Print Pagina | Close Window

Haakpatroon Tinkerbel

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=8884
Print Datum: 25 Juni 2024 om 07:22
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Haakpatroon Tinkerbel
Bericht van: Tinkerbel
Onderwerp: Haakpatroon Tinkerbel
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:00

Zoals beloofd op de Hobbydoosdag hier het uitgeschreven patroon van Tinkerbel:

Materialen:

·         haaknaald 1.75 mm

·         (lange) naai naald

·         dunne katoen passend bij de haaknaald in de kleuren wit, geel en licht blauw

·         zwart borduurgaren voor de ogen

·         zwart naaigaren voor de wimpers

·         vulling

·         schaar

 

Gebruikte steken:

st = ste(e)k(en)

hv = halve vaste

v = vaste(n)

hstk = half stokje

stk = stokje

dstk = dubbel stokje

2dstk = tweedubbel stokje

sh = samen haken (mindering)

 

Tinkerbel wordt met haaknaald 1.75 mm ongeveer 6 cm groot maar je kunt haar natuurlijk ook met gewoon garen maken, wordt ze alleen wat groter .

 

Hoofd, lijf en benen in wit

Start bovenaan met het hoofd:

1              6 v in een ring                                                                              6 v

2              2 v in elke v                                                                                  12 v

3              (1 v, 2 v in volgende v) 6 x                                                      18 v

4              (2 v, 2 v in volgende v) 6 x                                                      24 v

5- 8        1 v in elke v                                                                               24 v

9              (1 v, 2 v sh) 6 x                                                                       18 v

10           (1 v, 2 v sh) 6 x                                                                          12 v

11           (2 v sh) 6 x                                                                                     6 v

Vul het hoofd op.

12           1 v in elke v                                                                                6 v

13           2 v in elke v                                                                              12 v

14-18     1 v in elke v                                                                               12 v

Vul het lijf op, haak het eerste been.

19           6 v, laat de overgebleven  6 v rusten                                    6 v

20-23     1 v in elke v                                                                                     6 v

Hecht af en haak nu het tweede been.

1              Hecht  met wit aan in de eerste v van het eerste been en  1 v in elke volgende 6 v van de met rust gelaten v van de 19e toer                                                                                                     6 v

2- 5        1 v in elke v                                                                                   6 v

Hecht af en werk de overgebleven draadeinden weg in elk been.

 

Voeten (2 x) in wit

1              5 v in een ring                                                                                5 v

2              2 v in elke v                                                                                  10 v

3-5         1 v in elke v                                                                                   10 v

6              (2 v sh) 5 x                                                                                      5 v

Vul licht op.

Hecht af, knip de draad niet te kort af en naai de voeten aan de benen.

 

Armen (2 x) in wit

1              5 v in een ring                                                                               5 v

2              2 v in elke v                                                                                  10 v

3              6 v, (2 v sh)  2 x                                                                             8 v

4              (2 v sh) 4 x                                                                                      4 v

5              5 lossen                                                                                          1 v

Hecht af, knip de draad niet te kort af en naai de armen aan het lijf op toer 12.

 

Jurk in licht blauw

Start met 16 lossen, sluit de ring met 1 hv in de eerste losse

1              1 hv in elke volgende 4 v, 1 v, 1 hstk, 1 stk, 2 lossen, 1 hv in elke volgende 2 v, 2 lossen, 1 stk, 1 hstk, 1 v, 1 hv in elke volgende 4 v, 1 losse

Hecht niet af!!! Trek de lus op de naald niet te strak aan en maak een v in de eerste steek van de opzetlossen (dit is midden achter). Haak nu:

2              1 v in elke opzetlosse                                                             16 v

3- 4        1 v in elke v                                                                                  16 v

5              2 v in elke v                                                                                  32 v

6              1 v in elke v                                                                                  32 v + 2 v om weer midden achter te komen!!!

7              1 hv, (1 hv, 1 hstk, 1 stk, lossen 2, 1 stk, 1 hstk) 6 x eindig met 1 hv

Hecht af en werk de overgebleven draadeinden weg.

Trek de jurk aan.

 

Haar in geel

1              6 v in een ring                                                                                6 v

2              2 v in elke v                                                                                  12 v

3              1 v in elke v                                                                                  12 v

Vul het knotje licht op.

4              (2 v sh) 6 x                                                                                   6 v

5              1 v in elke v                                                                                    6 v

6              2 v in elke v                                                                                  12 v

7              (1 v, 2 v in volgende v) 6 x                                                       18 v

8              (2 v, 2 v in volgende v) 6 x                                                        24 v

9              (3 v, 2 v in volgende v) 6 x                                                       30 v

10-13     1 v in elke v                                                                                 30 v

14           (3 v, 2 v sh) 6 x                                                                           24 v

15           4 hv, *7 lossen, 1 v in de 2e losse vanaf de naald en in elke 5 lossen*, 5 hv, 4 lossen, 1 2dstk, 1 dstk, 1 stk, 1 hstk, 1 v, 5 hv, herhaal van * tot * 1 x , 4 hv

Hecht af, knip de draad niet te kort af.

Plaats het haar op het hoofd, maar naai het nog niet vast. Bepaal de plaats van de ogen. Haal het haar van het hoofd en borduur de ogen en de wimpers op het hoofd.

Naai nu het haar op het hoofd.

 

Vleugel in wit

Je hebt 4 delen nodig om de totale vleugel te maken.

 

Bovenste vleugeldeel (2 x)

Start met 8 lossen:

1              1 v in de 2e losse vanaf de naald en in de volgende 5 v, 3 v in de laatste losse, (ga verder in de lussen aan de andere kant van de opzetlossen), 1 v in volgende 6 lossen, 1 losse

2              2 v in de eerste v, 1 v in volgende 2 v, 1 hstk in volgende 2 v, 1 stk in volgende 2 v, 3 stk in volgende v, (1 stk, 2 dstk, 1 stk) in volgende v, 3 stk in volgende v, 1 stk in volgende 2 v, 1 hstk in volgende 2 v, 1 v in volgende 2 v, 1 hv in volgende v

Hecht af en werk de overgebleven draadeinden weg. Voor de 2e vleugel de draadeind niet te kort afknippen. Deze gebruik je om de 2 bovenste vleugeldelen aan elkaar te naaien.

 

Onderste vleugeldeel (2 x)

Start met 5 lossen:

1              1 v in de 2e losse vanaf de naald en in de volgende 2 v, 3 v in de laatste losse, (ga verder in de lussen aan de andere kant van de optzetlossen), 1 v in volgende 3 lossen, 1 losse

2              2 v in de eerste v, 1 v in volgende v, 1 hstk in volgende v, 3 stk in volgende v, (1 stk, 2 dstk, 1 stk) in volgende v, 3 stk in volgende v,  1 hstk in volgende v, 1 v in volgende v, 1 hv in volgende v

Hecht af en werk de overgebleven draadeinden weg. Voor de 2e vleugel de draadeind niet te kort afknippen. Deze gebruik je om de 2 onderste  vleugeldelen aan elkaar te naaien.

 

Samenstellen van de vleugel

Naai de bovenste en onderste vleugeldelen op 2 steken in het midden aan elkaar. Naai nu het bovenste deel en onderste deel ook weer op 2 steken in het midden aan elkaar. Naai de vleugel op de rug van Tinkerbel en klaar is ze!!!

(c) 2009 ontworpen door Tinkerbel



-------------
Groetjes



Antwoorden:
Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:05

Het garen dat ik gebruikt heb heet Filetta en is geschikt voor haaknaald 1,5 - 1,75, maar je kunt natuurlijk ook gewoon het garen gebruiken dat je meestal gebruikt. Ze wordt alleen dan wel wat groter.....

Veel plezier met het maken van Tinkerbel!!!



-------------
Groetjes


Bericht van: Josl
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:08

Jeetje Tinkerbel, wat lief dat je het patroontje hebt opgeschreven. Ga "haar" meteen opslaan!! (maken: voornemen is ooit).

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:22

dank je wel voor dit leuke patroontje.rode roos +€ 3,95

 

 



-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~





Bericht van: tammie
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:39
heel erg bedankt

-------------
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/


Bericht van: sassa
Datum bericht: 17 April 2009 om 14:52
hé super, dat je het patroontje wil delen, bedankt ook voor het werk dat je had om het uit te schrijven

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Petra T.
Datum bericht: 17 April 2009 om 15:18
Dank je wel voor dit leuke patroontje.

-------------
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com


Bericht van: creaans
Datum bericht: 17 April 2009 om 15:54
Tinkerbel, dank je wel voor het leuke patroon!
Groeten Creaans.


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 17 April 2009 om 16:49
dank je wel voor het patroontje,ze is zo verschrikkelijk leuk.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: pien66
Datum bericht: 17 April 2009 om 17:29
Bedankt voor het leuke patroontje

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: naatje
Datum bericht: 17 April 2009 om 17:40
SUPER VAN JE,DAT JE HET HIER PLAATST.
GA HAAR ZEKER EEN KEER MAKEN.
BEDANKT.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: odette
Datum bericht: 17 April 2009 om 18:19
Dank je wel.....het is een schatje. Maar of het me lukt om ook zo een kleintje te maken.....1,75 is wel een heel dun naaldje.

-------------
odette


Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 17 April 2009 om 18:47
Wat een schatje.
Heb haar gauw opgeslagen en als ik haar ga maken wordt ze vast wat groter, want met zo een fijne haaknaald heb ik nog nooit gehaakt.


-------------
Groetjes Tootje



[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 17 April 2009 om 19:26
Dank je wel Tinkerbell het is een schatje

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: ab63
Datum bericht: 17 April 2009 om 19:55
DANK JE WEL TINKERBELL. DAT HEB JE VLUG GEDAAN, DAT VERTALEN. ZE IS TOCH ZO LEUK. GA HAAR ECHT BINNENKORT MAKEN.

-------------
GROETJES ANGELA


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 17 April 2009 om 21:15
bedankt voor het vertalen Tinkerbel

-------------
groetjes Thea


Bericht van: geesje
Datum bericht: 17 April 2009 om 23:46
    dankjewel

-------------
groetjes geesje


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 18 April 2009 om 11:12

DANK JE WEL! HEB HET ALLEEN AL OPGESLAGEN OM NOG MEER HERINNERINGEN TE HEBBEN AAN DIE GEWELDIGE DAG! ZO WAARDEVOL OM JE BETER TE LEREN KENNEN. ALLEEN DAAROM IS TINKERBELL HET AL WAARD OM EEN KEER GEMAAKT TE WORDEN.



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 19 April 2009 om 01:20
Het is zo een schatje, Danke, Merci, Thanks, heel vee BEDANKT voor het neerzetten van het patroon

-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Guests
Datum bericht: 19 April 2009 om 09:54
lief, dankjewel voor patroon


Bericht van: pien66
Datum bericht: 19 April 2009 om 09:58
Bedankt voor het patroon, het is opgeslagen zodat ze niet wegfladdert en komt zeker nog eens van pas

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: dine
Datum bericht: 19 April 2009 om 10:04

Tinkerbell .....heel lief van je dat je dit juweeltje wil delen ......

Bedankt,

Nadine



Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 19 April 2009 om 17:31
Dankjewel, Tinkerbel, voor het mooie patroontje, heb het gelijk opgeslagen.

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: willywortel
Datum bericht: 25 April 2009 om 21:18

Ik ben net lid van dit forum.En kom nu al zo'n leuk patroontje tegen.

Hij gaat de map in, dank je wel.



-------------
To smile , is the way to help change the world.

willywortel


Bericht van: amandel
Datum bericht: 26 April 2009 om 10:03
Dank je wel, voor het neer zetten van je patroontje, super lief, groetjes irene

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: Judy
Datum bericht: 26 April 2009 om 10:37

Iedere keer als ik de foto zie, moet ik aan jou en aan de hobbydoosdag denken.

Groetjes,

Judy



-------------
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.


Bericht van: breinaald
Datum bericht: 26 April 2009 om 10:39

ohhh die ga ik ook proberen te maken

bedankt voor het patroontje



-------------
quality=


Bericht van: JoJo
Datum bericht: 26 April 2009 om 13:02

Als ik zo'n patroontje zie zou ik zo graag willlen dat ik ook kon haken maar dat wil maar niet lukken. Complimentje dus voor jouw.  Jolanda



Bericht van: Nijntje
Datum bericht: 26 April 2009 om 18:53

Ik vind haar ontzettend leuk geworden"

Een vraagje aan jullie: ik wil beginnen met haken, heb hier alleen kennis uit een boek/internet. Verder nog niet aan begonnen. Weet alleen hoe ik lossen kan maken. Ik vind dit zo grappig dat ik dit wel zou willen haken. Is dit te moeilijk om hier mee te beginnen? Ik zou het rot vinden om uiteindelijk de moed op te geven als ik achteraf zou weten dat dit te hoog gegrepen is. Ik lees jullie reacties graag. Natuurlijk is een persoonlijk antwoord ook welkom.



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 27 April 2009 om 13:57
IK BEN BANG DAT HET INDERDAAD ERG MOEILIJK IS, NIJNTJE, OM MEE TE BEGINNEN. MISSCHIEN ZOU JE EERST EEN SJAAL OF STOLA KUNNEN HAKEN. OM OOK VASTEN EN STOKJES TE OEFENEN. GELIJK EEN POPJE EN DAN OOK NOG DEZE IS DENK IK WEL INGEWIKKELD. MAAR MISSCHIEN DENKEN ANDEREN DAAR ANDERS OVER. IK WEET NIET OF JE HET AL GEDAAN HEBT MAAR STEL JE VRAAG ANDERS BIJ HET KOPJE VRAGEN. DAAR KRIJG JE EERDER ANTWOORD DENK IK.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Nijntje
Datum bericht: 28 April 2009 om 21:49
Ik denk dat je gelijk hebt koningsdochter, het ziet er alleen zo ontzettend schattig uit......


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 29 April 2009 om 14:48
JA HE, ZIJ IS ZO LEUK. JE HEBT HET PATROON ALVAST. NU NOG LEKKER AAN HET OEFENEN. OP EEN KINDERSJAAL DESNOODS. DAN EEN SIMPELE KNUFFEL EN ZO GROEI JE ER VANZELF IN. HEB JE IETS OM NAAR UIT TE KIJKEN. EEN DOEL OM NAAR TOE TE WERKEN.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: mesadopi
Datum bericht: 01 Mei 2009 om 01:09

het is een engeltje hiih

 

mesadopi



-------------
abraço


Bericht van: Tinkerbel
Datum bericht: 01 Mei 2009 om 07:42

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve berichtjes!!!!! Je kunt haar natuurlijk ook van garen maken dat je normaal gebruikt, ze wordt dan gewoon wat groter maar het scheelt wel een heel gepriegel

@ Nijntje: Zoals Clara al zei zou ik niet met dit patroontje beginnen als je een beginnend haakster bent. Er zijn genoeg simpele patroontjes te vinden waarmee je eerst kunt oefenen. De patroontjes van bijv. het boekje "Vrolijke beestjes haken" of amigurumi's haken zijn makkelijk te volgen, leuk om te maken en heel geschikt om te leren haken.....



-------------
Groetjes



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net