Print Pagina | Close Window

Gestopt

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=44464
Print Datum: 29 Maart 2024 om 08:36
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Gestopt
Bericht van: Jondala
Onderwerp: Gestopt
Datum bericht: 30 November 2016 om 23:03
Wat is het toch fijn als je een hobby hebt. Ik ben dus sinds zondag 27 november gestopt met roken Dan is breien en haken toch echt wel een handige anti rook EN snoep therapie.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.



Antwoorden:
Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 30 November 2016 om 23:55
Jondala!! Wat goed van je!!

Ik heb 50 jaar gerookt, ben drie jaar geleden gestopt en weet dus hoe moeilijk het is.

Je ben een stopper, dus ben je een topper!!

( ik ben echt gigantisch trots op mezelf, wees jij dat ook!!)


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 01 December 2016 om 00:20
Wat een prestaties van jullie alletwee! Inderdaad; wees met recht trots op jezelf. Ik kan er (gelukkig) niet van meepraten, maar uit mijn omgeving weet ik dat hier erg veel doorzettingsvermogen voor nodig is. 




Bericht van: bep
Datum bericht: 01 December 2016 om 07:07
groot applaus, kniebuiging en hoed erbij af want deze zwakkeling lukt het maar een paar uur om vol te houden.

-------------


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 01 December 2016 om 10:16


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 01 December 2016 om 10:44
Originally posted by bep bep wrote:

groot applaus, kniebuiging en hoed erbij af want deze zwakkeling lukt het maar een paar uur om vol te houden.
Ik beken, ik ben de dochter van de sigarenboer - mijn vader zei altijd als je stoppen wilt kan dat - gewoon stoppen zei hij altijd.
Maar mijn vader had een ijzeren discipline, dus ik weet - het is moeilijk. Maar Bep als ge stoppen wilt, stop dan niet met proberen Hug
Je zult maar net die ene keer treffen dat het je lukt en naarmate je langer gestopt bent wordt het steeds makkelijker.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 01 December 2016 om 10:52
Dank jullie wel voor deze bemoedigende woorden. Ik ben ooit eerder gestopt met roken en heb dat 5 jaar volgehouden. Daarna verschillende pogingen gedaan en het lukte me niet om het vol te houden. Nu heb ik hulpmiddelen gekregen van de huisarts en gaat het me een stuk beter af.


-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 01 December 2016 om 10:57
Een tip van mijn schoonvader die succesvol gestopt was na jarenlang 1½ pakje per dag: stop niet 's morgens vroeg, maar halverwege de middag. Je verdeelt je ontwenningsverschijnselen zodat je niet op je eerste ochtend begint met smachten naar een sigaret. De daarop volgende ochtend, na halverwege de middag gestopt te zijn, had je al een beetje voorsprong en vertrouwen omdat het de vorige middag en avond al zo goed gelukt was. 


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 01 December 2016 om 11:10
Ik ben om 1.00 uur in de nacht gestopt. Daar had ik al naar toe gewerkt en m'n sigaretten waren toen op. Asbak leeg gemaakt omdat ik de vorige keer in de asbak op zoek ging naar peuken die ik nog een beetje kon oproken. Hoe verslaafd ben je dan??? Als ik daar aan terug denk schaam ik mezelf rot

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 01 December 2016 om 11:14
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Als ik daar aan terug denk schaam ik mezelf rot

Het is heel moedig om zoiets onder ogen te durven zien. Hug

Het probleem is dat de fysieke verslaving met je eigen (geestelijke) leefnormen aan de haal gaat.    


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 December 2016 om 11:20
Schamen hoeft niet. Er zit iets in sigaretten om verslaving aan te wakkeren en in stand te houden. Wees trots op wat je wel kunt en doet. En de val van niet meer roken is inderdaad meer snoepen, dus leve het breien en haken, waarmee je je handen bezig houdt.

Op zwakke momenten kun je de computer aanzetten en met ons praten.

Ik schrok eerst, ik dacht dat je gestopt was met handwerken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 01 December 2016 om 12:12
Ik ben ook met hulp van de huisarts gestopt hoor.
Ik kreeg Zyban.

Maar ook dan moet je echt gemotiveerd zijn!

Ik rookte al een paar jaar niet meer binnenshuis.
En ik was het in een winter met veel sneeuw ineens zat om heel pathetisch met een paraplu buiten te staan blauwbekken.
Ik vond mezelf ineens uiterst belachelijk.

En schamen? NIET doen. er zitten heel veel verslavendmakende dingen in tabak.
Het maakt me hels dat fabrkanten dat mogen blijven doen terwijl hele regeringen zich druk maken over suiker. zout en vet in levensmiddelen.
Angry



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: niania
Datum bericht: 01 December 2016 om 14:01
goed bezig zou ik zo zeggen
je kunt het geloof dat van je zelf
ook ik ben nu sinds 14 september 14.00 uur 2007 gestopt met roken
ik heb van mijn (ongeveer) 13-de tot 38 -ste jaar gerookt
en wilde heel graag voor mijn 40 van het roken af zijn
(dat had ik ergens op mijn 25-ste bedacht)
heb het boek gelezen van allen carr
maar mijn vader kwam toen slecht in het ziekenhuis te liggen (dat is 22 juli 2007)
hij zou niet lang meer leven
was toen al in het boek begonnen met lezen en was al over de helft
maar bedacht me toen dat het op dat moment niet het goede moment zou zijn om te stoppen met roken
alle spanning rond het overlijden dat zou ik waarschijnlijk niet gaan redden dacht ik
heb toen een vouwtje in het boek gelegd en bedacht dat ik het later uit zou lezen
in het boek staat dat je het eerst uit moet lezen alvorens te sroppen met roken
o ja ik heb het boek volgens mij voor 2 euro gekocht nieuw bij de blokker
eerst was hij 4 euro maar dat vond ik te duur
(een pakje sigaretten was duurder in die tijd en die kocht ik wel, vond ik echt heel zielig van mezelf)
toen mijn vader was overleden (op 4 september 2007) en we hem hadden begraven (8 september 2007) zat ik een 6 dagen later een sigaret te roken even voor twee uur een sigaret opgestoken
en die smaakte me zo slecht dat ik hem wel heb op gerookt tot aan het filter en hem daarna uit heb gemaakt en ik dacht bij mijzelf dat is de laatste die ik gerookt heb
en ik heb daarna ook nooit meer een sigaret opgestoken
ik heb niet veel dingen waar ik trots op ben maar dit wel dat ik gestopt ben met roken
en ik was 38 en een beetje toen ik stopte met roken
en weet dat ik nog dacht bij mij zelf dat is wel mooi uitgekomen voor mijn 40-ste van het roken af
tot op de dag van vandaag ben ik hierom trots op mijzelf

het enige van het boek wat mij is bijgebleven van alles wat ik gelezen heb in het boek is je lichaam heeft het niet nodig
toen ik mezelf heb leren roken heb ik gedwongen om het roken lekker te vinden ondanks dat mijn lichaam en zeker mijn longen lieten weten dat het helemaal niet fijn was bleef ik er mee doorgaan
dat had ik nooit moeten doen

dus jondala heel veel succes en zoals ik als eerder zei je kunt het geloof in jezelf





-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 01 December 2016 om 14:03


-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: niania
Datum bericht: 01 December 2016 om 14:06
dank je wel
ook voor jou


-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: Cozz
Datum bericht: 02 December 2016 om 11:46
Ook ik ben nu 8 jaar geleden gestopt met roken. Ik was zo ziek ervan kon niet eens meer lachen normaal zo benauwd had ik t ervan. Ik was t zooo zat dat ik er gewoon mee gestopt ben ik wilde niet meer roken.
Dus ondanks dat ik nog shag had, vond ik makkelijker juist eigenlijk toch niets meer aangeraakt. Ik mocht wel roken van mezelf maar het hoefde niet. Met die zin herhalen tegen mezelf in moeilijke momenten en een flinke teug buitenlucht is het me gelukt.
Mijn man is blijven roken en rookt nog altijd. Ik kan hem nu zo een shaggie draaien en nergens moeite mee.
Dus ook jij kan het hoor. Volhouden en dan straks ben je er eindelijk vanaf !!


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 02 December 2016 om 11:49


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 December 2016 om 11:59
Toen ik bijna 40 was, kwam mijn zoon op een dag uit de basisschool en vertelde dat er een junk was geweest om over verslavingen te vertellen. Hij begreep nu helemaal, dat ik een verslaafde was en het niet kon helpen. Oja, zei ik, hier gooi dit aangebroken pakje weg en breng deze pakjes terug naar de supermarkt. Als je er geld voor terugkrijgt, mag je snoep kopen. Hij kwam thuis met pindarotsjes (nieuwe verslaving) en ik heb nooit meer gerookt. Ik moest me natuurlijk groot houden tegenover de kinderen. Ik droomde soms nog wel dat ik er eentje opstak. Helaas heb ik mijn oude gewicht nooit teruggekregen, al ging ik wat later fanatieker handwerken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: niania
Datum bericht: 02 December 2016 om 12:00
goed van je hoor magtelt
mag je trots op zijn
je moet er zelf trots op zijn vind ik

-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: bep
Datum bericht: 02 December 2016 om 14:39
als ik die verhalen hier lees voel ik me kleiner en kleiner worden.
Allemaal mensen met karakter (doorzettingsvermogen).
Jondala, volhouden en dan kan je terecht zeggen dat je een persoon met karakter bent.


en nu ga ik me stillekes in een hoekske een beetje zitten schamen

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 02 December 2016 om 15:28
Waarom Bep, waarom schamen ? Zou je willen stoppen ? Je zou het leed kunnen delen met Jondala, je mag tegen ons grumpy zijn.
Je kunt het allicht weer eens proberen . . .
Ik mag verder niks zeggen, ik ben nooit verder gekomen dan giechelen en een verdwaalde sigaret.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 December 2016 om 15:37
Bep, ik denk niet dat het zou helpen als ik mijn zoon stuur. Een 10 of 11 jarige maakt veel meer indruk dan eentje van 40. En ik denk dat rokers het tegenwoordig al moeilijk genoeg hebben met rookverbod en tegenstand van familie en kennissen. Volgens Dr. Phil kun je het beste de ene gewoonte vervangen door de andere. Vandaar dat ik net bij AH stond te springen en hengelen om een 6-pack chips te scoren. Ook niet echt gezond. Nou...het springen wel natuurlijk.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 02 December 2016 om 15:51
verboden te lezen door Jondala.







die maken ook geen indruk op mij. Toen mijn kinderen die leeftijd hadden zaagden zij ook altijd dat de meester had gezegd dat... of dat de juf had gezegd dat het heel slecht was. En dan dacht ik, ja ik ken die juf en die rookt ook. Nee ik denk dat ik nog niet rijp ben om te stoppen. Ge zoudt eens moeten weten welke gedachten er allemaal ontspringen in mijn hoofd bij de gedachte aan stoppen met roken. Daarom ook dat ik mij schaamde, omdat er toch mensen zijn die het nut ervan inzien en er echt voor gaan en daar ben ik toch een klein beetje jaloers op.

-------------


Bericht van: niania
Datum bericht: 02 December 2016 om 15:54
ik kan me dat voorstellen bep
je moet het alleen doen als je er achter staat
anders heeft het geen nut
zolang je dat niet hebt gewoon door roken bep

-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 December 2016 om 16:37
Ik ben met heel veel moeite van mijn Ja-zeg verslaving afgekomen. Nee zeggen was niet het goede truukje voor mij. Vandaag wilde iemand op het winkelcentrum een beetje van mijn tijd hebben, ik vond het moeilijk om Nee te zeggen, dus ik zei: Ik heb zo'n heimwee, dat ik heel snel naar huis moet. Staan ze van een krant of boekenclub te vragen Leest u wel eens? zeg ik Alleen breiboeken. Het lijkt lollig, maar ik heb het soms Spaans benauwd door opdringerige verkopers.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 02 December 2016 om 17:17
Originally posted by bep bep wrote:

 
en nu ga ik me stillekes in een hoekske een beetje zitten schamen

En dat is dus nergens voor nodig he?
Dat je ( in het goede) jaloers kan zijn op hen die gestopt zijn is begrijpelijk.
En misschien ook nuttig omdat dat je net even over de streep kan trekken.
Het is niet zo dat de stoppers zo vreselijk gewéldig zijn en jij zwak, of hoe je je dan ook voelt.
De meeste stoppers hebben een punt bereikt waarop het niet meer willen roken sterker was dan maar toegeven aan de verslaving.
Hopelijk bereik jij dat punt ook eens.
En sommigen (zoals mijn broer) bereiken dat punt nooit.
Maar dat mag NOOIT  een reden zijn tot schaamte.
De schaamte behoort bij de fabrikanten (niets meer of minder dan dealers zijn het, met toestemming van de regeringen) te zitten en niet bij hun slachtoffers, want dat ben jij bep en wij waren dat óók.






-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: koffiebuikje
Datum bericht: 02 December 2016 om 17:28
hier bellen ze je op om weer wat aan te smeren  ik zeg èèn keer nee drank je de tweede keer doe het toch maar niet en de derde keer ik had toch nee gezegd of verstaat u dat niet bij deze hang ik op  he he klaar hier weer van af was het maar zo makkelijk met roken of snoepen  of welke verslaving dan ook dan moeten we maar geen krantjes tv of andere reclame  je merkt het al ik rook niet maar snoep me plat
het volgende snoepje drankje biertje is weer te koop nog meer suiker nou ja nog een kopje thee met suiker anders gaat het door de gootsteen wand thee zonder suiker dan zeg ik nee slap he
schamen nee dat komt wel na het volgende kopje neem ik me telkens voor maar doe het niet
knap hoor van jullie  en wees maar terecht trots


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 02 December 2016 om 19:56
Lieve Bep, je hoeft je nergens voor te schamen. Ik heb altijd gezegd, ik stop NOOIT met roken. Totdat ik vorige week na het roken van een sigaret in de auto stapte en mezelf rook. Op dat moment dacht ik, dit ruiken andere mensen dus als ik heb gerookt. Ik vond het zo smerig ruiken. En toen ging de knop om. De volgende dag ben ik naar de huisarts gegaan voor hulp bij het stoppen. Ik heb champix gekregen en tot nu toe valt het me niet tegen. Ik heb op mijn telefoon een app gedownload die mij laat zien hoeveel sigaretten ik niet heb gerookt en hoeveel euro ik bespaar. Ik ben nu 5 dagen 18 uur en 54 minuten rookvrij. 81 sigaretten niet gerookt en € 23,15 bespaard.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 02 December 2016 om 21:49
Ik spaar ongeveer €60.= per maand uit.
Dat zetten lief en ik elke maand op een spaarrekening en we gebruiken dat als extraatje tijdens vakanties.
Roken was 3 jaar geleden goedkoper en ik rookte goedkope shag.
Met sigaretten was ik veel duurder uitgeweest.



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: JMB
Datum bericht: 03 December 2016 om 12:50
Het is mij ook gelukt te stoppen met roken, dus het kan iedereen lukken. Niet afgebouwd, nee mijn pakje sigaretten opgerookt en daarna niet meer gekocht, ook geen sigaretten van anderen gerookt.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 03 December 2016 om 15:37
Ik heb 40 jaar gerookt. en ben er nu 12 jaar af.
stoppen met roken lukt pas als je er zelf helemaal achterstaat.

-------------
oant Sjen


Bericht van: Cozz
Datum bericht: 04 December 2016 om 13:31
Nou Bep dan moet mijn man zich ook een beetje schamen want die pafte gewoon door terwijl ik met mijn stoppoging bezig was.
Hij kan het niet en heeft t dikwijls geprobeerd hoor.
Maar het is niet zijn schuld of de jouwe. Het is de schuld van al die fabrikanten die met toestemming van anderen al die rotzooi erdoorheen mikken.
En als jij mag roken van jezelf moet je dat lekker doen. Misschien dat je ooit denkt bij jezelf en nu heb ik er genoeg van maar misschien krijg je dat ook niet. En ook dat maakt geen ene bal uit.
We hebben je veels te graag en we hebben allemaal onze hebbedingetjes dus weg met dat gevoel en lekker je ding doen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 04 December 2016 om 22:12
Al 1 week Jondala!!!!! Proficiat.

-------------


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 04 December 2016 om 22:38
Dank je wel. Ben ook best wel trots op mezelf.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: JMB
Datum bericht: 05 December 2016 om 10:02
Goed zo. Ja een geluk dat je een hobby hebt. Als je bezig bent dan heb je tenminste geen tijd om te roken. Dat heb ik met snoepen. Als ik zit en niets doe dan krijg ik zo'n zin om iets te snoepen. 


Bericht van: niania
Datum bericht: 05 December 2016 om 12:50
o maar dat heb ik ook als ik zit te haken of te breien
daar blijf ik niet door van de snoep af
dat kan al gauw tussendoor merk ik
dus wat ik daar op moet verzinnen?
ik denk het gewoon niet in huis halen
dat lijkt mij de beste oplossing


-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 05 December 2016 om 16:19
@niania, dat is mijn oplossing voor chips enzo, maar af en toe heb ik dan een zwak moment. En ook voor verjaardagen sla ik voorraad in
en de visite eet het niet allemaal op, hè wat vervelend.
In de zomer, lekker zoute ribbelchips - hmm.
@Jondala, goed zo volhouden, heb je al het idee dat het makkelijker wordt ?


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 05 December 2016 om 17:03
Nee, het is nog best moeilijk. De Moeilijkste momenten zijn na het eten 's-avonds en met de hond uitlaten.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 05 December 2016 om 17:19
Toch heb je het ergste al achter de rug Jondala.
Met drie weken is de echte behoefte aan nicotine uit je lichamelijke systeem.
Wat langer duurt is de geestelijke verslaving.
Hou vast aan de gedachte : Ik heb NU trek in een sigaret, maar als ik vijf minuten kan wachten is de trek weg.

Die vijfe minuten zijn zo voorbij als je even een glas water langzaam leeg drinkt, of je tanden poetst.
Tandenpoetsen is een heel probaat middel tegen de trek.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 05 December 2016 om 18:19
Ja, ik weet het. Ik haal een paar keer diep adem en blaas dan heel langzaam uit. Dan inderdaad wat water drinken en tomaatjes en worteltjes snoepen. Het komt wel goed

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 05 December 2016 om 19:27
O maar zoals ik het hoor wil je zelf heel graag stoppen en dan moet het kunnen, rustig aan & volhouden.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: thian
Datum bericht: 05 December 2016 om 23:49
ik heb jarenlang mee gerookt met mijn vader
en kon niet begrijpen hoe dat lekker kon zijn
hij moest voor zijn gezondheid stoppen en kon het niet
en sleepte de hond, die niet meer wilde, steeds naar buiten om stiekum te roken, hij is nooit gestopt

meisjes om me heen gingen roken en werden misselijk
inhaleerden trots en stikten er bijna in
wat is dat toch...
hoe gaat dat.... ik zal nooit gaan roken
maar ik snao niet hoe de maatschappij zo ver gekomen is
als het nou meteen echt lekker is dan zou ik het begrijpen

heel veel kracht en moed voor alle stoppers
en voor alle rokers, staan er in het buitenland/ belgie ook zulke afgrijzelijke plaatjes op de pakjes?

-------------
don't let the little stupid things break your happiness


Bericht van: bep
Datum bericht: 22 December 2016 om 15:24
jondala, niet vergeten uiterlijk zaterdag een kadootje te kopen voor uzelf om te vieren dat het met kerst al vier weken oftewel 1 maand is.

En schoon bolleke garen bv. maar zeker geen sjokolat.

-------------


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 22 December 2016 om 16:01
Dat zullen dan heel wat bollekes worden ;-) Ben nu ondertussen 26 dagen gestopt en heb ruim €100,- bespaart en 359 sigaretten niet gerookt.
Lief dat je daar aan hebt gedacht.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: niania
Datum bericht: 22 December 2016 om 17:09

jondala super trots op je


-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: thian
Datum bericht: 22 December 2016 om 17:16
wat goed zeg, hoe gaat het?

-------------
don't let the little stupid things break your happiness


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 22 December 2016 om 17:25
Soms heel moeilijk. De groenteman is erg blij met mij. Heb al heel wat worteltjes weg geknabbeld. Op momenten dat ik het moeilijk heb ga ik een eindje wandelen of breien.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: thian
Datum bericht: 22 December 2016 om 18:33
wat knap goed bezig hoor! kan me voorstellen dat het moeilijk is
heel veel kracht en sterkte!

-------------
don't let the little stupid things break your happiness


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 23 December 2016 om 12:22
Heel goed hoor, hoera. En wortelen, wandelen en breien zijn positieve alternatieven.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 06 Januari 2017 om 21:41
Jondala, gaat het nog steeds goed?
Ik hoop het heel erg.
Thumbs Up


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 06 Januari 2017 om 22:00
Jaaaaaaa, het verlangen naar een sigaret is er nog steeds. Ik brei en haak er op los. Wandel nu ook 1 of 2x per dag. Als ik word ingeloot ga ik dit jaar voor de 1ste keer de 4daagse lopen samen met mijn dochter. Mijn doel is om eind januari 10 km te kunnen lopen. Eind februari 20 km enz.enz. Tot nu toe loop ik tussen de 5 en 6 km.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: JMB
Datum bericht: 06 Januari 2017 om 22:41
Goede zo, volhouden dat niet roken.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 06 Januari 2017 om 22:43
Geweldig! Clap

Toen mijn buurman met roken stopte vertelde hij ook dat het verlangen nog heel lang blijft. Als je dat vooraf weet, kan je daar misschien beter mee omgaan. Maar voor jou blijft het applaus doorgaan. 


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 06 Januari 2017 om 23:13
Ik heb dat ook nog af en toe... de periodes ertussen worden steeds langer en het wordt ook steeds minder heftig.
Fijn dat je nog  steeds gestopt bent!
En merk je nu ook afkeer van het 'rokersgeurtje' wat sommige mensen bij zich dragen?
Ik heb in ieder geval een periode gehad van  schaamtegevoel-met-terugwerkende-kracht.

(Wat niet wil zeggen dat ik afkeer heb van rokende mensen, dat zou heel erg zijn)


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 08:53
Ja inderdaad, dat vieze rokersluchtje vindt ik echt smerig om te ruiken. Als ik het ruik denk ik vaak, zo heb ik ook gestonken. Nee, aan rokers zelf heb ik geen hekel.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: Stramien
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 09:57
Goed bezig!

-------------
december2011



Bericht van: niania
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 10:04
gefeliciteerd dat je nog steeds gestopt bent
heel sterk sta je
volhouden en heel veel succes je kunt het geloof daar in


-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 11:39
Volhouden hé, ik ruik graag sigaretten en sigaren ,maar durf het niet te veel zeggen want amai,wij zijn opgegroeid met sigaretten rook in huis een vader die niet rookte was niet normaal en mijn moeder moest van de dokter roken om haar zenuwen te bedwingen en ze is toch al 90 jaar,alles het zal altijd wel iets zijn toch hadden ik liever dat ze iets aan de drugs doen dat vind ik veeel erger ,mijn mening he


-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: niania
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 12:23
het is allemaal even erg
mijn zoon heeft 2 jaar geleden in een afkick kliniek gezeten
en daar zeggen ze dat en nu weet ik het niet meer helemaal zeker
maar roken of alcohol is slechter dan drugs
maar het is allemaal even erg
het maakt alle drie je lichaam kapot uiteindelijk


-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 12:24
Tja Pareltje...mijn moeder kreeg advies van de huisarts om maar met een sigaretje op de wc te gaan zitten en een rustig moment te nemen voor de stoelgang.
Tijden veranderen.

En wat de andere drugs aangaat... sigaretten vallen sowieso onder het kopje 'drugs', net als alcohol en zijn vele malen verslavender.
Vooral ook omdat, eenmaal van die andere drugs echt goed  afgekickt het verlangen naar en de terugval in de verslaving vrijwel nihil is en wat roken betreft blijft het duveltje immer op de loer liggen.



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: HakenAllerleiCuracao
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 13:47
Ik ben 3 december gedwongen gestopt door een flinke longontsteking. Ben hier ontzettend van geschrokken. Ondanks mijn copd wist ik niet dat je het o benauwd kon krijgen. Ben 2 keer voor verneveling naar ziekenhuis geweest, kreeg een zware prednison en antibioticakuur.
Nu 5 weken later nog steeds rookvrij.  Daar hulpmiddelen van de dokter niet door mijn elver worden afgebroken was ik blij dat ik tabex ontdekten. Een plantaardig middel dat dezelfde werking heeft als champix en stukken goedkoper is. Deze helpen me nu om net dat kleine stukje waardoor ik steeds weer ging roken te overwinnen


-------------
http://hakenallerleicuracao.blogspot.com/

https://www.etsy.com/nl/shop/DushiAmigurumi?


Bericht van: niania
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 14:30
wat kost die tabex dan?


-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 16:42
Is dat rookvrij zijn 5 weken later dan ook niet heel erg fijn voor je copd ?

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: suziesfreubels
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 18:02
Stoppen met roken is altijd een lastige opgave...
maar als je er echt klaar mee bent is de knop ook zo om iig bij mij en vriend lief was dat wel het geval...


-------------
http://suziesfreubels.blogspot.nl" rel="nofollow - http://suziesfreubels.blogspot.nl


Bericht van: HakenAllerleiCuracao
Datum bericht: 07 Januari 2017 om 22:18
Ik heb voor een kuur 20 euro betaald Niania. Voordeel voor mij is echter dat de pillen plantaardig zijn en niet chemisch zodat ik ze kan en mag nemen van mijn longarts. Champix en die andere pillen mag ik niet omdat mijn lever die niet afbreekt. En ja voor mijn copd is het ook veel beter. Volgende maand krijg ik een nieuwe longfunctie test, en ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

-------------
http://hakenallerleicuracao.blogspot.com/

https://www.etsy.com/nl/shop/DushiAmigurumi?


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 08 Januari 2017 om 10:40
Ik snap best dat stoppen met roken moeilijk is, maar ik dacht copd en roken dat is toch tegenstrijdig. Nu maar hopen dat je er voorgoed af bent.
Het is op een harde manier gegaan, maar probeer gemotiveerd te blijven. Ik heb pas ook een boek over Cruijff gelezen en die stopte ook
pas toen het echt moest. Hij stapte geloof ik toen over op lollies Wink


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: JMB
Datum bericht: 08 Januari 2017 om 22:36
Lollies, krijg je weer een suikerverslaving.


Bericht van: thian
Datum bericht: 08 Januari 2017 om 23:04
je hebt ook suikervrije lollie,s

-------------
don't let the little stupid things break your happiness


Bericht van: HakenAllerleiCuracao
Datum bericht: 09 Januari 2017 om 23:24
is ook tegenstrijdig. maar heb ook een cyp450 afwijking. in het ziekenhuis gaf men mij 5 jaar geleden al aan dat het me niet zou lukken om te stoppen met koffie en roken omdat nicotine en cafeine de gifstoffen in mijn lichaam afbreken, vooral van medicijnen  wat niet door de cyp afwijling wordt gedaan. 

-------------
http://hakenallerleicuracao.blogspot.com/

https://www.etsy.com/nl/shop/DushiAmigurumi?


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 10 Januari 2017 om 13:13
Mijn vader zei vaak over zijn uitstalling medicijnen het middel is erger dan de kwaal, nou maar hopen dat koffie voldoende zal zijn

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 27 Januari 2017 om 16:34
jondala, nog eens proficiat, al 2 maanden.

200 euro rijker, een 800 sigaretten niet gerookt, een kuchje minder, veel groenten naar binnen gespeeld en veel handwerkjes die uit je handen zijn gekomen gedurende die 2 maanden.

-------------


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 27 Januari 2017 om 16:37
dank je Bep. Het is niet altijd makkelijk maar ik houd vol


-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: JMB
Datum bericht: 27 Januari 2017 om 17:02
  Party

Hieperdepiep, dat is een heel goede prestatie. Houd vol, je kunt het.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 28 Januari 2017 om 14:42
Proficiat,dat verdient een

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 11 Februari 2017 om 22:03
Met het schaamrood op m'n kaken vertel ik jullie dat het me niet is gelukt. Sinds een paar dagen ben ik weer gaan roken. Het was echt zo verschrikkelijk moeilijk.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: bep
Datum bericht: 11 Februari 2017 om 22:12
niks te schaamroden. Ge zijt niet de eerste en zult zeker niet de laatste zijn ook niet. Op naar de volgende poging zou ik zeggen.

-------------


Bericht van: thian
Datum bericht: 11 Februari 2017 om 22:19
gewoon stoppen en verder gaan war je was dat moet met dieeten ook
heel veel sterkte

-------------
don't let the little stupid things break your happiness


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 11 Februari 2017 om 22:26
Wat vervelend voor je Jondala, vooral het gevoel van erkennen van het falen is moeilijk.
Maar meissie....niet je rotschamen, niet je vervelend voelen, dit meenemen voor een volgende keer en weet: de meesten moeten meerdere keren stoppen voor ze erin slagen het definitief te doen.
Koppie op meid en verder: geniet gewoon van je sigaretje want roken met een schuldgevoel maakt dat je meer gaat roken.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 11 Februari 2017 om 22:43
Wat een ellendig gevoel zal het je gegeven hebben. Ook heel eerlijk en sportief dat je het hier neer hebt geschreven. Maar... je hebt het heel lang volgehouden en dat is een dik compliment waard! En dat betekent dat het ook voor herhaling vatbaar is. Misschien spreekt het voorjaar en de zomer je meer aan om door zo'n moeilijke beginfase heen te komen? Met een terugval zijn de kansen nog niet verspeeld, hoor.

Heel veel sterkte en wees desondanks trots op je prestatie die je de afgelopen tijd neergezet hebt. Thumbs Up 



   


Bericht van: Cozz
Datum bericht: 11 Februari 2017 om 23:31
Precies op een van de moeilijke momenten hoor dat je bent gezwicht dus is niet zo heel vreemd.
Je hebt een periode van 2 weken, 1 maand en dan rond de drie maanden krijgt je lichaam blijkbaar ook weer een schreeuw om toch maar gewoon door te gaan. Ook met een half jaar kun je dat nog hebben ... heb ik ergens gelezen ooit dus hihi...
Het is niet anders en volgende keer als je weer een stoppoging wilt doen sta je er veel sterker in.


Bericht van: niania
Datum bericht: 12 Februari 2017 om 08:19

je vertelt hier heel eerlijk dat je weer bent gaan roken
dat vind ik zooooooooooooooooo goed van jou
je hebt heel erg je best gedaan

ik wens je toe dat het je op een keer gaat lukken
heel veel sterkte en niet bij de pakken neer gaan zitten



-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 14 Februari 2017 om 20:53
Ach wat jammer, want je wilde stoppen - nou ja schaamrood is niet nodig, bij de volgende poging gaan we gewoon weer staan juichen
en je aanmoedigen


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 11:12
Even een up-date. Het is me nog steeds niet gelukt om opnieuw te gaan stoppen met roken. Maar nu MOET ik gaan stoppen.
Ben vanmorgen bij de huisarts geweest voor de uitslag van een bloedtest en het blijkt dat ik een te hoog cholesterol heb.
Ik eet gezond, beweeg veel en heb geen overgewicht. De oorzaak ligt voornamelijk bij het roken.
Ik zit hier gewoon te huilen bij het idee dat ik die sigaret weg moet doen. Is dat nog normaal?
Ik weet niet hoe ik het ga aanpakken maar ik wil toch echt weer stoppen. Het liefst nog voor manlief en ik op vakantie gaan in september.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 11:31
Er zijn ook pillen tegen te hoog cholesterol. Bij mij zit het in de familie en ik slik ze al jaren. Dus als het echt niet lukt om te stoppen, dan zou ik daar om vragen, als ik jou was.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 11:45
Sorry, ik had er bij moeten zetten licht verhoogd. Het is net niet hoog genoeg om medicatie voor te schrijven.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: bep
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 11:48
http://newsmonkey.be/article/62190

Ik zie hier heel veel mensen met zo'n walkietalkieachtig iets rondlopen en maar lurken en lurken. Ik vind het een komisch zicht maaaar naar het schijnt helpt het echt om van de echte sigaret af te komen. https://www.vaposhop.nl/vaporizers/portable_vaporizers/



En een te hoog cholestorol, wie heeft dat niet meer nadat ze de waardebepalingscijfers naar beneden hebben gebracht?

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 11:50
Ik heb ook een te hoog cholesterol wat in de familie zit .
Ik rook niet ik drink niet overmatig ,heb geen overgewicht en beweeg volgens mij meer dan genoeg . Dus dat het alleen door dat roken komt

Er zijn pillen tegen cholesterol zoals Machtelt schrijft ,maar ik ben nu aan de 4e soort want ik wordt er beroerd van .Kon alleen nog maar zittend de trap af ,maar ja ze beginnen bij de goedkoopste .
Er zijn ook middelen die helpen je te helpen van het roken af te komen ,ik dacht zelfs dat die ook nog vergoed werden ,vraag daar eens naar .
Mijn man is jaren geleden van de ene dag op de andere gestopt . Hij weet zelf nog exact wanneer dus zo moeilijk is het . Hij heeft in het begin nicotinekauwgom gebruikt en dat langzaam afgebouwd .
Hij heeft nooit meer gerookt .

Heel veel sterkte


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 12:11
Er bestaat ook een puur natuurlijke statine.
Rode rijst.
Jammer dat de zorgverzekeraar het niet vergoed.
Ik vertik het om kunstmatige statines te slikken vanwege de bijwerkingen.
Van de rode rijst heb ik geen bijwerkingen en mijn cholesterol is onder de 'norm' wat dat dan ook moge zijn.
Vanwege diabetes is die norm behoorlijk laag.
Jondala, probeer eens met Zyban te stoppen.
Mij vloog het ook aan hoor, het idee te moeten stoppen.
Gek is dat..je wéét dat je beter kan stoppen en als je zelf het besluit neemt schijnt het stoppen lichter over te komen dan als er een 'moeten'  in het geding komt.
Dat moeten maakt het een stuk zwaarder.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 18:18
Heel veel sterkte Jondala! Zijn er geen lotgenotengroepen in jouw omgeving? Of andere hulp die je een zetje kunnen geven als je dat nodig hebt? Ik hoop echt dat het je een keer lukt. Hug 


Bericht van: bep
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 19:29
Jondala, ik ga u proberen te helpen. Eerst efkes wat vraagskes (moet toch echt ECHT lijken)

Rookt er nog iemand bij u thuis of op 't werk?
Wanneer is die vierdaagse die ge wilt lopen?
Wanneer gaat de groentenboer met verlof en is zijn winkel gesloten?
Waar rookt ge nu? In huis of buiten?
Hebt ge een heel goed regenfrakske?

Na de antwoorden zal ik een plan opstellen (ben ik trouwens heel goed in, in plannen, uitvoeren is iets anders)

-------------


Bericht van: Hulten1
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 19:35
Schaam je alsjeblieft niet Jondala, roken is een van de moeilijkste verslavingen om vanaf te komen.

Mijn dierbare echtgenoot heeft 50 jaar lang een pakje zware shag per dag gerookt. Zwaar verslaafd dus. Omdat ik er de laatste jaren echt veel last van begon te krijgen en buiten roken zou betekenen dat we elkaar nooit meer zouden zien, is hij overgestapt op dampen. De eerste weken waren wat lastig voor hem, maar al vrij snel was hij eraan gewend. 
Ik zou dat proberen Jondala, wanneer stoppen met roken vooralsnog geen optie is.   http://vanrokennaardampen.nl/roken-vs-dampen/" rel="nofollow - http://vanrokennaardampen.nl/roken-vs-dampen/


-------------
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 19:37
1. Ik ben de enige in huis die rookt
2. De 4 daagse kan ik niet gaan lopen. Vanwege de reuma lukt het mij niet om meer dan 15 km te lopen.
3. De groenteboer is het hele jaar geopend
4. Ik rook altijd buiten
5. Wat is een regenfrakske? 😀

Lief dat je me wil helpen 😘

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: bep
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 20:05
Een regenfrakske is zo'n jasje dat in de zak van het jasje is gepropt. Een kaweeke, K-Way heb ik juist opgezocht.

We beginnen vandaag al : Uw laatste sigaret die ge anders laat ons zeggen om 23.00 rookt, die rookt ge niet. (Als ge laat ons zeggen een 15 sigaretten per dag rookt, dan hebt ge binnen 14 dagen al een dag uitgespaard).Ge krijgt tijd tot 15 mei. En dan doen we er weer een sigaret of twee af. Ge moet denken stoppen moet niet maar minderen wel.

-------------


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 11 Mei 2017 om 22:45
Dat is een strak plan Bep. Ik ben zelf ook al begonnen met het rekken van de tijd tussen elke sigaret. Rookte ik eerst om drie kwartier of een uur heb ik dat al gerekt naar anderhalf uur.

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: niania
Datum bericht: 12 Mei 2017 om 07:11
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Dat is een strak plan Bep. Ik ben zelf ook al begonnen met het rekken van de tijd tussen elke sigaret. Rookte ik eerst om drie kwartier of een uur heb ik dat al gerekt naar anderhalf uur.

dat vind ik echt heel knap


-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: bep
Datum bericht: 12 Mei 2017 om 09:43
dat was mijn volgende stap, na het schrappen van die laatste, de tijd ertussen verlengen. Vermits dat ge dat al doet krijgt ge een nieuwe datum : 31 mei.

-------------


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 12 Mei 2017 om 10:15


-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 12 Mei 2017 om 10:36
Waar ik eigenlijk een beetje van schrok was dat je huilen moest bij het opgeven van de sigaretten. Maar ik geloof dat je het zelf ook
niet helemaal normaal vond. En nee ik denk niet dat dat normaal is - ik denk dat je te zwaar onder het juk van de nicotine zit.
Maar ik ga wel staan JUICHEN omdat je het TOCH weer gaat proberen, dat is enorm KNAP. Al minder je maar, al rook je er nog maar 2 per dag.
Het zou een enorme prestatie zijn. Hup Jondala HUP.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 12 Mei 2017 om 12:39
He suxes ,de aanhouder wint,en hulp krijg je hier genoeg dus ..ga ervoor👍

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: bep
Datum bericht: 15 Mei 2017 om 00:43
En lukt het een beetje het minderen?

-------------



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net