Print Pagina | Close Window

broekschijter

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=45041
Print Datum: 28 April 2024 om 13:21
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: broekschijter
Bericht van: bep
Onderwerp: broekschijter
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 13:20
Ik zit hier al te broekschijten voor het einde van de maand.
2 maanden vakantie en de onthaalmoeder van de kleindochters heeft ook altijd in juli 2 weken verlof. Dochter en schoonzoon lossen dat op door elk een week verlof te nemen.

Een tijd geleden vroeg de dochter of ik die eerste week dat zij verlof heeft mee wou gaan op vakantie. Natuurlijk zei ik enthousiast ja met direct de vraag erachter naar waar en hoelang? Dat wist ze nog niet. Maar de mannen zouden ons brengen, zelfs naar Volendam. En toen was het al een beetje broek. Zo ver weg en stel u voor als er iets gebeurt, het is 2 uur een half rijden (als er geen verkeer is) voordat er iemand is.

Dus lichtjes geopperd dat ge met kinderen van 4 en 2 niet zo ver weg hoeft te gaan. Het enigste dat die nodig hebben is zand en water en misschien een boom.

Dit weekend werden de plannen al wat concreter : zeeland, dezelfde plaats dat vroeger onze tweede thuis was en waar zij (en ook ik in mijn tienerjaren) haar eerste liefdes beleefde, vakantiewerk deed en waar wij met de fiets van dorp tot dorp de braderieën afschuimden. Ik enthousiast en zag het al helemaal voor mij. Dochter, schoonzoon en de 2 kinderen vrijdagavond naar ginder. Ik zou zondagavond gebracht worden en de mannen zondagavond terug naar huis om het geld te gaan verdienen dat wij in die week gaan uitgeven. (1 keer per jaar moogt ge zoals de regering leven, eerst uitgeven en dan zien waarop dat ge gaat besparen/het gaat halen). Vrijdagmorgend moet ge er dan buiten en toen kwam de schoonzoon al af : maar ik kan jullie niet komen halen want ik moet werken. Voor mij geen probleem dan komt ge ons donderdagavond halen. Vroeger gingen wij ook altijd 's avonds laat naar ginder en 's avonds laat terug naar huis. Dan is er geen verkeer en zijt ge op een klein uurtje thuis. En toen kwam het want de dochter zei dat ze zelf wel met de auto tot ginder wou rijden en waarschijnlijk van maandag tot vrijdag zou gaan. Ik zou dan mee moeten. Het broekschijten was begonnen.
1. Ik heb in haar hele autocarrière (toch bijna 15 jaar nu) ik denk 11 keer meegereden. En die 11 keer was dan nog naar een winkel in het volgende dorp, om de hoek moet ge maar zeggen.
2. Ze heeft de laatste 10 jaar een half niet meer op een autostrade gereden, maar volgens de mannen is dat gemakkelijker dan op de gewone wegen want ge hebt geen lichten en er kan niemand van rechts komen. En dan denk ik, die lichten is waar maar die niet van rechts heb ik toch al anders gezien, bij de opritten bv. en in België is het de ene oprit na de andere dus voordat ge echt op uw juist vak zit moet ge dikwijls 3 vakken kruisen en nog vlug ook of ge zit al terug op een afrit. En bij de middenvaksrijders bv. Daar gaan ze langs alle kanten voorbij. Ik begrijp die middenvaksrijders wel een beetje, als ze mij langs de 2 kanten voorbij zouden steken, zou ik ook schonekes daar blijven rijden want ge kunt gene kant meer op.
Enfin, ze gaat oefenen, de autostrade op en een beetje verder er terug af. Geruststelling voor mij? Niet echt nee. Maar 1 ding weet ik wel zeker eens we achter een camion op het juiste rechtse vak zitten, blijven we erachter hangen tegen 70 tot we eraf moeten en ik ga een volwassenenpamper aandoen.


-------------



Antwoorden:
Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 13:57
Haha dat kan ik mij zo goed voorstellen ,en de kids regelen maar en oma knikt maar,en de kindjes hebben echt niet meer nodig dan zand en water niet ver van huis ,veel minder stres voor ouders oma,s en kids😆

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 13:59

Vorig bericht heb ik weggehaald.

Ik had niet meteen door dat je  serieus was bep.
Sorry bep!! Het spijt me. Embarrassed
Ik ben de laatste die met andermans angst wil spotten Embarrassed



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 14:17
Bep, doe als ik en ga achterin zitten, of voorin, met je haakwerk en tel en haak en haak en tel en in no time zijt ge waar gullie wezen moeten, voorhenen dook ik bij vrijwel elke tegenligger onder tdashboard of hoe dat heet maar sind ik haak is de angst minder/ anders alleen aan het geluid van de moter hoor ik of we harder of te hard gaan en reageer daar dan op ...sja...het scheelt wel een unterhose .. maar van mn moeder heb ik geleerd altijd een schone mee te nemen, voort geval dat ...

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 14:33
Een rok aantrekken... Sorry, flauwe grap.

Het is griezelig om bij iemand met niet al te veel rij-ervaring in de auto te kruipen... daar is geen kruidje tegen gewassen. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je hier eigenlijk niet op zit te wachten. Wat vind je van eerlijk zeggen wat je er van vind en vervolgens met het openbaar vervoer reizen wanneer het jou schikt? Ik weet niet hoe het zit met jouw rij-ervaring en autobezit, anders had je zelf op eigen gelegenheid kunnen gaan. Waarom zou je voor de lieve vrede je veiligheid uit handen geven?


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 14:44
De trein ??? Of anders haken of breien. Ik rij meestal zelf, dus meestal ben ik verschoond van meerij-angsten.
En die 11 keer naar de winkel voelde je je toen wel senang ? Of ook niet. Indien antwoord "nee" doe een Tom-Poes = verzin een list.
 
 


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: suziesfreubels
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 15:36
Misschien een optie voor in de auto neem een haak of breiwerkje mee...
Zelf doe ik dit ( haken )ook vaak tijdens langere ritten...
Vriend lief wil altijd graag rijden en doet ook aan racen ( en ja ook dan stap ik in de auto )...
Dus echt bang aangelegd ben ik niet...
Maar voor iemand die niet vaak in de auto meerijd kan ik me het beeld er wel bij vormen...
En als je haakt of breid ( lezen gaat mij echt niet dan wordt ik wagenziek ) krijg je veel minder van de omgeving mee...
En dit geeft ook nog eens rust ook nog...

Voor de rest wens ik je een hele fijne vakantie toe...
Geloof ik er heilig in dat het goed gaat komen en je zult moeten vertrouwen op de chauffeur...
Geniet vooral want een mens moet ook heerlijk ontspannen op vakantie...
We zien na de vakantie je creaties wel weer verschijnen...
Have fun...

-------------
http://suziesfreubels.blogspot.nl" rel="nofollow - http://suziesfreubels.blogspot.nl


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 15:44
http://www.goeuro.nl/travel-search2/results/474522617/train" rel="nofollow - Trein

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 16:08
Zij ziet er zelf niet tegen op om met twee kleuters en oma op pad te gaan? Ik weet nog hoe lastig die kleine blaagjes onderweg kunnen zijn, achterin is het minder comfortabel of zo. Mijne konden behoorlijk ruziemaken en klieren op die leeftijd. Tot de jongste in slaap viel. Hoewel je tegenwoordig films kunt vertonen op de achterbank.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 17:25
Dat hangt van de kinderen en van de resoluutheid van de chauffeur/baas in de auto af. Ik zou bij de eerste de beste P stoppen en zeggen
dat ze mogen kiezen, lief zijn of uitstappen. Alhoewel, dat zou ik van te voren zeggen (zei zij stoer LOL)
 
Volgens mij is Bep niet echt bang, volgens mij is Bep alleen maar attent - alleen heeft haar familie dat nog niet opgepikt. Hup Bep, je kunt het.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 17:52
Bep....als je echt bang bent en je grote zorgen maakt: práát erover.
Weet je dochter van je angst? Beseft ze de impact van die angst?
En dan zien of er een oplossing komt.
Misschien ziet ze er zelf ook als een berg tegenop en durft ze dat niet te zeggen?

Inderdaad een trein is een optie, al kan dat een heel gedoe zijn met bagage.
Ik reis graag met de trein.





-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 31 Mei 2017 om 22:08
maar ge moogt ermee lachen hoor lao, ik zit daar niet mee en lach er ook mee zolang ik niet in de auto zit.

Heel de familie kent mijn angst en lacht er ook mee (mijn kinderen noemen mij dan hyacinth bucket), en het is in feite niet de angst voor de chauffeur maar wel voor al die andere weggebruikers. Ik rijd dus alleen in geval van uiterste nood met iemand anders mee, omdat ik niet weet hoe dat die persoon reageert op het verkeer, rijdt hij in volle vaart op een camion af en op het laatste nipperke naar links (zo ken ik iemand met zo'n rijstijl, heb daar 1 keer met meegereden en dat was dan ook de laatste keer)

Ikzelf kan niet autorijden en als ik het wel zou kunnen dan rijd ik hier de oprit af en parkeer hem op de hoek van de straat en ga voor de rest dan te voet denk ik.

Bezigheid in de auto? 'k denk het niet, ik moet de weg in het oog houden en de stoplichten van de auto's inschatten en kijken wie er van baan verandert. Het moet ook stil zijn en liefst de radio nog af ook zodat ik mij kan focussen op het meerijden.

Achteraan zitten helpt ook niet veel. Als we weggaan en we nemen mijn ouders mee dan zit ons vader vooraan en ik en ons moeder vanachter.
Ik hang dan half naar het midden om zeker een goed zicht op alles te hebben. Ons moeder begint dan gaan te praten en dan krijg ik het op mijn zenuwen. Ik heb al gemerkt dat ik waarschijnlijk, alhoewel ik dacht van niet, toch wel enige mimiek gebruik dan, want soms zwijgt ze dan ineens om ook te kijken welk accident bijna gebeurt.

Als ik met mijn dochter dus meerij dan zegt zij gegarandeerd elke keer : mama ik had het gezien en ge moet u niet zo tegenhouden en trapt niet door de bodem en ge moogt de zetel loslaten. Of als ik naar dat luske dat boven aan het dak hangt grijp dan begint ze al te lachen.

Zij ziet er niet tegenop eens ze op het goeie rechtse baanvak zit. Ze rijdt elke dag een 40 km. maar altijd dezelfde weg dus die kan ze al met haar ogen dicht rijden.

Dat valt goed mee die prijzen van de treinen bij jullie. (al lachend hadden we die optie ook al besproken)



-------------


Bericht van: suziesfreubels
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 10:00
Als je nooit in een auto zit kan ik me wel voorstellen dat je er schrik van hebt...
Maar als je op een of andere manier toch over die angst heen kwam ligt er een wereld aan je voeten...
Hoe gemakkelijk zou dat zijn als je toch eens naar een andere wolwinkel wilt die verder weg is...



-------------
http://suziesfreubels.blogspot.nl" rel="nofollow - http://suziesfreubels.blogspot.nl


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 10:01
Als ik het zo lees vind ik het wel meevallen met jou, en als jouw dochter elke dag 40km rondtuft, dan zou ik zeggen gaan - geef haar
vertrouwen en let samen met haar op het verkeer.
En anders waarom niet met de trein, wij gaan tegenwoordig wel eens een dag weg en dan nemen we ook eens de trein - je ziet je eigen land
dan heel anders - je kunt achtertuinen en apies kijken.
 
 


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 10:15
Ik vind dat familieleden best rekening mogen houden met angsten van de oudere generatie. Het is erg makkelijk om er om te lachen, maar zelf zit je er mee. Je ziet nu al tegen de reis op, dan de reis zelf en daarna de angst voor de terugreis. En bedankt voor de hulp, mam! Je mag nog eens helpen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 11:31
Ik heb mijn rijbewijs gehaald omdat ik ook altijd angstig was en ben in de auto.
het heeft niet geholpen .auto rijden doe ik al 30 jaar niet meer.
en er naast of achterin zitten vind ik nog steeds eng, al hangt het er wel vanaf wie er rijd. 
maar in de grote bus/ vrachtwagen  en in de camper heb ik er geen last van. je zit dan hoger en hebt veel meer zicht.
al blijven autobanen in Duitsland een drama. toen we nog op winter sport gingen ,ging ik met de trein.dat reist heerlijk ontspannen.


-------------
oant Sjen


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 12:18
Na mijn eerste cva heb ik niet meer op een snelweg gereden.
Bang dat ik weer zoiets krijg en dan een ander ongelukkig rijdt.
Maar ik vind het wel een gemis, een stukje zelfstandigheid is weg.
Verder ben ik niet bang.



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 12:51
Zolang ze ermee lachen weet ik dat ze er rekening mee houden en hulp zie ik dan weer niet zo, eerder een voorrecht om samen een vakantietijd zonder op de klok te hoeven kijken door te brengen.

Zelfs mijn broer houdt er rekening mee.
2 keer per jaar gaan wij samen een midweek en een weekend weg, gewoonlijk noord-brabant of limburg. Zij zijn meer de Friesland of Groningen liefhebbers. Dus zijn we mijn grenzen aan het verleggen. 2 jaar achter elkaar een weekend naar Zwolle. De eerste keer ben ik nog altijd dankbaar dat we een tussenstop in Apeldoorn hebben kunnen maken en de tweede keer had ik halverwege hier en Zwolle al een midweek geboekt. Voor dit jaar vroeg hij of het nog ietskes verder mocht zijn. Dus denk ik dat we in Friesland gaan belanden.

'k ben blij dat er toch nog iemand is die schrik heeft in de auto en dat het bewijs geleverd is, ook al is het maar 1 persoon, dat het zelf met de auto rijden niet helpt tegen andereweggebruikersangst.

-------------


Bericht van: bep
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 13:02
in de auto ben ik dus dit type :



-------------


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 13:52
Bep, dat had ik nu echt niet van jou verwacht, een schijtluis in de auto. Ik begrijp nu wel hoe je aan je spreuk gekomen bent.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 15:32
Gelukkig is dat mijn enigste gebrek

En ge moogt die schijtluis letterlijk nemen, de zenuwgassen die door het alles gespannen houden ontstaan, ontsnappen heel fijntjes en geniepig en dan moet het raamke open. Deze periode heb ik wel geluk want dan zijn er nog boeren die hun mest aan het verdelen zijn op het veld en kan ik het daarop steken. De eerste keer tijdens de rit gelooft iedereen het nog, de tweede keer is er al argwaan en daarna gelooft niemand het meer.

-------------


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 16:54
Ocharme Bep. Onze Tom (rose trui!!!) had soortgelijke problemen en de hele wereld keek mee. Dus jij hebt nog geluk, alleen je familie moet snuiven.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 01 Juni 2017 om 20:03
oh Bep dat is toch wat voor je.
Ik ga ook weinig met een auto mee, omdat het me allemaal te druk is, rondom me heen.
Echt bang ben ik niet.
Zelf rijd ik ook al 24 jaar niet meer, door mijn ziek zijn.


Bericht van: JMB
Datum bericht: 02 Juni 2017 om 09:12
Sterkte Bep, ik voel helemaal met je mee. Ben ook een held op sokken in de auto (of eigenlijk bij veel meer dingen). Dat is van de laatste jaren. Eerder had ik geen problemen. Mijn man moppert wel eens tegen me, dat het geen zin heeft dat ik steeds rem want aan mijn kant zit geen rem. Of ik grijp weer naar dat ding boven de deur. Ook ga ik niet graag achterin zitten als daar geen deuren open kunnen. Dus ja, jou angst ken ik maar al te goed. En dat terwijl mijn man voor zijn werk best veel op de weg zit.

Dus ik ben een slechte raadgever om over je angst heen te komen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 02 Juni 2017 om 10:40
Ik denk dat ik weet waarvan die angst komt en als ik die beelden nu eens zou kunnen terugvinden in mijn geheugen dan denk ik wel dat het betert. Mijn broer die 10 jaar jonger is dan ik (in die tijd was het nog mode om een nakomerke te hebben want bijna elke gezin had er zo wel eneke) weet het nog perfect. Hij was toen 5 en ik 15. En van dat hele voorval weet ik dus niks meer. Wij waren op vakantie met een campingcar met nog een gezin. Op de heenweg naar Karinthië deed de auto raar. Hij steigerde meer dan dat hij reed. En in de bergen is dat wel angstaanjagend, zo vlak naast afgronden. (daarom al dat ik liever in het platte gedeelte van B en Nl blijf). Ginder aangekomen bleek er een grote vijs uit de motor gevallen te zijn. (juist voor vertrek de auto nog een onderhoudsbeurt laten geven en hij was nog maar een vier jaar oud, dus niet dat het een versleten bak was). Ze hebben er dan terug een ingedraaid en het was opgelost.
Op de terugweg rijdt het andere gezin eerst en we zien een spoor van 'iets nat' dat uit zijn auto komt. Naftbak leeggelopen door een steen die er tegen was geslagen. Op een pechstrook de auto's aan de kant, en mijn vader zette zijn auto achter hem echt aan de kant, half gras half pechstrook zodat er nog een stuk pechstrook over was. En van toen af weet ik niks meer.
Een paar weken geleden waren we herinneringen aan het ophalen van vakanties en ik zeg, weet ge nog in de bergen met die steigerende auto? En die steen in die naftbak? En mijn vader antwoordde maar dat was nog het minste. Ik trok grote ogen en toen zei hij en die kamion die rakelings langs ons kwam en op K. zijn campingcar en auto is gereden, als ik een beetje meer pechstrook had gebruikt, waren we er niet meer want dan had die gewoon onze auto gepakt. Ik dacht dus dat ik achterover viel want daar wist ik dus helemaal niks van. Ik vroeg daarna aan mijn broer weet gij iets van een accident in Oostenrijk? En die kon dat allemaal vertellen. Dus als ik die beelden terug zou kunnen halen is ofwel mijn angst een plaats gegeven ofwel kom ik helemaal niet meer buiten.

Ik had jullie reacties aan mijn man laten lezen en hij zei : ik doe u wel weg. Ofwel ziet hij mij echt graag ofwel wil hij zeker zijn dat ik niet ineens terug voor de deur sta, maar ik hou het op het eerste.

-------------


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 02 Juni 2017 om 12:28
bep, psychologisch heel verklaarbaar hoor.
De grote schrik, soort van trauma, heeft je alles doen vergeten (verdringen)

Enne.... jouw man zal je zéker graag zien, blijkt door zijn geste je weg te brengen.

(In Nederland komt: "ik doe u wel weg" neer op een aanzegging van een plan tot scheiden.
Maar ik neem aan ( hoop ik dan toch) dat het in België een andere bedoeling heeft  LOL)


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 02 Juni 2017 om 13:32
Dat je een gat in je geheugen hebt is verklaarbaar en je hoeft niet te gaan zoeken, want er is daar niks hooguit de angst. Ik ben tijdens mijn rijlessen
eens van de brommer gevallen en ik weet niks tussen "dit-gaat-fout" en "het-op-het-asfalt-liggen" en dat is er ook niet, de memorecorder
heeft zich op dat moment uitgeschakeld. Dat is een raar soort mechanisme. In het begin was ik toen ook bang in de auto, maar dat is
overgegaan en later heb ik toch ook dat felbegeerde brommer-papiertje gehaald.
Je hoeft misschien ook niet te weten wat er precies gebeurd is, maar alleen maar dat het gebeurd is en dat moet dan slijten. Nu zit daar alleen maar angst.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bep
Datum bericht: 03 Juni 2017 om 14:05
dankjulliewel en goh, ge zoudt toch denken dat dat schuifke waar die angst zit na 40 jaar (ja ik doe me efkes jonger voor dan ik ben) toch al leeggegast zou zijn. Dat belooft voor de komende jaren dat ik het ga los laten.
Maar hopen dat ze ons dan nooit tegenhouden of ze denken dat we chemische troep vervoeren.

En wat nog vreemder is tot voor enkele weken wist ik zelfs niet dat ik een gat in mijn geheugen had.

-------------


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 03 Juni 2017 om 16:05
En het zit denk ik vast omdat je het niet wist - dat gat blijft, maar met die angst kun je leren omgaan. Er zit ook een voordeel aan, je
hoeft ten slotte na 1 keer niet bij totaal gestoorde chauffeurs mee in de auto, in ieder geval niet zonder ze te schofferen LOL.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: C4th
Datum bericht: 03 Juni 2017 om 17:32
Jeetje, een vervelende angst.

Ik zou eigenlijk zeggen: ik las dat je dochter al zo'n 15 jaar een rijbewijs heeft. Gezien het feit dat ze nog leeft, moet ze toch wel een beetje kunnen rijden. Als zij angst heeft voor "autostrada's", is het dan niet mogelijk dat jullie een toeristische route nemen, zonder gebruik te maken van autostrada's? (nadeel is dan weer wel dat je dan nog langer in de auto zit).

Het verhaal dat je vertelde van het accident in Oostenrijk, kan heel goed de bron van jouw trauma zijn. Misschien toch eens met een spiegeloog gaan babbelen?
(stiekem toch een beetje nieuwsgierig of je dan eventueel ook vliegangst hebt? Want daar kun je niet voor je uit kijken en als je panne krijgt... tja dan is de pechstrook ver te zoeken)


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Juni 2017 om 17:39
Ik heb ook zo'n zwart gat in mijn geheugen. Toen ik 6,5 was, kregen we een zusje en een mevrouw, die op kraamvisite kwam, nam mij mee. Er stond al een koffertje klaar en zij pakte me gewoon op en zette me in haar fietsstoeltje. Ik wist van niks, dacht dat ik ontvoerd was en gilde de boel bij elkaar. Waarop ze afstapte en me een klap gaf. Van de verdere logeerpartij weet ik niets meer. Ik ben teruggebracht na 10 dagen en was zó van de leg, dat ik weer in mijn broek plaste na 5 jaar zindelijkheid. Mijn moeder dacht dat ik haar strafte en strafte streng terug. Veel later kwam dat nog eens ter sprake, oh wat een klein kreng was ik toch, maar ik dacht bij die "ontvoering" misschien, dat ze 3 meisjes en een jongen wat veel vonden en me voorgoed hadden weggegeven.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 04 Juni 2017 om 10:41
O, Bep ik begrijp je angst. Zelf klaagt mijn man dat ik te veel meerij zoals hij dat zegt. Daarom neem ik nogal eens mijn haakwerkje mee. Dan concentreer ik me daar op en niet op de borden en weg. Toch een fijne vakantie.


Bericht van: bep
Datum bericht: 04 Juni 2017 om 13:25
O Magtelt, dat is om een heilige schrik voor een fiets te krijgen. Ik denk als kind 'ontvoerd' worden zonder enige uitleg dat dat het ergste is wat iemand kan overkomen en dat dat een karaktervorming teweeg brengt die niet meer weggaat.

Vliegangst? Ik denk het niet. Ik heb nog maar 3 keren gevlogen.
1ste keer huwelijksreis naar Malaga, is niet zo lang vliegen en dan zijt ge altijd wat zenuwachtig omdat ge het niet kent.
2de keer in 1998 met de dochter die toen 18 werd naar Mallorca (is ook niet zo lang vliegen)
3de keer met de 2 dochters en mijn moeder naar Tunesië (ook weeral niet zo lang vliegen) in 2002.

Vliegangst had ik toen niet. Ik ben dan meer het type dat vastgegespt blijft zitten en alles in de gaten houdt en het vliegtuig in evenwicht probeert te houden. De piloot van de laatste vlucht zei op een gegeven moment : aan uw rechterkant zie je de alpen dacht ik. Iedereen stond recht om rechts door de vensterkes de alpen te kunnen zien en ik zat links in het vliegtuig en heb mij toen nog meer naar links laten hellen om het in evenwicht te houden.
Een vlucht eerder hadden we turbulentie en er zat er eneke te jammeren en te panikeren en haar verhaal van de luchtzakken af te steken en ik maar zeggen dat de trams bij ons ook zo rijden. De stewardess komt naar mij om te vragen of ik van plaats wil wisselen met de paniekerige. Heb ik braaf gedaan maar zat mij wel af te vragen : wat als dit vliegtuig neerstort en ze gaan de mensen identificeren aan de hand van de stoelnummers, dan ben ik wel gezjost want er zit iemand anders op mijn stoel. Ik heb dus nog maar 6 keren gevlogen in totaal (ook 3 keren terugkomen dus) en van die 6 keren ben ik 5 keren gefouilleerd geweest en heb ik 2 keren mijn koffer moeten openen om te kijken of ik alles wel goed had opgeplooid. Waarom ik er altijd wordt uitgepikt? Waarschijnlijk omdat ik denk echt heel kalm te zijn.

-------------


Bericht van: C4th
Datum bericht: 04 Juni 2017 om 22:45
Briljant je verhaal over het in het evenwicht houden van het vliegtuig :)

Wat betreft identificatie bij een ramp... denk niet dat er nog veel mensen op ongeveer de juiste plaatsen zitten bij zo'n ramp en dan nog zullen ze DNA-testen uitvoeren om zekerheid te krijgen (maar waarom zou jouw vliegtuig net neerstorten? Met iemand die zorgt dat alles in evenwicht blijft zie ik dat niet zo snel gebeuren :) )


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 07 Juni 2017 om 14:39
Ik heb begrepen dat als mijn lenzen niet uitploppen, zij me aan de hand daarvan kunnen identificeren. Ik vond het bizar en zat lacherig
bij de opticiën. Ik hou niet van vliegen, omdat je niet na een uurtje even naar buiten kunt (behalve als het een heel kort vluchtje is).
Oftewel ik verveel me, ik blijf trouwens ook altijd aangegespt - behalve als je natuurlijk op rechts de alpen kunt zien . . . of in dat kleine
hokje plassen wil.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 07 Juni 2017 om 15:22
Ocharm Machteld ,ik heb ook zo herineringen dat ik slaag kreeg en weet nog altijd niet waarom ,het was een mopje dat mijn zus vertelde en ik navertelde ,maar begreep ze toen niet ,Toen ik kinderen kreeg was het eerste wat ik zei ,niemand mag mijn kids slaan wel straffen als ze iets verkeerd doen maar niet slaan ,daar krijgt men een trauma van,zo hebben we toch allemaal iets dat we toen niet begrepen he ,daardoor zijn we wie we zijn (snap je?)😘

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Juni 2017 om 17:02
Tja dingen die we in onschuld deden of zeiden, zullen wel eens verkeerd begrepen zijn, waarop wij de reactie van volwassenen niet begrepen. Of ze waren net geïrriteerd over iets anders. Kom je er later op terug, dan krijg je weer de schuld, dus uitpraten is er niet bij. Het hoort bij onze geschiedenis en heeft ons gemaakt tot wat we zijn. Ik heb later begrepen, dat mijn moeder een tang van een kraamverpleegster had, die mijn kleine broer met vieze luier liet staan, tot een buurvrouw zich over hem ontfermde, en dat mijn grote zus van 8 om boodschappen werd gestuurd, waarbij de ze best gevaarlijke Spiegelstraat in Amsterdam moest oversteken, waar op schooltijden een agent stond om ons over te helpen. Dus mijn moeder lag hem te knijpen van angst en vond dat ik in ieder geval veilig was.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: JMB
Datum bericht: 08 Juni 2017 om 08:53
Och ja Magtelt goed bedoeld dus. Alleen jammer dat ze het vroeger niet even aan je hadden uitgelegd. Maar ja dat deed men vroeger minder. tegenwoordig heb je het tegenovergestelde, gaan ouders in discussie met kinderen die er nog geen bal van snappen. Die willen iets en dan kun je met goede argumenten komen, maakt hen wat uit, ze willen iets.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 08 Juni 2017 om 10:18
En dan werkt het ouderwetse: "De wil van kindertjes staat buiten naast de bezemsteel" nog het beste. Of een quote uit een meisjesboek: "Wie niet kan wat hij wil, moet willen wat hij kan."

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 08 Juni 2017 om 11:02
Ja zoals "het glas is altijd halfvol" ben ik nu stom maar ik begrijp niet wat ze er mee bedoelen😔

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 08 Juni 2017 om 12:03
Het maakt verschil wat er IN het glas zit, wonderolie of rosé.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 08 Juni 2017 om 12:53
Het betekent dat je altijd de positieve kant ergens van ziet .

Zoiets als de helft is er al uit, of ik heb lekker nog een half glas

Behalve als er zoals Machtelt schrijft wonderolie inzit want dan MOET je nog een half .
Over trauma's gesproken


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 08 Juni 2017 om 14:27
Of de negatieve versie dat is: het glas is half leeg... ... je hebt nog maar de helft over.
Ik kies voor de positieve variant.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 08 Juni 2017 om 17:19
Euh zal het maar half vol wonderolie doen ,dat is dan positief ,😉

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 08 Juni 2017 om 19:12
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Euh zal het maar half vol wonderolie doen ,dat is dan positief ,😉


LOLLOL


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net