Print Pagina | Close Window

Regen

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=45876
Print Datum: 20 April 2024 om 13:08
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Regen
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Regen
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:03
Het regent, het zegent en alles wordt lekker nat, alles wordt al koeler, we waren die hitte zat!

Ik heb al één kletsnatte kat moeten afdrogen. Hij kwam binnen en gaf in één loopje een kopje en ruggetje tegen mijn been. Nat en koud. Nu zit hij de restjes uit zijn vacht te likken.

Op de trappen en overlopen tocht het, eindelijk. Alle deuren vastgezet, laat maar waaien!

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Antwoorden:
Bericht van: bloem
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:12
wij hebben hier nog geen drup regen gezien.



-------------
oant Sjen


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:15
Het kwam van Zeeland en hopelijk slaat het af naar het noorden vanaf de Veluwe. Inmiddels is de regen gestopt, maar het frisse windje waait nog.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:21
Ik moest er vannacht zelfs uit ,om de ramen wat dichter te doen .

Maar dat had eigenlijk niet gehoeven ,want voor ik er weer inlag was het droog .
Nu is het ook droog ,dus alles maar tegen elkaar open gezet .


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:21
Eergisteren is hier 25 mm gevallen. Een paar km hier vandaan niets. Gisteren bloedheet. Vannacht heeft het geregend want alles is nat. Ik had de regenmeter niet leeg gemaakt en er zit nog steeds 25 mm. dus wat gisteren verdampt is vannacht bijgekomen denk ik dan. Het zou vandaag hier 10 graden minder worden dan gisteren. dan wordt het nog altijd 24. Ruim voldoende nog altijd.

-------------
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:23
Ja, nu gaan we 24 graden koel noemen, andere zomers vonden we dat toch best warm.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:30
Toen ik om 07.30 uur in de tuin stond, hoorde ik regendruppels. Hier en daar zag ik een blad bewegen onder een vallende druppel. Ik voelde er zelf niks van.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:36
Ik ben bang dat na aan deze hitte gewend te zijn geweest we het van het najaar vroeg koud hebben .


Ik begrijp nu wel dat mensen die uit warme landen komen de verwarming zo hoog hebben staan .


Bericht van: bloem
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 08:39
we hebben net een paar druppels regen gehad

-------------
oant Sjen


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 09:44
Ja, sorry, het meeste blijft toch hier hangen. Maar onze tuin heeft het echt nodig.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 09:46
Dan zijn die van hier naar het Noorden vertrokken .
Ik loop net naar buiten om het groen in de groenbak te doen en het is weer droog .

Nu maar weer naar boven om de ramen wat verder open te zetten .

Een kennis van ons die een huis met een plat dak heeft ,heeft al 2 nachten in de tuin gezeten .

Nadat er veel protest was geweest dat er koeien in de brandende zon in een weiland liepen zonder een enkele boom ,hadden ze er een tent van plastic neergezet .
Wat hebben die beesten daaraan . Zet een paar afdakken neer waar de wind doorheen kan waaien . Als er een koe tegen aanloopt zakt de heleboel in elkaar
De dierenarts was geweest alles was goed . Met andere woorden nu niet meer zeuren .


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 10:32
Een goeie regenbui gehad ,dat voelde toch super ,maar het is al gedaan ik ga seves naar zwembad dan koel ik eindelijk wat af

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 10:49
Vroeger stonden er bomen rond weilanden, dan was er altijd wel ergens schaduw. Ik vond ook, dat ze best een afdak konden neerzetten, na het omhakken van al die bomen. Waarom gebeurde dat eigenlijk? De houtprijzen? Winterse verveling?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 11:22
Marten (mijn man) kwam net achter uit de tuin gelopen met een zeer verbaast gezicht,
en zei ….. er valt iets nats uit de lucht weet jij misschien wat dat is. https://www.animaatjes.nl/plaatjes/lachen" rel="nofollow">


-------------
oant Sjen


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 17:15
Vandaag was het tenminste een zomerdag zoals we gewend waren vroeger, buitje, beetje zon, buitje. IK had hiervoor alles op "pauze" gezet, behalve wassen en eten maken. Andere bezigheden had ik geen puf voor. Nu moet ik smoezen gaan verzinnen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bep
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 17:44
man wat zitten er veel sjansaard, hier buiten die 100 druppels nog altijd geen regen. En ze hadden nochtans voor vandaag onweer en 4 uur regen beloofd.

-------------


Bericht van: bep
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 17:52
https://www.gva.be/cnt/dmf20180728_03637557/verkoeling-van-korte-duur-vanaf-maandag-klimt-het-kwik-weer-boven-de-30-graden?hkey=e2b8857979b1196371d6c8cdb349291a&utm_source=gva&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=avond_metropool&adh_i=d4e21d84f9e59d223f2e9c7fcc10f176&M_BT=26209633990" rel="nofollow - https://www.gva.be/cnt/dmf20180728_03637557/verkoeling-van-korte-duur-vanaf-maandag-klimt-het-kwik-weer-boven-de-30-graden?hkey=e2b8857979b1196371d6c8cdb349291a&utm_source=gva&utm_medium=nieuwsbrief&utm_campaign=avond_metropool&adh_i=d4e21d84f9e59d223f2e9c7fcc10f176&M_BT=26209633990


Magtelt, geen smoezen nodig, pure realiteitshorror voorspellen ze hier.

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 18:26
Machtelt dat omhakken van die bomen is gebeurd na de ruilverkaveling .

Zefs op verzoek van de boeren zelf .Dat was makkelijker met maaien hoefden ze niet steeds om de bomen heen ,ik denk dat het zelfs niet kan met die enorme machines van tegenwoordig


Bericht van: bloem
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 19:18
Wij kennen in Friesland nog wel de boomwallen, die zijn in de omgeving van Drachten.  
dat en een strook bomen en struiken ,vaak ook  bramen struiken. tussen twee weilanden in.


-------------
oant Sjen


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 19:47
Het heeft hier flink geregend. Heerlijk!!! Vanavond heb ik "giet-vrij". Ik giet zo matig mogelijk maar als je je hele oogst zo ernstig ziet verpieteren, dan moet je wel. 


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 19:57
Friezen zijn toch mensen met gevoel voor natuur .
Ik kreeg net nog een foto van de Tjonger bij langelille .
Heerlijk puur natuur .
Niets in model gebracht .

Hier zag ik ze laatst ijverig prachtige oude bomen omzagen .
Later las ik in de krant dat dat voor de zichtlijnen was.
Laat de natuur toch zijn gang gaan ,zolang een oude boom geen gevaar oplevert.


Bericht van: petraco
Datum bericht: 28 Juli 2018 om 20:59
Hier in limburg maar een paar druppen regen gevallen . Wel nog steeds benauwd de thermometer gaf weer bijna 28 graden aan. Helaas nog steeds warm in huis.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 29 Juli 2018 om 13:56
Heeft het bij jullie inmiddels geregend petraco ?

Mijn man komt net binnen met de mededeling dat hij   het frisjes vindt .

25 graden .


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 29 Juli 2018 om 14:07
Gisteravond heeft het hier even geregend. Vandaag is het droog, maar wel koeler.
De kat kwam voor het eerst sinds dagen weer binnen.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 29 Juli 2018 om 14:27
3mm en vannacht gewoon voor de 5e nacht op rij buiten in de (binnen)tent geslapen (dus zonder de buitenste laag eromheen voor de niet kampeerders
onder ons)


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 29 Juli 2018 om 14:42
Mijn overbuurvrouw is hoog zwanger . Ik heb zielsmedelijden met haar .

Ze hebben ook nog een knulletje van bijna 3 die ook niet veel zal slapen met die warmte ,zodat je helemaal weinig rust krijgt .

Ze kan later wel zeggen : "toen jij geboren moest worden hadden we toch een hittegolf "


Bericht van: petraco
Datum bericht: 29 Juli 2018 om 20:32
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Heeft het bij jullie inmiddels geregend petraco ?

Mijn man komt net binnen met de mededeling dat hij   het frisjes vindt .

25 graden .
Nee helaas niet meer geregend. De thermometer gaf in de tuin vandaag weer 30 graden aan . Nu is het nog bijna 28 buiten. Was wel bewolkt en benauwd vandaag. Ben maar aan de tweede iglo begonnen misschien geeft die wat verkoeling.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 30 Juli 2018 om 20:31
Afgelopen nacht 100 druppels, dus uit de tent en weer naar binnen Confused
En hier voorspellen ze op woensdag regen


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 31 Juli 2018 om 08:21
Gisteren en vandaag af en toe een klein regenbuitje. Dat wordt beter in de grond opgenomen dan na droogte ineens een enorme stortbui. De dille lag plat van te lang droogte, en die komt nu weer een beetje bij. Bieslook die totaal verschrompeld was had ik al afgeknipt en water gegeven, maar had last van teveel warmte en zon. Die staat er nu ook weer goed bij.

Het tuinjaar begon al slecht door een blessure, waardoor ik in het begin niet veel kon doen. Dat ongewoon warme weer eroverheen deed geen goed, maar niet alles mislukt.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 31 Juli 2018 om 14:27
Een paar lekkere verfrissende buitjes gehad .
Gelukkig had mijn man de tuinkussenstoelen binnen gelegd .
Ze gaan altijd de garage in ,maar de veren van de deur zijn gebroken .
Gisternacht een enorme dreun . Zal dat ook van de warmte zijn ??
Nu schijnt het zonnetje weer ,onder de parasol is het te doen .


Bericht van: petraco
Datum bericht: 31 Juli 2018 om 21:04
Mutti stuur wat druppels naar Limburg hier nog niks gevallen en nog steeds 30 graden of meer in de tuin. Niet om vol te houden. Wil graag even in de regen staan.


Bericht van: bep
Datum bericht: 31 Juli 2018 om 21:32
Hier bij ons (waar ik dus woon) is er sinds begin juni geen regen meer gevallen, (die 100 druppels uitgezonderd). Het begint hier zo'n beetje op een woestijn te lijken.

-------------


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 31 Juli 2018 om 21:51
Ik hoorde net op de TV ,dat het niet zo lang meer hoeft te duren ,of dat er boeren failliet gaan .

Ook worden er veel meer bio dieren geslacht ,omdat ze bepaald voer moeten eten ,omdat ze anders niet meer aan de eisen voldoen van bio vee voldoen .

Voor dat de heide weer paarx is kan het wel 5 jaar duren


Bericht van: bloem
Datum bericht: 01 Augustus 2018 om 08:44
Gisteren hebben we een ouderwetse zomerdag gehad ,bewolkt ,een plens bui. en later nog een paar keer een zacht buitje en de zon kwam er weer door. aan het eind van de dag was het weer warm. 

-------------
oant Sjen


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 02 Augustus 2018 om 15:38
Hier nog steeds droog, gister ook weer een autorit oost-west/west-oost afgelegd alle bermen hebben de kleur van stro. De berken hebben geen blad
meer en je ziet bomen met bruin blad.
Bij Amersfoort zie ik altijd die grote plukken Japanse duizendknoop staan die ze niet weg kunnen krijgen, een week terug waren die nog felgroen,
maar ook daar zie je nu bruine stukken in komen.
Ik heb zo het idee dat er deze herfst weinig blaadjes op de rails gaan vallen . . .


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 02 Augustus 2018 om 16:52
Hier vandaag geen drup gevallen .

Er schijnt in Friesland een kaatstoernooi te zijn .
Daar was de kaatsbaan groen ,want ze hadden toestemming te sproeien.

Vanmorgen vroeg waren de controleurs al op pad om de overtreders die nog wat van hun oogst wilde redden te bekeuren .
Slangen werden meegenomen .
Ik kan het ook best begrijpen het is je brood .

Maar nu een lachertje . Ze zijn hier bezig onkruid te verdelgen op de straat met warm water .




Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 02 Augustus 2018 om 18:22
De bureaucratie in Nederland vind ik inmiddels wel om te huilen. Boeren die moeten werken om ons voedsel te verstrekken, moeten wat mij betreft voor gaan op een sportevenement.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 02 Augustus 2018 om 18:43
Nee dat kaatsen ,daar komen Friezen van over heel de wereld naar toe ,daar heb ik geen bezwaar tegen .

Maar die containers ,die steeds met honderden liters water gevuld moeten worden ,dat elektrisch verwarmd moet worden om het onkruid te doden ,met deze temperatuur vind ik bespottelijk .
De man die het doet vindt ook dat het niet veel uitmaakt .


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 02 Augustus 2018 om 21:01
Ik heb net het weerbericht gekeken en weet je wat ze zei, heel misschien maar heel misschien wordt het weer in de 2e helft van de
volgende week wisselvallig !!!!!!!!!!!! Als in REGEN. O ik hoop het zo. Maar eerst wordt het morgen nog knoertheet. Puffen.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 08:56
Ik moet je teleurstellen. Ik lees net de krant ,maar dat is niet veel fraais , wat de zon betreft . Zeker nog 14 dagen rampenweer .


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 09:22
Op het nieuws hoorde ik vanochtend dat er geleerd kan worden van kweekmethoden die ontwikkeld zijn voor de Sahara.   


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 10:07
Volgens mij heb ook ooit zoiets gelezen .
Dat Nederlanders uit Wageningen die kant op zijn gegaan om het in de praktijk te testen .


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 10:47
Een echte ramp vind ik het nog niet, dat weer. Het is meer hoe er mee wordt omgegaan. Ik hoorde dat boeren wel 's nachts mogen beregenen. Daar zit logica in, want dan verdampt het niet zo snel. Maar ik zag een paar dagen geleden nog op TV een bericht, dat mensen hun tuin niet mochten sproeien, maar dat de plantsoenendienst in die zelfde plaats zo veel extra werk had aan het vele bewateren van de beplanting. Je zag ze met een tankwagentje met water aan de gang, ook in de volle zon, want die mensen gaan echt niet 's nachts werken. Plantsoenen worden kennelijk belangrijker gevonden dan voedsel.

De waan van het bestuur is misschien de echte ramp.
We zijn het ook niet gewend om met dit weer om te gaan. In zuid Frankrijk hebben ze dit vaker en daar bevloeit de landbouw echt wel. Mensen hebben daar ook vaker een eigen water voorraad.

Bij mij zelf staan de bomen er goed bij. Ik geef bomen en struiken alleen water als ze geplant zijn, daarna moeten ze hun wortels dieper laten groeien en dat zit nu wel diep genoeg om deze periode door te komen. De notenboom laat wat meer onvoldragen noten vallen, maar er is nog veel over. Met de appels komt het ook wel goed, hoewel de vogels dit jaar eerder mee eten. Waarschijnlijk zoeken die ook vocht. Andere jaren komen ze pas appels eten als die rijp en zoet worden.

Maar ik heb buiten tomaten in bakken gezet en dat gaat goed, De meeste jaren moest dat echt onder glas en dit jaar gaan de tomaten goed in de volle zon. We moeten met dit weer leren omgaan. In Zuid Frankrijk konden ze het al jarenlang, dus waarom zouden wij dat niet kunnen leren?



Bericht van: Mutti
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 11:29
Ik las net een reportage ,dat er soms maar 5 tot 10 meter verschil zit of je mag sproeien of niet .

Het zouden je buren maar zijn .
Jij wel en zij verpieteren.



Bericht van: bep
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 16:14
voor de durvers :
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180803_03646425?hkey=&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=lunchnieuwsbrief&adh_i=74fd8a596dc2fea70612b2bb10841048&imai=f61ee12f-d77f-45e7-b7f1-8abacc69373b&M_BT=27480707329%20" rel="nofollow - dit stond er bij ons in de gazet.

-------------


Bericht van: bep
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 16:16
cocos ge gaat zuid frankrijk toch niet vergelijken met onze contreien?

zuid frankrijk is 2 keer een half zo groot als de hele Benelux samen en er wonen maar zoveel mensen als in luxemburg alleen.

-------------


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 16:38
Mijn zoon met zijn gezin was naar Italië en dan verder naar Frankrijk waar de moeder van schoondochter woont ,maar gisteren zijn ze terug naar huis gekomen na een week puffen ,het was er nog warmer dan hier ook Frankrijk is snikkend heet ,dus we zullen hier maar rustig blijven en wachten op die gouden regen😎

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 03 Augustus 2018 om 16:47
Allemaal naar Best .Daar ligt sneeuw en gooien ze sneeuwballen .

Stunt van een frisdrankenfabrikant


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 04 Augustus 2018 om 09:30
Woensdag gaat het regenen ,hoe blij kan men zijn met regen ,ik denk vooral aan de natuur en de diertjes ze snakken naar water🐝🐞🐌🐦🦆🐇🐢🐿🐀

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 04 Augustus 2018 om 10:48
Voor het volgende tuinierseizoen ga ik met elektriciteitsbuizen knutselen om het watergeven effectiever te maken. Ooit had ik dat gemaakt, maar die zijn in de loop der tijd verdwenen.

Iedereen verheugt zich op regen. Toch moeten we aan het einde van de gure winter niet meer zo hard roepen dat we zon en warmte willen... pfff. Volgens mij is daar naar geluisterd.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 04 Augustus 2018 om 11:59
Er zijn druppelslangen te koop .

Die hebben wij ooit bij nieuwe beukenaanplant gelegd en daar de slang op aangesloten .

Bedoel je zo iets die zijn soepel en kun je verleggen


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 04 Augustus 2018 om 13:38
Originally posted by pareltje2011 pareltje2011 wrote:

Woensdag gaat het regenen ,hoe blij kan men zijn met regen ,ik denk vooral aan de natuur en de diertjes ze snakken naar water🐝🐞🐌🐦🦆🐇🐢🐿🐀

Hebben ze ook gezegd waar het gaat regenen?


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 04 Augustus 2018 om 23:14
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Er zijn druppelslangen te koop .

Die hebben wij ooit bij nieuwe beukenaanplant gelegd en daar de slang op aangesloten .

Bedoel je zo iets die zijn soepel en kun je verleggen

Een dergelijk systeem had mijn vader zelfgemaakt, maar hij had een veel grotere tuin met lange rijen dan ik hier achter het huis. Jaren terug had ik elektriciteitsbuizen in stukken gezaag van 30 CM. Schuine kant aan de onderkant gemaakt en mooi glad bijgeschuurd. Die stak ik bij elk sla-andijvie- koolplant bij het uitpoten. Daarna vulde ik die buizen dagelijks met een trechter en een gieter zolang het nodig was. Water komt direct bij de wortels terecht en er verdampt niets. Ideaal. Die buizen zijn inmiddels versleten en verdwenen.

Een druppelslang zou ideaal zijn bij gezaaide rijtjes wortels e.d. Alleen zijn mijn rijtjes hoogstens 1.20 M lang. Dan is zo'n professionele slang een beetje te veel van het goeie. Iets dergelijks zou ook zelf te maken zijn op de afmetingen voor mijn tuin.     


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 05 Augustus 2018 om 15:27
Lijkt mij wel, zoiets moet ik ook voor de kas hebben - ik heb nu wel een slang met druppelpunten, maar dat is het nog net niet.
Zodra je het ei van Columbus uitgevonden hebt hoor ik het graag


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 05 Augustus 2018 om 17:20
Vorig jaar kocht ik voor ongeveer 10 euro een druppelslang bij Lidl in de webshop. Werkt goed, maar ik had de slang langs de aardbeien gelegd en de winter door laten liggen. De vorst heeft de slang gescheurd. Maar op 1 plaats, zodat het nog gerepareerd kon worden. 


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 07 Augustus 2018 om 08:21
   vandaag is het zover ,maar ben toch wat bang van de onweders die erbij komen ,eindelijk kan de natuur her ademen

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: handwerkjuffie
Datum bericht: 07 Augustus 2018 om 11:39
Hier nog steeds droog. Het gras begint inmiddels aardig bruin te worden (te veel om te sproeien en met het sproeiverbod ook geen optie, dikke boetes, want ze controleren met drones), maar dat trekt vanzelf wel weer bij.
Voor de dieren vind ik het 't allerergst, dus ik sjouw en sleep met bakjes water op diverse plaatsen, en vaak zijn ze leeg, maar ik vrees dat onze hond en/of kat daar buiten gebruik van maken (hoewel ze zelf op verschillende plaatsen ook gevulde drinkbakken hebben staan...).
Nou, we wachten het maar af. Dit weer vind ik héérlijk, ik heb een topzomer (en handwerk dan op dit moment ook weinig, dat komt wel weer als het wat kouder/regenachtiger is).



Bericht van: lw1463
Datum bericht: 07 Augustus 2018 om 20:10
@Bep - heb je al regen ?

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 08:51
Het begon om 3 uur af te koelen met een frisse bries en later ging het onweren, maar heel ver. En het heeft geregend. Nu is het binnen 24 graden en in de achtertuin 21, wat we vroeger strandweer hadden genoemd. Er is geen zon te zien.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 09:18
we hebben vannacht een heel klein buitje gehad, binnen is het nog 25 graden. buiten ook.
het begint nu wel harder te waaien. windkracht 4 schat ik 


-------------
oant Sjen


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 12:24
Hier is het onweer losgebarsten deze nacht ,hevige wind en regen met donderslagen,ik was er niet gerust op nu waait hier een fris briesje ,op de fiets heb ik toch een luchtig truitje aan

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 14:40
Lang geleden dat ik zulke dankbare groentes gezien heb in mijn tuin. Vannacht rond 01.30 uur hoorde de eerste feestelijke drupjes tikken op ons dak. Ook vanochtend heb ik nog malse buitjes gekregen. Heerlijk, wat een verademing!  


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 14:45
Alleen even de tuinkussens naar binnengehaald .

Ze lagen zo weer in de stoelen en mijn man zit weer buiten de krant te lezen en de stukjes wasgoed hangen weer buiten .

De parasol staat weer uit , wel wordt de lucht wat grijzig .
maar meer is het ook niet .


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 17:27
Hier pas in de ochtend, anderhalve mm en daarna is het overwegend grijs geweest af en toe wat zon. De temperatuur vind ik nu
haast koel, dat komt door de hitte want het is gewoon heel lekker weer.
Ze voorspellen voor morgen onvoorspelbaar weer - nou ik ben heel benieuwd.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 17:41
Wat ze voorspellen is gewoon Hollands zomerweer: de zon kan schijnen en er kan een bui vallen. Ga je naar de dierentuin of het strand, neem zonnebrandcrème en een regenjas mee.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 17:47
Nee ze voorspellen 20-40 mm regen of maar 3 . . .
Ze zeggen dat het lagedrukgebied die dat komt brengen (die nattigheid) op dit moment boven Frankrijk geboren wordt . . . het
zal mij vreselijk benieuwen . . .


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: petraco
Datum bericht: 08 Augustus 2018 om 21:29
Hier is vannacht maar een klein buitje gevallen en een paar klapjes onweer. en dat was het weer. Niet de moeite waard helaas. Binnen nog steeds 26 graden maar buiten in de tuin nog net geen 25 graden. Was heerlijk om zo weer buiten te kunnen zijn. Voor mij mag deze temperatuur wel blijven alleen wat minder wind. En s'nachts mag het heerlijk regenen voor de plantjes en de diertjes.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 09 Augustus 2018 om 20:11
10 millimeter . . . en woei waai nu, dat zal morgen wel peren rapen worden.

-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 09 Augustus 2018 om 20:29
Het heeft hier regelmatig geregend. Een weldaad voor de tuin. Geen storm, geen rukwinden. Buitentemperstuur is 18 maar in de kamer krijg ik het niet onder de 26 graden. Waarschijnlijk zijn de muren nog heel lang warm.


......... uurtje later.........

Daarnet begon het toch hard te waaien... Shocked Ik vreesde voor mijn bonenstaken. Alles staat goed vast, maar je weet maar nooit of iets afbreekt. 


Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 09 Augustus 2018 om 22:29
Whaahahah...
Ik kan niet wáchten tot ik op de flat zit en kan genieten van de bliksem!

Nee, ben niet bang voor onweer, nooit geweest.

Ik weet nog dat ik logeerde bij een tante en er onweer aan kwam...nou wat een gedoe zeg!
Spiegels werden omgedraaid, chromen stoelen voor het raam weggehaald en alles wat blinken kon bedekt of weggehaald. En ik mocht niet voor het raam staan.

Ik snap echt wel dat mensen ergens bang voor kunnen zijn.
En onweer kan ook echt gevaarlijk zijn, weet ik.
Ik vond het alleen heel erg zielig dat je zó bang kan zijn. Dat lijkt me vreselijk.


-------------
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 09 Augustus 2018 om 22:36
Donderbuien hebben mij ook nooit schrik aangejaagd. Prachtig schouwspel. 


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 10 Augustus 2018 om 07:52
Hebben jullie nu al wat regen gehad ?,Hier is de beek terug vol ,voorlopig geen regen,het is ook veel frisser en dat doet goed de donderslagen waren hier wel enorm hard in een paar huizen is hij toch ingeslagen en het gebeurde in de nacht dat maakt het allemaal nog erger . Nu geniet ik toch😘

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 10 Augustus 2018 om 08:24
Gisteren hebben we de ene regenbui na de andere gehad, het heeft flink gewaaid, maar er waren maar een paar echte windstoten. En nu is het binnen 23,5 graden, heerlijk.

Mijn kinderen vonden onweer prachtig, we hebben meegemaakt dat de bliksem in de stoomtrein sloeg, wat zaten ze te lachen. En in de bus genoten ze ook van het licht- en geluidspel en de slagregens. Dat we daarna nat werden, vonden ze ook leuk. Droge kleren en warme chocola waren dan het eind van het avontuur.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 10 Augustus 2018 om 08:24
Er is hier geen drup gevallen, geen windvlaag gehoord .
Buiten is het 16 graden , binnen 20 .

De zon schijnt .
Ik denk dat ik maar weer een lange broek aan doe en een truitje met korte mouw .
Toch woon ik ik in het stuk waar code oranje werd doorgegeven ,en waar iedereen zijn tent stond vast te sjorren .




Bericht van: bloem
Datum bericht: 10 Augustus 2018 om 08:41
wij hebben ook regen gehad . en zo nu en dan wat wind. geen code oranje .  
het meeste ging over de Eilanden. het is heerlijk opgefrist .en nu schijnt de zon alweer.


-------------
oant Sjen


Bericht van: Cocos
Datum bericht: 10 Augustus 2018 om 17:39
Gisteren avond en nacht flinke storm en slagregens hier. 
De schade valt mee.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 10 Augustus 2018 om 17:59
Krijg net een telefoontje uit Friesland . Een neef van mij heeft vannacht liggen schudden in z,n caravan ,maar de schade daar valt mee.

Wel krijgt hij bericht van z,n buren in Z,n huis in de kop van Noord Holland ,maar daar moet hij wel wat takken weghalen en de rest controleren .
Toch erg plaatselijk geweest




Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 11 Augustus 2018 om 09:17
Vannacht een paar malse buitjes, ik denk dat het goed komt met het gras. En met de veldbloemen, die hier in de zomer de bermen sieren.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: bloem
Datum bericht: 11 Augustus 2018 om 09:23
wij hebben ook flink wat water gehad. ik ben er blij mee. dat dorre gras is geen gezicht

-------------
oant Sjen


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 11 Augustus 2018 om 09:51
Daar was de regen dan ,maar nu een beetje teveel van het goede

Brandweer moest verschillende keren uitrukken om ondergelopen kelders leeg te pompen .
Je zal vandaag maar met vakantie gaan ,of je zal met vakantie zijn

Het station heeft blank gestaan

Er zijn dingen afgelast
Het is nu droog

















Bericht van: Cocos
Datum bericht: 11 Augustus 2018 om 10:24
Inmiddels hebben we hier weer het vanouds bekende Hollandse zomerweer. Wolken, beetje zon, regenbui, zon, wolken, ....

Daar doet ons groen het goed op. Maar schade is er al wel.
Boeren zitten straks zonder hooi en veel van de oogst is minder of niks. Ons eten zal duurder worden.
Waarschijnlijk heb ik dit jaar ook minder noten, appel en peren. Er is veel gevallen door de droogte en nu weer een hoop weg door de storm. De rozenbottels waren verschrompeld voordat ze goed rijp waren. Met de vlier is het datzelfde verhaal.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 11 Augustus 2018 om 12:08
Hier is de regen ook gevallen ,maar vraag niet hoe .

Zoals gewoonlijk van het ene uiterste in het andere .

De brandweer heeft het druk gehad met het leegpompen van diverse kelders ( Je zal maar met vakantie gaan vandaag en je kelder staat blank ,of met vakantie zijn en wonen in een gedeelte waar de kelders onder staan ).
Het station in Haarlem heeft blank gestaan . Een uitvoering in het openluchttheater in Bloemendaal is ontruimd ,terwijl er toch een grote vijver voor de toneel vloer ligt . Maar met het onweer was het waarschijnlijk toch te gevaarlijk zo tussen de bomen .
Gelukkig is het nu weer droog .
Mijn man is de schade aan het herstellen ,klimrozen lagen plat e.d
Maar goed de mensen die er hun brood mee moeten verdienen zullen er reuze blij mee zijn .
Inmiddels is het weer droog . Laat het nu verder een gewone zomer blijven waar iedereen wat aan heeft .


Bericht van: petraco
Datum bericht: 11 Augustus 2018 om 21:13
donderdag twee flinke buien geweest maar dat was het weer. vrijdag heerlijk weer om er eindelijk eens even op uit te gaan met de kids zonder die hitte. Vandaag ook een heerlijke dag. Dit weer mag wel zo blijven dit is te doen. In huis wel nog 24,5 graden, maar dit vind ik nu ook wel te doen


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 12 Augustus 2018 om 08:43
Vandaag een prachtige dag het zou 27 gr worden dus zalig ,morgen een ganse dag regen ,dus we zitten weer normaal op schema🌞🌧🌝☔

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: lw1463
Datum bericht: 12 Augustus 2018 om 10:22
Wij hadden op donderdag 11 en vrijdagnacht 2-3mm. Ben ik gister 15km verderop bij de boer, zij hadden op donderdag maar 4mm.
De koeien lagen buiten in een bruine wei - dit wordt een zwaar jaar voor de boeren. Ze hopen nog een snee gras van hun gepachte weides
te oogsten, als dat niet lukt wordt het erg zuur - wel pacht betalen maar geen opbrengst . . . ze voeren de koeien nu al bij.


-------------
http://brandlos.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://brandlos.blogspot.nl/


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 Augustus 2018 om 13:57
Het is droog en tussendoor wat blauw . Je kunt buiten zitten ,maar over de warme dag die het zou worden is gelukkig niets waar hier .
Het is binnen 20 en buiten 24 .
Precies goed om wat te doen.

Hopelijk komt er op de juiste plek nog genoeg water om nog iets van de oogst te redden en i.d.d nog een keer gras te kunnen maaien .
Ik denk dat de koeien ook wel blij zullen zijn met een hap fris groen gras .
Het zou een menselijk gebaar van de pachters zijn ,als ze dit jaar wat minder pacht zouden vragen en dat in betere jaren dan weer terug zouden krijgen .Dat moet toch wettelijk te regelen zijn . Als dat een boer nu zou redden is dat toch niet zo,n punt . Als een tuinder tomaten gratis uit staat te delen zijn we er ook als de kippen bij . Van EU mogen er nu ook ineens pruimen van 1 mm kleiner verkocht worden .
Hier is het zelfs de gemeente die stukken grond verpacht .


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 12 Augustus 2018 om 16:21
Over bureaucratie gesproken...

Vroeger had je als molenaar windbelasting. Bij veel wind betaalde je meer dan bij een windstille periode. Zo wordt er van hoger hand gezorgd dat je door geluk niet rijk kan worden en door gebrek niet verarmd.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 12 Augustus 2018 om 16:58
Nooit van gehoord .

Straks krijg je dat misschien ook wel als je zelf een windmolen hebt .

Als er veel zon schijnt en je hebt zonnepanelen ( ik heb ze niet want mijn dak is er niet geschikt voor en het garage dak niet sterk genoeg ) moet je bij veel zon daarvoor belasting betalen .het geld moet toch ergens vandaan komen .
Vroeger had je ook rijwiel belasting ,je kreeg dan een plaatje als je betaald had . Arme mensen hoefde dat niet te betalen ,maar dat moest iedereen zien want je kreeg een gat in je plaatje .



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net