Print Pagina | Close Window

Probleem met naald in naaimachine

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8296
Print Datum: 01 Juni 2024 om 09:35
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Probleem met naald in naaimachine
Bericht van: nienkever
Onderwerp: Probleem met naald in naaimachine
Datum bericht: 05 Maart 2009 om 22:12
Hallo,

Ik ben bezig met het naaien van een jurkje, alles loopt gesmeerd, tot ik opeens een oorverdovend hamerend geluid uit mijn machine hoor komen. Nu is de machine vastgelopen.

Als ik met de hand draai, om te kijken wat er bij het spoeltje gebeurt, zie ik de naald langs het spoelhuis glijden! De naald buigt erlangs, waardoor de machine vast komt te zitten. Als ik het zou forceren, zou de naald breken denk ik.

De onderdraad wordt dus ook niet opgepakt. In mijn handleiding staat niks over dit probleem, en op internet heb ik ook nog niks gevonden, dus mijn vraag is:

Wie weet wat er aan de hand is? Ik heb geprobeerd om de naald hoger en lager in te zetten, maar dit heeft geen effect.

Wie kan mij helpen? Groetjes,

Nienke



Antwoorden:
Bericht van: cormout
Datum bericht: 05 Maart 2009 om 22:16
Heb je er al een nieuwe naald in gezet?
Als je dat gedaan hebt, zou ik kijken of het spoelhuis er nog goed in zit?
Wat voor model spoelhuis heb je, liggend of aan de voorkant van de machine?


Bericht van: geesje
Datum bericht: 05 Maart 2009 om 22:30

  de naald is dus niet -recht- meer dus moet eruit en dus een nieuwe  naald   gebruiken

succes             



-------------
groetjes geesje


Bericht van: boek
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 07:57
volgens mij ligt het ook aan de naald, gewoon even een nieuwe proberen

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: breinaald
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 09:23
ben het met de dames eens, als de naald niet goed is doet je machine raar

-------------
quality=


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 11:22
Ik smuit me volledig bij de dames aan

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 11:23
Sorry het moet sluit zijn inplaats van smuit

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Nellie
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 12:37

misschien zit de naald los? dat kan ook, maar zoals iemand anders al zei, hij kan ook krom zijn, dat merk je aps met naaien.

probeer eerst een nieuwe naald er in te zetten en te checken of het spoeltje/spoelhuis goed zit. Of even contact opnemen met waar je de naaimachine gekocht hebt. Niet verder zelf gaan sleutelen met schroefjes losdraaien enzo.



Bericht van: nienkever
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 18:01
Met een andere naald heb ik hetzelfde probleem. Het ligt denk ik aan het spoeltje, want als ik zonder naald draai, komt daar het hamerende geluid vandaan.

Ik heb het spoelhuis al los gehaald, maar het past er maar op een manier in....

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga maar verder uitproberen en frutselen...


Groetjes nienke


Bericht van: nienkever
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 19:06
Inmiddels is het gelukt om de naald goed naar beneden te krijgen, maar nu pakt hij de onderdraad niet op!

Enig idee waar dat aan kan liggen?


nienke


Bericht van: amandel
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 20:18
Probeer het spoeltje eens om te draaien, en de draad goed door het gleufje te halen , misschien werkt het, groetjes irene.

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 06 Maart 2009 om 21:51
Kan je naald er maar op een manier in of kun je hem ook draaien? Ik weet dat wij vroeger thuis een machine hadden waar de naald verkeerd om in kon zitten en dan deed het ding het ook niet. Ben verder zelf een leek in dit soort dingen en heb altijd ruzie met het apparaat. Dus verder dan deze tip kan ik je niet helpen.

-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 08:48
Ik denk dat je de spoel eens moet nakijken

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Judy
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 09:13

Sommige machines kunnen op de lange duur niet tegen van die 'goedkope' spoeltjes, die je in een doos koopt met alle kleuren garen er al opgewonden.

het merk naaimachinenaalden en spoeltjes gebruiken die bij de machine horen. En natuurlijk de juiste dikte naald en de juiste soort naald bij de stof die je gaat naaien. Yersey naalden bij tricotstof etc.

Je draad op de juiste manier opspannen, goed garen gebruiken (niet van die goedkope; kunnen sommige machines niet tegen) en de juiste draadspanning.

oudere machine's  regelmatig even met een drupje naaimachine olie doorsmeren (staat in de gebruiksaanwijzing of dit nodig is)

de machine regelmatig (ook als je hem niet gebruikt) even onbelast (zonder garen en stof) laten draaien, vanwege de smering. Anders kan ie vastlopen na lang stil staan.

de zichtbare 'truien / pluizen' kun je zelf uit de machine peuteren. De rest aan de vakman over laten!

Blijft je machine het ratelende geluid maken, is er nog maar 1 mogelijkheid over. Ga via internet op zoek naar een naaimachine winkel. Eens in de zoveel tijd heeft je machine een doorsmeer (onderhouds) beurt nodig bij de vakman. Na 28 jaar deed mijn machine precies hetzelfde als de jouwe. 40 euro armer maar wel weer in het rijke bezit van een naaimachine die loopt als een zonnetje.



-------------
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.


Bericht van: nienkever
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 09:23
Het is zo raar dat het gebeurde nadat ik al de hele dag aan het naaien was. Opeens, vanuit het niets.. Dus de naald zat goed, de naald past bij de stof, garen goed, spoeltje dat bij de machine zat..

Misschien komt het doordat het een heel goedkoop ding van lage kwaliteit is. 60 euro geloof ik. Ik heb hem best veel gebruikt, misschien is ie al "op"....


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 09:55
Ik heb hetzelfde gehad en mijn machine zelfs naar de mmonteur gebracht omdat ik echt niet wist wat er mis mee kon zijn ; spoel en spoelhuis (origineel) zaten goed, naald zat goed, machine goed bespannen, spanning goed.....

Drie dagen later kreeg ik mijn machine terug. Conclusie : de naald was bot.
Gewoon bot. En dat voel je niet eens, je kunt je er nog prima aan prikken, maar die machine maakte een lawaai als een machinefabriek.

Dus als hij tegenwoordig weer zo'n oorverdovend kabaal maakt, zet ik er gewoon een nieuwe naald in. En inderdaad, dan doet hij het weer als nieuw.


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: nienkever
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 10:17
Het gekke is dat ik al twee keer een nieuwe naald heb geprobeerd. Deze kwamen uit een niet eerder geopende verpakking...


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 12:26
Oei-dan is er vrees ik wel degelijk meer aan de hand. Een keertje een missertje kan er tussen zittten maar twee niet denk ik. Heb je de machine regelmatig in onderhoud ?



-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Nellie
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 12:26

Originally posted by nienkever nienkever wrote:

Het is zo raar dat het gebeurde nadat ik al de hele dag aan het naaien was. Opeens, vanuit het niets.. Dus de naald zat goed, de naald past bij de stof, garen goed, spoeltje dat bij de machine zat..

Misschien komt het doordat het een heel goedkoop ding van lage kwaliteit is. 60 euro geloof ik. Ik heb hem best veel gebruikt, misschien is ie al "op"....

60 euro voor een naaimachine? da's een koopje! hoelang heb je 'm al?
als het zo'n goedkope is dan is een schoonmaakbeurt een hele investering. dan zou je net zo goed een goedkope nieuwe kunnen kopen bij de blokker, die heeft soms een singer inde aanbieding voor 100 euro ofzo.



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 12:48
Ja, ik heb kort geleden in een folder een Singer gezien, maar was dat Blokker? De ouwe kranten liggen al in een doos in de schuur.

Ik had jaren geleden ook eens dat mijn dure computergestuurde Bernina vastliep. Kreeg ik van de monteur een klont garen terug, dat hij ergens uit de krochten van mijn machine had opgediept. Wat er mis was gegaan was onduidelijk, maar daarna liep hij weer als een trein.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: pppetra
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 15:32
Originally posted by Nellie Nellie wrote:

60 euro voor een naaimachine? da's een koopje! hoelang heb je 'm al?als het zo'n goedkope is dan is een schoonmaakbeurt een hele investering. dan zou je net zo goed een goedkope nieuwe kunnen kopen bij de blokker, die heeft soms een singer inde aanbieding voor 100 euro ofzo.



hmm ik heb een hele goede singer gekocht, voor maar 50 euro: tweedehands, drie jaar lang garantie, en 5 jaar klein onderhoud erbij.

goede machines hoeven niet nieuw! zorg goed je de apparaten die je hebt.

ik raad wel de apparaten in supermarkten af: ik heb nog nooit een verhaal gehoord over zo'n ding die meer dan 1 kledingstuk volledig heeft afgemakt


Bericht van: geesje
Datum bericht: 07 Maart 2009 om 15:44

...mijn schoonzus heeft een naaimachine bij Aldi gekocht

voor 60 euro   5jr. geleden en hij gaat als een speer

het hele jaar wordt die gebruikt voor carnavalskleren, voor kinderen/klein ( ze heeft zelfs al 3x de eerste prijs en 2x de 2 de prijs gewonnen)        &nb sp;   dus het zegt niet altijd wat van de prijs 



-------------
groetjes geesje



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net