Print Pagina | Close Window

uren en werken ?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=9195
Print Datum: 21 Juni 2024 om 08:14
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: uren en werken ?
Bericht van: dine
Onderwerp: uren en werken ?
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 12:52

De laatste tijd zijn er een aantal dames die zo ongelooflijk snel breien en haken, dat ik me afvroeg : waar halen ze de tijd ???? Wonen ze soms in een kabouterhuisje of hebben ze soms een poetsvrouw en een tuinman en iemand die komt koken ???? .... 

Daarom deze vragen  :

hoeveel uren per dag/per week  besteden jullie aan het breien/haken/enz..?

en combineren jullie dit eventueel nog met een job ?

Nadine




Antwoorden:
Bericht van: catharina
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 12:57

Ik ben ( vandaag nog, dan is het gebeurd) oppas op twee jongens.Daar kan ik dus rustig bij handwerken.Zij zijn 4 en 7 jaar.

Qua huishouding, ik hou alles bij, het echte poetsen van vroeger doe ik niet meer.

Onze tuin staat volledig op de kop daar hoef ik eerst niets aan te doe.

Dus......ik zit altijd te handwerken, alleen als ik slaap niet en als ik hier zit niet. hahaha.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 12:59
Ik heb geen baan, ben moeder van kinderen die zich prima weten te redden zonder mijn voortdurende gezorg en gebemoei, ben een wáárdeloze huisvrouw en heb geen betaalde baan meer. Ik pak zo ongeveer elk vrij moment wel een haakwerkje of (of breiwerkje als ik ineen breiperiode zit, maar nu is het echt haken wat de klok slaat)en er zijn inderdaad dagen dat ik, alles meegeteld, een uur of zeven haak. Waaronder dus de halve avond, en 'smorgens, de voormiddag en de namiddag een uurtje. Maar dat is dus pure ontspanning. Mijn handen staan gewoon nooit stil. Zou ik ook op het toilet haken, dan kwam er nog wat bij ook -maar zo gek ben ik nog niet.
Overigens haak ik tijdens het lezen of teevee kijken, dus ik besteed mijn uren wel dubbel. Je moet wel ; er zitten al zo weinig uren in een dag.

Bij mij gaat het vooral ten koste van : intensiever poetsen (ik doe alleen het hoognodie, maar heb grote behulpzame dochters EN een hulp voor 3 uur in de week voor het grovere werk), niksen (het is ongelofelijk hoeveel mensen je niks ziet doen terwijl hun handen zouden kunnen bewegen ; in de bus, op een terrasje achter ee kopje koffie, of bij een vriendin aan de keukentafel, terwijl ze een half uur staan te wachten / kletsen op het schoolplein etc. Al die nutteloze uren worden bij mij dus hakend doorgebracht. Mits ik dus in een handwerkperiode zit.

Ook in periodes dat ik wel werkte heb ik gehaakt, mar dat hangt wel van het baantje af. Terwijl je post loopt lukt het niet, mar ahcter de PC met een koptelefoon op als je zit te telemarketen lukt prima. AL mag dat weer niet overal (en dan heb je echt een doodsaai baantje trouwens).



-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: sassa
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 14:08
 ik heb geen betaalde job, maar ik ben "house manager" zegt mijn man altijd, en als alles aan de kant staat of ik heb een gaatje van al is het maar  5 minuutjes, neem ik vlug een haak-of breiwerkje ter hand, ook 's avonds na al de dagelijkse bezigheden, ben ik druk in de weer met priem of naald

-------------
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 14:28
Ik heb een baan en het huishouden waar ik me mee zoet hou,en daarnaast zit ik meestal bij de t.v met een brei-of haak werkje. Als de gewrichten het tenminste toelaten.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: miep
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 15:28
Ik werk 32 uur, maar moet eigenlijk altijd wel even haken of breien (anders is de dag niet kompleet). Als mijn zoontje iemand meeneemt om te spelen of hij gaat ergens spelen, dan kan ik lekker even fröbelen. Ik ben, volgens mijn man, niet in de wieg gelegd voor het poetsen (en dat doe ik dus maar zo weinig mogelijk).


Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 15:49

ik werk helaas niet,omdat ik ben afgekeurd. (Waar ik me best voor schaam eerlijk gezegt,maar ja t zei zo)

ik ben meestal in de avonduren druk met bezoekjes aan vriendinnen(waar ik ook een haakclubje mee heb)  etc, en andere bezigheden.de tuin karweitjes deel ik met mijn vriend (hij het grove werk en ik de kleine fijne karweitjes).overdag ben ik dan ook vooral creatief bezig,tussen het poetsen en de boodschappen door.

ik zou het mezelf makkelijker kunnen maken door niet zoveel te boenen,maar zo ben ik nu eenmaal,kheb me daar maar bij neergelegd. en ja,misschien neemt de poets drang wel af met de tijd haha.

alleen de zondag:das mijn freubel,haak, knutsel frutsel dag!!!

groetjes van chantal



Bericht van: esthertje
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 15:49
ik zit sinds een paar maanden thuis ivm de zwangerschap. nu ik ook nog last van mijn bekken en rug erbij heb mag ik helemaal niet eel meer doen. ik plan nu alles over de dagen in de week. en als ik wat gedaan heb. bv stofzuigen dan moet ik een half uur rusten voordat ik dan weer wat kan doen. zo kom ik aan de tijd. ik heb overdag mijn handwerk los op tafel liggen en elke keer als ik dan een rust dan pak ik het weer op. en als de kids 's avonds op bed ligt is de avond voor mij.

-------------


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 16:41

Ik werk ook niet, zit sinds drie jaar in Australie. PRObeer zoveel  mogelijk te breien en ben ook bezig met hardanger. Het duurt meestal wel even voordat er bij mij iets af is, want ik doe van alles door elkaar. Ben een clown aan het breien maar ondertussen heb ik ook al de giraffe gebreid, die nog in elkaar moet, en dan ben ik ook met hardanger bezig.

Verder ga ik nog wel eens de stad in met vriendinnen voor zover ik die hier dan heb want nieuwe vrienden maken valt niet mee in een vreemd land.

En ik ben ook nog volop bezig met ons nieuwe huis een beetje netjes te maken, maar tussen door blijf ik altijd even handwerken.

Groetjes,Lidia



Bericht van: breimaan
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 18:44
Ik heb een hele leuke en drukke  full-time baan, een lieve man, die ook veel meehelpt met huishoudelijke karweitjes en twee pubers die ook aandacht vragen. Het haken en breien doe ik dus voornamelijk 's avonds en is eigenlijk om te ontspannen. Mijn productie ligt niet zo hoog als bij jullie en als ik al die leuke patroontjes voorbij zie komen dan wil ik ze allemaal maken.....maar dan moet ik 's nachts wakker blijven. Ook vragen mensen weleens of ik iets voor ze wil ontwerpen maar dat ga ik dan maar doen als ik met pensioen ga en dat is voorlopig ook niet het geval.  Verder ben ik best wel gelukkig hoor !

-------------
http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan


Bericht van: odette
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 20:21

Ik ben ook niet zo een super huisvrouw, het is wel schoon maar niet echt netjes opgeruimd. Ik ben momenteel gastouder voor 2 kleine meisjes (ongeveer 12 uur per week) en werk niet buitenshuis.  Ik kan echt niet stilzitten en zit dan ook als ik zit te handwerken. Vooral s´avonds tijdens het tv kijken vind ik heerlijk om met een handwerkje op de bank te zitten. Overdag heb ik vaak andere dingen te doen en komt er niet heel veel van handwerken. Mijn productie ligt dan ook niet heel hoog. Soms neem ik wel een hele middag voor me zelf en ga dan lekker zitten handwerken.



-------------
odette


Bericht van: new.houses
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 20:44

Mijn productie ligt ook niet zo hoog. Heb geen negen tot vijf baan, maar wel andere bezigheden en ik ben niet zo'n snelle handwerkster.

Als een ander een amigurumi haakt in twee uur doe ik er rustig vier uur over. Daarnaast werk ik toch wel aan een project of tien en alle verleidingen die dan nog mijn aandacht weten te trekken!!!

Ik ben nu nog een quilt aan het doorpitten, een hartenquilttop moet nu worden voorzien van randen, ben bezig aan een Baltimorequilttop, heb een hexagonproject onder handen en daarnaast brei ik aan de wol hemel deken, heb ik Winston gehaakt; o jee, wordt er helemaal duizelig van en ik geniet met volle teugen.

Ik denk dat ik toch wel een uurtje of vier per dag achter de PC zit terwijl ik dan ook aan het handwerken ben.



-------------
groetjes Daisy


Bericht van: stridje
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 21:15
Ik ben niet zo snel daar bij mij het huis houden eerst gedaan moet worden anders kan ik niet met een lekker gevoel bezig zijn in mijn hobbies,toch wil ook niet zeggen dat hier alles perfect is,kan het niet meer zo goed bolwerken door omstandigheden,moet het ik het van de goede dagen hebben en dan moet ook alles gedaan worden.
dus aan hobbien kom ik dan ook niet aan toe.als alles netjes is geeft het zo,n lekker gevoel,ben dan wel heel erg moe en dan gaat hobbien weer niet en zo heb je ook je afspraken en andere dingen nog en mijn hond gaat voor alles.
ik gun me wel de tijd om op de computer te zitten en te genieten van jullie creaties,en in mijn gedachten heb ik al zoveel gemaakt maar het komt er niet uit.
toch pak ik mezelf aan van nu maak je dit af en soms lukt het,het is bij mij soms hollen en stilstaan.en moet iets persee af.of het blijft jaren liggen.
vreemd mens ben ik toch.ik lach er maar .ik bewonder de mensen die gewoon de boel de boel kunnen laten,ik doe het heus wel eens maar voelt niet goed en ga me dan verontschuldigen omdat me huis niet op orde is.
groetjes stridje hehehe dat lucht op .



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Mei 2009 om 21:43
Ik brei meestal bij de tv, dat is eerst een uurtje bij Dr. Phil en daarna is er meestal nog een detective, die een uurtje duurt. Soms pak ik overdag even een breiwerkje op, en soms duurt een detective langer dan een uur. Dus al met al zo'n 2,5 á 3 uur per dag minstens. We zijn maar met 2 mensen, 1 cavia en 2 katten, dus zo heel veel is er niet te doen in huis. Ramen lap ik als je er niet meer door kunt kijken, vloeren dweil ik als je blijft plakken en 1 x in de week stofzuigen is zat, en dat doet mijn man. Als de caviakooi en de kattenbakken maar schoon zijn eens per week. Alleen dat strijken elke week pffff en nog altijd geen lintje.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: chantallekuh
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 10:16

hoi allemaal,

vind dit een erg leuke topic,zo lees je es hoe iedereen met zn tijd indeling omgaat enz....en net als nadine was ik ook wel nieusgierig haha,

groetjes van chantal



Bericht van: everline
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 11:12

Hoi,

Ik ben sinds de geboorte van mijn zoontje (2e kind) thuis dus nu alweer zo'n 3,5 jaar. Helaas heb ik nog niet van die zelfvoorzienende kinderen en heb ik mijn handen vol om ze bezig te houden en het huis een beetje op orde te houden. Ik haak/brei/freubel zodra er een keer een beetje tijd over is als ze wel lekker alleen buiten spelen of zo. Daarnaast 's avonds op de bank voor de TV. Mijn productie ligt dan ook niet echt hoog.

Wel maak ik geregeld kleine dingetjes zoals bloemen speldjes/elastiekjes etc voor in het haar van mijn dochter en haar vriendinnen. Dit is super snel gemaakt en kan altijd wel een keer tussendoor.

groeten,

bianca



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 11:33

OH WAT LEUK OM TE LEZEN. EN WAT HEERLIJK DAT IK NIET DE ENIGE BEN DIE EEN LOOPJE NEEMT MET HET HUISHOUDEN. ZO ZONDE VAN MIJN TIJD ALS ER EEN BREIWERKJE OF HAAKWERKJE LIGT TE SCHREEUWEN OM AANDACHT. MARCO MOPPERT WEL EENS. EN BEWEERD DAT HIJ ALS DE VERBOUWING KLAAR IS HET HUISHOUDEN GAAT DOEN. MAAR DAT IS DAN OOK GEEN KUNST. DAN WORDT DE BOEL VAST LANG ZO SMERIG EN STOFFIG NIET MEER. DUS HEB IK NET ALS MAGTELT DE REGEL: PAS IETS GAAN DOEN ALS HET NODIG IS. EN UIT PRINCIPE STOF EN ZUIG IK EEN KEER IN DE WEEK. OOK AL IS HET GELIJK WEER STOFFIG. MAGTELT WEET JE DAT ALS JE GORDIJNEN VOOR DE RAMEN HANGEN JE NIET ZIET HOE SMERIG HET RAAM IS? EN DAT ALS JE BIJVOORBEELD SPIJKERBROEKEN NETJES OPVOUWD ALS HET VAN DE LIJN KOMT EN JE ZE ONDER OP DE STAPEL LEGT JE ZE NIET HOEFT TE STRIJKEN? DAT JE T-SHIRTS NET ZO KUNT BEHANDELEN? SCHEELT HEEL VEEL STRIJKWERK

IK BEN MET ZWANGERSCHAPSVERLOF. DUS HEB NU HEEL VEEL TIJD OM TE HANDWERKEN. HEB IN 4 WEKEN TIJD 80 SLEUTELHANGERS GEHAAKT. DIE ONGEVEER EEN HALF UUR WERK PER STUK IN BESLAG NAMEN. REKENEN JULLIE MAAR UIT HOEVEEL IK DUS HANDWERK. TUSSENDOOR NOG EVEN SLOFJES GEBREID EN EEN WINSTON. NOG WAT PROEFLAPJES VOOR ALS DE SLEUTELHANGERS KLAAR ZOUDEN ZIJN. IK BREI OF HAAK TROUWENS OOK ALTIJD ALS IK NIET THUIS BEN. MIJN TAS GAAT ALTIJD MEE. IN DE PAUZE OP MIJN WERK, OP VISITE... DURF HET ALLEEN NIET ALTIJD ALS IK IN OPENBARE RUIMTES BEN ZOALS WACHTKAMERS EN ZO. MAAR DAT KOMT VAST NOG WEL....



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 11:45
Ja, Clara, wij hebben aan de voorkant valletjes. Die zijn makkelijk te wassen en dan gaan ze weer nat en ongestreken aan de roe. Aan de achtertuin hebben we zeer oude vitrage. Die gaat eens per jaar in de was. Het nadeel daarvan is dat de katten er wel eens proberen doorheen te lopen. Dat is gelukt op de plek waar de cavia staat en na een paar reparatiepogingen hebben we er nu maar een poortje in gemaakt. Het staat maf, maar er zijn geen gaten meer bijgemaakt. Ik trek de spijkerbroeken wel recht als ze nat zijn, maar ik zal jouw tip proberen.

Misschien kun je in de wachtkamer van de verloskundige beginnen met haken. Of komt die nu bij je thuis voor de laatste controles? Het babyspreekuur gaat tegenwoordig op afspraak, dus het wachten hoeft ook niet lang te duren. Wij zaten met een bloot kindje in een doek gewikkeld uren te wachten, steeds een stoeltje opschuiven.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: odette
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 12:55

Ook ik strijk veel dingen niet, hang het allemaal zo netjes mogelijk aan het wasrek. Gelukkig dragen mijn kinderen en man veel spijkerbroeken. Ik had een tijdje ook de gewoonte om van mijn man de t-shirts (die hij onder een overhemd draagt) alleen de bovenkant te strijken. De rest zie je toch niet.....Tot hij op een warme dag eens zijn overhemd uitdeed een een heel kreukelig shirt eronder aanhad. Gelukkig vind mijn mannetje dat niet erg en kon hij erg wel om lachen, maar heeft nu toch liever dat ik zijn hele t-shirt strijk.
Wat ik vooral een crime om te strijken vind zijn die overhemden van hem en ik draag zelf graag bloesjes en die moeten toch echt gestreken.

Ook nu ligt er een grote strijk op mij te wachten op zolder, maar ik doe gewoon de deur dicht en ik zie er niks van.....eerst moet de zeepbloem af vandaag!!!!



-------------
odette


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 12:56

Ik werk niet,maar kan echt niet zeggen hoeveel uur ik handwerk,ik moet veel afwisselen,dus leg het steeds neer,doe iets anders en dan weer verder.Ik produceer redelijk veel,maar ben ook erg veel thuis.Manlief doet een stukje huishouden,hij is met pensioen,dus genoeg tijd op dit moment.

Ik probeer altijd wel eerst de huishoudelijke taken af te hebben en op te ruimen,kan niet zo goed tegen rommel,en dan bedoel ik niet de hobbyspullen,die mogen er wel liggen.

Magtelt,ik kreeg van huis mee,iedere week de ramen en iedere 6 weken de keukenkastjes,maar zo gek ben ik allang niet meer.Nu pas als het echt vies is.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: pppetra
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 14:46
Ik ben ong. 3 dagen per week weg ivm vrijwilligerswerk, schoonmaakwerk bij anderen en ook een dag om te sporten.

daarnaast mag ik behalve breien ook graag lezen.
ik maak geregeld iets schoon. twee keer in de week stofzuig ik beneden eens in de twee weken ook boven. dweilen doe ik beneden wekelijks, boven maandelijks.
Ramenlappen eens per kwartaal aan de buitenkant: het regent toch altijd de dag nadat ik ramenlap. binnen ook zoiets, alleen in de zomer wat meer. keukenkastjes worden aan de binnenkant eens per 2 jaar goed gesopt, verder sop ik alleen stof en plakkkerigheid.
strijken is iets dat ik alleen maar doe als mijn man het aan mag naar zijn werk: overhemden, en broeken. spijkerbroeken, t- shirt bloesjes vna mezelf rokken, ik hang ze gewoon in de douche als er net is gedouched: door de stoom trekkend e kreukels weg!

ik ben gelukkig met werk waar je iets van ziet: als er geen stof ligt waarom dan tijd verknooien en er niets van zien?


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 15:46
Ik ben ook niet zo'n  held in opruimen en schoonmaken maar de meeste kleren (behalve bijvoorbeeld pyama's) worden hier toch gewoon gestreken. Ik vind ze er vaak toch net een tikkie netter uitzien en het voelt meestal ook gewoon prettiger om er verzorgd uit te zien. Ik kan er overigens niet zo goed tegen dat het overal zo'n puinhoop is maar heb ook niet genoeg moed om de hele dag op te ruimen. Beneden zuig ik overigens wel regelmatig. Dat moet ook wel met een huisdier en kleine kinderen. Anders kun je van de keukenvloer eten
Verder heb ik twee kleine kinderen (5 en 2) die me nog volop bezighouden en een parttime baan (van 8 uur). Ik handwerk vrijwel elke avond maar ben erg traag in wat ik doe.


-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 16:24
Dat verhaal van de t-shirts kwam me heel bekend voor, die strijk ik dus ook tegenwoordig. Ik heb een paar crinkle bloesjes, die mag je niet strijken, gelukkig. Maar ook veel katoenen en die kunnen lekker kreukelen.

Ik lees de stapel folders, die elke week in de bus glijden altijd helemaal door en dan gaat een deel meteen in de oudekrantendoos en een deel blijft een weekje rondslingeren. Die liggen dan b.v. op de stoel waar Ziggy nou net lekker op wilde gaan slapen, dus hup op tafel tot etenstijd, dan weer op een andere stoel, verwijtende blik van Obi, dan maar op de grond.

Als ik iets moet doen, een brief beantwoorden, iets repareren, moet het in het zicht liggen, anders gaat het het vergeetboek in.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: licht
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 16:40

wat ben ik blij dat er meer zijn die het werk af en toe de boel laten.Vroeger in mijn jonge jaren en kleine kinderen , was ik echt een poetser, plus dat ik een drukke baan had.Maar als je ouder wordt ,word je ook wijzer . Mijn schoonmoeder zei vroeger altijd , je bent niet geboren om alleen maar te werken. Toen dacht ik ja ja , maar nu begrijp ik wat ze bedoelde.Mijn huis is aan de kant , en doe nu alleen goede beurten als ik er zin aan heb. Mijn mannetje stofzuigt altijd want die is met pensioen, en wast de ramen altijd buiten . wast altijd af ,en als ik een dag weg ga met mijn vriendinnen dan kookt hij ook eten.en ik ben nog al veel weg . een loopmiddag met vriendinnen ,daarna koffie drinken . zwemmen met schoonzus en 2 vriendinnen. of de stad in . en dan nog mijn pc . handwerken doe ik graag ,maar er komt niet zo heel veel van het duurd vaak lang voor dat ik iets af heb. Als ik voor de tv zit dan pak ik ook direct mijn handwerk op . stil zitten vind ik dan zonde van de tijd .dan komen de kinderen regelmatig aan wippen , eigenlijk zijn er te weing uren in een dag .

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: naatje
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 17:11
IK HEB EEN FULLTIME BAAN[40 UUR].
IK DOE ALTIJD IETS VOOR IK GA WERKEN[HAAKWERKJE OF ZO],
IN MIJN PAUZE ,DAT IS EEN UUR GA IK NAAR HUIS,ETEN EN DE HONDEN UITLATEN EN WEER EVEN "IETS"DOEN.
NA HET WERK KOKEN,AFWASSEN EN IETS AAN HET HUISHOUDEN DOEN.MEESTAL ZIT IK VANAF 8 UUR OP DE BANK MET EEN WERKJE.IN HET WEEKEND ZORG IK DAT IK ALLES AAN DE KANT HEB EN GA ER DAN LEKKER TEGENAAN.

-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 15 Mei 2009 om 19:44
Ik werk op het ogenblik niet en als ik iets doe moet ik nadien rusten maar het is dat ik dan soms brei of naai ,maar ook soms niet want als ik te veel doen doen mijn armen pijn.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Ticia
Datum bericht: 17 Mei 2009 om 19:59

Jeetje wat zijn jullie allemaal druk , Op dit moment ben ik druk met leren voor mijn opleiding en ook voor mijn auto-theorie (helaas weinig tijd voor). Daarnaast ook nog mijn mamsie helpen met het poetsen van alles in huis. En dan ook nog haken van mijn Winston, leren breien op een rondbreinaald (wat totaal niet lukt wegens geen tijd helaas), Computeren vooral op het forum & dan ook nog de gewone dingen zoals: Eten, Slapen en Vriendinnen bezoeken. Dus ik ben super druk bezig met vanallles tegelijk.

   



-------------


Bericht van: pien66
Datum bericht: 18 Mei 2009 om 17:58
Ik heb een fultime baan en ben behoorlijk aan het klussen in mijn huis. In mijn vrije uurtjes vind ik het gewoon leuk om bezig te zijn met een haakwerkje, ik haak ook voor de t.v. Laatst heb ik in mijn vakantie best wat gehaakt op het vliegveld je zit daar toch maar te wachten. En als ik eenmaal bezig ben is het soms best moeilijk om weg te leggen. Regel is wel hier werk, klussen en huishouden gaan voor. Anders komt er niets meer van dat alles en word alles haken en lezen.

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 09:48

Ik hou wel van een opgeruimd huis, zal altijd iets meteen op zijn plaats leggen b.v.

.....Poetsen is niet echt mijn hobby, maar het moet nu eenmaal af en toe .

Handwerken doe ik zo tussendoor, als ik koffie drink ( zo om het uur ) , en natuurlijk 's avonds bij de tv.,

en dan ligt het er maar net aan wat er op is, het nieuws kan ik goed naar luisteren terwijl ik iets doe .... maar kinderziekenhuis, of intensive care , leg ik mijn werk even voor neer.

en dan wissel ik steeds af, haken .... breien ..... mazen etc.



-------------
TONY


Bericht van: dine
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 10:21

Leuk om te lezen allemaal...maar nu ben ik er van overtuigd dat "mijn mannen' niet te klagen hebben.....

Wat 'de was en de plas' betreft : massa's .!!!!..die dan ook nog perfect moeten gestreken zijn. Kan natuurlijk ook niet anders : mijn man moet naar verschillende bedrijven gaan, steeds bij de directie, ja dan kan je moeilijk met een half of ongestreken overhemd daar aankomen. Mijn oudste begint nu stilletjes aan in het bedrijf van mijn man ook een beetje te werken als verkoper : dus weeral van 't zelfde. De jongste volgt momenteel een opleiding traiteur : dus steeds perfecte en hagelwitte keukenkledij nodig. Dus concreet betekent dit : vandaag strijkdag !!!!! Ben begonnen om 8.30u en einde ...?

Wat het eten betreft : zij willen elke dag warm eten hebben op tafel. En croque monsieur of een uitsmijter rekenen ze daar niet bij. Bovendien moet ik (infectiegevaar voor Bart) elke dag vers eten klaarmaken. Dus geen aardappelen koken voor 2 dagen, elke dag naar de winkel voor verse charcuterie, groenten, enz...niet vlug een slaatje klaarmaken want rauwkost is verboden.  Hier kruipt ook een heleboel tijd in.

Poetsen : ik probeer alles een beetje fatsoenlijk te houden maar dit is bijna onbegonnen werk. Boven heb ik al 2 (ongebruikte) slaapkamers volgestouwd met rommel en ik doe die deuren de laatste tijd zelden open.  Ik let wel op mijn ramen, die worden veel gepoetst. Ik vind persoonlijk dat propere ramen al een heel andere indruk geven. De rommel lijkt er kleiner door...

Ik heb ook nog een part-time job (2 en 3 dagen per week vertrekken om 7.30u en terug thuis rong 18.00u).

Mijn man werkt ook nog regelmatig in het buitenland dus alle werk is voor mij en voor mij alleen...

Dus geen tijd om te sporten, het beetje tijd dat rest is voor handwerk, dat doe ik 's avonds en af en toe gun ik me 1 of soms 2 uurtjes per dag .

Voor de rest ben ik heel gelukkig hoor ...!!!

Nadine 



Bericht van: new.houses
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 10:29

Goh, lees hier zoveel over het strijken van overhemden dat ik jullie toch even wil wijzen op het bestaan van strijkvrije overhemden. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het echt werkt, je hoeft ze niet te strijken. Ik was de hemden zo het mij uitkomt en hang ze op een knaapje te drogen, daarna zo de kast in. De enkele vouw die erin zou zitten gaat er uit als echtgenoot lief het overhemd aantrekt door de lichaamswarmte. Na verloop van tijd werkt het wel enigszins uit en blijven er meer kreukels achter, maar tegen die tijd moeten ze toch weg omdat de manchetten kapot gaan van het horloge en de boord van de baardstoppels. Een aanrader misschien?



-------------
groetjes Daisy


Bericht van: boek
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 10:43

AAN HUISHOUDELIJK WERK HEB IK EEN BROERTJE DOOD, IK ROEP ALTIJD HEB IK NIET VOOR GELEERD, EN JE MOET ME NEMEN ZOALS IK BEN

DAT DOEN ZE DAN OOK, EN MET EEN MAN DIE ALLEEN DE DIEREN BELANGRIJK VINDT EN DAT DIE AF EN TOE ETEN KRIJGT,EN ALS DAT EEN KEER MAKKELIJK IS GEEFT NIETS, HEB IK HET NOG NIET ZO SLECHT, HIJ WERKT OP DE DRUKKERIJ EN HEEFT GEWOON WERKKLEDING AAN DUS BIJNA TOT GEEN STRIJKGOED

SOMS KRIJG IK EEN AANVAL, EN STAAT DE BOEL OP DE KOP, MAAR ZO SNEL ALS IK BEGONNEN BEN KAN IK OOK WEER STOPPEN, HEB NU 2 BLINKEND RAMEN IN DE KAMER, EN DE BOEL IS REDELIJK OPGERUIMD

DAARNAAST ZWEM IK 2 TOT 4 KEER IN DE WEEK, DIT HANGT ER VANAF OF IK MOET WERKEN, WANT DAN MOET IK SMORGENS SLAPEN, DAN IN HET WINTER SEIZOEN 1 MORGEN EEN UURTJE OUDEREN GYM WANT JA IK MOET GOED BEWEGEN VAN DE DOKTER.

DE COMP. NEEMT VEEL TE VEEL TIJD IN BESLAG, EN DAN OO WAT FRUBBEL IK GRAAG EN VERDER DOE IK OOK WEL EENS HELEMAAL NIKS HEERLIJK

O JA IK WERK OOK NOG,IN DE NACHTDIENST 8 NACHTEN IN DE VIER WEEK OPGEDEELD IN BLOKJES VAN 4 MEESTAL

MAAR NU MOET IK WEER AAN DE GANG KRIJG BINNENKORT HOOG BEZOEK

 



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: pppetra
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 20:48
Originally posted by new.houses new.houses wrote:

Goh, lees hier zoveel over het strijken van overhemden dat ik jullie toch even wil wijzen op het bestaan van strijkvrije overhemden. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het echt werkt, je hoeft ze niet te strijken. Ik was de hemden zo het mij uitkomt en hang ze op een knaapje te drogen, daarna zo de kast in. De enkele vouw die erin zou zitten gaat er uit als echtgenoot lief het overhemd aantrekt door de lichaamswarmte. Na verloop van tijd werkt het wel enigszins uit en blijven er meer kreukels achter, maar tegen die tijd moeten ze toch weg omdat de manchetten kapot gaan van het horloge en de boord van de baardstoppels. Een aanrader misschien?



dat zijn nou juist de overhemden die ik altijd moet strijken: ze zien er zo smoezelig uit als ze strijkvrij de hanger op gaan.
ik strijk katoenen overhemden vaker niet dan de strijkvrije overhemden.

die dingen kreuken als een gek (kan aan het bedrag liggen minimuminkomen dus geen merken)


Bericht van: new.houses
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 22:51
Originally posted by pppetra pppetra wrote:

Originally posted by new.houses new.houses wrote:

Goh, lees hier zoveel over het strijken van overhemden dat ik jullie toch even wil wijzen op het bestaan van strijkvrije overhemden. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het echt werkt, je hoeft ze niet te strijken. Ik was de hemden zo het mij uitkomt en hang ze op een knaapje te drogen, daarna zo de kast in. De enkele vouw die erin zou zitten gaat er uit als echtgenoot lief het overhemd aantrekt door de lichaamswarmte. Na verloop van tijd werkt het wel enigszins uit en blijven er meer kreukels achter, maar tegen die tijd moeten ze toch weg omdat de manchetten kapot gaan van het horloge en de boord van de baardstoppels. Een aanrader misschien?



dat zijn nou juist de overhemden die ik altijd moet strijken: ze zien er zo smoezelig uit als ze strijkvrij de hanger op gaan.
ik strijk katoenen overhemden vaker niet dan de strijkvrije overhemden.

die dingen kreuken als een gek (kan aan het bedrag liggen minimuminkomen dus geen merken)

of je centrifugeert ze te lang? Géén idee hoor waarom de mijne het wel doen, ze komen een zo'n winkel waar ze alleen stropdassen en overhemden verkopen, maar vooral belangrijk een grote boordmaat. Normaal is 46 de grootste maar in die winkels kan je ook boordmaat 50 kopen. Jammer dat die van jou zo tegenstribbelen, maar ik heb nog een oplossing, de eigenaar strijkt zijn eigen hemden? Deden wij vroeger altijd, toen wij allebei een baan buitenshuis hadden.



-------------
groetjes Daisy


Bericht van: pppetra
Datum bericht: 19 Mei 2009 om 23:15
Originally posted by new.houses new.houses wrote:

of je centrifugeert ze te lang? Géén idee hoor waarom de mijne het wel doen, ze komen een zo'n winkel waar ze alleen stropdassen en overhemden verkopen, maar vooral belangrijk een grote boordmaat. Normaal is 46 de grootste maar in die winkels kan je ook boordmaat 50 kopen. Jammer dat die van jou zo tegenstribbelen, maar ik heb nog een oplossing, de eigenaar strijkt zijn eigen hemden? Deden wij vroeger altijd, toen wij allebei een baan buitenshuis hadden.



nou ben ik zo gelukkig dat mijn man ook in een leuk tshirt naar zijn werk kan (maatje s) en dat de overhemden erg klein zijn. voor ons tweeen strijk ik eens in de twee weken een halfuurtje..

maar ik strijk ook voor anderen en daar zitten alijd van die strijkvrije overhemden in in maat xxl
maar de eigenaar hier werkt fulltime en ik kan ook af en toe wegblijven op het "werk", hij verdient dus ik zorg voor het huis en de was en de post


Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 07:07

Ik heb een volledige baan in het onderwijs, dus ik neem ook nog vaak werk mee naar huis. Poetsen deed ik als het echt moest maar ik heb sinds kort iemand die elke week een ochtend komt poetsen. Een verademing hoor!!! Thuis komen in een schoon huis .... en eerlijk is eerlijk, ze doet het beter dan ik deed.

Verder moet er natuurlijk gesport worden en boodschappen doen, wassen en strijken .... dus al met al nog druk genoeg!

Maar ik dus niet zoveel tijd over voor haken en breien, alleen 's avonds bij de tv.
Maar ook dan niet altijd. Dus ik ga langzaam maar het is wel leuk en gezellig!



Bericht van: Eeyore82
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 10:16
Op het moment heb ik bij vlagen een creatieve bui. Overdag kan ik niet hanwerken omdat mijn dochtertje thuis is en op de middagen dat ze weg is, probeer ik het huis een beetje netjes te krijgen.
Dus het wordt af en toe 's avonds, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd ook wel vaak in slaap val op de bank , maar omdat ik nu 20 weken zwanger ben en overdag geen rust kan pakken. Vergeef ik mezelf dat uurtje slapen 's avonds.

Wat het huishouden betreft het is niet mijn favoriete ding. Ik ben te ongeduldig. Ik doe alles wel en het is schoon, maar er blijft altijd genoeg rondslingeren. Er ligt vaak wel een puzzelboekje, een kookboekje, een breiwerkje, wat losslingerend speelgoed, enz.
Mijn dieren zitten uiteraard wel altijd in schone kooien (13 konijnen).
Wat strijkwerk betreft, en denk erom iedereen; hij is van mij, mijn man strijkt. Sterker nog hij vindt het leuk en nog erger hij kan het strakker dan strak.
Ik deed het hem niet naar de zin en toen ging hij het overstrijken elke keer (zo erg doe ik het nou ook weer niet ), toen zei ik doe het dan zelf maar en dat wilde die heel graag.
Natuurlijk wil ik hem dat pleziertje niet ontnemen Ook wast hij na het eten af en zorgt ervoor dat het aanrecht weer netjes is (een hele prestatie, als ik gekookt heb smaakt het heerlijk, maar de keuken is oorlogsgebied).

Groetjes Marije


Bericht van: Guests
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 10:38

Bij mij verschilt het heel erg hoeveel tijd ik besteed aan handwerken. Als ik met iets bezig ben dat goed lukt, gaat het ook sneller :) In ieder geval handwerk ik vooral 's avonds en in het weekend.

Ik studeer nog, en ben overdag vooral daar druk mee. Op dit moment vooral met mijn afstudeerscriptie en daarnaast heb ik binnenkort tentamens van de twee laatste vakken, dus daar moet ook nog heel wat aan gebeuren. Ik werk ook, het verschilt een beetje hoeveel uur per week, maar in de meeste weken toch wel minimaal 10 uur.

En tja, het huishouden, ik woon nu nog even in een studentenhuis (we zijn op zoek naar iets anders) en daar valt wel veel schoon te maken, maar ik weiger andermans rotzooi op te ruimen! En mijn eigen kamer is erg klein, dus daar heb ik weinig werk aan.



Bericht van: dine
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 10:40

Oei, Marije......steek je man nu maar achter slot en grendel ....

Nadine



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 12:39

WOW MARIJE, JIJ STEEKT HIER INDERDAAD HEEL WAT OGEN UIT DENK IK. AL HEB IK OVER MARCO WEINIG TE KLAGEN. HIJ HELPT ECHT WEL. MAAR DIE VERBOUWING SLOKT GEWOON ZIJN MEESTE TIJD OP. TOCH MOET IK OOK ALTIJD WEL LACHEN OM SOMMIGE VROUWEN. EN MAAR KLAGEN DAT HUN MANNEN NOOIT IETS DOEN. MAAR ALS ZE HET DOEN IS HET NIET GOED EN DOEN ZE HET OVER. TJA ALS MIJN MAN DAT NU DEED, DEED IK OOK NIETS MEER......

ENNE DINE, JOU MANNEN HEBBEN INDERDAAD NIETS MAAR DAN OOK NIETS TE KLAGEN. PRINT DIT ZINNETJE MAAR UIT EN STOP ZE DAT AF EN TOE ONDER HUN NEUS. HET HELE TOPIC DESNOODS. ZODAT ZE ZIEN HOE ANDERE VROUWEN HET DOEN. VOOR HET GEVAL ZE OOIT GAAN KLAGEN....



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 13:37

Goede middag hobbydoosjes

wij zijn juist terug uit verlof, en daar heb ik ook veel handwerk gedaan lekker in de zon voor de camper

nu  haak en brei ik bij de televisie, en als het goed weer is dan zit ik in de tuin met miijn handwerk, ook kruipt er wel wat tijd in het lezen van als de berichtje

groetjes rita



Bericht van: Guests
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 13:51

ook aan mij wordt gevraagd,dat ik zo veel handwerk.ik heb alle tijd van de wereld.teneerste omdat ik m.e heb dat is het beroemde vermoeidsheids syndroom.daarbij heb ik twee jaar tijd drie zware operatie,s en chemo gehad voor eierstok kanker.ben sinds mei 2007 schoon.maar door de m.e en mijn naiefiteit,ik dacht schoon,nu kan ik alles weer.alleen in en om het huis zo nu en dan een keertje weg.dat is het.en als ik niet te moe ben ga ik vrijdagsmiddags naar de bouts du chiffons,blijf niet altijd tot het laatste.door dat handewerken heb je veel voldoening.ben niet zielig,geniet hier elke dag van de natuur en de rust.dus wil ook geen reactie,s hierop maar dan hoeven jullie niet meer verbaasd tezijn waarvoor ik zoveel maakt.jan heeft energie voor twee gelukkig.ik vouw de was op enz.er zijn er zoveel hier op hobbydoos die ziek zijn,ben niet de enige.mijn vertrouwen in God geeft mij veel steun.

groetjes puckBig smile

 



Bericht van: licht
Datum bericht: 20 Mei 2009 om 20:13

ik kan op het ogenblik helemaal niets doen, mijn mannetje regelt nu alles .Ik ben  zondag door mijn rug gegaan , het ergste is ik kan niet lopen niet zitten,staan is nog het beste maar ja je kan ook niet de hele dag blijven staan he!Nu zit ik weer even achter de pc , maar moet je niet zien hoe. Wat is gezondheid toch belanrijk dames .

Over strijken gesproken , soms moet je wel mijn zoon werkt bij de NS heeft dus idere dag een schoonoverhemd nodig , dat moet wel gestreken worden , en mijn man draagt ook graag overhemden . Als je eenmaal bezig bent ishet zo gebeurt .

allemaal een fijne Hemelvaartsdag groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: Haakbreimens
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 12:39

ik ben 11 dus ik zit nog op school.

maar als ik thuis kom ga ik lekker vor de tv hangen en dan handwerken

 



Bericht van: licht
Datum bericht: 21 Mei 2009 om 19:09

Haakbreimens,Zo zo jij bent er vroeg bij, dat hoor je niet zoveel .Goed van jou en wat handwerk je dan ??????



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: wollieland
Datum bericht: 24 Mei 2009 om 09:09

wat een heerlijke verhalen. en zoooo herkenbaar.

de mensen vragen je , waar haal je de tijd vandaan.

en als je dan zegt, ik maak tijd. dan kijken ze je net aan of je een luilak bent wat huishoudelijk betreft.

ik kan mijn werk heel snel doen, en als ik klaar ben ga ik rustig een paar uur zitten handwerken.

wat in de paar uur weer omgehaald word aan werk, is meestal weer voor de volgende dag.

en ja... onze 'rommelhoekjes' zijn alleen maar bollen garen en andere handwerkdingen.

hoezo rommelhoekjes ?!?!?!?!?!



-------------
groetjes Bettie


Bericht van: knipster
Datum bericht: 25 Mei 2009 om 22:16
nou bij mij ligt de produktie ook niet zo hoog hoor! Ik werk bijna full time in mijn eigen pedicurebedrijf, ben alleenstaande moeder voor twee puberzonen, heb een vriend die ook een eigen bedrijf heeft en erg veel werkt, en natuurlijk nog een huishouden (van Jan Steen...), maar er moet ook ontspannen worden en dat doe ik dus met een breiwerkje, een haakwerkje, kralen frutselen, lezen, sinds nog niet zo lang dit forum, je ziet, veel te veel hobbies ook nog eens, maar af en toe komt er wel iets af. en het blijft leuk om bezig te zijn.

-------------
wat niet kan zoals het moet, moet maar zoals het kan.
groetjes, carla


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 10:41
MOET VANDAAG DE KEUKEN DOEN. MOET ECHT. EN EIGENLIJK OOK DE BADKAMER. DE SMOES DAT IK ZWANGER BEN EN NIET TE HARD KAN WERKEN MAG IK NIET GEBRUIKEN WANT IK KAN HET WEL ZELF. OP DE BANK LIGGEN EEN HAAKWERKJE EN EEN BREIWERKJE TE GILLEN. DAT KAN IK OOK ZELF.  BEN BENIEUWD WIE HET VANDAAG GAAT WINNEN. (DE KEUKEN ZOU IK NAMELIJK MAANDAG OOK AL DOEN. EN ZATERDAG OOK.....)

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 27 Mei 2009 om 14:15
Lekker laten zitten, Clara, dat kan de kraamverzorgster ook doen, terwijl jij van de kleine ligt te genieten en een beetje ligt te handwerken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Iris74
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 17:02

Ooooh, dit is inderdaad, zoals al eerder aangegeven, een erg leuk onderwerp....wat ben ik blij dat ik zie dat er veeeeel meer mensen zijn die een chaotisch boeltje thuis hebben.....

Ik doe zooooo mijn best om een beetje structuur overal in te krijgen, maar het lukt nog niet echt, hahaha!!! Ik werk zelf 16 uur buitenshuis ( tot ik met zwangerschapsverlof ga, over ongeveer 6 weken..), we hebben een megagigaverbouwing op het moment, twee kinderen, een eigen autobedrijf waar ik de administratie van doe (aan ons huis vast..), een hond, cavia en een varken...zucht....en een tuin die je geen tuin meer kunt noemen, meer een bouwopslagplaats. Voordeel is dat dat geen onderhoud nodig heeft...!!! Mijn productie ligt momenteel ongeveer stil, ik denk overigens wel heeeeel vaak aan haken, dan denk ik dat het nodig weer op moet pakken, en vervolgens zie ik weer iets anders!!!!

Maar ik wil natuurlijk wel even zeggen dat ik wel elke avond stofzuig en dweil, dat is noodzaak hier, maar als je het zo vaak doet, wordt je er wel heel snel in, haha, maar daarin tegen strijk ik  nooooooooooooit, en heb ik net als onder andere Clara ook foejes om het niet te hoeven doen, hahahaha!!!

 



-------------
**************
groetjes
Iris
**************


Bericht van: Haakbreimens
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 17:16

@licht nou eigelijk doe ik het zelfde als jullie dus gewoon breien borduren haken naaien gewoon zulke dingen maarvilten kan ik niet want mijn  moeder kan het ook niet



Bericht van: licht
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 19:16

 dames , ik kan nog steeds niets doen. De  arts is geweest ,vandaag naar therapie geweest morgen weer . Mijn man jaap doet nu alles, dus het gaat allemaal niet zo als het moet . nu zou je denken dat ik dan veel handwerken kan , nou dan heb je het mis , ik doe niets anders dan zitten lopen zitten lopen en dan nog een paar uur rusten .Zeeeeeeeeeeeer vervelende en pijnlijk

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 20:03
Ik werk 40 uur in 4 dagen. Daarnaast doe ik 8 uur per week vrijwilligerswerk, doe ik het huishouden 90% solo. En ik heb heel veel hobbies, spreek paar avonden per week af met vriendinnen. Aan hobbies zelf besteed ik 0-2 uur per dag, 0-5 uur op een vrije dag.


Bericht van: dine
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 20:07

Wel Knitalot, dat is nu es een antwoord dat kan tellen ........echt 'to the point' met uren, dagen en percentage............ jij bent wel een bezige bij hoor ...!!!

Nadine 



Bericht van: pien66
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 20:09

heb even de site gecheckt en ga nu echt even huishoudelijk doen al hoewel ik zin heb op lui op de bank te hangen en een dag druk op het werk en nog even wat werk mee naar huis. Maar ja ik zit nog in een verbouwing en de zolder kan opgeruimd worden als ik schoonmaak, dan is er weer een ruimte goed. Dus geen haakwerkje maar de stofzuiger en een sopdoekje



-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 21:36
DE KEUKEN HEEFT HET GISTEREN GEWONNEN. EN VANDAAG DE BADKAMER. BEN EVEN FLINK AAN HET SOPPEN. MAAR HET WAS DAN OOK WEL HEEL HARD NODIG. NU BLINKT EN GLIMT ALLES WEER LEKKER EN KAN IK WEER LEKKER RUSTIG AAN DOEN. LEKKER HOOR. SOMS EVEN FLINK DOORWERKEN GEEFT OOK WEL HEEL VEEL VOLDOENING.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: new.houses
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 21:52
Joepie koningsdochter krijgt nesteldrang, gaat het dit weekend dan gebeuren??

-------------
groetjes Daisy


Bericht van: Iris74
Datum bericht: 28 Mei 2009 om 22:31

Originally posted by new.houses new.houses wrote:

Joepie koningsdochter krijgt nesteldrang, gaat het dit weekend dan gebeuren??

 

Daar zat ik ook al aan te denken, haha!!! Ben benieuwd!!!!!!!



-------------
**************
groetjes
Iris
**************


Bericht van: Antonia
Datum bericht: 29 Mei 2009 om 08:11
En ik ook al ........ wachten tot Maandag hé Clara

-------------
TONY


Bericht van: breigek
Datum bericht: 29 Mei 2009 om 14:41
 dames, jullie halen de woorden uit m'n mond. het eerste wat ik dacht was: nesteldrang!!!!!!  

-------------


Bericht van: breigek
Datum bericht: 29 Mei 2009 om 14:47

wat handwerken betreft: ik heb altijd een breiwerkje voor het grijpen. tijdens het koffiedrinken of als ik moet wachten op iets of iemand. of zomaar even lekker ontspannen overdag en geen zin heb in het huishouden. maar vooral 's avonds na het eten. tijdens het t.v. kijken. ook overdag wel veel. als ik niet het forum hoef bij te houden gaat ook veel tijd in zitten.......



-------------


Bericht van: geesje
Datum bericht: 29 Mei 2009 om 14:49
..laat ik het nu ook direct gedacht hebben

-------------
groetjes geesje


Bericht van: licht
Datum bericht: 03 Juni 2009 om 21:19

Hallo dames .

ik ga maar eens even een handwerkje ter hand nemen .  koffie heb ik al genoeg gehad . ik neem er maar eens een wijntje bij ,

Even de kaarsjes aan doen , het wordt al aardig donker .

nog een fijne avond allemaal

groetjes van Rita 2



-------------
wees een licht voor iedereen



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net