tuin.
En ik zit te genieten van een kopje eigen gemaakte pompoensoep.
Is eigenlijk voor morgen, maar ik moet toch even proeven of het goed is he?




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 19 November 2016 om 14:54
De ramen staan te trillen van de heftige donderslagen.
Ik hoef er niet uit .Bouillon staat te trekken en na regen komt zonneschijn


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 20 November 2016 om 08:41
Ik was bij mijn moeder, onweer, regen, hagel - nou doe mij nog maar een kopje T. Toen ik 15 minuten later wegging was het stralend weer.
Nu een dag later gewoon thuis, donker buiten terwijl het al bijna 9 uur is, regen en woeiwaai - aan de kust is het vast spannender.
Oja, de huisband is natuurlijk 'gewoon' fietsen LOL


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 20 November 2016 om 08:51
Ik was gisteren op Spirit of Winter bij het Loo. Heerlijk weer, weinig wind en niet te koud. Er was veel moois te zien voor kerst en winter, maar ik heb voornamelijk snoep gekocht en een citroenzeepje, dat je net zo gebruikt als ossengalzeep. Wisten jullie dat je fudge (toffee) in allerlei smaken kunt kopen? Citroen, mandarijn, ik ga straks smullen.

Overigens zie ik vandaag nog niets van de beloofde/gevreesde windstoten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 20 November 2016 om 12:53
hier veel regen en storm



-------------
oant Sjen


Bericht van: bep
Datum bericht: 20 November 2016 om 13:12
Hier ook rukwinden, 'k ben de stoelen al een aantal keer terug gaan rechtzetten en van plaats verwisselen, en morgen ga ik de bladeren die in de veranda zijn gevlogen (meer binnen dan dat er buiten liggen) wel opkuisen.

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 21 November 2016 om 10:31
Hier is de tuintafel een vliegende schotel geworden en heeft zijn poten afgeworpen, daarna heeft hij een buiklanding gedaan.
Nou als het zo moet, dan kan hij ook wel gewassen en gepoetst de zolder op.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: JMB
Datum bericht: 22 November 2016 om 10:03
Hier waait het nu gelukkig niet zo erg meer. Er is behoorlijk veel blad in de vijver gewaaid. Zal ik dat eruit halen? ............................................... nee, geen zin in.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 November 2016 om 10:32
Doe maar wel JMB.
Blad in de vijver is niet best voor het water.
Straks vind je het suf van jezelf dat je het niet hebt gedaan. Big smile


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 22 November 2016 om 14:45
Vandaag een begin gemaakt met het winter-klaar maken van de moestuin. Het is er prima weer voor. De laatste aardappels, wortels en bieten uit de grond gehaald. Er staan nog 2 preiplanten en 3 boerenkool. Als het de komende dagen zulk weer blijft, ben ik aan het eind van de week klaar met de tuin. 


Bericht van: JMB
Datum bericht: 22 November 2016 om 14:55
Je hebt gelijk, had het beter wel kunnen doen. Heb wel veel blad van de stoep achter en naast het huis weggehaald. De vijver is eigenlijk van onze zoon, die zou het moeten doen. Maar ja, die denkt vast "dat doet moeder wel" en eigenlijk wil ik het daarom niet doen. Ik wacht vanavond nog af en anders doe ik het morgen toch maar wel denk ik.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 22 November 2016 om 16:24
Ohhhhhh.....vijver van zoon!
Dat veranderd de zaak.

"Zoon, hou je van de vijver? Hou je van de vissen? Zorg er dan voor.  Vijver en vissen gaan dood door teveel blad"



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bloem
Datum bericht: 22 November 2016 om 16:46
de lucht op dit moment



-------------
oant Sjen


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 November 2016 om 19:26
Moet wel iets bijzonders geweest zijn, want de krant hier maakt er ook een artikel over.

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 23 November 2016 om 11:08
Ah mooi Bloem, ik zag het gisteren ook, maar ik kan vanaf huis niet goed die kant op foto's maken

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 23 November 2016 om 14:01
Mooi was dat he Bloem .

Als ik op mijn tablet kijk staat er een stralende zon aangegeven .
|Als ik naar buiten kijk is het zwaar bewolkt met af en toe wat regen .
Wat doe ik verkeerd


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 24 November 2016 om 20:46
Je moet op het vliegtuig Mutti . . . gaat het vannacht vriezen, net de container buiten gezet en het was heel helder, ik kon het steelpannetje zien

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 24 November 2016 om 21:26
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

... ik kon het steelpannetje zien

Vanaf het steelpannetje (Grote Beer) kan je de Noordpoolster vinden. Leuk! Ik ga straks eens buiten kijken, maar eerst moet mijn haar droog zijn. 


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 25 November 2016 om 09:42
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

... ik kon het steelpannetje zien

Vanaf het steelpannetje (Grote Beer) kan je de Noordpoolster vinden. Leuk! Ik ga straks eens buiten kijken, maar eerst moet mijn haar droog zijn. 
Muts op, ik ben er niet goed in, ik kan eigenlijk altijd alleen maar de grote beer herkennen, waar staat de Noordpoolster ?
Dan kan ik de komende avonden in de herhaling, want kouder 's nachts - dus geen wolken (denk ik dan)
Ook nu al zon hèhè


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 25 November 2016 om 12:13
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Muts op, ik ben er niet goed in, ik kan eigenlijk altijd alleen maar de grote beer herkennen, waar staat de Noordpoolster ?

Op de volgende link staat een uitleg met een plaatje. Het is niet moeilijk te vinden. Bij helder weer kan ik 'm vanuit mijn woonkamer zien. Deze ster staat altijd in het noorden vandaar dat hij bij navigatie gebruikt werd. Succes. Wink  

https://www.spacepage.be/artikelen/waarnemen/algemeen/het-vinden-van-de-poolster-en-het-noorden


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 November 2016 om 12:39
Wie zijn "tranemontane" kwijt is, ziet geen Noordpoolster en weet dus niet welke kant hij op moet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 25 November 2016 om 13:56
Ja dat moet ik dan weer opzoeken, maar ok ik pak er een glaasje bij LOL

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 November 2016 om 14:40
Een oorlam, als je het over schepelingen hebt. Volgens mij heeft die ster de schuilnaam Tramontana.

Overigens is het in Apeldoorn schitterend weer. Beetje koud, zonnetje in stralend blauwe lucht, weinig tot geen wind. Morgenochtend krijgen we bezoek, 's middags hop ik op de bus de stad in.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 25 November 2016 om 15:02
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Een oorlam, als je het over schepelingen hebt. Volgens mij heeft die ster de schuilnaam Tramontana.

Tranemontane is de Italiaanse benaming van deze ster. Als je die niet kan vinden in de lucht, ben je verdwaald. 



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net