Print Pagina | Close Window

Schrik, verdriet en opluchting

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=45182
Print Datum: 04 Mei 2024 om 09:45
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Schrik, verdriet en opluchting
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Schrik, verdriet en opluchting
Datum bericht: 29 Juli 2017 om 21:10
Gisteren was onze kat Archie geopereerd aan zijn gebit. We hebben hem lang in de bench gehouden, omdat hij zo slaperig was. Maar vanavond mocht hij naar buiten. Even later komen er een vrouw en tienermeisje aanbellen. Heeft u een cypers met witte kat? Ja, hebben we. Helaas die ligt in onze tuin, dood, met bloed aan zijn bekje. Op de foto zag ik duidelijk, dat het onze Archie moest zijn. Ik mee met een ligmandje. Alles klopte, de witte buik en poten, de cyperse rug, de cypers/witte kop, de bruinrode kleuraccenten op zijn rug. Ik heb hem er netjes in gevleid en in tranen naar huis gebracht. Man ook overstuur. En wie zien we even later op zijn stoel bij de tuindeur liggen? Archie. Springlevend. Aan de ene kant opluchting, maar toch ook verdriet om de vreemde kat. Hij is door de dierenambulance opgehaald, hij heeft een chip, dus de mensen hoeven zich niet ongerust te maken, maar treurig is het wel. Zo'n mooie grote kat.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Antwoorden:
Bericht van: kvdl
Datum bericht: 29 Juli 2017 om 21:43
Oei. Gelukkig alles OK met jouw kat, maar iemand anders rouwt nu. Met bloedende bek, enig idee wat er gebeurd is dan?


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 Juli 2017 om 22:05
Hij was gevonden aan de kant van de autoweg, een toegangsweg naar onze wijk, dus best druk. En hij had bloed aan zijn bek en neus, verder zag hij er goed uit. Ik had hem al aaiend in een ronde mand gelegd, zodat hij netjes lag, en ik voelde ook geen botbreuken. Hij was koud, maar nog niet stijf. Later toen hij opgehaald werd, wel. We zijn nog steeds van slag. Ik houd niet alleen van onze schurkjes, maar van alle katten, die ik zie. En dan eentje, die zo op Archie lijkt!

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 07:21
Wat een verhaal ,en wat een opluchting,behalve voor de andere mensen ,we houden toch zo van onze huisdieren dat we er altijd niet bij stilstaan ,nog veel geluk en vriendschap met Archie de wonder kat😺

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 09:23
Meestal probeerde ik de dood van een kat een plekje te geven door herinneringen op te halen hoe hij was, hoe hij speelde en zich waste. Nu zie ik aldoor die mooie kat in ons mandje liggen en maak ik me zorgen over de eigenaar. Is die op vakantie of kwam het slechte nieuws gisteravond hard aan? Ik zou Archie wel op willen tillen en dicht tegen me aandrukken, maar daar moet hij niets van hebben. IK mag aaien en kopjes incasseren.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: JMB
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 11:23
Oei, daar zul je zeker van geschrokken zijn. En later weer dolblij met een dubbel gevoel.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 11:29
Wat een verwarrend gevoel moet dat geweest zijn. Heel triest voor de eigenaars van de poes. Wel frappant dat de twee dieren zo veel op elkaar leken dat het jou in eerste instantie niet opviel. Fijn dat Archie springlevend bleek te zijn.    


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 11:37
Wat zal je daar van streek van zijn geweest ,en nog zijn . Ik hoop dat de eigenaar niet op vakantie is en een ander voor hem zorgde vooral omdat jij dan toch eigenlijk moet weten dat er een kat in de buurt woont die heel sterk op Archie lijkt .

Het is de laatste tijd mijn grote angst dat er iets met een oppasdier gebeurt .

Ik ga nu in het vervolg afspraken maken ,willen jullie het tijdens je afwezigheid weten of pas na terugkomst ??


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 13:45
Die afspraak maak ik altijd. Meestal moet ik de ouders van de vakantiegangers op de hoogte brengen van rampen en die bellen dan het nieuws door.

De kat in kwestie werd vaak gezien op een drukke weg, net een blok bij ons vandaan. Wij lopen daar nooit, we zitten altijd in de auto en hadden die kat nooit gezien. Maar als hij bij ons in de buurt liep, zal hij wel een groet van mij gekregen hebben. Ik praat tegen dieren, apparaten enz. Dus ik roep vrolijk: "Dag Archie, ik doe even boodschappen, straks ben ik weer thuis". Mensen die me gek vinden, zijn dat zelf ook.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 13:56
Ik praat ook altijd tegen dieren hoor Machteld .

Zeg ze gedag als ik weg ga ,vertel ze dat ik weer terugkom . Geef ze iets lekkers bij vertrek en bij thuiskomst .

Zelfs de vogels zeg ik goedemorgen en wens ze wel te rusten .



Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 14:55
Wat ik hierboven lees is wat mij betreft volkomen natuurlijk gedrag. Ik heb heel wat afgekletst tegen mijn konijnen en ik wens zelfs mijn auto welterusten.

Als ik op iemands dier moet passen, maak ik vooraf ook altijd afspraken en vraag welke dierenarts ze hebben.   


Bericht van: creaans
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 14:57
Zo dat is een verhaal zeg, maar wat een opluchting voor jou.
En ja veel verdriet voor andere mensen.


Bericht van: bep
Datum bericht: 30 Juli 2017 om 21:47
Dat is idd verschieten en erg maar sorry, ik vind het ook komisch omdat ik mij dat dus voorstel in beelden. Thuis komen in alle staten met het verongelukte dier, er afscheid van aan het nemen en dan op de stoel de echte Archie zien liggen. Kan zo in een toneelstuk.

Wij zijn zo ook eens thuisgekomen en aan de voordeur hing een briefje dat we vooraleer binnen te gaan eerst bij de buren moesten aanbellen (die traiteur speelden voor de katten). En dit was ook omdat er een kat dood lag.

-------------


Bericht van: Juul
Datum bericht: 02 Augustus 2017 om 16:38
Dat is met recht een rollercoaster van emoties. Maar gelukkig is met die van jullie alles goed, maar triest voor de baasjes van de andere kat.

wij hebben het op dit moment met de poes van mijn zusje. Mijn ouders geven hem eten terwijl zij in italie zitten. Nu is de poes zondag aangereden en gevonden door de overburen. Hele achterlijf kapot en kon niet meer bewegen. Dus mijn vader en mijn man hebben hem naar de dierenarts gebracht en daar hebben ze hem in laten slapen. Maar ja hoe vertel je dat ik heb nog 2 nichtjes van 7 en 4 die stapel op die kat zijn. Aanstaande vrijdag komen ze naar huis.Unhappy


-------------
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 02 Augustus 2017 om 17:45
Dat is een heel moeilijke boodschap om te moeten vertellen. Jullie hebben gedaan wat je kon door naar de dierenarts te gaan. Sterkte vrijdag.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 Augustus 2017 om 17:48
Dat is erg. Ik zou zorgen voor een soort monumentje voor de kat, van steen, pluche of gehaakt. Ik heb zelf in de tuin een stenen konijn, kat en cavia om alle dieren, die daar begraven zijn, te gedenken.

Ik zorg nu voor twee poesjes, die alleen in de huiskamer bivakkeren. Ze zijn zó bang voor me, dat ze pas eten, als ik de deur heb dichtgetrokken. Ik probeer wel door het raam te gluren, maar dan zie ik mezelf. Ze lusten de snoepjes en catmilk, die ik neerzet en de speelmuisjes, die ik in de kamer had gelegd, zijn weg. Ze waarderen me in stilte.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Juul
Datum bericht: 02 Augustus 2017 om 20:59
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Dat is een heel moeilijke boodschap om te moeten vertellen. Jullie hebben gedaan wat je kon door naar de dierenarts te gaan. Sterkte vrijdag.

We hebben mijn zusje al op de hoogte gebracht via de telefoon. Mijn vader heeft hem bij hun in de tuin begraven. Mijn nichtje zel al"opa ik kom eerst na jullie hoor ik wil bij het graf kijken. Nu gaat mijn vader er maar een steen op maken met een pootafdruk.


-------------
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 02 Augustus 2017 om 21:13
Originally posted by Juul Juul wrote:

Nu gaat mijn vader er maar een steen op maken met een pootafdruk.

Wat lief van je vader. De kinderen voelen ongetwijfeld de toewijding waarmee de poes omringd is.  


Bericht van: Juul
Datum bericht: 03 Augustus 2017 om 09:58
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Originally posted by Juul Juul wrote:

Nu gaat mijn vader er maar een steen op maken met een pootafdruk.

Wat lief van je vader. De kinderen voelen ongetwijfeld de toewijding waarmee de poes omringd is.  

Nou Kamilla mijn vader heeft niets met katten al zorgt hij wel voor die van ons en mijn zusje als we op vakantie zijn. Hij was er dan ook zo klaar mee "het is niet anders dat beest lijdt dus in laten slapen".
Het is dat wij er anders instaan anders had hij het mijn zusje ook gewoon bot door de telefoon verteld. Niet bewust, maar gewoon omdat hij er anders in staat. ( het is een hele lieve man hoor).
Maar nu voor de kleinkinderen wordt er een echt graf gemaakt. ( in zijn tuin)


-------------
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 07 Augustus 2017 om 15:26
Als iedereen gelijk zou zijn zou het een saaie boel worden. Maar hij is overduidelijk niet harteloos.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 07 Augustus 2017 om 15:57
Mijn man is gek op honden . Hij haalt altijd vreemde honden aan en ze komen altijd naar hem toe

Hij zal hem echter - de loge hond van mijn dochter -nooit uitlaten ,en als ik niet heel duidelijk vraag ,en afgemeten zijn voer neerzet geeft hij hem ook geen eten .

Het vreemde is dat de hond pas gaat eten ,wat ik klaar gezet heb ,als mijn man 's morgens als laatste beneden is .
Als hij hem op de trap hoort vliegt hij overeind en gaat bij de deur staan kwispelen met zijn stompje staart .

Ik snap daar niets van .


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Augustus 2017 om 17:19
Een medesporter vertelde vanmorgen, dat hij zijn hond een floskluifje geeft, als hij voor een paar uur weggaat. De hond laat dat liggen tot zijn baas weer terug is en gaat dan kauwen.

De buurpoesjes wachten nog steeds, tot ik weg ben, vóór ze eten. Als ik ze toespreek, miauwen ze klaaglijk. Ik weet niet of ze het over hun afwezige familie hebben of vragen of ik wil opzouten. Zoveel kats spreek ik niet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 08 Augustus 2017 om 12:24
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Mijn man is gek op honden . Hij haalt altijd vreemde honden aan en ze komen altijd naar hem toe

Hij zal hem echter - de loge hond van mijn dochter -nooit uitlaten ,en als ik niet heel duidelijk vraag ,en afgemeten zijn voer neerzet geeft hij hem ook geen eten .

Het vreemde is dat de hond pas gaat eten ,wat ik klaar gezet heb ,als mijn man 's morgens als laatste beneden is .
Als hij hem op de trap hoort vliegt hij overeind en gaat bij de deur staan kwispelen met zijn stompje staart .

Ik snap daar niets van .
Volgens mij zit jij niet op de juiste plek in de roedel, daar kun je proberen verandering in te brengen. Ik ben ook gek op honden en heb dus zelf een kat.
Nou ja ik ben ook gek op katten LOL


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Augustus 2017 om 10:20
Gisteren voelde ik me een echte kattenfluisteraar. De buurpoesjes likten al de lipjes af, als ze me zagen. "Lekker, daar is het enge mens weer met snoepjes en catmilk" en gisteravond knipte ik met mijn vingers bij de etensbakjes en gaven ze me allebei een kopje en doken meteen in hun bakjes, in plaats van verscholen te blijven tot ik weg was. Vanavond neem ik een haakwerkje mee en blijf ik een half uur bij ze.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 10 Augustus 2017 om 11:03
Wat een goed katten-heropvoed-project. Je bent je ongetwijfeld bewust van het feit dat wiebelende bolletjes wol grote aantrekkingskracht kan hebben op speelse katjes. Of je haakwerk naar wens gaat lukken...?


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 10 Augustus 2017 om 12:09
Zal daar de uitdrukking "de kat uit de boom kijken "vandaan komen ?


Bericht van: bep
Datum bericht: 10 Augustus 2017 om 12:23
dus dat was het : ze wachtten heel de tijd op de 'knip'vinger.

-------------


Bericht van: creaans
Datum bericht: 11 Augustus 2017 om 11:31
oh wat leuk om te lezen, Magtelt. Zo bedanken ze je toch voor je goede zorgen.
Hoop voor je dat dit zo verder gaat en dat je ze steeds leuker gaan vinden.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Augustus 2017 om 12:12
Vandaag kopjes gekregen en ze doken meteen in hun snoepjesbakjes. Ze weten wel wat lekker is.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Augustus 2017 om 08:12
Maandagmorgen voor het laatst de poesjes gevoederd en de bak geschept. Zondag had ik al stof (en grit) gezogen en het dienblad schoongemaakt. Ze waren nu pas helemaal aan me gewend, ik heb tien minuten staan kroelen met beide handen. Ze gaven mij en elkaar kopjes, zo lief. Ik heb al beloofd dat ik volgende vakantie weer voor ze zorg, en dat was niet vanwege de doos chocola, de Franse koekjes, het boeket en de poezenbeker en het poezenbakje. Ik had in dat huis bij de vorige eigenaars ook voor de katten gezorgd, mijn buren, dus mijn katten, zei ik dan.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 15 Augustus 2017 om 08:22
Alom waardering dus.

Misschien word je de kans geboden om het contact met de poesjes tussentijds te onderhouden. Dan wordt de volgende vakantie een feest vanaf dag 1.   


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Augustus 2017 om 10:48
Ze lopen wel door onze tuin, maar totnutoe moest ik dan doodstil blijven zitten, anders gingen ze er snel vandoor. Ze schijnen wel goede vriendjes met onze Archie te zijn. Misschien krijg ik voortaan kopjes bij het passeren.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 15 Augustus 2017 om 10:52
Wat zielig Magtelt. Voor jouw een grote opluchting maar voor andere mensen heel triest.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 15 Augustus 2017 om 14:52
Jammer voor je dat het poezen avontuur voorbij is, nu het net steeds beter ging.
Hoop voor je dat het in je tuin doorgaat met kopjes geven.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net