Print Pagina | Close Window

Stil

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=45863
Print Datum: 28 April 2024 om 13:41
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Stil
Bericht van: pareltje2011
Onderwerp: Stil
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 10:58
Het is hier zo stil ,ik denk dat ons doosjes aan t zonnen zijn of schoppen ....aja wol tegen de winter ,of hun tuin aan t sproeien of aan t luilakken zoals ik pfffff zo warm ik kan er niet meer tegen ene windmolen heeft al opgegeven ...hoelang nog ??? Ik smelt...🍨🍺🍻🥂🥃☕🍸🍷

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.



Antwoorden:
Bericht van: Jondala
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 11:20
En het is de vakantieperiode

-------------
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 11:20
Je stil houden, is wel het beste om je overeind te houden in de zomer. Ik ben met naaiwerk bezig en al plannen gemaakt voor een volgende naaiklus. Voor breien of werken met wol vind ik het te warm. Verder ben ik met de oogst bezig. Drukke tijd. Zeker als je met een gieter je plantjes wil redden met deze droogte. Volgende week vrijdag is het volle maan. Het zou kunnen dat het weer dan verandert.    


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 11:50
Op schooluren geniet ik van de stilte in de tuin en lees erg veel.

Vanaf volgende week zijn de kinderen vrij en dan is het gedaan met de rust in de tuin en ga ik binnen verder lezen.




-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 12:05
Ik ben te loom en lui om veel te zeggen. Behalve "Wat is het wááárm", en dat weten we al.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 12:19
Ja ik ben druk met de tuin en andere dingen en stukjes fietsen en dan gaat de doos naar een laag pitje

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 14:28
Op het ogenblik wordt er een nieuwe cv ketel geplaatst die op de zolder staat .
Werklui geven altijd drukte en straks is het ook nog rommel die op geruimd moet worden .
Voor de puffers :

Ik zal jullie geruststellen ik zie net grijze wolken aan de lucht .
Verder zit ik lekker rustig in de tuin wat te lezen en te genieten van de jonge vogeltjes die van alles moeten leren .
Komt er niets uit die grijze wolken ,dan wordt het weer sproeien ,wij mogen dat omdat we een diepte pomp hebben . maar je bent zo een uur bezig .

Volgende week begint de schoolvakantie ,ik denk dat het hier dan stil wordt omdat ze allemaal in de file gaan staan .


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 14:32
O grijze wolken o o o, nou laat maar komen. Ik heb net in de moestuin groente gehaald en een beetje onkruid getrokken en mijn hersenen
zijn gesmolten. Ik ben dus weer naar binnen gehold. Voor alle zon en warmte liefhebbers ik gun het jullie van harte, maar mag het alstublieft af
en toe eens regenen.
Mijn schoonvader kwam gisteren glimmend de waterpomp en sproeiers terugbrengen, in hun voortuin had het van 10u30 tot 15u30 geregend.
 


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 16:08
Al goe dat het voor iedereen even warm is en de regen blijft nog een week weg word gezegd ,hier hebben de kids twee maanden vakantie en ik heb   al 14 dagen oppas gedaan,nu gaan ze naar Italië, maar het is overal even warm toch

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 16:22
Hier zeggen ze dat het nog 3 weken gaat duren . . . en warmte alla maar de tuin heeft dorst . . .

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 17:04
Onze tuin verkleurt langzaam van groen naar bruin. De hortensia's laten hun koppen hangen en alle andere bloemen ook. En ik zit binnen, met zoveel mogelijk rolluiken naar beneden en ik naai. Binnen valt het best mee behalve als je begint te strijken met stoom. Het wordt nu bewolkt en er zou regen kunnen komen zeggen de geleerden. Ik wacht af.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 18:46
De verwarmingsketel staat .Wat was het warm voor die man op de vliering .

Toen moest hij nog getest . Platen aan vloerverwarming aan ,warmwater ok . Thermostaat ok
Wat was het warm in huis ,nu staat alles tegen elkaar open .
De paar grijze wolken zijn met hun lading weer vertrokken .
Nog even de stofzuiger erdoor en nu lekker afkoelen in de tuin .


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 20 Juli 2018 om 22:29
Op het moment dat je een afspraak maakt voor een ketel, denk je er niet bij na dat het weer zo "lekker" uit kan pakken. En dan moet je nog proefdraaien ook... Hopelijk ben je inmiddels afgekoeld in de tuin.  


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 21 Juli 2018 om 09:14
O mutti dat moet echt de hel geweest zijn zooooo warm😁

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 21 Juli 2018 om 21:17
na het werk zit ik ook lekker binnen met alles dicht. Volgende week vakantie, dan 33 graden gemeld. Net een half uurtje geregend ruikt lekker en we hebben er even in gestaan heerlijk was dat na weken geen regendrup gehad te hebbe.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 21 Juli 2018 om 21:25
Heb jij regen gehad Petra? Dan heb jij geluk gehad, hier geen spatje. Gisteren een paar druppels.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 21 Juli 2018 om 21:43
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Heb jij regen gehad Petra? Dan heb jij geluk gehad, hier geen spatje. Gisteren een paar druppels.
Ja heerlijk was dat een half uurtje ongeveer. nog veel te weinig maar was toch even lekker. Gisteren waren we sávonds in Gaia Zoo ook een heel klein buitje waren net bij de parkieten die gingen er echt voor zitten in de regen ze waren van die paar druppen aan het genieten leuk om te zien. Misschien komt de bui nog Lidwina wie weet.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 21 Juli 2018 om 22:38
Nee hoor, alle wolken weer weg.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 22 Juli 2018 om 10:20
Van vrijdag op zaterdag, dus op zaterdag regende het hier - ik moest plassen (3 uur) en toen hoorde ik geruis en het regende heel fijntjes.
2 à 3 mm, niet genoeg natuurlijk maar alle kleine beetjes helpen. Wij gaan volgende week misschien wel buiten slapen in huis is het eigenlijk te warm.
Kamperen in eigen tuin LOL


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 22 Juli 2018 om 11:20
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Wij gaan volgende week misschien wel buiten slapen in huis is het eigenlijk te warm.


Dat plan had ik ook al bedacht. Ons huis bestaat uit 2 verdiepingen met een mastiek plat dak. Als je de trap oploopt, voel je per trede de temperatuur omhoog gaan.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 24 Juli 2018 om 17:59
Wij slapen zelfs beneden . . . maar ja overdag wordt het meer dan 25 graden en die raak je 's nachts niet zo maar kwijt . . .

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: bloem
Datum bericht: 24 Juli 2018 om 18:01
we hebben natuurlijk wel de toer de Fiets .zoals ik dat noem. en in het kader van hitteplan zit ik daar heerlijk in onze koele woonkamer voor. benen op de poef ,glas koel water bij de hand. dan is het best uit te houden. 

-------------
oant Sjen


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 24 Juli 2018 om 18:34
In de woonkamer is vandaag voor het eerst 28 graden gehaald. Vanochtend een grote pan tomatensoep gemaakt omdat de tomaten prachtig rood waren geworden aan de plant. Hete klus... pffff. Vanavond ook weer gekookt. Tussendoor aan mijn korte broek genaaid. Verder doe ik het rustig aan.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 24 Juli 2018 om 19:36
Zodra het buiten koeler wordt dan binnen gaan hier alle ramen open. Vanmiddag stond ik de was op te hangen ik dacht dat ik een appelflauwte
kreeg wat een hitte. En natuurlijk de voetzolen aangebraden op het terras omdat de klompen iets te ver stonden LOL


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 25 Juli 2018 om 19:15
Ik heb ook zo'n plat dak. Vannacht was het lekker warm in mijn slaapkamer. Om 2.00 uur keek ik op de thermometer: 29,5. Vanochtend om 6 uur ben ik naar buiten gegaan en daar was het heerlijk koel geworden. Samen met de kat, die helemaal niet meer binnen komt, even op mijn bankje onder de notenboom gezeten.

Daarna ben ik ijs gaan maken.
Het is me eindelijk gelukt goed bevroren en toch zacht ijs te krijgen. Ik heb nu geen bessensap gebruikt, maar de uitgestoomde bessen die na het sap maken overblijven heb ik door de passeerzeef gehaald. Dat wordt dan een puree, zonder pitjes en steeltjes, maar met fijngemalen velletjes en nog genoeg sap voor de smaak. Suiker door de puree geroerd en dan de ijsmachine in. Verder niks meer toegevoegd. Resultaat was een bak mooie zachte bessen ijs, die goed aanvoelt en waarvan mooie bolletjes te scheppen zijn.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 25 Juli 2018 om 21:16
het is erg donker buiten misschien een buitje? was vandaag ion de tuin 38,4. We zitten zo ongeveer de hele dag binnen is nog redelijk onder 25,5 graden. Voor mij mag het wel iets koeler worden zodat we ook eens wat leuks buiten de deur kunnen doen nu we vakantie hebben.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 26 Juli 2018 om 11:49
Ik rij veel met fiets en dat is zo fris tussen de bomen maar dan als ik afstap....alles druppelde van mijn hoofd tot aan mijn voeten,ik denk dat ik goed gezuiverd ben

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: handwerkjuffie
Datum bericht: 26 Juli 2018 om 13:08
Hier natuurlijk ook erg warm, en het gras is inmiddels eerder bruin dan groen te noemen, maar met een sproeiverbod heb je weinig keus... Al zie ik de boeren hun weilanden rondom ons heen dan overal met geweld sproeien. Met slootwater, wat dus verboden is... En dan denk ik: 'zouden we toch ook maar...?', maar ja, zul je net zien dat wij een vette bekeuring krijgen voor die (in verhouding) paar liter die wij gebruiken, terwijl het met grote tanks en alles met duizenden liters wordt opgepompt. Maar goed, ik durf het toch niet aan. Tuin is te groot om met kraanwater aan de slag te gaan, dus dan maar laten verdorren die boel... komt vanzelf wel weer in orde, maar dat zal wel een tijd duren. Gras maaien hoef je nu ook niet aan te beginnen... Maar handwerken en 'computeren' doe ik ook allemaal niet veel hoor. Was ook al een tijd niet op dit forum geweest, gewoon omdat het me teveel energie kost, haha. Dit jaar voor het eerst echt last van de warmte. Maar wij kunnen nog wel afkoelen, voor de dieren vind ik het erger. Afgelopen week 3 kittens in de tuin ontdekt, waarvan er één in de eikenboom hing... Was een naar gezicht, ik zag hem aan de achterkant, staart naar beneden, achterpoot bungelde van een tak... dacht dat het beestje niet meer leefde, dus tussen de takken (bramen, au!) door en naar de voorkant van het diertje. Toen zag ik een oogje opengaan, dus hij leefde in ieder geval. Snel bakjes water gaan halen en een beetje zacht kattenvoer uit een zakje, dat was later op en toen waren alle drie de katjes op de 'begane grond'. 's Avonds heeft moeder poes ze blijkbaar een voor een opgehaald, want op een gegeven moment zaten er nog twee, later één en die was na een tijd ook verdwenen. Waarschijnlijk katten van de buren (boerderij), maar ik houd nu dus constant in de gaten of ze niet weer ergens hier in de tuin zitten, die beestjes hebben toch echt wel iets extra's nodig met dit weer. Denk dat de kittens een week of zes zijn als ik ze zo zie. Voor die diertjes vind ik het allemaal nog erger dan voor mezelf.
Zo, nu weer een fles water vullen en achter de pc vandaan :).



Bericht van: Cocos
Datum bericht: 26 Juli 2018 om 14:15
Een paar jaar geleden vond ik een kat in het kippenhok. Hij lag halfdood, slap, zonder enige reactie. Maar hij leefde nog. Ik heb hem een paar dagen water gegeven en eten. Ik dacht, hij gaat dood of hij knapt op en gaat weer naar huis. Maar na een paar dagen liep hij om het huis heen naar het terras waar ik met de buurman zat. Ik gaf de kat maar weer wat eten en water en dat bleef hij wekenlang halen. Hij ging wonen onder de struiken. Tot buurman hem in huis nam. "Dat beest heeft een huis nodig. Hij mag bij mij wonen."

We gingen met de kat naar de dierenarts, die vertelde dat de kat tandsteen, kanker en een zwak hart had. "Hartruis, dat kan geopereerd, maar hij kan aan de verdoving overlijden." We hebben besloten om de kat geen onnodige behandelingen te laten geven en hij heeft nog jaren geleefd. Heel tevreden bij buurman in huis, vriendschap gesloten met de andere katten, een lieve zindelijke aanhankelijke huiskat.

Zijn hart was inderdaad zwak. Twee keer is hij nog wankelend op zijn poten naar huis gekomen en daar op een veilig plekje in elkaar gezakt. Verzorgd en na een paar dagen weer opgeknapt. Totdat een nieuwe buurtkat zijn huis binnendrong en in gevecht ging. Daarna heeft hij verzwakt een paar dagen gelegen tot hij dood was.

Maar toch heeft hij nog een paar goede jaren gehad.




Bericht van: lw1463
Datum bericht: 26 Juli 2018 om 20:48
Ik zou niet te snel oordelen veel boeren beregenen met grondwater, de BOA's zijn overal onderweg om te controleren maar hier in de buurt is het
redelijk simpel de sloten zijn droog - dus als er gesproeid wordt komt het water uit de grond. Ook wij hebben een put (puntstuk) geslagen om
te kunnen sproeien. Want het ging me aan het hart de tuin zó erg te zien aftakelen. En nu zo naar buiten, met een gietertje de potten en de kas langs.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 26 Juli 2018 om 21:22
Wij hebben ook een put laten slaan dus we sproeien met grondwater

Laatst las ik ergens dat er boeren zijn ,die om de een of andere reden ontheffing hebben om een een gedeelte van hun grondoppervlakte mochten besproeien .Gras lieten ze dan onbesproeid en de gewassen besproeiden ze .
Gras trekt meestal weer bij


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 26 Juli 2018 om 21:24
Wij gieten niet en sproeien ook niet. De natuur komt er wel weer bovenop. Zelf zit ik binnen en naai overdag. 'S avonds brei ik.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 26 Juli 2018 om 21:31
Lidwina hier begint het te rommelen .


Bericht van: bep
Datum bericht: 26 Juli 2018 om 23:32
wij hebben hier klank gekregen zonder het lichtschouwspel erbij maar wel met ik denk een 100tal druppels water waarvan er 6 mij hebben geraakt.
Eerst dacht ik dat de boesson was begonnen maar we blijven nog efkes in het droge seizoen.



-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 08:19
In Rotterdam schijnt het noodweer geweest te zijn ,het heeft zelfs een leven gekost .

Een radio reporter die daar in de buurt woont vertelde vannacht, dat er zelfs hagel gevallen was .
Een paar kilometer verderop niets aan de hand ,toen hij naar de studio reed .


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 08:32
Gisteravond hier veel gerommel en bliksem.
Toen regen...HOERAAAA dacht ik.
Maar nee....  niet eens een buitje voor het stof...slechts een paar druppels.

Ik vind het voor de tuinbouwers echt erg... het is hun broodwinning.
Dat mijn hortensia's op apegapen liggen is niet leuk, maar ik hoef er niet van te eten.






-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 08:33
Oh ja...vandaag weer eens kijken naar een woning.
Dikke kans deze keer.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 08:39
Succes.

Je weet in iedergeval hoe het voelt als de zon erop staat .

Ik hoop echt voor je dat dit voor jullie de oplossing is

Ik zal duimen


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 09:25
Succes met de bezichting vandaag.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 11:38
Cry

Niet dus...
Mooie flat, ruim, pas gerenoveerd.
Maar...... een doorgaande weg voor het balkon.
Teveel verkeerslawaai, dan kan ik niet  op het balkon of met de ramen en deuren open binnen zitten.



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 12:08
He, wat jammer... voor nu is dat een domper maar op termijn zou het teleurstellend geworden zijn. Wees blij dat je toch zelf een keuze mag maken.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 12:13
heel erg jammer voor je .

Is er geen oplossing met geluidsbeschermers ??
Ik kan zelf niet tegen oordoppen ,maar mijn schoonzoon heeft oordoppen voor het motor rijden en die laten weinig geluid door .


Bericht van: suziesfreubels
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 12:39
Hier ook geen druppel regen gezien...
We zaten precies tussen de buien in...
Links donker rechts donker maar bij ons geen enkele druppel...

Jammer Lao dat het weet niet is wat je zoekt...
We duimen dat er maar snel een heel goed en lekker plekje voorbij komt voor jullie...

-------------
http://suziesfreubels.blogspot.nl" rel="nofollow - http://suziesfreubels.blogspot.nl


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 13:51
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

heel erg jammer voor je .

Is er geen oplossing met geluidsbeschermers ??
Ik kan zelf niet tegen oordoppen ,maar mijn schoonzoon heeft oordoppen voor het motor rijden en die laten weinig geluid door .


Ik heb oordoppen, die laten ca 25 % geluid door.
Maar het is geen optie om die dingen de hele dag in te hebben.
Gesprekken worden dan moeilijker, moet je erg geconcentreerd zijn met het luisteren en als er dan achtergrond lawaai is wordt het nog lastiger.
Buiten dat ik ook nog last heb van tinnitus, dat hoor je dan weer sterker door die oordopjes.
Als ik naar buiten ga dan draag ik die meestal en bij andere gelegenheden ook.
Maar het is en blijft een lapmiddel.

En van die dure ramen aanbrengen in een huurwoning is ook niet handig.



-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 15:04
Kan je niet eens bij de gemeente vragen ,WMO of zo ,of de gemeente niet kan bijspringen in dit bijzondere geval .
Je zult dan wel hulp van je arts moeten hebben ,maar dat zal het probleem niet zijn .
Welke oordoppen heb jij ?

Mijn man heeft ook tinnitus en dat is na z,n CVA ook erger geworden .


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 15:28
Ik wacht op jou🌧🌧🌧🌨🌧5 of 10 druppels is genoeg ,ik ben rap content aub🤗🤗🤗🤗🤗

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 16:10
Wij hebben in het keukenraam kogelwerend glas .
Niet omdat we bang zijn beschoten te worden ,maar omdat de schilder met z,n ladder door het raam ging .
Dit stuk had hij nog liggen en was passend . Hij vroeg of het goed was dat hij dat er inzette .

Je merkt wel heel goed het verschil in geluid ,maar ik keek net eens naar de prijs ,die was niet misselijk .
Er stond ook nog bij dat het warmte werend was ,nu daar merk ik niets van


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 27 Juli 2018 om 17:20
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Kan je niet eens bij de gemeente vragen ,WMO of zo ,of de gemeente niet kan bijspringen in dit bijzondere geval .
Je zult dan wel hulp van je arts moeten hebben ,maar dat zal het probleem niet zijn .
Welke oordoppen heb jij ?

Mijn man heeft ook tinnitus en dat is na z,n CVA ook erger geworden .


Over deze woning werd ik woensdag gebeld, aangeboden door WMO.
Anders was ik eerst gaan luisteren.
Maar ja....in hoeverre ik last heb van geluid ter plekke kan ik alleen zelf beoordelen.
Ik heb deze dopjes aan laten meten bij  Beter Horen, ik zei dat ik minder wilde horen en of dat ook mogelijk was. (grappie moet kunnen, vind ik)
Merk "Pluggerz"
Werd mij aanbevolen als zijnde de beste demper.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 29 Juli 2018 om 14:50
Tegen echte herrie helpt ander glas wel, maar dan nog kun je niet buiten zitten zonder lawaai en daarom zit ik dus weinig buiten.
Als ik op een stille plek logeer raak ik stinkjalou.
 


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 29 Juli 2018 om 15:32
Almere buiten is een stadsdeel dat redelijk rustige wijken heeft. Wij wonen in een van de hofjes waar geen doorgaand verkeer is. Veel groen en meest laagbouw met een tuin. Hondenbezit is erg royaal waardoor er op een zomerse dag nogal eens geblaf klinkt. Je hoort kinderen, duivengekoer, bij oostenwind hoor ik de A6 in de verte en bij westenwind komen er dalende vliegtuigen voor Schiphol over. Al met al is het voor Nederlandse begrippen rustig wonen zonder lawaai-excessen.


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 30 Juli 2018 om 09:56
Het hoeft ook niet vreselijk stil te zijn, ik kan wel wát hebben hoor.
Wink
Daarom moet ik ook zélf luisteren, ik weet wat voor mij naar is en wat niet.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: bep
Datum bericht: 30 Juli 2018 om 14:11
lao-tse dan is een stemmenvervormer misschien wel iets voor u, maar dan in uw oor zodat ge de ambetante uitlokkende geluiden kunt vervormen.

-------------


Bericht van: handwerkjuffie
Datum bericht: 07 Augustus 2018 om 12:06
Vervelend hoor, Lao-tse, dat je zo'n last hebt; ik zou ook niet graag aan een drukke verkeersweg wonen. Hier het tegenovergestelde... rust en stilte... Vrienden van ons vinden het heerlijk, maar zijn ook vaak blij als ze dan weer naar huis gaan, 'want het is bij jullie véél te stil en dat zou ik geen weken uithouden'... Ik kan er goed tegen, vind het prettig als ik niet de hele dag van alles hoor; soms een boer in een van de weilanden, af en toe een auto of motor, maar over het algemeen 90% van de dag niets te horen. Ben ik dus best bevoorrecht vind ik zelf (hoewel mensen uit de stad hier gillend gek worden van de stilte). Huisje erbij zetten in mijn tuin, zodat je daar kunt wonen? :)




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net