Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Probleem met Bernina

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nancy112 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 28 November 2013
Locatie: Nieuwerkerken
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy112 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Probleem met Bernina
    Posted: 28 November 2013 om 12:50
Hallo,

Ik weet niet of ik dit op de juiste plaats zet, maar vond niet direct waar het moet staan.

Ik heb een 2 maand geleden een nieuwe naaimachine gekocht, een Bernina 550QE. Ik ben er heel tevreden mee, alleen heb ik nu een probleempje en krijg het niet opgelost.
Als ik begin te stikken gaat het een hele tijd goed en dan na een poosje krijg ik onderaan mijn werk allemaal lusjes. Ik heb al vanalles geprobeerd, de draadspanning wijzigen, opnieuw inrijgen, spoel opnieuw inzetten, uitgekuist, niets dat helpt, de lusjes blijven.

Weet iemand aan wat dit kan liggen?

Groetjes
Nancy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 12:53
Ik weet niet of je nog garantie hebt, maar ik zou snel die winkel opbellen. Er kan een braampje ergens aan het ijzerwerk zitten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 12:58
Ik zou ook contact op nemen met de winkel zoals Magtelt schrijft maar heb je wel een goede kwaliteit machinegaren ???
Dat wil ook wel eens de boosdoener zijn
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 13:01
Als er aan de onderkant van het werk lusjes zitten,zit meestal de bovespanning te los? toch?
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 13:36
heb je al eens een nieuwe naald en ander garen geprobeerd???
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 13:46
Heb je de spoel goed in de spoelhouder zitten? En een andere naald, mijn ervaring is dat goedkopere machinenaalden minder goed resultaat geven, dat je eerder van naald moet wisselen. In dit geval, goedkoop, duurkoop.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
Nancy112 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 28 November 2013
Locatie: Nieuwerkerken
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy112 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 14:32
Hallo,

Ik heb al van naald en draad verwisseld en de bovenspanning op alle mogelijke standen gezet, maar zonder resultaat. Ik heb ook naar de winkel gebeld waar ik hem gekocht heb, maar zo konden zo ook niet helpen. Ik denk dat ik hem morgen toch maar eens ga binnendoen in de winkel.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 16:43
Heb je hem helemaal goed ingeregen, de naald goed staan, hoog genoeg, helemaal niets overgeslagen? Het is gegarandeerd een kleinigheidje, zeker als je het in begin niet gehad hebt.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 17:27
dit heb ik allemaal voor je gevonden, misschien dat daar ergens een oplossing tussenzit :-)
http://www.goeievraag.be/vraag/huis-tuin/huishoudelijke-apparaten/singer-naaimachine-gekocht-geeft-onderaan.282684
http://www.vanrooymechelen.be/naaitips.php
de onderspanning regel je door het schroefje van het spoelhuis (dat ding dat je onderin de naaimachine stopt met een spoeltje garen erin) vaster of losser te draaien.
De onderspanning is goed als je het draadje vasthoudt en het spoelhuis loslaat en het glijdt langzaam richting grond, blijft het hangen dan is de spanning te strak, dondert ie met een klap op de grond, dan is de spanning te los.......
De bovenspanning regel je met een knop die ergens in de buurt van het inrijgmechanisme zit.
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 18:04
Ik dacht dat de Bernina alles zelf regelt, dat doet mijn oudje wel. Als ik zeg wat voor steek ik wil, dan zegt hij wat de standaardregeling voor de steek is, de lengte en breedte en hij regelt de draadspanning zelf.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 18:15
ik heb een oude Toyota van 19 jaar, en die heeft nog niks gemankeerd. bij het probleem dat hierboven is gesteld, neem ik gewoon een nieuwe naald en dan is dit opgelost, blaas er ook de stofjes er hier en daar eens van tussen en klaar is kees
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Nancy112 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 28 November 2013
Locatie: Nieuwerkerken
Status: Offline
Points: 11
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy112 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2013 om 18:25
Bedankt voor de info, maar ik vrees dat ik dit allemaal al geprobeerd heb. Nieuwe naald, andere draad, spanningen veranderd, paar keer opnieuw ingeregen, het stof met een speciaal borsteltje weggedaan, niets helpt. Ik heb nu wel gemerkt dat als ik op die stof langzaam stik, ik het niet heb, dan gaat het wel goed, maar als ik sneller wil stikken dan heb ik onderaan terug lussen. Misschien dat het aan de stof en aan de snelheid ligt?
Heb voordien een hele plaid gequild en niet aan de hand gehad.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns