Print Pagina | Close Window

afscheid nemen

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=45146
Print Datum: 28 April 2024 om 13:25
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: afscheid nemen
Bericht van: bep
Onderwerp: afscheid nemen
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 00:26
Het is zover. Ik heb besloten afscheid te nemen.
Na jaren trouwe dienst. In de beginjaren heel voorzichtig geweest en op een gegeven moment zelfs opzij gezet om te beschermen. Een dik jaar later toch terug tevoorschijn gekomen. Zo'n drie jaar lang heb ik er dagelijks ook 's winters en 's zomers heel veel plezier aan gehad tot een tijdje terug. De rek was eruit, er begon sleet gaan op te komen. Zelfs gaten.
Iedereen die ik ken is dolgelukkig en jullie zullen het beamen.
De commentaar van de naaste familie is : eindelijk, ge had het veel eerder moeten doen. Maar ik kon geen afscheid nemen. Daarjuist dus het besluit genomen. Ik ga jullie missen dat voel ik nu al. Het gaat jullie goed en jullie zullen moeilijk te vervangen zijn. Het zal waarschijnlijk nog wel een aantal jaren duren eer ik terug zo'n paar lievelingsschoenen zal hebben.








Antwoorden:
Bericht van: niania
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 06:56
ja zo gaat dat
heel veel sterkte toegewenst met deze beslissing



-------------
https://www.animaatjes.nl/plaatjes/vogels" rel="nofollow">


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 07:47
Ze zien er dan ook echt als zeer trouwe maatjes uit. Soms is het wel verstandig om uit gezondheidsoverwegingen te besluiten oude schoenen te vervangen. Zoals je al zegt, dezelfde soort vriendjes vinden, lukt meestal niet. Zeker niet zolang ze nog veel te nieuw zijn.



Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 08:05
Zo erg die voeten gaan je missen ,ik zou ze verzilveren zoals ze met baby schoentjes doen of een foto en inkaderen....sory maar ik vind het toch zo grappig omdat ik ook een paar laarzen staan heb die ik ook niet kan weg doen 😌

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 08:54
Het is hard, maar je liep al bijna helemaal op stadsgrond.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 10:15
Bep het is hard en ik begrijp je heel goed .

Kan je man er niets aan doen ? De gaten opvullen .
Ik heb/had zo'n paar sandalen met schokdemping .
Vorige week verlies ik er een stuk uit , nu was het afscheid nabij .
Kom ik thuis heeft mijn man met ik weet niet wat voor spul het verloren stuk er weer ingezet .
Ziet er niet uit ,maar dat zit aan de onderkant ,maar ze lopen weer prima .

Sterkte


Bericht van: bloem
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 11:43
Jammer Bep. ik begrijp je helemaal. sterkte

-------------
oant Sjen


Bericht van: suziesfreubels
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 13:25
Ik denk dat bijna iedere vrouw zich hier wel in kan herkennen...
Heb zelf nu nog een paar enkellaarsjes staan die te lekker lopen en ja zoals deze zijn ze er niet meer...
Heb inmiddels een gat in de zool en de andere is ook bijna door...
Kan het ijzertje dat onder de voetzool zit inmiddels bij 1tje zien maar weggooien kan ik nog echt niet...
Nieuwe schoenen ja die hebben we zat...
Even denken van het weekend 1 paar pumps en 1 paar gympen gekocht...
Nog 3 paar soort all stars gympen staan die nog helemaal nieuw zijn...
1 paar die ik op dit moment wel gebruik...
Nog 1 paar puma's die ik ook gebruik 2 paar pumps die ik niet heel vaak draag...
Niet te vergeten mijn hagel nieuwe trouwschoenen...
En nog paren slippers en sloffen...
Zonder zitten we nooit maar zo lekker lopen als dat 1e paar dat echt kapot is en moet worden vervangen doen ze geen van allen...
Hiermee wil ik alleen maar zeggen heel veel sterkte Bep...
Met pijn in het hart een groot gat ( al hadden ze die zelf al ) achterlatend zullen ze helaas in de vuilnisbak moeten belanden...
Sterkte!!!

-------------
http://suziesfreubels.blogspot.nl" rel="nofollow - http://suziesfreubels.blogspot.nl


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 15:55
Ik zou er toch echt nieuwe zooltjes onder laten zetten Bep, ze zien er nog zo mooi uit!! ( Pas op Lida, dadelijk doet ze het nog ook.)

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 21:58
ik heb het nog eens goed bekeken Bep,en volgens mij  kun je dat gat wel opvullen met kit.

-------------
oant Sjen


Bericht van: Jondala
Datum bericht: 14 Juli 2017 om 22:02
Ik schrok al

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: bep
Datum bericht: 15 Juli 2017 om 01:01
ze staan al aan de andere kant van de muur waar de vuilbak tegen staat. En de twijfel begint al toe te slaan. Misschien nog mee op vakantie in september en dan wegdoen, maar dan weet ik al eind november staat er ook een weekje vakantie gepland, dat ze dan ook weer meegaan.

-------------


Bericht van: kvdl
Datum bericht: 15 Juli 2017 om 08:39
Hier in het buurdorp is nog een ouderwetse schoenlapper, die kan ook verzolen 😁.
Moedige beslissing, ik heb hier hele zakken met oude schoenen staan. Het is maar 400 m tot de kledingcontainer bij de kerk....


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 15 Juli 2017 om 10:02
Kom op Beb doorbijten de schoenen smeken om rust ze hebben hun dienst bewezen ,trek de veters er uit als aandenken ,je voeten zullen je dankbaar zijn πŸ‘Ÿ πŸ˜‚

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 15 Juli 2017 om 11:21
Toen Zwartjes nog echt Zwartjes was kocht mijn vader daar steevast hetzelfde paar stoer maar toch nette stappers - helaas ging de kwaliteit achteruit
en had hij dat niet voorzien anders had hij wel 10 paar ingeslagen.
Als ik jou was, zou ik sterk zijn en nieuwe schoenen in gaan lopen of gewoon ieder halfjaar een paar schoenen kopen en zo meerdere
exemplaren fijn zittende schoenen vormen. Of 4 keer per jaar en als een paar dat niet bevalt, dat paar af door de zijdeur duwen. Zie het als
een investering in je familierelaties Wink


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: C4th
Datum bericht: 15 Juli 2017 om 20:44
Heb hier hetzelfde probleem... maar dan minder elegant... ik heb een paar superbadslippers. Ze zijn slechts 16 jaar oud en het profiel eronder is er compleet af... (één van de oorzaken waardoor ik vorig jaar die val gemaakt heb waardoor mijn arm enige weken onbruikbaar was), maar ze lopen zoooooo ontzettend lekker...
Kan er toch nog geen afscheid van nemen


Bericht van: bep
Datum bericht: 16 Juli 2017 om 14:07
zeg C4th, kunt ge onder die badslippers geen toefkes siliconen zetten om slippertjes te vermijden?

-------------


Bericht van: C4th
Datum bericht: 18 Juli 2017 om 17:08
Goh bep, dat is nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk...


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 19 Juli 2017 om 11:47
Originally posted by C4th C4th wrote:

Goh bep, dat is nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk...
LOL

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 19 Juli 2017 om 11:57
Sokken er omheen ???


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 22 Juli 2017 om 18:56
@Bep, heb je ze nouweh . . . weggesodemieterd ?

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 22 Juli 2017 om 21:48
Dat is balen. Ik heb ook zo'n probleem met slippers die ik nu ook niet meer kan kopen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 00:00


nee dus.


-------------


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 10:49
     

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 11:50
Dit zijn mijn lieveling schoenen. 



-------------
oant Sjen


Bericht van: bep
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 12:06
die zijn nog als nieuw bloem, daar kunt ge gemakkelijk nog een jaar of 5 van genieten (als dat laatste stukse van de zool niet verder scheurt tenminste).

-------------


Bericht van: bloem
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 12:18
de zool is dwars door.



-------------
oant Sjen


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 12:32
Plastic zakje om je voet dan gaat het nog wel een poosje .


Bericht van: bloem
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 16:22
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Plastic zakje om je voet dan gaat het nog wel een poosje .

binnen regent het gelukkig niet.


-------------
oant Sjen


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 18:58
Een tip voor de toekomst is misschien dat je je lievelingsschoenen in een eerder stadium naar de schoenlapper brengt. Begin-slijtage wordt dan toch weer even verholpen en daardoor verleng je de totale levensduur.       


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 19:26
Gooi ze toch weg ,de schoenen en je voeten zullen er dankbaar voor zijn .....als jullie het doen dan doe ik mee al zien de mijn er nog een beetje beter uitπŸ˜†

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: C4th
Datum bericht: 23 Juli 2017 om 21:03
Eigenlijk zou je net als met lievelingsknuffels van kinderen je lievelingsschoenen meteen in tweevoud moeten kopen. Enig probleem bij dit idee is dat je bij aankoop nog niet direct weet dat ze je lievelingsschoenen gaan worden.
Zo heb ik heerlijke laarsjes van Marco Tozzi... hetzelfde model is uiteraard (na 5 jaar) nergens meer te vinden. Nooit heb ik een paar laarsjes/schoenen gehad dat zo heerlijk zat. Maar ja, ook deze hebben een extra ademmogelijkheid onder de zool gekregen, onder andere. Eigenlijk zijn ze rijp voor de sloop, maar zoals bloem al zegt: Binnen regent het nooit.
Dus als ik weg moet en ik zit voornamelijk binnen (van auto naar binnen, naar auto naar huis), dan gaan die schoenen nog steeds aan...


Bericht van: bep
Datum bericht: 24 Juli 2017 om 00:33
wel pareltje, dat is het juist, mijn voeten zijn heel dankbaar als ik die aanheb, dan kan ik (bij wijze van spreken) een marathon lopen zonder dat ze tegenstribbelen. Andere schoenen kan ik aanhouden als we ergens naartoe gaan en stillekes zitten maar als we terug naar huis gaan moeten ze in de auto al uit omdat ik dan heel duidelijk reclamaties en een protestmars tegen de andere diverse nog stijve niet gevormde modellen voel opkomen.

-------------


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 24 Juli 2017 om 08:13
Weet het Bep, bij mij is het ook zo ik heb heel moeilijke voeten en pas na lange tijd aandoen zitten ze goed ,πŸ’…πŸ‘Ÿ

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: JMB
Datum bericht: 24 Juli 2017 om 08:37
Koop nu maar eens een paar xsensible stretchwalkers, dan weet ik zeker dat die schoenen van jullie weg kunnen. Dat zijn super schoenen, even wennen hoe je erop loopt (went snel) en dan wil je nooit meer wat anders. Maar, ze zijn niet goedkoop. Maar och een vriendin van me kocht altijd veel schoenen, zelfs goede merken. Maar sinds zij xsensible stretchwalkers heeft hoeft ze geen nieuwe schoenen meer. Dus omgerekend zijn ze dan zelfs goedkoop hihi.

Nee, ik heb er geen voordeel van als jullie die kopen, heb er gewoon ervaring mee. Heb zelf en paar en pas ook nog voor de zomer een paar xsensible sandalen gekocht.

Sinds ik ze draag loop ik weer als een kievit, kon moeilijk lopen hield maar een klein stukje vol en nu loop ik een stuk sneller en langer.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Juli 2017 om 09:05
Er bestaan ook Intersko schoenen, speciaal voor gevoelige voeten, bijvoorbeeld diabetesvoeten. Ik heb er nog geen ervaring mee. Eerst moet ik al mijn Ecco's opgemaakt hebben. Bij het kopen van Ecco's moet ik niets voelen, anders hoef ik ze niet. Die ik heb voel ik helemaal niet, ook na uren lopen. Tenzij het tropisch is buiten, want dan zwellen je voeten nu eenmaal op. Dan heb ik geen pijn, maar bij het uittrekken zie je de stikselnaden in mijn huid staan. Het zal wel even duren voor ik aan nieuwe toe ben, ik heb rode, zwarte, witte, beige, blauwe en lichtblauwe. Met bijpassende tasjes.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: C4th
Datum bericht: 25 Juli 2017 om 10:17
Originally posted by JMB JMB wrote:

Koop nu maar eens een paar xsensible stretchwalkers, dan weet ik zeker dat die schoenen van jullie weg kunnen. Dat zijn super schoenen, even wennen hoe je erop loopt (went snel) en dan wil je nooit meer wat anders.


Dan zal ik wel weer de enige persoon in Nederland zijn die het daar niet mee eens is.
Ik heb helaas een behoorlijke zwik schoenen in huis die bij nader inzien toch niet zo lekker zitten als ik na enkele minuten in de winkel rondgelopen te hebben had verwacht (de zogenaamde moeilijke voeten).

Toen onze schoenenwinkel dus een paar xsensible stretchwalkers als testpaar had staan heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt.
Ik mocht ze twee dagen uitproberen en dan zou ik ze zeker willen kopen.
Bij het de winkel verlaten was ik het nog helemaal met de verkopers eens, maar nadat ik er een wandeling van 4 kilometer mee gemaakt had was dat al omgedraaid. Ik heb ze een dag later al teruggebracht en dus niet gekocht.
Mijn probleem bij die schoen zit hem in de hak. Op een of andere manier irriteert die heel erg de hakken van mijn voet (zelfde probleem heb ik ook heel erg met schaatsen en met


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 25 Juli 2017 om 10:32
Ik kan er ook niet op lopen .

Ecco gaat nog ,en daar passen ook mijn hielspoor zooltjes in .
Nu stond er bij mijn dochter een paar Nike Air max 2016 blauw oranje en felgroene veters en voering die weggingen .
Ik heb ze mee genomen ,die gebruik ik nu om lekker te lopen als ik de hond uitlaat . Voor een boswandeling zou ik ze ook wel aandurven ,maar om er nu gewoon de stad mee in te gaan ,dat durf ik niet .
Ik zal eens kijken of ik een paar lange donkere veters kan vinden dan zijn ze iets minder opzichtig ,stel dat ik verdacht word van een overval dan ben ik wel erg herkenbaar


Bericht van: JMB
Datum bericht: 25 Juli 2017 om 17:20
Goh wat jammer ik heb er juist heel veel plezier mee. Zo zie je maar weer, wat voor de één een verademing is kan voor de andere een crime zijn. Dacht ik nog wel HET middel tegen zere voeten te hebben gevonden, nou ja voor mij in elk geval wel.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 26 Juli 2017 om 09:26
Ik heb zelf geen moeilijke voeten, maar omdat ik zo veel op klompen en slippers loop kunnen mijn hakken maar heel weinig velen.
Dus ga ik op museumbezoek met mijn Meindls aan, daar heb ik goed de ruimte in Wink


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net