Print Pagina | Close Window

derde kerstmarkt voor sri lanka

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=9090
Print Datum: 09 Mei 2024 om 09:54
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: derde kerstmarkt voor sri lanka
Bericht van: Corry R
Onderwerp: derde kerstmarkt voor sri lanka
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 08:02

Na overleg met Chrisje,wil ik toch weer even de kerstmarkt onder de aandacht brengen.

De oudere leden onder ons weten het wel,maar we hebben inmiddels weer veel nieuwe leden.

Chrisje heeft in december weer een kraam op de markt ,in Putte[noord brabant]waar zij handgemaakte spullen verkoopt.

de opbrengst gaat naar een meisjes tehuis in Sri lanka.

Deze meisjes kunnen niet thuis wonen en krijgen dus ook geen opleiding.

In het tehuis ,waar ze nu wonen krijgen ze wel een school opleiding.

De meisjes hebben allemaal een schrijfouder,deze ouders betalen een maandelijks bedrag voor hun verzorging en opleiding.

maar er is altijd extra geld nodig voor lesmateriaal .het gebouw enz.

nu proberen we met een aantal dames de kraam te vullen met knuffels,tasjes,sjaals,bb.kleding enz.

Dus als er nog meer mee willen doen,heel graag,des te meer kan er verkocht worden.De opbrengst van vorig jaar was ruim 800 euro,daar is lesmateriaal en engelse leesboeken van gekocht.

Alles is welkom.

http://picasaweb.google.nl/lh/photo/g-efkOCrgLFk85rnZ2H3xQ?feat=embedwebsite">
Van http://picasaweb.google.nl/breioma/AfbeeldingenChrisje?feat=embedwebsite - afbeeldingen chrisje

hier staan nog een paar foto"s

http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=7163&KW=kerstmarkt - http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=7163&K W=kerstmarkt



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek



Antwoorden:
Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 10:13
oei, ben de kluts een beetje kwijt want hoe zat het dan met die boekenleggers?


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 10:33

De boekenleggers zijn een kerstkadootje voor alle meisjes,ze krijgen immers nooit een kadootje,en heeft niets met de markt te maken.de opbrengst van de markt is echt alleen voor het tehuis. Het is wel hetzelfde tehuis.

We zijn dus eigenlijk bezig met twee projecten voor het tehuis en de meisjes.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 14:34

ZOUDEN ZELFGEMAAKTE KAARTEN OOK LOPEN? IK WIL NAMELIJK WEL EEN STAPEL VAN MIJN KAARTEN AFSTAAN VOOR DE MARKT. MAAR GEEN IDEE OF HET VERKOOPT. MAAK KAARTEN MET KRALEN, EN SNIJPATRONEN. EMBOS HIER EN DAAR EN HEB NU OOK EEN SETJE GEKOCHT VAN HAKEN OP KAARTEN.

ENNE MAKEN JULLIE DINGEN VOLGENS PATROONTJES? OF IS HET IN VERBAND MET DE COPYRIGT DE BEDOELING DAT JE ZO VEEL MOGELIJK ZELF DINGEN VERZINT? OF UIT OUDE BOEKEN HAALT?



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 18:28

We maken gewoon wat we zelf leuk vinden,ik brei en haak nu wat knuffels,vorig jaar had ik ook wat tassen en sjaals gemaakt.

Ik gebruik gewoon de patronen die ik heb,denk niet dat er een ontwerper naar putte komt om te kijken,het is tenslotte voor een goed doel,verder niet commercieel.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: perle
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 19:03

 

Hopelijk lukt het me dit jaar om enkele dingen op te sturen.vorige keer(ik denk zelfs dat het de keer er nog voor was)was ik begonnen met sjaaltjes te breien.Te laat en weeral door teveel dingen buitenaf kwam ik niet tot het gewenste resultaat en kreeg ik niet(niet genoeg) af om op te sturen.Ik had nochthans vele leuke frutseldraadjes ervoor aangekocht in mijn favoriete winkeltje.Die draadjes liggen er nog steeds en ik zou nu echt wel willen iets klaar krijgen.

Ik had een t-shirtje(hotfix) beloofd aan iemand en dat is vandaag eindelijk af geraakt.('k vind dat dus echt héél vervelend dat als ik iets beloof het me niet lukt om het te kunnen realiseren.) niemand weet echter hoeveel moeite het me kost om iets te maken (af te krijgen) daar ik soms zo moeilijk rondzwalp in mijn moeten en kunnen. Laat staan van nog es iets te willen.

Dus Chrisje...ik probeer...

Perle.



-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 19:57
Ik heb al een babydeken, een beertje en een klein truitje klaarliggen en een boodschappennet, dat nog in elkaar gezet en gevoerd moet worden. Daartussendoor maak ik boekenleggers en haarspeldjes. En ik heb net een Andrea voor babykleren gekocht, ook weer met piepkleine truitjes in maat 44, daar ga ik ook dingen voor de markt uit maken. Er ligt ook een kudde blote poppen te wachten, die geluidloos schreeuwen om kleren.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 21:46

als we allemaal speldjes en boekenleggers maken wordt dat dan niet een beetje veel?

en wie weet volgens welk patroon ze worden gemaakt



-------------
groetjes Thea


Bericht van: catharina
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 21:47

Er ligt ook een kudde blote poppen te wachten, die geluidloos schreeuwen om kleren ......Magteld's woorden.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 05 Mei 2009 om 21:51
Wat er teveel is voor de meisjes, kan verkocht worden op de Kerstmarkt. Daar profiteren de meisjes dan ook weer van.

We hebben geen patroon afgesproken. Ik heb een vrij grote boekenlegger als voorbeeld, die gebruik ik als snijmal voor dun (aquarel)karton, daar plak ik aan één kant decoratief papier op en op de andere kant een poezieplaatje. Dan plastificeer ik hem en pons een gaatje aan één kant. Door het gaatje komt een koordje met een hangertje, gehaakt of van kralen. Ik plastificeer om te voorkomen dat het gekleurde papier later zou afgeven, want een boek zal voor de meisjes wel heel kostbaar zijn.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Josl
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 12:30

Wat grappig een KUDDE blote poppen hihi.

Magtelt, laat je eens een boekenlegger zien??

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: boek
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 14:23
Originally posted by perle perle wrote:

 

Hopelijk lukt het me dit jaar om enkele dingen op te sturen.vorige keer(ik denk zelfs dat het de keer er nog voor was)was ik begonnen met sjaaltjes te breien.Te laat en weeral door teveel dingen buitenaf kwam ik niet tot het gewenste resultaat en kreeg ik niet(niet genoeg) af om op te sturen.Ik had nochthans vele leuke frutseldraadjes ervoor aangekocht in mijn favoriete winkeltje.Die draadjes liggen er nog steeds en ik zou nu echt wel willen iets klaar krijgen.

Ik had een t-shirtje(hotfix) beloofd aan iemand en dat is vandaag eindelijk af geraakt.('k vind dat dus echt héél vervelend dat als ik iets beloof het me niet lukt om het te kunnen realiseren.) niemand weet echter hoeveel moeite het me kost om iets te maken (af te krijgen) daar ik soms zo moeilijk rondzwalp in mijn moeten en kunnen. Laat staan van nog es iets te willen.

Dus Chrisje...ik probeer...

Perle.

voor de ene persoon is één stuks een hele prestatie en voor een ander 10 stuks stelt niks voor, en jij hoort bij de eerste nu dat geeft toch niks

we presteren allen naar eigen kunnen, en zijn daar trots op en terecht

dus perle ga gewoon door zo als nu, we houden niet minder van je

en ik zie dat je een hotfix t shirtje hebt gemaakt, heb je daar ook een patroontje van misschien ik heb ook van die steentjes en zou wel wat patroontjes kunnen gebruiken, en heb je ook een fototje gemaakt of heb ik dat gemist



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 14:57

Ooh leuk de kerstmarkt (brengt me weer op ideeen).

Ik zal kijken of ik tijd heb om nog iets voor de markt te maken.

Maar voor de meisjes maak ik zeker iets (als ik een leuk patroon heb ).



-------------


Bericht van: geesje
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 14:58
.....hotfix t-shirtje wat is hotfix.............

-------------
groetjes geesje


Bericht van: boek
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 16:13

http://www.glitteronline.nl/

je moet maar eens kijken en anders even google hotfix



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: perle
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 17:38

 

Hallo,Tinneke!!!!

Je kunt overal gratis patronen krijgen.Van alles en nog wat.

Bv bij glittermotifs of bij rhinestones.nl

Gewoon intikken en je vind van alles.

Foto van shirtje moet nog geplaatst worden.

Groetjes en succes met je steentjes.



-------------


Bericht van: geesje
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 19:40

dankjewel voor de site..................en ja

ik ben nog steeds niet gewend     of black-out

dat ik gewoon alles/woorden kan intikken

om iets te zoeken

 terwijl ik het anderen aanbeveel



-------------
groetjes geesje


Bericht van: boek
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 20:21
Originally posted by perle perle wrote:

 

Hallo,Tinneke!!!!

Je kunt overal gratis patronen krijgen.Van alles en nog wat.

Bv bij glittermotifs of bij rhinestones.nl

Gewoon intikken en je vind van alles.

Foto van shirtje moet nog geplaatst worden.

Groetjes en succes met je steentjes.

super bedankt wat een boel patroontjes, heb gelijk een serie geprint



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: perle
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 22:01

 

Oei,Tinneke.

Dat klinkt alsof je terug een verslaving bij hebt!

Vanavond heb ik nog een patroontje gelegd en opgestreken.Een soort triball noemt het (denk ik) een raar uiteenlopende ster in zwarte spiegeltjes,antraciet en aqua.

(grote patronen kun je dus opstrijken let op geen stoom gebruiken)Shirtjes was ik dus buitenste binnen en op 30° op wolwas.En de prints blijven perfect.De steentjes glinsteren meer en meer.(Restjes lijm lossen op door te wassen)

Groetjes,Perle.



-------------


Bericht van: Meia
Datum bericht: 06 Mei 2009 om 22:15
Toevallig vond ik nog wat stoffen beertjes voor baby's vandaag. Zemoeten nog gevuld en oogjes geborduurd maar die kan ik in ieder geval klaar gaan maken voor demarkt! Ik zal proberen nog meer dingen te maken ok?

-------------
     All you need is love.



Bericht van: boek
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 07:52
Originally posted by perle perle wrote:

 

Oei,Tinneke.

Dat klinkt alsof je terug een verslaving bij hebt!

Vanavond heb ik nog een patroontje gelegd en opgestreken.Een soort triball noemt het (denk ik) een raar uiteenlopende ster in zwarte spiegeltjes,antraciet en aqua.

(grote patronen kun je dus opstrijken let op geen stoom gebruiken)Shirtjes was ik dus buitenste binnen en op 30° op wolwas.En de prints blijven perfect.De steentjes glinsteren meer en meer.(Restjes lijm lossen op door te wassen)

Groetjes,Perle.

het is wat heen ik had nog geen hobbys en ook nog geen materialen



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 08:09

Hoi Perle ....één ding met liefde gemaakt is veel meer waard dan een zak vol omdat het moet.

Ik vind het heel knap van je dat toch probeert om iets te maken .... ik weet hoe het voelt als je gewoon de moed niet op kunt brengen om aan de gang te gaan, omdat je lichaam niet wilt doen, wat jij wilt.

Maar als iedereen één ding maakt hebben we toch een kraam vol  , we zijn met zovelen. En het is zo leuk om samen te werken aan een project, dat zag je met de "moederberen" wel.

Ik ben al zo met de Kerstmarkt bezig, dat ik de boekenleggers vergeten was STOM HÉ .......



-------------
TONY


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 09:05
Nee niet stom, Antonia. Wie kan handwerken is niet stom. En vergeten geeft niet, wij herinneren je er wel aan.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 12:14
Originally posted by Antonia Antonia wrote:

Hoi Perle ....één ding met liefde gemaakt is veel meer waard dan een zak vol omdat het moet.

Ik vind het heel knap van je dat toch probeert om iets te maken .... ik weet hoe het voelt als je gewoon de moed niet op kunt brengen om aan de gang te gaan, omdat je lichaam niet wilt doen, wat jij wilt.

Maar als iedereen één ding maakt hebben we toch een kraam vol  , we zijn met zovelen. En het is zo leuk om samen te werken aan een project, dat zag je met de "moederberen" wel.

 

 

Ik zou het niet zo mooi kunne verwoorden als onze Tony hier doet, dus ik sluit me hier helemaal bij aan! Het maakt niet uit wat je kan doen, door welke reden dan ook, het is de gedachte die telt!!!!!!!

Ik ben al zo met de Kerstmarkt bezig, dat ik de boekenleggers vergeten was STOM HÉ .......



Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 14:45

Ik wil best proberen om wat te maken, tenminste als dat iets, helpt, want ik ben nog niet zo`n held al gaat het steeds beter, maar het inelkaar zetten is nog nietzo netjes.

En ik ga ook niet zo snel hoor perle, al heb ik wel zeeen van tijd.



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 17:34
lif van kathy! en niet te streng zijn voor jezelf, hoor!


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 20:27

EVEN EEN DIKKE KNUFFEL VOOR PERLE, DIE MET ZICHZELF IN DE KNOOP ZIT. HOE GING HET SOLICITATIEGESPREK?

EEN KNUFFEL VOOR TONY OMDAT ZE ALTIJD AAN ANDEREN DENKT MAAR ZICHZELF STOM NOEMT. OF IEMAND DIE ZO LIEF EN HARTVERWARMEND IS STOM KAN ZIJN.

EN VOOR KATHY DIE ZO DAPPER DOOR ZET EN NU ZELFS AANBIED OM KERSTMARKT KNUFFELS TE MAKEN.

EN VOOR ALLE ANDEREN DIE HET NODIG HEBBEN!!!



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: perle
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 21:39

 

Ik schaam me wat om te zeggen maar ik heb het afgebeld.Ik kan het niet echt opbrengen om m'n masker op te zetten en iemand proberen te overtuigen dat ik een aanwinst zou zijn in hun firma.

Toen ik vandaag klaar was met werken riep de meestergaste me bij haar en vertelde me dat ik maandag ek. mag opstarten op een totaal andere afdeling,sterk gemoderniseerde afdeling. Met de bedoeling van lijnchef te worden.Weliswaar op te starten zoals iedereen want moet er alles nog leren.Veel lichter werk maar soms ook wel een gekkenhuis(zoals overal op m'n werk) Maar meestal gedaan met werken om 13u( als ik hen mag geloven)

Velen lekkerbekken naar deze afdeling maar kunnen(mogen) er niet binnen maar mij bieden ze dit aan ...

Ik had gewoon eerlijk gezegd tegen een hele hooggeplaatste chef dat ik twijfelde of ik niet ergens anders zou gaan werken in ploegendienst (vaste uren) en die vroeg me om nog niets te beslissen en dat hij graag nog es wilde zien wat hij mij kon bieden. Hij kwam met 2 aanbiedingen

ofwel 4dagen per week(full time) van 09u tot einde werk (minimum  20u)s'avonds (dus 8u45 onv thuis als het meezat.

Ofwel die funktie waar ik maandag mag starten.

Ik had dit zowat toegezegd om naderhand voor mezelf wat tijd te hebben om na te denken.

Mijn chef vind het jammer dat ik de afdeling verlaat en was wat emotioneel en liet steeds blijken dat ik me nog steeds mag bedenken en zelfs nog steeds weer mag keren (ondanks de hele rompslomp(andere uniformen enzv.) 'k begrijp er eigenlijk niets van.Ik doe gewoon als een ander en maak ook soms es een fout net als iedereen.Waarom al die moeite.Morgen wil ze nog es met me praten.

toen ik naderhand wat beduusd het werk verliet volledig in de mist begon ik te denken aan die funktie enzv en ik voelde me echt blij worden. spijtig voor al die collega's die ik reeds zo goed kende en waar ik dan niemand zal kennen maar dat komt toch ook? door de omvang van bedrijf en andere eetpauze's in andere lokalen zal ik hen niet meer zien.

Thuisgekomen heb ik twee gemiste oproepen. Ik denk aan de kinderen en bel de nummers op daar ik vrees dat er iets gebeurd is. het is echter een reactie op een mail die ik een tijdje geleden verstuurd heb naar de firma hier in de straat(2 ploegendienst en een plaats waar ik reeds altijd naar lekkerbek.Maar toen die opstartte zat ik nog zwaar in operatie's,gipsen en revalidatie's aan mijn pols(heeft 3 jaar geduurd tot het wat beter ging.) Dus toen kon ik er niet heen.

Wat zeggen ze? Wij hebben bericht gekregen van de verantwoordelijk van de firma ...of we je kunnen contakteren. we zouden graag nog es alles overlopen en of ik di.ek kan langskomen voor een gesprek want jij wilde toch werken in het bedrijf ... in uw straat voor die bep funktie?

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dinsdag heb ik dus na werk een afspraak bij hen.

Ja,natuurlijk wil ik dat maar ze doen zo hun best voor mij op het werk?Net die firma waar ik zo graag wilde starten,ik ben toendertijd (vele jaren geleden)naar de jobinfo geweest en die was super.Ook mogen ze niet weten waar ik nu werk omdat die bevriend zijn en geen mensen van elkaar afsnoepen.

Zou je nu niet echt gek worden?Wat moet ik nu nog denken?

Ik start ma en na 2 dagen zal ik al wat weten wat mijn nieuwe funktie zal aanvoelen en kan ik mischien al wat beter denken.

Ja...slapen zal er weer niet echt in zitten.

Groetjes,Perle.



-------------


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 07 Mei 2009 om 23:38

Oh Perle, wat verwarrend voor je allemaal, ik hoop dat je voor jezelf de juiste beslissing kunt nemen.

Denk er rustig over na, en beslis niets overhaast. Ik wens je veel succes.

Dikke knuffel TONY



-------------
TONY


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 07:42

Tjee Perle,wat ingewikkeld allemaal,maar ze denken in ieder geval mee met je,om het wat makkelijker te maken.

probeer eerst maar eens rustig alles op een rijtje te zetten,desnoods met wat hulp,.

Sterkte met het nemen van je beslissing.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 08:27
Van Zelfgemaakt
Van Zelfgemaakt

Wat een leuk idee van die kerstmarkt, ik zou ook wel iets willen geven, ik heb lotje en de je weet wel kater gemaakt van de Libelle strip. Is dat leuk om op de markt te verkopen het zijn kussens. Ze wegen niet zwaar ik stop ze dan in een grote doos, dan valt de portokosten best mee denk. Want ze komen wel helemaal uit Australia.

Als dat kan mag ik dan een adres van iemand zodat ik ze daar naar toe kan sturen voor de markt.

Groetjes, Lidia



Bericht van: chrisje
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 09:59

wat zijn ze geweldig leuk, Lidia....

Wat lief van je!!!! Stuur je goedkoper naar België of naar nederland? laat maar even horen!

 

Perle, wat een toestand allemaal, even alles op een rijtje zetten.... pffft, het is ook alles of niets soms... Maar wel erg goed dat je de kansen krijgt, nu nog zien wat er het beste uit komt voor je zelf!



Bericht van: boek
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 11:26

PERLE SUCCES MET DE JUISTE BESLISSING

LIDIA WAT ZIJN DIE SUPER LEUK, EN HEB EVEN VERDER BIJ JE GEKEKEN MAAR JE MAAKT ERG LEUKE DINGEN, SUPER



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: odette
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 12:18

Dat van die boekenleggers heb ik even helemaal gemist.....wat is precies de bedoeling?? Maat, materiaal enzo en voor wanneer moet dat klaar zijn.

Voor de kerstmarkt ga ik ook wel weer wat kleine dingetjes maken...



-------------
odette


Bericht van: creaans
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 13:23
Perle, wat moeilijk voor je, zet alles op een rijtje,
vraag of er mag kijken en praat alles goed door!
Succes met een beslissing nemen!
Groeten Creaans.


Bericht van: creaans
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 13:24
Lida, wat heb je leuke kussen gemaakt!
Groeten Creaans.


Bericht van: sassa
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 13:41
hé wat een ingewikkelde situatie, perle, maar eerst alles goed op een rijtje zetten, is goed uitwaaien of zo, zodat je helder kunt denken, en misschien toch een beetje op het gevoel afgaan, en succes met je beslissing

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 13:51
Originally posted by odette odette wrote:

Dat van die boekenleggers heb ik even helemaal gemist.....wat is precies de bedoeling?? Maat, materiaal enzo en voor wanneer moet dat klaar zijn.

Voor de kerstmarkt ga ik ook wel weer wat kleine dingetjes maken...

http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=8207&KW=boekenleggers&TPN=1 - http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=8207&K W=boekenleggers&TPN=1 "> http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=8207&KW=boekenleggers&TPN=1 - http://www.hobbydoos.nl/forum/forum_posts.asp?TID=8207&K W=boekenleggers&TPN=1

Hier is de topic,de boekenleggers zijn een kertskadootje voor de meisjes,er komen ook nog haarspeldjes bij.

maakt niet uit wat je maakt,kan van papier,haken breien,stof.

Ik ga wat haken,asl je patroontjes nodig hebt wil ik wel wat sturen.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 15:28

Ik wil het wel naar Nederland sturen, dus als iemand zijn adres wil geven dan doe ik dat.

Nog even iets heel vervelend maar ik ontvang geen mails meer, dacht ik eindelijk goede verbinding komen mijn mails niet binnen, soms wel en dan weer niet, erg vervelend. Dus als iemand zijn adres wil doorgeven wil je het dan naar mijn hotmailadres doen, daar ga ik gewoon elke dag zelf even kijken. mailto:faroekfeisal@hotmail.com - faroekfeisal@hotmail.com   En dan komen de kussens er aan als jullie denken dat het leuk is voor de kerstmarkt.

Groetjes, Lidia



Bericht van: odette
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 16:09

Ik heb zelf al wat leuke gehaakte gevonden. Alleen over de haarspeldjes twijfel ik een beetje, mogen het ook bloempjes aan een elastiekje zijn, of gaat het alleen om schuifspeldjes (die zo klik doen als je ze dicht doet) met een bloempje?

 



-------------
odette


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 16:16
Perle, ik kan me best voorstellen dat je in de war bent. Wat ik uit je verhaal opmaak is dat jij toch een bizonder goede werker bent, want ze willen je allemaal graag in dienst nemen of houden. Natuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje,wat je zegt, maar misschien is jouw reactie daarop aangenamer dan die van een ander.

Lidia, die kussens zijn enorm leuk. En Jan Jans staat nog steeds in de Libelle, dus die is nog steeds populair. Die verkopen vast goed.

Odette, de speldjes/haarsieraden moeten in een envelop kunnen, want pakjes moet invoerrechten over betaald worden.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: odette
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 16:51
Oke begrijp ik het goed dat het niks uit maakt wat het precies is, als het maar haarversiersels zijn. En als het maar in een envelop kan.

-------------
odette


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 17:02

DIE KUSSENS ZIJN LEUK, LIDIA. DIE MOETEN LOPEN.

EN PERLE, IK ZAL VOOR JE BIDDEN. WERKT BIJ MIJ ALTIJD ALS IK VOOR MOEILIJKE BESLISSINGEN STA. SPANNEND HOOR.



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 17:48

Originally posted by odette odette wrote:

Oke begrijp ik het goed dat het niks uit maakt wat het precies is, als het maar haarversiersels zijn. En als het maar in een envelop kan.

 

liefst de "clips" want die kan een meisje met korter haar ook in... er zijn er ook bij met kort haar, maar die willen dan ook zo'n speldje in en met die clips gaat dat ook...



Bericht van: perle
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 19:20

 

Best dat je dit van de clips nog even meedeeld!!!Chrisje.

Want soms staan we hier niet echt bij stil.En is het inderdaad vervelend dat de meisjes met korte haartjes minderbedeeld zouden zijn.

Ik weet nog niet wat maar zal ook iets verzinnen.

Tegen welke data is de deadline?

Groetjes,Perle!



-------------


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 19:27

lieve perle,

Kerst is nog lekker ver weg, dus we hebben nog even, hoor! Schiet ik straks al helemaal in de stressss, brrrr! nee hoor, nog tijd zat!



Bericht van: perle
Datum bericht: 08 Mei 2009 om 19:35

 

Dus in feite zijn de boekenleggers,haarspeldjes en kerstmarkt ongev.voor de zelfde datum.

Ja!Zal proberen de jongste twee an het werk zetten met strijkparels(boekenleggers?) En Perlefientje en ik speldjes maken.

Ps. Andere vraag? Zou Hema plezier hebben in het tasje dat ik es voor Amber (Toverbloemenprinses)maakte en evt het truitje? Je weet wel in die oranje harige draadjes.Je vond die toen leuk en ze heeft ze nauwelijks gedragen en benut.Hema is toch een tweetal jaartjes jonger en mischien vind ze de spulletjes leuk.Stuur ik die naar je toe?Momenteel moet het al lipp gloss,sterren en glitters zijn.Groetjes,Perle!



-------------


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 09 Mei 2009 om 00:49

Crisje je hebt een pmtje van me gekregen.

En als ik de kussens op stuur dan zet ik daar gift bij en zet de waarde van het bedrag ook laag, dan komen daar geen invoerrechten bij.

Ik krijg altijd een pakketje van mijn zuster en soms van een vriendin, en ik had laatst iets besteld in Nederland wat ik hier niet kon kopen, maar er kwamen geen invoerechten bij hoor.

Nu ik hoor het wel of jullie het willen, breiwerk heb ik op het moment niet meer ik heb alles weggegeven. Maar misschien kan ik wel weer wat maken kerst is nog even weg toch.

Groetjes Lidia

 



Bericht van: odette
Datum bericht: 09 Mei 2009 om 09:43
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

Originally posted by odette odette wrote:

Oke begrijp ik het goed dat het niks uit maakt wat het precies is, als het maar haarversiersels zijn. En als het maar in een envelop kan.
liefst de "clips" want die kan een meisje met korter haar ook in... er zijn er ook bij met kort haar, maar die willen dan ook zo'n speldje in en met die clips gaat dat ook...

Ik snap het, ik zal proberen ook wal clips te maken......



-------------
odette


Bericht van: Mistig
Datum bericht: 09 Mei 2009 om 11:21
Chrisje, als je me even een PM stuurt met je adres dan stuur ik je een stapeltje zelfgemaakte kaarten voor de kerstmarkt. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.


Bericht van: odette
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 14:07
Even over de clipjes, hoe maak ik daar nu iets op vast. Net even zo een clipje (van dochterlief) gepakt, maar ik zie niks om het hartje (ik wilde dus hartjes haken) erop vast te maken. Misschien kan iemand die al een clipje gemaakt heeft een plaatje/foto plaatsen van hoe te bevestigen.

-------------
odette


Bericht van: sassa
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 14:58
effe een ander vraagje, zijn er kleurtjes die we niet moeten gebruiken?? (dacht aan wit ivm rouwkleur??) had net een beginnetje gemaakt met de boekenleggers en dit schoot me te binnen, elke cultuur heeft zo zijn eigen gewoonten, wil dus niemand voor het hoofd stoten of zo

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 15:47
Ze dragen witte bloesjes als schooluniform,dus ik denk dat het wel goed is,de zusters zijn ook in het wit.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: Meia
Datum bericht: 11 Mei 2009 om 19:52
Wat een leuke kussens Lidia, ik heb ook je andere dingen even bekeken. Erg leuk!

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 12 Mei 2009 om 11:46
ZAG LAATST ZELFGEMAAKTE CLIPJES BIJ EEN VRIENDIN DIE ZE GEKOCHT HAD VOOR EEN GOED DOEL. HIER ZATEN BLOEMETJES OP. ZE WAREN GEWOON AAN DE ACHTERKANT VAST GEMAAKT MET KLEINE STEEKJES. ZAG ER NETJES UIT. HET WAS GEEN SCHUIFSPELTJE MAAR ECHT EEN KNIPJE. DUS ZO EEN DIE JE OPEN EN DICHT KAN KNIPPEN. DAAR HEB JE MEER HOUVAST OM IETS VAST TE NAAIEN. MISSCHIEN EERST EEN DRUPPEL LIJM OM HEM GOED OP ZIJN PLEK TE HOUDEN?

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 12 Mei 2009 om 21:59
Ik ben vanmorgen even naar de winkel geweest, en ik werd zo ineens  wat zag ik daar liggen. Super mooie zilveren knipjes, en hele vrolijke strikjes. Dus een keer raden, ja die heb ik mee genomen voor de lieve meisjes. Ik kan nu echt aan de slag, na al .

-------------


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 13 Mei 2009 om 11:03

Originally posted by Ticia Ticia wrote:

Ik ben vanmorgen even naar de winkel geweest, en ik werd zo ineens  wat zag ik daar liggen. Super mooie zilveren knipjes, en hele vrolijke strikjes. Dus een keer raden, ja die heb ik mee genomen voor de lieve meisjes. Ik kan nu echt aan de slag, na al .

 super!!!!



Bericht van: Mistig
Datum bericht: 13 Mei 2009 om 12:02
Chrisje, ik heb vanmorgen een grote witte enveloppe voor je op de post gedaan. Ik hoop dat je de kaarten kunt gebruiken. Groetjes Mistig

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 07:58

Originally posted by Mistig Mistig wrote:

Chrisje, ik heb vanmorgen een grote witte enveloppe voor je op de post gedaan. Ik hoop dat je de kaarten kunt gebruiken. Groetjes Mistig

 

 

hartelijk dank!!!!



Bericht van: sassa
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 15:27

enkele dagen terug vroeg odette hoe je dat deed met die clipjes, hier een foto hoe ik het heb gedaan, eerst een paar keer rond het clipje met de draad en daarna een druppeltje secondenlijm, hoop dat het zo stevig genoeg is

">

voorkant speltje

dit is de achterkant

">

en nu we toch bezig zijn een boekenlegger erboven op

">

Laat effe iets weten of deze ok zijn (ben een beetje onzeker van mezelf)



-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 17:21
super gelukt, hoor!!!  En tof dat je het even op foto zet, ziet er een goede manier uit om ze vast te zetten! boekenlegger is ook leuk, zeg!!!


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 18:38

Wat is dat leuk geworden!

Goed idee de seconde lijm.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: odette
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 20:23

Duidelijke foto hoe vast te zetten op een clipje, dank je wel.
Van de week maar even clipjes kopen en dan kunnen de hartjes erop.



-------------
odette


Bericht van: stridje
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 20:48
wil even zeggen hoe leuk ik het allemaal vindt,maar kan nu nog niet zeggen of ik mee doe,daar ik zomers niet zo in de moed ben en de tuin nu even leuk is om te doen,kan nog niets beloven dat ik mee doe,denk het wel dat het wel weer komt.want ik zie dat het niet moeilijk hoeft te zijn.
ik zag op texel een soort sleutel hanger waar van het poppetje van restjes wol was,het kopje als een bolletje en twee spelden als oogjes een dun lijfje ,denk van ijzerdraad dit weer omwikkelen met wol of katoen.
misschien kennen jullie het al,maar wat ik wil zeggen is, ik denk dat dit goed gaat verkopen.en als het wat is hoop ik dat iemand het beter uit kan leggen.
het was zo maar een idee.groetjes stridje


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 15:04

Even een fototje van wat ik tot nu toe heb gemaakt.

Van Haak creaties.
Van Haak creaties.

Ben er zelf erg blij mee, en wil mijn Zusje even bedanken voor het helpen maken van deze super foto's .



-------------


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 09:59
OOK LEUK PATRICIA ZO'N POMPOENTJE. MOET ER NOG STEEDS AAN BEGINNEN. MAAR GELUKKIG IS ER TIJD GENOEG VOOR DE KERST ER IS. EN IK WIL ZEKER MEE DOEN DIT JAAR.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 10:53

leuk patricia,blijft een gefriemel zo'n pompoentje,bij mij lukken ze nooi zo goed.

Ik heb inmiddels een stel knuffels klaar,en ga nu eerst wat boekenleggers maken,voor het kerstkadootje.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: sassa
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 12:45
ook leuk zo'n pomponnetje, maar zoals corry al zei het is een gefriemel, toch knap van je gedaan

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: rita_1709
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 16:08
Oh, wat leuk Patricia, die pomponnetjes !!! Echt mooi !!

-------------
Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!


Bericht van: T Looman
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 21:06
knap gemaakt Patricia

-------------
groetjes Thea


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 18:28
wat schattig patricia!!!



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net